ikdoemaarwat schreef:ik heb ook niet het hele topic doorgelezen
Jammer, misschien moet je dat alsnog even doen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikdoemaarwat schreef:ik reageer op de TS haar openingspost......lijkt me voldoende...
want wat ik geef is niet meer dan een mening..
pharagirlke schreef:Maatschappij is hoe we naar elkaar reageren. Dat we elkaar neer steken voor een MP3-speler. Dat je er mee weg komt als je iemand een schedelbreuk geslagen hebt omdat die persoon je discrimineerde. Dat is voor mij maatschappij.
Citaat:Cultuur vind ik wat moeilijker om te omschrijven. Cultuur is voor mij een beetje het "straatbeeld". Ons eten, hoe we ons kleden, de kleuren die je ziet... En cultuur is, ondanks dat ik helemaal niet zo gelovig ben, toch ook een beetje het geloof....
pharagirlke schreef:Eerlijk gezegd zie ik op dit moment weinig positiefs in de maatschappij.
Citaat:En nu gaan er een hoop mensen steigeren omdat ik geloof vergelijk met Nazisme, maar die mensen moeten nadenken dat zowel het fascisme, het nazisme als het communisme puur theoretisch okee waren.
Ikima schreef:Urielle schreef:Ik wacht op de fusie tussen een christelijke partij en de islamitische partij want ik verwacht dat het behoorlijk overeen gaat komen
Ze worden soms ook wel de Nederlandse Moslims genoemd.
Shadow0 schreef:Ik ben heel benieuwd - als jij geen zin hebt om andermans meningen te lezen, en die afdoet met 'een hoop blabla' - waarom zou je dan verwachten dat andere mensen jouw mening wel willen lezen of daar enig respect voor hebben?
Bij een discussie (en Bokt is toch in eerste instantie een discussieforum) is het gebruikelijk dat je naar elkaar luistert, op elkaar reageert, kortom: de normale beleefdheidsregels van een discussie volgt. Als jij je niet interesseert voor andermans meningen, waarom onderbreek je onze discussie dan met je eigen mening? Als je geen interactie wilt, prima, schrijf het dan gewoon in een dagboek, in een pb'tje aan jezelf of sla het op op je computer, dan kunnen wij gewoon discussieren met mensen die daadwerkelijk elkaars teksten lezen, en op elkaar reageren. Ik vind het knap onfatsoenlijk dat jij nu door een discussie heen gaat roepen zonder enig respect te tonen voor de andere deelnemers aan de discussie.
ikdoemaarwat schreef:Het is jouw aanname dat ik geen zin hebt om andermans meningen te lezen.....je oordeelt wel een beetje vroeg he
Shadow0 schreef:ikdoemaarwat schreef:Het is jouw aanname dat ik geen zin hebt om andermans meningen te lezen.....je oordeelt wel een beetje vroeg he
Ik ga af op wat jij schrijft. Als jij schrijft dat je alleen de beginpost gelezen hebt, ga ik er van uit dat jij alleen de beginpost gelezen hebt. Als je wilt dat ik daar niet van uit ga, moet je schrijven hoe het wel is.
Edit: hier moet ik mezelf even op de vingers tikken. Mijn excuses, ik heb niet helemaal goed gelezen. Je schreef dat je 'niet het hele topic hebt gelezen' en 'alleen op de beginpost reageert'. Ik had die twee dingen ten onrechte samengevoegd tot 'alleen de beginpost gelezen'.
Ik vind overigens nog steeds dat het storend is dat je de discussie binnenvalt met dingen waar al uitgebreid over gesproken is.
Huertecilla schreef:femke27 schreef:Daarnaast: dat stukje over vrouwen. Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar zoals ik ooit de koran begrepen heb staat de man wel degelijk boven de vrouw, volgens de koran.
Heb jij de bijbel wel eens gelezen?
Die begint met dat een vrouw gemaakt is uit een onderdeel van de man en stap twee is dat ze de schuld is van de zondeval.
De rest is één aaneenschakeling van vrouw dient/volgt man.
In de Koran staat een waslijst aan plichten voor de man jegens de vrouw.
Het is verder niet relevant om die twee tegen elkaar te zetten want het zijn werken met een verschillende opzet, - structuur en - ontstaan.
Het geeft echter geen pas om op basis van ongefundeerde aannames over het betreffende ´Heilige Geschrift´ een oordeel te geven over een geloof.
Het betreft hier het oprichten van een politiek-religieuze partij welke een volksvertegenwoordiging zal zijn.
Als je hun programma niet steunt, stem je er niet op. Zo werkt het![]()
Wanneer dat wat de meerderheid niet wil verboden is, is het een dictatuur van grijs. Een samenleving kan pas schitteren als een juweel wanneeer deze verschillende facetten heeft.
hc
ikdoemaarwat schreef:een moslimpartij erbij mag ook best...alleen moeten ze niet proberen de nederlanders volgens islamitische normen en waarden te laten leven....
iedereen moet daar vrij in blijven........net zo vrij als wij hun nu laten in ons land
Fitch schreef:Dat vind ik best vervelend, ik ben voor een meer liberale samenleving waar iedereen inderdaad zijn eigen normen en waarden kan bepalen, maar dan niet alleen de autochtone Nederlanders, ook de moslims...