Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:47

Ik ben er tegen, hij zou het wel verdienen, maar als hij de kogel krijgt, is hij dood, en dan? Is hij er alsnog niet "bewust" voor gestraft. Laat hem lekker zijn hele leven in de cel zitten. En dan zonder tv. Dan pas zal hij het voelen wat hij heeft gedaan! (als hij het heeft gedaan.)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:54

Ik heb een zoon van 11 jaar en je moet eens weten hoe ik soms de zenuwen heb..en als dit met zou gebeuren dan zou ik de dader aan zijn b.ll.n ophangen.

En dan hebben we het over normen en waarden ach kom daar kan wel weer een nieuw topic over starten,
die man is echt niet zomaar veroordeeld kom nou toch.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:04

Ja devine ik ken dat ben ook altijd zo benauwd dat er iets met mijn kinderen gebeurd, of nou ja simpel mijn dochter van 13 komt alleen weg als ze gehaald en gebracht wordt, moppert daar wel over maar ben er gewoon bang voor, sluit haar niet op hoor maar als ze ergens heen wil wordt ze gebracht, of ze moet met een aantal vrienden zijn vind ik het prima, wij prenten de kinderen altijd ni, SAMEN BLIJVEN
Maar komt wel als freggels zoals dit.
Nee wat mij betreft verdiende loon.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:09

eppie38 schreef:
Ja devine ik ken dat ben ook altijd zo benauwd dat er iets met mijn kinderen gebeurd, of nou ja simpel mijn dochter van 13 komt alleen weg als ze gehaald en gebracht wordt, moppert daar wel over maar ben er gewoon bang voor, sluit haar niet op hoor maar als ze ergens heen wil wordt ze gebracht, of ze moet met een aantal vrienden zijn vind ik het prima, wij prenten de kinderen altijd ni, SAMEN BLIJVEN

@Eppie38 zal je een voorbeeld geven van laatst hier in de buurt bij een college van een maat van mijn man zijn zoontje was aangerand door een pedofiel die daar net was komen wonen waar niemand iets van wist.
Hij blijkt meerdere kinderen al lastig gevallen te hebben hij is naar de politie gegaan om aangifte hiervan te doen en er werd hem op zijn hart gedrukt niks te mogen ondernemen!
Mijn idee Eppie aanpakken die mafketels.

Dat is Nederland met zijn normen en waarden :(

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:10

devine schreef:
Ik heb een zoon van 11 jaar en je moet eens weten hoe ik soms de zenuwen heb..en als dit met zou gebeuren dan zou ik de dader aan zijn b.ll.n ophangen.

En dan hebben we het over normen en waarden ach kom daar kan wel weer een nieuw topic over starten,

Niet?
Hoezo dank jij dat deze man een eerlijk proces heb gehad dan?
Als ze daar nog iemand publiekelijk executeren, lopen ze imo wat jaartjes :+ achter.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:14

devine schreef:
eppie38 schreef:

@Eppie38 zal je een voorbeeld geven van laatst hier in de buurt bij een college van een maat van mijn man zijn zoontje was aangerand door een pedofiel die daar net was komen wonen waar niemand iets van wist.
Hij blijkt meerdere kinderen al lastig gevallen te hebben hij is naar de politie gegaan om aangifte hiervan te doen en er werd hem op zijn hart gedrukt niks te mogen ondernemen!
Mijn idee Eppie aanpakken die mafketels.

Dat is Nederland met zijn normen en waarden :(

Ja advies geven om niets te doen maar zelf ook niets doen.
Hoe is het moggelijk dat zon freak bji kinderen in de buurt mag wonen?
Waarom niet zoals in Amerika een website waarop je kunt zien of er een pedofiel in je buurt woont.
nee hier kan alles zelfs een partij oprichten die pedofielie promoot, walgelijk gewoon, die gasten zijn gewoon ziek.
Mogen ze van mji trouwens ook wel enkeltje Jemen geven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:16

die hadden ze hier ook.......... maar mocht niet van de BV Nederland en de website is uit de lucht gehaald ..............

