Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:25

faye schreef:
Je hebt een punt. Mensen dom noemen maakt jezelf niet slimmer. Maar persoonlijk vind ik dat voor PvdA stemmers wel gelden, ze zijn niet bijster slim. :D

Misschien kan je dit onderbouwen? Wat is er 'niet bijster slim' aan mensen die op de PvdA stemmen?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:26

Volgens mij, maar ik ben geen deskundige, stemmen er veel mensen op de PVV vanwege de neerbuigende toon die politici aanslaan tegenover Wilders en zijn achterban en het feit dat de problemen in de achterstandswijken hoog oplopen ipv afnemen. Ze weten het allemaal zo goed en we moeten vooral de dialoog aangaan.
Na zoveel jaar dialoog en geen resultaat kan ik me voorstellen dat je als kiezer actie wil.

Of de manier van Wilders de goede manier is laat ik in het midden, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het veel mensen aanspreekt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:30

Piera schreef:
faye schreef:
Je hebt een punt. Mensen dom noemen maakt jezelf niet slimmer. Maar persoonlijk vind ik dat voor PvdA stemmers wel gelden, ze zijn niet bijster slim. :D

Misschien kan je dit onderbouwen? Wat is er 'niet bijster slim' aan mensen die op de PvdA stemmen?

euh? fortis, de zorgverzekering bijvoorbeeld. En dan over Bos nog maar niet te spreken, groot ego maar weinig wol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:32

LimaMambo schreef:
Lovely schreef:
Betteke, kun je en verstandige reden opvoeren om op Wilders te stemmen?

lovely.. wat voor jou misschien geen reden is, is voor iemand anders misschien wel 1 van zijn grootste zorgen

zo raar is het toch niet dat er veel op wilders gestemd in door mensen die in probleem wijken wonen?

Probleemwijken als.... Volendam?

Nogmaals, ik zou graag een verstandige onderbouwing zien van de keuze om op wilders te stemmen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:33

sarabande schreef:
Iemand die zegt ze doen daar niks in Den Haag, ze zitten maar te slapen, maar Geert die doet tenminste wat, en dat is wat de meeste Wilders stemmen die moeten uitleggen waarom ze zo kiezen zeggen, die zijn dom.

A wordt er best veel gedaan in Den Haag
B heeft Wilders nog niets gedaan en zijn de meeste oplossingen die hij aandraagt juridisch niet uitvoerbaar.

Dus ben jij nu zo dom of ik :D

Mij heb je deze dingen niet horen zeggen, maar als ik PVV zou stemmen ben ik in jouw ogen dus dom.

Ben je trouwens zelf ambtenaar? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:34

Betteke, dank je wel voor je uitleg :). Ik snap ook wel dat het mensen aanspreekt, maar ik zie daar ook een bepaalde kortzichtigheid in en dat vind ik jammer.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:35

Tja, mensen die SGP stemmen zijn ook niet echt ruimdenkend imo. ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:35

Lovely schreef:
Probleemwijken als.... Volendam?

Nogmaals, ik zou graag een verstandige onderbouwing zien van de keuze om op wilders te stemmen.

het weg wimpelen van de problemen in probleem wijken vind ik best erg eerlijk gezegd..
kijk naar rotterdam, utrecht, gouda, amsterdam
de meeste wilders stemmers komen uit deze steden.. dat heeft een reden hoor lovely

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:37

Oh joh LimaMambo, ik woon zelf middenin Amsterdam, maar dan weer niet in een probleemwijk. Maar als je hier opgegroeid bent, dan weet je wel waar het over gaat hoor en dan vind ik het des te erger dat mensen denken dat ze zo'n vlerk als Wilders daar iets aan gaat doen.
Volendam en Hoorn hadden hele hoge percentages Wilders stemmen trouwens, dus vandaar dat ik Volendam erbij haalde.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:39

