Dode bij stierenfestival Pamplona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Dode bij stierenfestival Pamplona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:02

Hmmm, dat rennen is tot daar aantoe, dat de stieren vervolgens op brute wijze afgeslacht worden, daar kan ik niet tegen. En is imo absoluut geen sport en zou ook niet langer een volksfeest mogen zijn.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:08

HC je laat me wel lachen vanmiddag!
Je hebt gelijk, en hoe mooi een encierro te zien over de velden van Navarra , wat belachelijk he die kijkcijfers.

geerke schreef:
nou...dan hebben we dat tenminste gemeen HC..
Maar die stieren worden s'avonds toch doodgemaakt?
Ik vind het gewoon geen prettig gezicht die opgejaagde stieren...de paarden Grand National vind ik ook niets....

het gaat erom wat voor gevoel IK erbij heb...en het gaat er niet om of dat gegrond is of niet.....

Twee dingen @geerke de paarden Grand nationaal is denk ik ook geen favoriet van HC :D
Maar toch weer tijd om even bij te lezen ;) ivm met je vraag.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:16

Ik vind die stierengevechten en alles eromheen misselijkmakend. Volgend jaar hopelijk meer doden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:20

_San87_ schreef:
Hmmm, dat rennen is tot daar aantoe, dat de stieren vervolgens op brute wijze afgeslacht worden, daar kan ik niet tegen. En is imo absoluut geen sport en zou ook niet langer een volksfeest mogen zijn.

en wéér zo´n licht wat de boel door elkaar haalt.

Je slaat de spijker op de kop Blensink.
Hoewel de Grand National geen representatief voorbeeld is voor paardenrennen net als de excessen in Pamplona dat niet zijn voor encierros, vindt ik dat álle paardenrennen afgeschoft zouden moeten worden. Om dezelfde reden dat ik vind dat stierenvechten niet kan.
Encierros voor een spectakel met recortadores vind ik helemaal prima, net als paardrijden op zich.
Mensen moeten ook werken voor hun dagelijks brood. Dat zonder hun welzijnsrechten aan te tasten. Dát is de kern.

Ik ga zo werken voor het dagelijks brood van mijn paarden. Weer een vrachtwagenlading stro onder dak sjouwen en stouwen. Bij 35 graden in de schaduw. Als ik wacht tot het afkoelt is het donker en zie ik niets. Daar gááán mijn welzijnsrechten. Die zijn toch al sub-arbo want ik ´mag´ dat gesjouw met mijn kunstheup helemaal niet. Hm :)* ik laat het mijn vrouw doen! Die is gelijkwaardig, mankeert niets aan haar heupen en het zijn ook haar paarden. Eureka *\o/*

hc

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:23

Oh, en wat haal ik door elkaar dan? Als je ook na je vriendelijke opmerking, zelf zo vriendelijk wilt zijn het eea toe te lichten?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:23

Georgette schreef:
Ik vind die stierengevechten en alles eromheen misselijkmakend. Volgend jaar hopelijk meer doden.

Hoop je ook dat Anky bij de volgende protestactie van haar vrijwillige rijdier op de bakrand knettert?

Ik vind dát misselijkmakend paardrijden nl. en toch waardeer ik het voor de perfectie waarmee het binnen de regels wordt uitgevoerd en gun ik mevrouw van Grunsven een fijn léven.

Ban me gerust moderators.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:24

_San87_ schreef:
Oh, en wat haal ik door elkaar dan? Als je ook na je vriendelijke opmerking, zelf zo vriendelijk wilt zijn het eea toe te lichten?

Nóg een keer?

Nee, leer maar lezen.

hc

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:29

ik gun niemand de dood.

maar het stierenvechten mag inmiddels wel afgeschaft worden.........brrr

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:42

Snoevie schreef:
het stierenvechten mag inmiddels wel afgeschaft worden.........brrr

_/-\o_ en in dezelfde lijn daarmee alle andere activiteiten met dieren waarbij de welzijnsrechten van het individuele dier niet gewaarborgd bovenal staan :)*

Het tópic is echter niet stierenvechten :)* :)*

Het topic zijn de encierros en wel die in Pamplona :)* :)* :)*

De moderators vragen terecht of we on-topic blijven. Niet over de Grand National dus en OOK NIET OVER STIERENVECHTEN.

hc

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:55

Huertecilla schreef:
Georgette schreef:

Hoop je ook dat Anky bij de volgende protestactie van haar vrijwillige rijdier op de bakrand knettert?

Ik vind dát misselijkmakend paardrijden nl. en toch waardeer ik het voor de perfectie waarmee het binnen de regels wordt uitgevoerd en gun ik mevrouw van Grunsven een fijn léven.

Ban me gerust moderators.

hc

het topic ging toch over iets anders dan anky begreep ik net...ik vraag mij af waarom jij wel mag vergelijken en ik niet....
trouwens ik vergeleek de grand national niet met deze stierenrennen....ik probeerde alleen even mijn gevoel erbij te verduidelijken...
maar ja....lezen is ook een vak..

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:01

Ondanks dat dit topic triest begon ;( word het nu toch wel erg lachwekkend _O-
Zullen we dan nu gewoon bij de encierro´s blijven?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:06

geerke schreef:
het topic ging toch over iets anders dan anky begreep ik net...ik vraag mij af waarom jij wel mag vergelijken en ik niet.....

