Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:19

Tallie_Ho schreef:
Ik stem PVV :) Sterker nog, ik stem al jaren Wilders :)

same here ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:55

KiWiKo schreef:
niet tegen de islam, wel tegen de verislamitisering van Nederland, dat zijn wel twee hele verschillende dingen imo :) :)

ik zou er niet aan moeten denken dat dit land met al zijn vrijheden zich nog meer aan ging passen aan de islamitische cultuur........ jij wel?

aanpassen en intergratie gaat imo over en weer. Hoeveel Nederlanders wonen wel niet in een ander land en spreken daar binnen hun gezin alleen nederlands?
Land met al zijn vrijheden? Laat me niet lachen :D
Elke stap die we zetten wordt geregistreerd. Onze internetgeschiedins wordt 5 jaar lang bewaard, net als alle telefoongesprekken (datum, tijd en hoelang)
Ons patientendossier is toegankelijk voor elke willekeurige arts.
Onze privegegevens zijn echt niet meer prive. En dit allemaal voor de zogenaamde veiligheid.
Wilders is hier trouwens voorstander van. Net als hij stiergevechten prima vind, maar moslims die een stukje eigen cultuur willen behouden in een ander land, dat is ineens wel een probleem?
De koran moet verboden worden, maar de bijbel niet? Je mag jood zijn, christenen, boeddist, enz enz, maar moslim niet?

miek140

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:01

Sinds wanneer vind Wilders stierenvechten prima? Volgens mij is hij ook tegen dierenmishandeling hoor...

En de koran verbieden... dat vind ik ook een beetje te ver gaan. Maar Nederland gewoon weer officieel christelijk maken, daar vind ik niets mis mee hoor.
Cultuur behouden, prima. Wilders zegt ook niet dat alle moskeen ineens dicht moeten. Hij zegt alleen dat er geen nieuwe gebouwd mogen worden. En daar ben ik het ook wel mee eens. Nederland is al zo klein...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:02

maar dat is toch wat anders dan met een sluier een meter achter je man moeten lopen en nul rechten meer hebben :D :D :D

Ik weet dat toen wij als gezin naar america emigreerden dat bij in no time ook engels thuis spraken....... en dan alsnog wat je binnen de muren van je huis spreekt, is heel iets anders dan als je de taal in het openbaar niet machtig ben, en je dus niet eens verstaanbaar kan maken in het land waar je woont

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:10

Wat je thuis spreekt kan me niets schelen, maar dat ze achter me in het turks of het marokkaans aan het banketstaaf zijn... Daar kan ik dan weer niet tegen. Net zoals ik het niet kan uitstaan dat die walen hier geen nederlands kunnen spreken als ze in het nederlandstalige gedeelte komen. En ook nog boos worden als je dan rustig in het Nederlands terug antwoord :D In het openbaar spreek je de taal die daar gangbaar is. Of je probeert het iig.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:13

miek140 schreef:
Sinds wanneer vind Wilders stierenvechten prima? Volgens mij is hij ook tegen dierenmishandeling hoor...

En de koran verbieden... dat vind ik ook een beetje te ver gaan. Maar Nederland gewoon weer officieel christelijk maken, daar vind ik niets mis mee hoor.
Cultuur behouden, prima. Wilders zegt ook niet dat alle moskeen ineens dicht moeten. Hij zegt alleen dat er geen nieuwe gebouwd mogen worden. En daar ben ik het ook wel mee eens. Nederland is al zo klein...

lees of het partijprogramma maar, of doe de kieswijzer en kijk dan naar de verschillen die je hebt met wilders. Staat t gewoon in :)
Wilders is namelijk voor eigencultuurbehoud zoals bijvoorbeeld stierengevechten in spanje :)

Waarom moet nederland weer christelijk worden? Moeten we ineens allemaal in god gaan geloven? Doe ik namelijk niet aan mee.. We zijn al jaren een multiculurele samenleving. Is niet meer te veranderen want mensen met een nederlands paspoort (en bv een turkse) kan je niet terugsturen.