Lovely schreef:
Oh joh LimaMambo, ik woon zelf middenin Amsterdam, maar dan weer niet in een probleemwijk. Maar als je hier opgegroeid bent, dan weet je wel waar het over gaat hoor en dan vind ik het des te erger dat mensen denken dat ze zo'n vlerk als Wilders daar iets aan gaat doen.
Volendam en Hoorn hadden hele hoge percentages Wilders stemmen trouwens, dus vandaar dat ik Volendam erbij haalde.

die zullen daar allemaal een reden voor hebben
ze stemmen echt niet alleen voor hem doordat hij een blond mozard kapsel heeft hoor

Anoniem

Re: Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:41

Een hoop mensen voelen zich bedonderd door de PvdA dat zie je ook duidelijk in de peilingen. PvdA stemmers zitten in dezelfde hoek als Wilders stemmers. Dat is voor deze mensen denk ik logischer dan ineens VVD stemmen ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:43

Betteke schreef:
Volgens mij, maar ik ben geen deskundige, stemmen er veel mensen op de PVV vanwege de neerbuigende toon die politici aanslaan tegenover Wilders en zijn achterban en het feit dat de problemen in de achterstandswijken hoog oplopen ipv afnemen. Ze weten het allemaal zo goed en we moeten vooral de dialoog aangaan.
Na zoveel jaar dialoog en geen resultaat kan ik me voorstellen dat je als kiezer actie wil.

Of de manier van Wilders de goede manier is laat ik in het midden, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het veel mensen aanspreekt. ;)

Deze problemen hebben ze in de achterstands wijken van alle grote steden in Europa, men begint nu in te zien dat daar een andere modus voor moet komen.
Mensen tegen elkaar opzetten zoals Wilders voortdurend doet werkt alleen maar averechts.

Dus het enige dat mensen in die wijken met Wilders gemeen hebben is het gezamenlijke schelden op degenen die overlast veroorzaken, Hollandse gezelligheid op zijn smalst, maar niets wordt opgelost.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:46

faye schreef:
Een hoop mensen voelen zich bedonderd door de PvdA dat zie je ook duidelijk in de peilingen. PvdA stemmers zitten in dezelfde hoek als Wilders stemmers. Dat is voor deze mensen denk ik logischer dan ineens VVD stemmen ;)

Je hebt een beetje een pvda en Bos fobie :(:) Er zitten 3 partijen in deze regering hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:47

LimaMambo schreef:
Lovely schreef:

die zullen daar allemaal een reden voor hebben
ze stemmen echt niet alleen voor hem doordat hij een blond mozard kapsel heeft hoor

In Amsterdam scoorden ze 12% van de stemmen, dat is dus veel minder dan landelijk. Het werd de vierde partij achter de PvdA, GL en D66. In het centrum van Amsterdam (waar ik woon) kreeg PVV 6,9 % van de stemmen en niet meer. Dus hoezo haalde PVV zijn stemmen uit Amsterdam?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:48

lovely.. ik heb niet alleen amsterdam genoemd hoor ;) je draait er een beetje omheen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:50

Je hebt OOK Amsterdam genoemd en ik draai er helemaal niet omheen. Jij wel, want je kunt geen verstandige onderbouwing geven om op Wilders te stemmen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:51

sarabande schreef:
faye schreef:

Je hebt een beetje een pvda en Bos fobie :(:) Er zitten 3 partijen in deze regering hoor.

Dat klopt saar, er zijn 3 partijen. En hopelijk doen de pvda en de cu volgende ronde niet mee :D
Ik heb geen bos fobie hoor, ik denk ook dat het niet lang duurt voor hij gewipt wordt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:52

Lovely schreef:
Je hebt OOK Amsterdam genoemd en ik draai er helemaal niet omheen. Jij wel, want je kunt geen verstandige onderbouwing geven om op Wilders te stemmen :).

wie zegt dat ik op wilders heb gestemd..?

vind het een beetje flauw om van die steden die ik heb genoemd, alleen amsterdam eruit te pakken

als je kijkt naar rotterdam.. waar het voor bijna 50% buitenlanders zijn
dus 50% nederlanders.. en 2 van de 4 marokkaanse jongens tussen de 16 en 24 jaar in aanraking is geweest met politie..
dat in rotterdam het hoogst gescoord is door wilders..
dat zegt toch wel iets lijkt me..??