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:26

Juist en fout vind ik de executie. Natuurlijk moet zo'n onmens gestraft worden en liefst zo hard mogelijk... In jemen en in andere landen loopt het proces waarschijnlijk niet eerlijk maar de bevolking hoeft zich niet blauw te betalen aan al zijn luxesnufjes in de cel. Iets wat hier in België wel gebeurt, hier hebben de gevangen zoals Dutroux het verdorie beter dan mensen die van een uitkering leven... waar zijn we dan mee bezig?

Daar zijn ze slimmer en maken ze korte metten met zulk volk. Weg ermee... Hier kosten criminelen handenvol geld om hen lekker warm en met veel luxe te onderhouden en te voldoen aan al hun eisen. :) wordt ik boos van overigens.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:03

Mijn idee Eppie!

Zo achterlijk zijn ze daar dan ook weer niet,
en dan wordt er hier gezegd hoe weet je nou of hij wel een eerlijk proces heeft gehad laten we het eens omdraaien waarom zou dat niet zo zijn??

En is hier in Nederland dan wel altijd een eerlijk proces...nee dus maar het kost wel klappen met geld om te beginnen met een voorarrest die maanden kan duren.

Nee hier doen we alles via de "wet" die ook ogen en haken heeft en ook zeer smerige dingen gebeuren alleen die gebeuren achter gesloten deuren zodat we niet worden gezien als on-mensen en dat wij zeer een sociaal volkje zouden zijn en mensen hun rechten niet afnemen..pfff

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:16

Dat is het hem net, 'DE wet' als er 1 foutje in de hele procedure wordt gemaakt, dan loopt die beklaagde lekker weer naar buiten. Wat hij ook voor gruwlijkheden gedaan heeft... Hier hebben criminelen teveel rechten. En in Jemen misschien iets te weinig.. alhoewel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:07

devine schreef:

In die landen worden ze echt wel zomaar veroordeeld....

Denk je nu werkelijk dat ze wel een eerlijk proces krijgen als ze in die landen op zo'n barbaarse manier straffen? Kom zeg.....

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:08

Nee hier is het echt eerlijk tot het tegendeel bewezen is???

En dat je je dan in alle bochten moet wringen en bij instanties moet gaan aankloppen om je recht te halen wanneer er bewijzen voor zijn dat jezelf niet schuldig bent terwijl deze aantoonbaar zijn maar door de WET hier dit niet rechtmatig zouden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:46

Wees er maar blij om, het is erg genoeg wanneer mensen veroordeeld worden terwijl de bewijslast niet sluitend is. De kans dat je onschuldigen veroordeelt is op die manier akelig groot. Volgens mij moet je dat niet willen......

Wat als het om je vriend gaat, je man, je vader, je zoon? Zou je dan niet willen dat die onschuldig is tot het tegendeel bewezen is?

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:24

Hmm dat is nog vrij mild, ik had hem eerst gecastreerd met een scheermes en dan nog even laten lijden..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:30

ik vind dat iemand die de doodstraf krijgt er nogal makkelijk vanaf komt. bedoel , klap , weg ...
dan ben ik meer voorstander van iemand zn leven lang in een isoleercel te laten creperen. ( en dan niet halverwege de straf opheffen , vind dat zo'n onzin)

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:23

Blijf vooralsnog gewoon de mening toegedaan, dat ze wat mij betreft gewoon direct de kogel krijgen (gevoelsmatig) en gewoon levenslang (qua intellect) ... in andere woorden, hier in Nl. zullen we met levenslang moeten doen (maar dan in hemelsnaam geen kans op pardon) ... En ja moreel een verschrikkelijk moeilijke keuze ... totdat je het een keertje mee maakt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:59

Terkan schreef:
En ja moreel een verschrikkelijk moeilijke keuze ... totdat je het een keertje mee maakt ......

