KiWiKo schreef:Allemaal gesluierde vrouwen die gewoon als tegeneis riepen, "WAT NOU!! WE WILLEN ELKE DAG!!!"
Dus, wederzijds ´minimaal´ is

Iedereen blij.
hc
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:_Anca_ schreef:Maar goed, de mannen die het nodig vinden om hun vrouw te dwingen gaat het meestal toch niet om de kwaliteit van de sex, die willen gewoon hun kwakje kwijt en de rest zal hun worst zijn.
Heb jij al eens gekeken in NL hoe groot de wereld van de prostitutie daar is?
Zijn dat alleen ongetrouwde mannen of de ándere getrouwde mannen? Of denk je dat het mannen zijn die het thuis wel lekker hebben en tóch voor hun lol geld uitgeven wat ze ook aan een motorfiets zouden kunnen besteden?
hc
Huertecilla schreef:Zoals ík dat zie hebben partners recht op bevredigende sex in hun relatie en het recht die relatie te verbreken als dat niet lukt.
goeroe schreef:Huertecilla schreef:Zoals ík dat zie hebben partners recht op bevredigende sex in hun relatie en het recht die relatie te verbreken als dat niet lukt.
Maar heb je (op zijn minst in een ideale wereld) niet sowieso ten alle tijd het recht om een relatie te verbreken, om wat voor (on)zinnige reden dan ook? Als je dat met me eens bent vervalt in mijn ogen namelijk de noodzaak om al die mogelijke redenen wettelijk vast te leggen.
Huertecilla schreef:tita schreef:jezus zou niks voor mij zijn denk ik zo, of ik moet in een harem zitten met 300 vrouwen dan schuil ik gauw naar achteren
Ach, in NL zijn er universitaire studierichtingen waarvan 2/3 van de vrouwelijke studenten in de vermakelijkheidsindustrie hun studiebeurs aanvult.
Dat is vrijwillig ja en bepaald niet met de mannen van hun leven....
Anca, denk jij werkelijk dat mannen in het algemeen kíezen om naar de prutsmutsen te gaan????
Voor velen is dat een trieste afgang in hun zelfrespect!
Het is niet zwart, niet wit en NL-grijs is ook niet alles.
hc
femke27 schreef:http://www.koranonline.nl/koran/nl/inde ... at=2&go=NL
Zie hier het hoofdstuk 'vrouwen' uit de Koran.
tita schreef:Je kunt ook op een andere manier je studiebeurs aanvullen.
Huertecilla schreef:Zoals ík dat zie hebben partners recht op bevredigende sex in hun relatie en het recht die relatie te verbreken als dat niet lukt.
Huertecilla schreef:tita schreef:Je kunt ook op een andere manier je studiebeurs aanvullen.
Ja, dat vind ik ook.
Daarom is het in mijn ogenvan zoveel intelligente vrouwen in een al superbevoorrechte positie....
Die zitten ´later´, als die afgestudeerd zijn keurig te zijn in hun doorzonwoning met een man aan de kluisters van een huweleijk.
Als je met een groep academici op een verjaardag bent is zeg de helft van de keurige vrouwen ooit voor geld voor luxe op de rug gaan liggen.....
hc
_Anca_ schreef:De ophef gaat over het feit dat een man de keuze heeft om met het huwelijk te stoppen als hij zijn sexleven niet bevredigend vindt.
Terwijl dat niet voor de vrouw geldt.
Zij heeft te accepteren dat haar man wettelijk recht heeft op 1x in de 4 dagen sex terwijl zij dat misschien helemaal niet wil.
Huertecilla schreef:_Anca_ schreef:De ophef gaat over het feit dat een man de keuze heeft om met het huwelijk te stoppen als hij zijn sexleven niet bevredigend vindt.
Terwijl dat niet voor de vrouw geldt.
Zij heeft te accepteren dat haar man wettelijk recht heeft op 1x in de 4 dagen sex terwijl zij dat misschien helemaal niet wil.
Dat laatste is onderdeel van de werkelijke wereld. Je kan niet én de bescherming én vrijheid hebben.
Dat dit wederzijds voor man en vrouw hoort te zijn is![]()
hc
_Anca_ schreef:Ik zie het probleem niet zo...
Ik vind het echt je eigen keuze hoe je je geld verdient.
Doet niks af aan de persoon die je bent vind ik.
_Anca_ schreef:te zijn en dat dit niet het geval is, geeft de man een raar soort "macht" over zijn vrouw.
Ik ben bang dat je veel situaties krijgt waarbij de man zegt: "Ik heb zin in sex en ik heb er wettelijk recht op, dus ga maar liggen anders scheidt ik van je"
_Anca_ schreef:"Ik heb zin in sex en ik heb er wettelijk recht op, dus ga maar liggen anders scheidt ik van je"
Karin schreef:_Anca_ schreef:te zijn en dat dit niet het geval is, geeft de man een raar soort "macht" over zijn vrouw.
Ik ben bang dat je veel situaties krijgt waarbij de man zegt: "Ik heb zin in sex en ik heb er wettelijk recht op, dus ga maar liggen anders scheidt ik van je"
Of dat het op een nare manier afgedwongen wordt, al dan niet met geweld. Dat staat IMO gelijk aan verkrachting.
femke27 schreef:http://www.koranonline.nl/koran/nl/inde ... at=2&go=NL
Zie hier het hoofdstuk 'vrouwen' uit de Koran. Ik heb dit even doorgelezen, en deze achterlijke wet verbaast me dan ook niet meer, om eerlijk te zijn.
Uiteraard ben ik het er niet mee eens.
Karin schreef:Op papier klinkt het allemaal zo mooi. In de praktijk zijn de dingen vaak anders.
Huertecilla schreef:_Anca_ schreef:"Ik heb zin in sex en ik heb er wettelijk recht op, dus ga maar liggen anders scheidt ik van je"
Zegt zij: ´Niet zeuren, overmorgen weer, kijk maar op de kalender.´ Dat recht krijgt ze door de wet....
Nee, niet voor alle dagen van het hele jaar. Goh wat raar. Als ze nooit wil, heeft hij het recht te scheiden en dat is![]()
hc