Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:17

Consort schreef:
@ Flosje: Wat hierboven aanhaalt is al zo op dit moment. Allochtonen zonder Nederlands paspoort (dus illegalen of mensen met een verblijfsvergunning) worden al uitgezet als ze een zwaar misdrijf plegen.

Een allochtoon is iemand met een Nederlands paspoort. Je hebt Nederlanders en niet-Nederlanders. En onder Nederlanders heb je autochtonen en allochtonen, tenminste zo heb ik het ooit eens met aardrijkskunde geleerd. Een allochtoon wordt volgens mij niet zo snel het land uitgeknikkerd.

Consort

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:19

Het woord allochtoon betekent gewoon "uit een ander land". het heeft niks te maken met wel of niet een Nederlands paspoort of wat dan ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:21

Geert Wilders wil de belastingen verlagen en met het veel mindere geld dat de staat dan binnenkrijgt het onderwijs verbeteren, meer leraren voor de klas te zetten en de wachtlijsten in de jeugdzorg verkleinen. Met het geld dat hij daarna tekort komt gaat hij de politie uitbreiden en fiks investeren in het gevangeniswezen, omdat verzwaren van de straffen meer cellen betekent. Je hoeft echt geen rekenwonder te zijn om te verzinnen dat zijn plannen nergens op gebaseerd zijn, behalve op het roepen wat de mensen graag willen horen.

Als hij wil investeren, dan zal hij de belastingen moeten verhogen, en als hij de belastingen wil verlagen, dan zal hij zijn ideeën niet uit kunnen voeren. Het is altijd één van de twee.

wat een represiever beleid betreft, met doodstraf, langere gevangenisstraffen etc. De praktijk bewijst elke keer weer opnieuw dat het niet werkt. Dat je een verhardende samenleving krijgt met juist meer geweld en criminaliteit. Je ziet in de praktijk de gevolgen van die politiek in de VS en dat het niet werkt. Het klinkt gemakkelijk en stoer, maar je lost er het achterliggende probleem niet mee op.

Het is waar dat er door allochtonen procentueel meer misdrijven worden gepleegd. Maar dat komt niet omdat het allochtonen zijn, dat komt omdat er procentueel gezien meer misdrijven door mensen uit achterstandswijken worden gepleegd. Doordat allochtonen in voor een groot deel die achterstandswijken bevolken, zijn zij in de misdaadcijfers ook oververtegenwoordigd. Op het moment dat zij emanciperen en stijgen op de sociale ladder, zal je zien dat hun aandeel in de misdaadpercentages afneemt en overgenomen wordt door de nieuwe groepen die dan de achterstandswijken bevolken. Net zoals zij het hebben "overgenomen" van hun nederlandse voorgangers in die achterstandswijken. Tegelijkertijd zal dan hun aandeel in de wittenboordencriminaliteit stijgen, die nou nog door autochtonen wordt gedomineerd, maar die niet wordt gezien, laat staan aangepakt :D

Het is een gegeven van alle tijden en alle samenlevingen dat de mensen die in de laagste sociale posities zitten proberen aansluiting te krijgen bij de groepen boven hun en dezelfde welvaart en privileges proberen te krijgen. En dat een deel van die mensen dat op een criminele manier probeert. Door gastarbeiders naar Nederland te halen om de rotbaantjes te vervullen, hebben we als Nederland zelf dat probleem gecreëerd. We haalden namelijk mensen naar Nederland om de laagste sociale posities te vervullen. Als we twee generaties verder zijn, dan heeft niemand het meer over die criminele allochtonen van Turkse en Marrokaanse afkomst. Die zijn dan namelijk sociaal omhoog gemigreerd en vervangen door oost europeanen, die trend begin je nou al te zien. Tegen die tijd zal er ook wel weer een populist opstaan die de EU er de schuld van geeft en die vindt dat de grenzen voor al dat oost europeaanse tuig gesloten moet worden. Omdat die de schuld van al het kwaad zijn en dat die oost Europeanen een voorbeeld moeten nemen aan die goed geïntegreerde Turken en Marrokanen. En tegen de tijd dat die oost Europeanen weer omhoog gemigreerd zijn naar een hogere sociale positie, dan komt er wel weer een andere groep die de onderkant van de samenleving is.