Daarom moet er ook altijd geoordeeld worden door een onafhankelijke rechter.....

Vanuit je emotie oordelen is nooit wijs.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:08

Mireille schreef:
Iemand die schuld heeft, en waarvan dat is bewezen, straffen is vind zo als het zou moeten gaan. Maar de manier waarop is een andere zaak.

Ik vind niet dat ze iemand publiekelijk, midden op de markt, door zijn hoofd hoeven te schieten. Dan betaal ik liever belasting om dat soort types levenslang in een cel te zetten. Dat is ook pas echt straf krijgen, want zo als Ronne zegt ben je met de doodstraf vrij snel klaar. Want veel meer zul je niet merken van je straf.

Daarbij vraag ik me af of, in landen zo als Jemen, zo'n proces eerlijk is verlopen...

Inderdaad.

Zo iemand zou gewoon de gevangenis in mogen, daar kunnen de andere gevangenen hem pakken, want kindermisbruikers staan bovenaan het lijstje volgens mij.

Ik vind dat iedereen recht heeft, of je nou pedofiel bent of niet. Publiekelijke executie vind ik niet kunnen.

Als hij dan dood moet, doe het dan prive, en voor de familie van het slachtoffer en voor de eigen familie. De overige burgers hebben hier niets mee te maken.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:19

Citaat:

Misschien niet wijs, maar misschien wel terecht ... ken er genoeg, wiens leven kapot is ...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:24

Terkan schreef:
Citaat:

Misschien niet wijs, maar misschien wel terecht ... ken er genoeg, wiens leven kapot is ...

Ja maar wat heeft het dan voor zin om dan maar iemand aan te wijzen? Zonder dat je zeker weet dat hij het is? Je hebt er toch veel meer aan als je de juiste achter slot en grendel zet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:09

Dat bedoel ik, daarom is vanuit emotie oordelen niet wijs en niet terecht.
Je bent dan alleen uit op wraak en niet voor rede vatbaar.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:57

Yamcha schreef:

Marjoow schreef:
Ja maar wat heeft het dan voor zin om dan maar iemand aan te wijzen? Zonder dat je zeker weet dat hij het is? Je hebt er toch veel meer aan als je de juiste achter slot en grendel zet?

Beiden graag mijn volledige bijdrage aan dit topic lezen, voordat jullie mij alleen maar wraak toe gaan dichten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:52

Terkan schreef:
Yamcha schreef:

Marjoow schreef:

Beiden graag mijn volledige bijdrage aan dit topic lezen, voordat jullie mij alleen maar wraak toe gaan dichten.

Wat ik uit jouw eerdere bericht opmaak, is dat je er vrede mee zou hebben als de verkeerde persoon vermoordt zou worden, vanwege een zaak rond jou zoontje/dochtertje.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:55

Karolien_ schreef:
Doodstraf is naar mijn mening nooit te rechtvaardigen!

Ik denk dat de ouders van het vermoorde kind er anders over denken.
Maar je hebt gelijk, het staat in de bijbel, gij zult niet doden.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:59

Paintlinger schreef:
Ja hoor, prima gedaan :j

Die straffen in nederland zijn een lachertje en ze kunnen daarna zo weer bij de scouting aan de slag :roll: :\

Dat is dus mooi niet waar he !!
Om leiding te mogen geven bij scouting, heeft elk nieuw staflid een verklaring van goed gedrag nodig, en die krijg je niet als je een zeden delict hebt gepleegd.
Ik vind overigens wel dat zo´n straf nogal wat is, maar wat hij dit kind heeft aangedaan is erger.
Eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik over dergelijke straffen moet denken.
Het feit dat een verkracht meisje van 11 door haar familie wordt verstoten in afganistan vind ik een heel deel erger ,als wat een bewezen dader doorgaat.

edit typefout
Laatst bijgewerkt door git op 31-07-09 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt