Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abeltje77 schreef:En de landeigenaar krijgt al een vergoeding. Dat is standaard.
femke27 schreef:Daar redt je je gewonde paard en vernagelde wei niet mee hoor. En wat dacht je van al het werk dat verricht moet worden door de landeigenaar om de boel op te knappen als er hekwerken e.d kapot zijn?
Ulfeino schreef:Sorry hoor, maar ik vind dat een aantal zich hier wel vreselijk aanstellen!
femke27 schreef:En die ballonvaarders heb ik niet in de hand, die doen maar gewoon waar ze zin in hebben. En daar pas ik voor. Het is en het blijft MIJN grond.
vorame schreef:Ergens in de wet staat dat die dingen zo maar overal uit de lucht mogen vallen.
Waarschijnlijk een wetje uit de oertijd toen de ballon nog zo ongeveer het enigste ding was wat de lucht in kon.
Het hele dorp buiten stond omdat het zo apart was.
Maar aanpassen zal wel niet snel.
Zelfs niet nu er elke avond enkele over komen.
sunny_l0ve schreef:Poging tot doodslag vind ik ook wel erg ver gaan en een overdreven reactie, maar ik kan me voorstellen dat die boer het niet fijn vindt als ze het niet van tevoren melden dat ze op zijn erf landen. Ik zou er ook niet echt blij mee zijn denk ik, zeker niet als er dieren in de buurt zouden staan, het beest hoeft maar te schrikken en door de omheining heen lopen of in de sloot te belanden.
Wat stom dat zo'n luchtballonmaatschappij geen vaste landplek hebben, zou veel beter zijn.
Citaat:Wilnis - Automobilisten en fiietsers keken gisteren wel heel raar op toen woensdagavond rond 20.30 uur opeens een luchtballon over de Mijdrechtse Dwarsweg lag.
De piloot van de ballon landde in een weiland langs deze weg. De boer gaf geen toestemming om de ballon van het land te halen waardoor de piloot de ballon vakkundig naar de weg bracht.
Hierna werd hij over de weg naar beneden gelaten en kon veilig worden ingepakt. De boer liep een waardebon voor een gratis luchtballonvaart mis doordat hij geen toestemming gaf... toch jammer.
www.a3ballon.nl
Foto's: Sven Pothuizen en Corina Kompier
vorame schreef:Geen toestemming, maar neer vallen doen ze toch wel.
Ik vind het een goede actie om ze naar de weg toe te laten gaan.
Jammer dat er geen hoog hek om stond.
Opstijgen mag namelijk niet zomaar.
Maar op de openbare weg landen ook niet.
Waarom krijgt dat geen staartje dan?