De moraal van het verhaal is dat je juist veel tijd, geld en energie in die onderkant van de samenleving moet steken. Op die manier verklein je het gat met de middengroepen in de samenleving, maak je de stap kleiner om vooruit te komen in het leven en geef je ze minder reden om op een criminele manier die stap proberen te maken. Een represief systeem dat Wilders voorstaat vergroot alleen maar de kloof, verhardt de samenleving en geeft juist minder kansen om de overstap naar de middenklasse te maken, waardoor er juist sneller naar criminaliteit gegrepen wordt. Omdat dat uiteindelijk als enige kans overblijft om die stap naar een betere klasse te maken. De VS blijft ook hier weer het voorbeeld hoe je het beter niet kan doen.

Wat die dubbele nationaliteit betreft, dat is voor veel mensen geen keuze. Al zijn ze hier geboren uit ouders die hier ook geboren zijn, ze krijgen dat paspoort van het land waar hun grootouders vandaan komen en kunnen er niet afkomen, al zouden ze het willen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:23

Ik ben het met Flosje eens.
Ik ben namelijk geen Wilders aanhanger. Vind het echt een engerd.
Maar wat is het alternatief waar je op kunt stemmen?
Ja wat slappe hap die onze centen opmaakt, maar alles maar heen laat tutten met inderdaad de kop heel ver in het zand.
En als het hier ooit eens te erg wordt, hebben die wel een prive vliegtuig naar betere oorden. En zitten wij met gebakken peren, waar slap Den Haag niets aan durft te doen.
Bang dat het hen net zo af gaat als Fortuin.
In die zin is Wilders wel een vent met ballen, hij steekt zijn hoofd erg ver boven het maaiveld uit.
Misschien op de verkeerde manier, maar soms moet je ook wel eens overdrijven om mensen een klein beetje wakker te schudden.
Een klein beetje na te laten denken in Den Haag dat het genoeg is met crimineel gedoe en mensen die te lui zijn om te leren of te werken.
Dan wordt er hier in het topic gezegd dat wilders aanhang niet nadenkt, maar persoonlijk denk ik juist dat juist veel andere niet nadenken, Want het slappe gedoe van de laatste jaren heeft ons in ieder geval geen beter Nederland gegeven.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:24

@Karl: Geen speld tussen te krijgen!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:26

Wel een heel doosje.
Er wordt steed gezegt, zoals Amerika moeten we het niet doen.
Wie weet hoe groot de puinzooi daar was als het zulke slappe hap was als hier. Ik denk dat er helemaal niet meer te leven was.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:26

kazary schreef:
Ja wat slappe hap die onze centen opmaakt, maar alles maar heen laat tutten met inderdaad de kop heel ver in het zand.
En als het hier ooit eens te erg wordt, hebben die wel een prive vliegtuig naar betere oorden. En zitten wij met gebakken peren, waar slap Den Haag niets aan durft te doen.
In die zin is Wilders wel een vent met ballen, hij steekt zijn hoofd erg ver boven het maaiveld uit.
Misschien op de verkeerde manier, maar soms moet je ook wel eens overdrijven om mensen een klein beetje wakker te schudden.
Een klein beetje na te laten denken in Den Haag dat het genoeg is met crimineel gedoe en mensen die te lui zijn om te leren of te werken.
Dan wordt er hier in het topic gezegd dat wilders aanhang niet nadenkt, maar persoonlijk denk ik juist dat juist veel andere niet nadenken, Want het slappe gedoe van de laatste jaren heeft ons in ieder geval geen beter Nederland gegeven.

Dan heb jij ergens onder steen gewoond de afgelopen jaren, want na het laatste kabinet Kok zijn er tal van forse maatregelen genomen op de gebieden die jij noemt.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:29

Forse?waar? :)
Ja ik denk dat ik dan inderdaad ver onder heel veel stenen zit.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:31

Consort schreef:
kazary schreef:

Dan heb jij ergens onder steen gewoond de afgelopen jaren, want na het laatste kabinet Kok zijn er tal van forse maatregelen genomen op de gebieden die jij noemt.

en waarom merken we daar dan niks van?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:38

En eigenlijk ook weer een opmerking dat mensen die het niet eens zijn dom zijn, tenminste onder een steen leven kan ik niet direct vertalen naar iemand die slim is. Zou het ook eens kunnen zijn dat iemand die ergens anders over denkt niet dom is, maar gewoon een andere mening heeft?
Ik noem jou, of andere in welke vorm dan ook toch ook niet dom in dit topic?
Het maakt dit topic meteen erg negatief beladen onder de mensen die hier mee praten terwijl dat niet nodig is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:40

