Vergeten kind komt om in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:09

Ben het ook met jullie eens!
Ik geloof zelfs dat mijn kind 'betér' wordt van de opvang. Ze is enig kind, maar heeft daar goed leren 'samen spelen, samen delen'. Mijn man en ik laten haar daar altijd met een gerust hart achter.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:12

Naast dat ik het lekker vind om naast moeder zijn te werken, moet het helaas ook om de hypotheek te kunnen betalen.
Er zijn weinig mensen die het tegenwoordig van 1 inkomen kunnen bolwerken en die hebben echt geen bizarre levensstandaard.

Wat ik hier wel zie is dat kinderen uit school komen en niet naar binnen kunnen omdat hun moeder er niet is, en dat meer dan eens. Die zwerven maar door de buurt dan of vragen hier of ze hun moeder mogen bellen omdat ze niet naar binnen kunnen want er is niemand.
Dát vind ik wel schandalig, het jong in kwestie is 11, geef hem dan of een huissleutel, of zorg dat je er bent, ik zou het bijna verwaarlozing noemen. Ik kan wel janken bij het idee dat mijn zoontje ooit thuis moet komen en voor een dichte deur staat, hoe eenzaam zal je je voelen dan zeg.
Maar hee, we gooien er een PSP tegenaan en alles is vergeten :(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:22

Ik hoor het antwoord al komen: die PSP kan dan mooi betaald worden van dat uur overwerken ;)

Maar serieus: dat vind ik ook niet kunnen en ik zal er dan ook altijd voor zorgen dat dat mijn kind niet overkomt (hoewel je niet 100% alles kunt voorkomen, maar toch).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:30

Time managing, dat is wat jonge ouders tegenwoordig moeten doen en voor iedere situatie dat ze niet op tijd kunnen zijn een vangnet inbouwen.
Als dat goed gebeurt voelen ze zich ook niet zo gestresst dat ze op weg naar de creche hun kinderen al vergeten zijn.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:32

Als het al overwerken is! Geen idee waar die mensen uithangen op dat moment.

Er kan altijd een uitzondering zijn dat het een keer misgaat, maar dan nog zou ik alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat mijn zoontje opgevangen word of in ieder geval naar binnen kan. Lang leve de mobiele telefoon!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:34

Ik bedoelde met die 100% meer dat je bv een ongeluk kunt krijgen, maar voor de rest heb ik een vangnet en een mobiel :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:36

Ik vind het ook onvoorstelbaar dat mensen die op een creche werken aangeven dat ze de ouders vaak niet kunnen bereiken.
Stel dat je kind een ongeluk krijgt daar of zo, je bent toch altijd bereikbaar, of je secretaresse, of collega als je in een vergadering zit????

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:37

Dat ben ik met je eens. Mijn mobiel gaat nooit uit, ook niet voor de klas, hoogstens op 'stil'. Als mijn oppas belt neem ik altijd op, want die belt niet voor niets. Ik snap er dan ook niet veel van als andere ouders dat niet doen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:40

Dat heb ik ook, mobiel stand-by, nummer van het werk is bekend op school en bij opvang, dat van manlief en zijn werk idem-dito.
Heb ook wel eens bij de kinderopvang gehoord dat bijna geen enkele ouder belt als ze iets later bellen dan verwacht, vind ik ook heel raar (bel zelf altijd als ik ietsje later ben door een file).

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:42

Blue_Eyes schreef:
Ik bedoelde met die 100% meer dat je bv een ongeluk kunt krijgen, maar voor de rest heb ik een vangnet en een mobiel :j

Dat is ook waar ja, dát valt niet in te plannen.

Het kdv hier heeft ook álle telefoonnummers van ons, mobiel, thuis, werk, en mijn mobiel staat nóóit uit als Demi er niet is, je zou je toch voor je kop slaan als er iets was en je bent niet bereikbaar!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:53

Als ik aan het werk ben, denk ik toch zeer regelmatig aan mijn dochter. Hebben de moeders/vaders onders ons dat ook?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:55

Als ik even tijd heb wel, maar ik heb vaak mijn handen behoorlijk vol aan andermans kinderen :j
Kijk, soms leg ik dingen uit aan de jongens die mijn dochter van 6 al beheerst (mijn leerlingen zijn tussen 15 en 25) en dan denk je natuurlijk even aan het vergelijk. Maar meestal heb ik het erg druk met hun gedragsproblemen...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:00

Alet74 schreef:
Als ik aan het werk ben, denk ik toch zeer regelmatig aan mijn dochter. Hebben de moeders/vaders onders ons dat ook?

Zeker weten, Demi is altijd in mijn gedachten, waarom weet ik niet, ik functioneer nog wel hoor hahaha, maar ik denk áltijd aan hem.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:03

Je bent je wel altijd bewust van het feit dat je kinderen hebt. Dat wel. Maar ik kan niet zeggen dat ik daar altijd echt bewust aan denk.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:03

Yeyo schreef:
Naast dat ik het lekker vind om naast moeder zijn te werken, moet het helaas ook om de hypotheek te kunnen betalen.
Er zijn weinig mensen die het tegenwoordig van 1 inkomen kunnen bolwerken en die hebben echt geen bizarre levensstandaard.

Wat ik hier wel zie is dat kinderen uit school komen en niet naar binnen kunnen omdat hun moeder er niet is, en dat meer dan eens. Die zwerven maar door de buurt dan of vragen hier of ze hun moeder mogen bellen omdat ze niet naar binnen kunnen want er is niemand.
Dát vind ik wel schandalig, het jong in kwestie is 11, geef hem dan of een huissleutel, of zorg dat je er bent, ik zou het bijna verwaarlozing noemen. Ik kan wel janken bij het idee dat mijn zoontje ooit thuis moet komen en voor een dichte deur staat, hoe eenzaam zal je je voelen dan zeg.
Maar hee, we gooien er een PSP tegenaan en alles is vergeten :(

Daar moet ik ook niet aan denken, dat m'n kinderen voor een gesloten deur zouden staan :(:)

Wel heb ik ooit m'n zoontje naar een vriendje gebracht, hij was toen 6 jaar en ze hadden afgesproken bij dat vriendje te gaan spelen. Toen ik mijn zoon op kwam halen waren ze achter in de tuin en zijn broek was nat. Ik vroeg hoe die broek nat was geworden en wat bleek: moederlief was weg gegaan voor een boodschap en had die twee achter in de tuin gelaten, deur op slot gedaan en zo'n plaspotje buiten gezet voor als ze moesten plassen. :roll: Dat was ook de eerste en laatste keer dat mijn zoontje daar gespeeld heeft. Hoe haal je het in je hoofd om je eigen kind EN het kind van iemand anders gewoon buiten te sluiten omdat jij een boodschap moet doen! :(

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:10

Jeetje, dat is wel heel bizar maikeltje, dat doe je toch niet!
Wat zei de moeder van dit kindje, of heb je haar er niet op aan gesproken?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:16

Alet74 schreef:
Jeetje, dat is wel heel bizar maikeltje, dat doe je toch niet!
Wat zei de moeder van dit kindje, of heb je haar er niet op aan gesproken?

Tuurlijk wel, ik heb gewacht tot ze thuis was want ik vond het ook niet zo fijn om dat vriendje daar alleen achter te laten. Maar dat was heel normaal bij die mensen blijkbaar en ze bleef nooit lang weg zei ze. :roll: Bovendien brak dat manneke de tent af wanneer ze hem in huis zou laten vertelde ze, die had duidelijk wat meer kwali-tijd nodig :(:)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:16

Blue_Eyes schreef:
Je bent je wel altijd bewust van het feit dat je kinderen hebt. Dat wel. Maar ik kan niet zeggen dat ik daar altijd echt bewust aan denk.

Goed verwoord, dat bedoel ik dus ook!

Maikeltje, wat bizár zeg!
Heb je die moeder er nog op aangesproken of niet?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:18

Hm... daar zou mijn kind ook uitgespeeld zijn ja...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:18

Yeyo Ja, zie mijn vorige post. Maar zij vond er niets schokkends aan....triest he?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:19

Bewust zijn, denken aan, ze 'spookt' altijd wel in mijn hoofd rond ergens ;)

Mijn dochter is bijna zes, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar buiten op te sluiten en zelf even naar de bakker o.i.d te gaan. Het idee alleen al!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:21

sorry ik zag het.
Heel erg raar ja, dan heb je naar mijn idee niet echt een groot verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van je kinderen.

Vanaf welke leeftijd mogen jullie kids dan wel alleen thuis blijven?
Ik meen me te herinneren dat ik dat mocht vanaf een jaar of 12 ofzo. Ligt natuurlijk ook wel aan het kind, maar toch, wat vinden jullie?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:21

Die van mij is ook zes inderdaad. Maar toch echt nog veel te klein. Kijk, als ik even chinees ga halen (recht tegenover mijn huis) en zij zit net lekker tv te kijken, dan mag ze van mij weleens blijven zitten. De kleine van 3 neem ik dan mee. Maar als het dan lang duurt, dan bel ik al en ze krijgt ook instructies dat ze mij kan bellen als er iets is ;)
Voor langer, dat duurt nog wel een paar jaar.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:30

Dat is ook wel een van de lastige dingen, het loslaten. En het weerbaar maken, opvoeden tot zelfstandige wezens, pffff..
Ik denk ook zo rond groep 8 dat ze wel alleen zou kunnen zijn, afhankelijk van hoe ze is. Gelukkig duurt dat nog heeeel lang ;)
Zelf was ik 14, maar woonden we daarvoor op een veehouderij en was alleen thuis-zijn niet echt aan de orde.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:33

Hier duurt het ook nog heeeeeeeeeel lang hoor, Demi is pas 2,5 hahaha, maar was toch benieuwd!