Kiwiko, ik heb genoeg mensen van turkse komaf op school zitten. Spreken onderling (behalve in gezelschap nadat is aangegeven dat storend te vinden) turks, spreken thuis turks, maar met ons nederlands. Ja, met accent! Maar wel eens een nederlander engels/duits/frans horen spreken :x

pharagirlke, dus als jij een spanje op vakantie bent (of zelfs de nederlanders die daar wonen) spreek je met je nederlandse broer/zus/vriendin spaans als je op straat loopt?
Geloof me, dat gebeurt niet! Kijk maar eens naar een programma zoals 'ik vertrek' oid :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:21

machie.......... dat is de tweede of derde generatie....... die horen toch ondertussen wel accentloos Nederlands te spreken.

multiciltureel is niet erg, multicultuur heeft veel goeds gebracht...... maar laten we van alle culturen nou gewoon de leuke en goede dingen pakken....... zoals we dat nu doen, dan is het alleen maar feest.......

maar zoals ik al zeg, ik weiger mijn verworven rechten als vrouw aan de kapstok te hangen omdat we doorgeslagen zijn in het politiek correcte multiculturele

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:27

Op vakantie gaan is wel wat anders dan emigreren. En ja, toen ik een week in spanje was, sprak ik de rest van de week spaans met de mensen daar. Dus ik vrees dat je daar even de foute aanpakte ;) En als ik daar geboren werd, zou ik al zeker maken dat ik spaans sprak. En al helemaal als ik daarheen ging omdat ik uit mijn eigen land moet vluchten of omdat het land me meer kansen bied. Dan zou ik dat land dankbaar zijn en uit respect alleen al zorgen dat ik die taal binnen de maand genoeg sprak zodat ik me iig kon behelpen zonder dat de andere zich moesten aanpassen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-05-09 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:27

1. Newropeans
2. Solidara
3. Partij voor de Dieren
4. GroenLinks
5. SP

Van de bovenste twee heb ik nooit gehoord, volgens de stemwijzer wel mijn keuze..
Ik ga overigens niet stemmen, ben op vakantie...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:28

dat vertik ik ook hoot kiwiko :D
2e of 3e generatie maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. In zuid afrika ben ik ook 2e en 3e generatie duitsers tegen gekomen die echt niet accentloos engels, en al helemaal niet accentloos zuidafrikaans spreken... (nu heeft zuid afrika 14 nationale talen maar ok :+)
Wat is het probleem met een accent? Ga eens naar twente, ik denk dat geen fries ze hier kan verstaan. Of naar friesland. Die friezen kan ik ook nier verstaan... Zo zijn er binnen de nederlandse taal al veel verschillende accenten die niet voor iedereen in nederland goed te verstaan zijn :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:30

pharagirlke schreef:
Op vakantie gaan is wel wat anders dan emigreren. En ja, toen ik een week in spanje was, sprak ik de rest van de week spaans met de mensen daar. Dus ik vrees dat je daar even de foute aanpakte ;) En als ik daar geboren werd, zou ik al zeker maken dat ik spaans sprak. En al helemaal als ik daarheen ging omdat ik uit mijn eigen land moet vluchten of omdat het land me meer kansen bied. Dan zou ik dat land dankbaar zijn en uit respect alleen al zorgen dat ik die taal binnen de maand genoeg sprak zodat ik me iig kon behelpen zonder dat de andere zich moesten aanpassen.

ik geloof direct dat jij het wel doet, maar besef je wel dat je een van de weinigen bent?
Ik doe het nl niet. Op vakantie spreek ik nederlands met nederlanders en doe de rest in het engels. Simpelweg omdat ik talen als frans, spaans, portugees zeer slecht tot helemaal niet kan :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:40

Als jij in een land gaat WONEN ga jij dan niet de taal proberen te spreken?

Ik snap niet dat jij het steeds over op vakantie gaan hebt... Die mensen zijn hier niet op vakantie, ze mogen potverdorie meestemmen... Dat noem ik niet meer vakantie. Als ik ergens ga wonen zorg ik dat ik de taal spreek.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:41

op de een of andere manier ben ik het wel met pharagirlke eens :)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:42

het hoeft niet meteen foutloos maar doe tenminste je best...

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:42

KiWiKo schreef:
maar zoals ik al zeg, ik weiger mijn verworven rechten als vrouw aan de kapstok te hangen omdat we doorgeslagen zijn in het politiek correcte multiculturele

Gebeurd dat dan?