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik reageer met off-topic vergelijkingen op off-topic reacties.
Zo kwam net de Grand national voorbij als vergelijk. Níet van mij.

Beter om on-topic te blijven. Geen Grand National, geen Anky, geen stierenvechten.

Er is een dode gevallen bij de encierros in Pamplona.
Die dode heeft een naam, was zich heel bewust van waar hij mee bezig was en mishandelde geen dier.
Hij heeft gelééfd zoals hij wilde. Zijn familie mist hem, maar heeft er vrede mee.
Het heel positieve effect van de ongelukken dit jaar is dat de encierro van vandaag heel netjes en zoals het de bedoeling is verlopen is. Dat zou Daniel _/-\o_ gevonden hebben.
Jammer dat dit geen nieuws is.

hc

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:11

Huertecilla schreef:
Die dode heeft een naam, was zich heel bewust van waar hij mee bezig was en mishandelde geen dier.
Hij heeft gelééfd zoals hij wilde. Zijn familie mist hem, maar heeft er vrede mee.
Het heel positieve effect van de ongelukken dit jaar is dat de encierro van vandaag heel netjes en zoals het de bedoeling is verlopen is. Dat zou Daniel _/-\o_ gevonden hebben.

hc

Inderdaad heel erg jammer dat dit geen nieuws is!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:30

zucht hc andwoord wel op iedereen die hier iets zegt...volgens mij wil je maar wat graag overal en op iedereen commentaar hebben en denken dat je alles zo goed weet...maar dat is lekker offtopic..

ik vind het jammer maar 1 dode van mij mogen er veel meer vallen.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:36

buster4ever schreef:
zucht hc andwoord wel op iedereen die hier iets zegt...volgens mij wil je maar wat graag overal en op iedereen commentaar hebben en denken dat je alles zo goed weet...maar dat is lekker offtopic..

ik vind het jammer maar 1 dode van mij mogen er veel meer vallen.

Inderdaad O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:42

blensink schreef:
Huertecilla schreef:

hc

Inderdaad heel erg jammer dat dit geen nieuws is!

Logisch, dat is niet intressant. Dat spreekt mensen niet aan.

Vooralsnog, stieren door straten laten rennen vind ik persoonlijk van de zotten. En dat is mijn mening.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:44

hoe the fiets kan je paardenhouderij nou in godsnaam met stierenrennen/vechten gaan vergelijken sorry dat kan dus niet...
ja paarden hebben t ook zo slecht als de mens hun beschermt tege verbranding in de zon tege de kou in de winter wat zijn we met ze alle toch vreselijke dierenbeulen voor onze paarden..

ik ben daarom ook zo blij dat als ik op stal aankom me paard hinnikt en met ze schitterende ogen blij kijkt en de hele dag lekker ze oren naar voren heb etc...

ben blij dat ik geen stier 10 speren in ze lijf hoef te steken om hem vervolgens dood neer te hoeven zien vallen op de grond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:45

maar wat ik niet begrijp....je weet toch van te voren dat als je tussen de stieren gaat rennen dat je enig risico loopt?
Helemaal als je het lot gaat tarten en ook nog voor en naast z'on dier gaat rennen....het lijkt wel of ze juist het gevaar opzoeken....en dan klinkt mij het bericht dat het vandaag 'rustig'is verlopen ,en dat daniel daar blij zou zijn geweest,mij vreemd in de oren....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:48

geerke schreef:
maar wat ik niet begrijp....je weet toch van te voren dat als je tussen de stieren gaat rennen dat je enig risico loopt?
Helemaal als je het lot gaat tarten en ook nog voor en naast z'on dier gaat rennen....het lijkt wel of ze juist het gevaar opzoeken....en dan klinkt mij het bericht dat het vandaag 'rustig'is verlopen ,en dat daniel daar blij zou zijn geweest,mij vreemd in de oren....

Nu kun je je gaan afvragen of je iemand die voor de lol met stieren rent, kwa gedachten wilt doorgronden.

Stieren kunnen gewoon levensgevaarlijk zijn, van de week is een boer nog om het leven gekomen door een aanval van een stier, waarom het lot tarten met een staaltje belachelijk volksvermaak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:50

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:00

He verdorie één dode maar? -O-

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:01

geerke schreef:

Ja zie het als adreline die opkomt (sommige mensen spelen nou eenmaal graag met vuur), maar er hoeft niets te gebeuren en daarom zou Daniel erg blij zijn zoals vandaag bv de stieren binnen bijna twee minuten veilig naar binnen gebracht zijn.
Zonder ongelukken en zonder dierenleed.
Nogmaals Daniel was een ervaren renner, in hart en nieren (evenals zijn opa en vader) nam hij zo´n 4 keer per jaar deel aan stierenrennen.
Hij is gestorven op een plek wat zijn leven was en HC heeft al eerder zoiets gezegt voor sommige mensen is dit mooi.
Evenals de ouders van Daniel die uiteraard veel verdriet hebben van de dood van Daniel zijn er tevreden mee en zeggen dat Pamplona en het stierenrennen nooit mag stoppen.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:05

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:10

Je loopt achter :D , dit zijn beelden van gisteren!

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:10

haha.. okee dan.