Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:nou...dan hebben we dat tenminste gemeen HC..
Maar die stieren worden s'avonds toch doodgemaakt?
Ik vind het gewoon geen prettig gezicht die opgejaagde stieren...de paarden Grand National vind ik ook niets....
het gaat erom wat voor gevoel IK erbij heb...en het gaat er niet om of dat gegrond is of niet.....
_San87_ schreef:Hmmm, dat rennen is tot daar aantoe, dat de stieren vervolgens op brute wijze afgeslacht worden, daar kan ik niet tegen. En is imo absoluut geen sport en zou ook niet langer een volksfeest mogen zijn.
Georgette schreef:Ik vind die stierengevechten en alles eromheen misselijkmakend. Volgend jaar hopelijk meer doden.
Snoevie schreef:het stierenvechten mag inmiddels wel afgeschaft worden.........brrr
Huertecilla schreef:Georgette schreef:Ik vind die stierengevechten en alles eromheen misselijkmakend. Volgend jaar hopelijk meer doden.
Hoop je ook dat Anky bij de volgende protestactie van haar vrijwillige rijdier op de bakrand knettert?
Ik vind dát misselijkmakend paardrijden nl. en toch waardeer ik het voor de perfectie waarmee het binnen de regels wordt uitgevoerd en gun ik mevrouw van Grunsven een fijn léven.
Ban me gerust moderators.
hc
geerke schreef:het topic ging toch over iets anders dan anky begreep ik net...ik vraag mij af waarom jij wel mag vergelijken en ik niet.....
Huertecilla schreef:Er is een dode gevallen bij de encierros in Pamplona.
Die dode heeft een naam, was zich heel bewust van waar hij mee bezig was en mishandelde geen dier.
Hij heeft gelééfd zoals hij wilde. Zijn familie mist hem, maar heeft er vrede mee.
Het heel positieve effect van de ongelukken dit jaar is dat de encierro van vandaag heel netjes en zoals het de bedoeling is verlopen is. Dat zou Danielgevonden hebben.
Jammer dat dit geen nieuws is.
hc
blensink schreef:Huertecilla schreef:Er is een dode gevallen bij de encierros in Pamplona.
Die dode heeft een naam, was zich heel bewust van waar hij mee bezig was en mishandelde geen dier.
Hij heeft gelééfd zoals hij wilde. Zijn familie mist hem, maar heeft er vrede mee.
Het heel positieve effect van de ongelukken dit jaar is dat de encierro van vandaag heel netjes en zoals het de bedoeling is verlopen is. Dat zou Danielgevonden hebben.
Jammer dat dit geen nieuws is.
hc
Inderdaad heel erg jammer dat dit geen nieuws is!
geerke schreef:maar wat ik niet begrijp....je weet toch van te voren dat als je tussen de stieren gaat rennen dat je enig risico loopt?
Helemaal als je het lot gaat tarten en ook nog voor en naast z'on dier gaat rennen....het lijkt wel of ze juist het gevaar opzoeken....en dan klinkt mij het bericht dat het vandaag 'rustig'is verlopen ,en dat daniel daar blij zou zijn geweest,mij vreemd in de oren....
geerke schreef:maar wat ik niet begrijp....je weet toch van te voren dat als je tussen de stieren gaat rennen dat je enig risico loopt?
Helemaal als je het lot gaat tarten en ook nog voor en naast z'on dier gaat rennen....het lijkt wel of ze juist het gevaar opzoeken....en dan klinkt mij het bericht dat het vandaag 'rustig'is verlopen ,en dat daniel daar blij zou zijn geweest,mij vreemd in de oren....