Als iemand de vrijheid zal beperken is Wilder himself het wel. Al dat geschreeuw of terrorisme en moslims is om mensen bang te krijgen, en bange mensen pikken meer. Als je kijkt wat er de afgelopen jaren allemaal wel niet is goedgekeurd omdat ze bang waren voor een terroristische aanslag!
Ondertussen wordt in Nederland per dag 21x zo veel telefoons afgetapt dan in de VS, en hoe groot is de VS, en hoe klein is Nederland? Dat staat voor mij echt niet in verhouding, helemaal als je bedenkt dat er nog steeds geen terroristische aanslag is gepleegt in Nederland. En nu maakt ik me daar momenteel nog geen zorgen over omdat ik niks te verbergen heb, maar er kunnen tijden komen dat je dingen wel wilt verbergen voor de regering.

Dit is niet de eerste keer dat bij een verkiezing onvrede overheerst en mensen gaan stemmen op radicale partijen, Pim Fortyn was in zijn tijd ook radicaal. Maar wel een man met een visie en een goed doordacht plan, en nee daar was ik het ook niet mee eens maar ik moest hem wel meegeven dat hij er tenminste fatsoenlijk over nagedacht had. Wilders brult maar wat, en is daarnaast ook gewoon een hele nare persoonlijkheid. Stel dat hij aan de macht komt, dan heb je een partij zonder plan geleid door een man als Wilders in een land waar werkelijk alles controleerbaar is.

In de 2de wereldoorlog zijn er in Nederland in verhouding het meeste joden afgevoerd. Waarom? Omdat Nederland een landje is die alles altijd te goed voor elkaar heeft, alles is controleerbaar. Er maar vannuit gaande dat het nooit mis kan gaan, maar als gevolg dat als het mis gaat, het meteen ook goed mis gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:51

En hoe groot is de kans dat hij alleen aan de macht komt? Daarvoor moet hij de absolute meerderheid hebben. Mits de andere partijen ook het lef hebben om samen te spannen. En indien ze dat niet hebben, dan moet je niet naar Wilders kijken maar naar het stel lafbekken dat hun mond niet durven open te trekken. Die iemand anders voor hen willen laten vallen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:53

ahum
Laatst bijgewerkt door Daphna op 30-05-09 16:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:54

Wat apart dat er op bokt zo "extreem" gestemd wordt. PVV, PvdD en SP hebben het meest, terwijl de middenpartijen die in NL meestal toch de grootsten zijn nauwelijks stemmen krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:55

Die hier komen, en de derde generatie? Mensen die hier geboren zijn kunnen geen Nederlands. Dat gaat er bij mij NIET in. Als ze hier enkel op vakantie komt zal ze geen nederlands moeten kunnen spreken, als ze hier wil blijven echter wel. En dat staat ze maar schoon ook. Je moet je toch niet gaan aanpassen omdat iemand hierheen wil komen omdat het leven hier beter is (ik zou ook elders heen gaan als ik wist dat ik daar kon verbeteren)?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:56

joopie7 schreef:
KiWiKo schreef:

Gebeurd dat dan?

als het aan mij ligt niet, als ik sommige schreeuwlelijken onder de moslims moet geloven wel

Citaat:
Als iemand de vrijheid zal beperken is Wilder himself het wel. Al dat geschreeuw of terrorisme en moslims is om mensen bang te krijgen, en bange mensen pikken meer. Als je kijkt wat er de afgelopen jaren allemaal wel niet is goedgekeurd omdat ze bang waren voor een terroristische aanslag!

Ik persoonlijk ben niet bang.......... mocht ik mijn vrijheid hier moeten inleveren, dan ga ik wel in een ander land wonen, alwaar ik me aan zal passen aan de daar geldende normen, waarden en cultuur..

Citaat:
Ondertussen wordt in Nederland per dag 21x zo veel telefoons afgetapt dan in de VS, en hoe groot is de VS, en hoe klein is Nederland? Dat staat voor mij echt niet in verhouding, helemaal als je bedenkt dat er nog steeds geen terroristische aanslag is gepleegt in Nederland. En nu maakt ik me daar momenteel nog geen zorgen over omdat ik niks te verbergen heb, maar er kunnen tijden komen dat je dingen wel wilt verbergen voor de regering.

ben ik het helemaal mee eens........... er zijn veel dingen die ik verberg voor de BV Nederland........ een daarvan is een gedeelte van mijn inkomen :) hou ik tenminste nog eens iets over onder aan de streep.... :) maargoed daar is de gevestigde orde ernstig over the top mee gegaan..... LET WEL :D De GEVESTIGDE orde, niet de PVV :) :)