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:00

Wilders lacht een krul in zijn dinges om alle commotie. Zélf roept hij uit dat er een cordon sanitaire is rond zijn partij, maar hij is de enige die dit beweert. Er zijn gewoon partijen die niet met hem willen samenwerken. En daar kan ik die partijen geen ongelijk in geven. Er is nog altijd een verschil tussen roepen wat een groep mensen wíl horen en het effectief aanpassen. En met effectief aanpassen bedoel ik dan een aanpak die zorgt dat een samenleving leefbaar blijft en niet nog meer tweedeling zaait. Andere partijen zien ook echt wel de struikelblokken, maar zij nemen hun verantwoordelijkheid hoog op. En dat betekent dat je niet zomaar op stel en sprong alles kunt veranderen. Gelukkig niet.
In het verleden heb ik ook al vaak genoeg gereageerd en ik ga nog eens zeggen waar ik met de hele Wilders-hype bang voor ben (ondanks dat dat weer tot hele boze reacties zal leiden...).
Kijk de geschiedenis er eens op na: Hitler riep ook precies wat de mensen wilden horen. Er was weinig werkgelegenheid, mensen waren ontevreden. En ontevredenheid is de perfecte voedingsbodem voor iemand die een massa met zijn pinken kan bespelen. Na een aantal jaren kwamen vielen bij de meeste mensen de schellen van de ogen. Alleen... toen was het te laat.
Er zijn problemen met bepaalde groepen en die moeten ook worden aangepakt. Maar of de manier van Wilders de juiste is? Daar zet is hele grote vraagtekens bij.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:02

Lovely schreef:

Zeg het me als ik het verkeerd zie, maar jij noemt ook alleen de punten die je zelf kan onderbouwen als je alleen amsterdam pakt terwijl ze ook Rotterdam Gouda etc genoemd heeft...

Bij ons in Velsen was PVV volgens mij ook de grootste met 21%, Beverwijk het grootst met 23,5%
In Noord Holland het grootst met 17% (CDA 12% en PvdA 13%)

De mensen willen een ander kabinet, maar CDA en PvdA zijn ontzettend goed in hun 'struisvogelpolitiek' en steken hun kop gewoon nog verder in het zand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:02

Hoezo flauw? De uitslagen staan vast en die kun je niet meer anders maken. Ik doe even een greep:

Volendam/Edam: 39,8%.
Venlo: 31,1%
Almere: 27%
Lelystad: 23%
Rotterdam 22,5%
Gouda: 17,5%
Utrecht: 9,8 (4e plek)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:03

Wat heeft de PvdA opgelost in Amsterdam door het eindeloze theedrinken en leuteren Sarabande?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:04

En hoe wil Wilders het oplossen, Betteke?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:04

Lovely schreef:
Hoezo flauw? De uitslagen staan vast en die kun je niet meer anders maken. Ik doe even een greep:

Volendam/Edam: 39,8%.
Venlo: 31,1%
Almere: 27%
Lelystad: 23%
Rotterdam 22,5%
Gouda: 17,5%
Utrecht: 9,8 (4e plek)

dus?? ik gaf gewoon een aantal voorbeelden.. doe niet zo flauw joh.. je weet best wat ik bedoel

maar wil je nu dat ik voor de volendammers ga spreken waarom ze op wilders hebben gestemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:07

LimaMambo, ik laat alleen maar zien dat het niet de mensen uit de probleemwijken zijn die op wilders hebben gestemd. Op de website van trouw staat een heel mooi kaartje waar je precies kan zien hoe er gestemd is en daarbij gaat jouw theorie niet op. Waarmee ik wil aangeven dat dit stemgedrag geen hulproep is uit de probleemwijken om de ellende daar op te lossen.