Ik vind het altijd zo'n onzin om te roepen dat de andere partijen maar een slappe hap zijn die er een zooitje van maken. Voor maar heel weinig ingewikkelde problemen bestaan er simpele oplossingen. Bijna elke oplossing heeft positieve effecten voor een deel van de bevolking en negatieve effecten voor een ander deel. Politiek is altijd schipperen om voor alle groepen een redelijke oplossing te bedenken. Wil je dat niet, dan moet je in een dictatuur gaan wonen, daar hoeven ze namelijk maar met één groep rekening te houden, namelijk die aan de macht is.

Wilders steekt zijn hoofd dan ook niet boven het maaiveld uit, hij komt met simpele oplossingen, waarbij hij er niet bij vertelt wat de neveneffecten van zijn oplossingen zijn. Betere gezondheidsvoorzieningen, geweldig. Maar het kost wel geld en dus belastingen, of het gaat ten koste van een groep die dus mindere voorzieningen krijgt. Minder ambtenaren, klinkt verstandig. Maar hou er even rekening mee dat die extra politie-agenten ook ambtenaren zijn, dat je voor een betere controle van van uitkeringen ambtenaren nodig hebt, dat leraren, vuilnismannen en noem maar op ook ambtenaren zijn.

kazary schreef:
Wel een heel doosje.
Er wordt steed gezegt, zoals Amerika moeten we het niet doen.
Wie weet hoe groot de puinzooi daar was als het zulke slappe hap was als hier. Ik denk dat er helemaal niet meer te leven was.

Die "slappe hap" heeft er wel voor gezorgd dat de puinhopen hier een stuk minder groot zijn dan daar :)*

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:44

Een kleine greep:

Integratie/Asiel:
- Inkomenseis huwelijksmigratie
- Handhaving uitzetbeleid
- Inburgeringseisen
- Erkennen en herkennen van Marokkaanse probleemjeugd

Veiligheid:
- Harde aanpak veelplegers
- Omgekeerde bewijslast
- Verhoging maximum gevangenisstraf naar 30 jaar

Fraude sociale uitkeringen:
- Harde aanpak kinderbijslagfraude buitenland (nu in het nieuws)

En dit is maar een kleine greep....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:45

Niet mee eens.
Let maar eens op de komende jaren.
In die zin lopen wij altijd wat achter op Amerika, nemen nergens lering uit, trutten door, totdat het hier net zo erg is, of erger.
Hier krijg je steeds meer achterstandswijken waar de politie al niet meer komt. Is dat omdat het Den Haag het hier zo goed voor elkaar heeft? Gaat dat over met het beleid zo door voeren zoals al jaren gedaan wordt?
Iets zal er toch echt moeten gaan gebeuren. En of je dat met knuffelen en snoepreisjes geven voor elkaar gaat krijgen???

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:47

En met onder een steen bedoel ik echt niet "dom". Dat zijn jouw eigen woorden. Ik vind je helemaal niet dom. Als dat zo was zou ik niet met je in discussie gaan. We kijken gewoon anders tegen de maatschappij aan.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:48

En dat noem jij fors?
Dat noem ik aaien en achter de feiten aan hobbelen.

Hier kwam pas een asiel beleid toen het in noem maar een land Canada al 20 jaar bestond en nog steeds strenger is dan hier (terecht)

Harde aanpak veelplegers?
2 keer dat mag je niet meer doen zeggen?

Verhoging straf is mooi, maar wie krijgt hem?
Voor moord krijg je 6 jaar.
Laat ze eens een minimum straf erbij invoeren.
Moord is gewoon levenslang minimaal.
Overval, minimaal 15, maximaal 30.
Dan heb je het pas over iets wat forser.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:57

Minimumstraffen zijn vaak onderwerp van gesprek geweest in de politiek, ook de laatste jaren. Hoewel er veel voor lijkt te zeggen op het eerste gezicht, blijkt (uit onderzoek door hoogleraren strafrecht) dat het invoeren van minimumstraffen leidt tot een onnoemelijke belasting van ons rechtssysteem. Ook ontneemt het de rechter de mogelijkheid individueel en op maat te straffen. Veel landen in Europa (bijvoorbeeld Frankrijk) schaffen minimumstraffen zelfs af de laatste jaren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:00