Citaat:
Dit is niet de eerste keer dat bij een verkiezing onvrede overheerst en mensen gaan stemmen op radicale partijen, Pim Fortyn was in zijn tijd ook radicaal. Maar wel een man met een visie en een goed doordacht plan, en nee daar was ik het ook niet mee eens maar ik moest hem wel meegeven dat hij er tenminste fatsoenlijk over nagedacht had. Wilders brult maar wat, en is daarnaast ook gewoon een hele nare persoonlijkheid. Stel dat hij aan de macht komt, dan heb je een partij zonder plan geleid door een man als Wilders in een land waar werkelijk alles controleerbaar is.

yep, yep, en yep........... ben het helemaal met je eens............ wellicht is het aan de gevestigde orde om de zaak eindelijk na de waarschuwing van Fortuyn, en nu het wilders verhaal toch maar eens een beetje om te draaien, en even weer terug te kijken naar hoe het waar verkeerd ging..... misschien een beetje luisteren naar het volk, en dan ook het klootjesvolk...... :D

Citaat:
In de 2de wereldoorlog zijn er in Nederland in verhouding het meeste joden afgevoerd. Waarom? Omdat Nederland een landje is die alles altijd te goed voor elkaar heeft, alles is controleerbaar. Er maar vannuit gaande dat het nooit mis kan gaan, maar als gevolg dat als het mis gaat, het meteen ook goed mis gaat.

nee hoor, Nederlanders zeggen geen nee, nederlanders klagen maar doen niets.......... Nederlanders laten het gelaten over zich heen komen......... nederlanders stoppen hun kop in het zand.......... dat is waarom nederlanders zo makkelijk te manipuleren zijn :)

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:56

Tja dat met de leren van de taal....
Waar een wil is, is een weg!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:57

brigitta1987 schreef:
Wat apart dat er op bokt zo "extreem" gestemd wordt. PVV, PvdD en SP hebben het meest, terwijl de middenpartijen die in NL meestal toch de grootsten zijn nauwelijks stemmen krijgen.

mensen zijn de gevestigde orde zat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:59

KiWiKo schreef:
brigitta1987 schreef:

mensen zijn de gevestigde orde zat :)

Nouja, ik denk dat bokt wel iets vertekend hoor. Ik zie de Partij van de Dieren echt niet zo groot worden als hij hier staat.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:01

pharagirlke schreef:
Als jij in een land gaat WONEN ga jij dan niet de taal proberen te spreken?

Ik snap niet dat jij het steeds over op vakantie gaan hebt... Die mensen zijn hier niet op vakantie, ze mogen potverdorie meestemmen... Dat noem ik niet meer vakantie. Als ik ergens ga wonen zorg ik dat ik de taal spreek.

Helemaal mee eens!

Het is soms te gek voor woorden, buitenlanders die hier al 20 jaar wonen maar nog maar een paar woorden nederlands kunnen, of willen, spreken.
Zo werkt mijn moeder in een dokterspraktijk waar ze soms te maken krijgt met mensen die boos worden omdat zij hun taal niet spreekt :? En denk dan niet aan engels oid, kijk als iemand hier nog niet zo lang is kan ik begrijpen dat er overgegaan wordt op een taal die voor beiden duidelijk is... maar gewoon hun taal van waar ze vandaan komen.. :n

En laatst ook bij dat progamma op tv op schiphol dat ze mensen vragen op wie ze wachten ed, weet even niet meer hoe het heet :=
Er was een man die al 25 jaar, of zelfs langer, al in Nederland woonde... En toen was er nog een man, die woonde hier nog mar 1 jaar... die sprak net zo gebrekkig als die man die hier 25 jaar al woonde...
Die man mocht hier trouwens gewoon komen terwijl die in zn eigen land veroordeeld was.. voor wat vertelde hij niet, maar hij durde nu na zoveel jaar wel weer een keer terug te gaan omdat de veroordeling vervallen was..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:03

Het is toch niet meer dan normaal dat je de taal leert van het land waarin je woont? Op die manier kan je toch juist mee doen aan de multiculturele samenleving?! Anders is er geen multiculturele samenleving want dan kan je niet met elkaar communiceren.. Jij komt in bv. Nederland wonen. Dan leer je die taal ook, zo kan je mee doen in de samenleving.