Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Als je in het onderwijs werkt en je vindt het te zwaar (let op, ik val hier niemand persoonlijk aan uit dit topic, is gewoon een algemene opmerking) past het beroep kennelijk toch niet zo goed bij je, hoe graag je misschien ook zou willen.
Blue_Eyes schreef:@AngelsDitch: precies. Het moet dan echt bij kleine klassen blijven, zeg max. 10-15 kinderen. Bij meer ben je echt het overzicht binnen no-time kwijt. Dat maakt het een heel dure vorm van onderwijs, want je hebt 2x zoveel leerkrachten nodig!
Citaat:Er komt veel meer bij kijken dan het lesgeven alleen. Het voorbereiden, het nakijken, rapporten, vergaderingen, ouderavonden. Je hoort mij daarover niet klagen het hoort er bij, maar ook bij mij schiet het nog wel eens in het verkeerde keelgat. De meeste mensen met een fulltime baan zijn toch klaar als ze thuis komen, wij 9 van de 10 keer niet én voor overwerk krijg je toch geen cent meer.
nickyu schreef:denk dat sommige leerkrachten zich dan ook verkijken op het werk op kantoor
nee mijn werk zat er ook niet op als ik thuis kwam
en nee werkte niet 9 tot 5
en nee overwerk werd zeker niet uitbetaald ..
verder de school waar ik op gezeten heb
de scholen die ik gezien heb en daar waar mijn kleine
over paar jaar na toe gaat hebben echt geen klasjes van 10 a 15 man
maar 20-30
en toen ik ooit op de lagere school kwam had onze klas 38 leerlingen
misschien een idee eens te gaan kijken bij "zo'n" school om te kijken hoe het daar gaat
want op een een of andere manier lijkt het die leerkrachten toch te lukken
Haagsemeid schreef:Er komt veel meer bij kijken dan het lesgeven alleen. Het voorbereiden, het nakijken, rapporten, vergaderingen, ouderavonden. Je hoort mij daarover niet klagen het hoort er bij, maar ook bij mij schiet het nog wel eens in het verkeerde keelgat.
Citaat:De meeste mensen met een fulltime baan zijn toch klaar als ze thuis komen, wij 9 van de 10 keer niet én voor overwerk krijg je toch geen cent meer.
Haagsemeid schreef:Dat zal ook inderdaad wel met het overwerken, maar zij krijgen er vaak nog centjes voor. Wij niet.
Haagsemeid schreef:benangelique schreef:haagsemeid; wij krijgen er wel centjes voor. vergeet niet dat het lerarensalaris een vrij hoge instapschaal heeft (oke, daarna stijg je nauwelijks, maar toch) .
Daar heb je inderdaad gelijk in maar inderdaad wat je zelf al noemt is de schaal zelf waarin je nauwelijks stijgt
_Chantal89 schreef:In de zomervakantie moeten de ouders juist wat meer tijd besteden aan hun kinderen!
Shadow0 schreef:_Chantal89 schreef:In de zomervakantie moeten de ouders juist wat meer tijd besteden aan hun kinderen!
Er zijn zeker gezinnen waar de kinderen onnodig aan hun lot overgelaten worden en dat is triest. Maar als je als alleenstaande ouder voor het gezinsinkomen moet zorgen, heb je misschien niet zoveel keuze. Veel werkgevers staan simpelweg niet toe dat je meer vakantie neemt. En ook min of meer terecht trouwens: je moet immers wel 6 weken overbruggen! Dat kan meestal niet zomaar.
Citaat:De keerzijde is dat de regelmaat dan nog minder wordt voor kinderen, en dat is zo belangrijk voor ze.
Citaat:Een school moet geen veredelde kinderopvang worden.