Kazary, misschien merk je niets van de plannen van de knuffelpartijen omdat zij wél over de langere termijn nadenken en hun plannen heel gestaag ingevoerd worden, waardoor je er minder van merkt, maar er wel degelijk vooruitgang is.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:01

En als op moord volgens jou altijd levenslang moet staan, hebben we dus geen rechters meer nodig? En verdient iemand die bij een roofoverval een omstander doodt dezelfde straf als een meisje dat haar vader vermoordt die haar misbruikte?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:01

Dat is erg aardig van je Consort.
Maar een positieve uitleg krijg ik niet direct gevonden bij dat spreekwoord. :)

Hij kan dan nog steeds op maat straffen. Hij kan bijvoorbeeld kiezen tussen 15 en 30 jaar :)

Als ik nu hard van Nederland kijk en zie waar mensen mee weg komen. Ook zie dat slachtoffers zo totaal geen gevoel krijgen dat er ook maar iets van rechtvaardigheid is. Dan denk ik, het is hier fout! Heel fout.

Heino, waarom moet het gestaag ingevoerd worden? Omdat ze anders een kogel ontvangen omdat crimineel Nederland het niet pikt?
En dat gestaag loopt telkens 20 jaar achter, wat vlotten zou ook eens fijn zijn :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:02

Consort schreef:
Ook ontneemt het de rechter de mogelijkheid individueel en op maat te straffen.

Ik kan mij een geval herinneren waarin een jong jochie in Engeland gestraft werd omdat hij zijn jongere zusje voor de trein gegooid had, want dat zag hij ook op tv... Alleen zusje deed het daarna niet meer. Waardoor jochie van een jaar of 6 in de gevangenis terecht kwam tussen de diehard criminelen, want ja, er zijn nou eenmaal minimumstraffen...

Consort

Heino schreef:
Kazary, misschien merk je niets van de plannen van de knuffelpartijen omdat zij wél over de langere termijn nadenken en hun plannen heel gestaag ingevoerd worden, waardoor je er minder van merkt, maar er wel degelijk vooruitgang is.

Inderdaad Heino; implementatie van beleid heeft tijd nodig en het merkbare effect al helemaal...

RoodZonnetje

kazary schreef:
Heino, waarom moet het gestaag ingevoerd worden? Omdat ze anders een kogel ontvangen omdat crimineel Nederland het niet pikt?
En dat gestaag loopt telkens 20 jaar achter, wat vlotten zou ook eens fijn zijn :)

Dat moet niet, maar sommige dingen krijg je nou eenmaal niet van de een op andere dag voor elkaar. Dat er dan niks gebeurt is niet waar, je merkt het alleen minder.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:04

Heino schreef:
Consort schreef:
Ook ontneemt het de rechter de mogelijkheid individueel en op maat te straffen.

Ik kan mij een geval herinneren waarin een jong jochie in Engeland gestraft werd omdat hij zijn jongere zusje voor de trein gegooid had, want dat zag hij ook op tv... Alleen zusje deed het daarna niet meer. Waardoor jochie van een jaar of 6 in de gevangenis terecht kwam tussen de diehard criminelen, want ja, er zijn nou eenmaal minimumstraffen...

Pffftt... Da's wel heel heftig. Echt gebeurd joh? Bestaat er dan in Engeland geen afwijkende strafmaat voor jeugd?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:04

Ik heb eerder aangegeven de enige reden van ontoerekenings vatbaarheid de dingen zijn als bijvoorbeeld de vader die gerechtigdheid in eigen handen neemt, omdat jusitie het hier niet doet.
Zou jusitie eens het gevoel van rechtvaardigheid geven dan gebeurd dat niet zo snel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:06

kazary schreef:
Ik heb eerder aangegeven de enige reden van ontoerekenings vatbaarheid de dingen zijn als bijvoorbeeld de vader die gerechtigdheid in eigen handen neemt, omdat jusitie het hier niet doet.

Dat is geen ontoerekeningsvatbaarheid, dat zijn verzachtende omstandigheden. Ontoerekingsvatbaar, het woord zegt het al, zijn mensen die door een psychische afwijking niet volledig aansprakelijk gesteld kunnen worden voor hun daden.