Wat vinden we hier nu van? 13 jarige jongen wordt vader..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:14

ik vind het ook echt walgelijk en snap niet dat er niet is ingegrepen toen het nog kon ..in de krant stond ook dat ze pas opmerkte na 12 weken ..toen ging ze samen met Alfie ( de vader ) naar haar huisdokter omdat ze zoveel buikpijn had ..welk "normaal " jongtje van 13 gaat met een vriendin(netje ) naar de dokter ??
maar het blijken toch weer "randgevalletjes van de maatschappij " te gaan ..meisje is met baby bij haar moeder en werkloze vader ingetrokken waar nog 5 kinderen zitten ..ze leven volledig van de bijstand ..de vader van de baby verblijft er nu ook en vertrekt vandaaruit elke morgen naar school ( en dat vinden de ouders van de jongen allemaal maar oké ???)...ik moet er echt niet aan denken ..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:10

Ongehoord dit.. :n
Hoe zoiets kan gebeuren.. En inderdaad; toen ik die foto bekeek had ik hem ook nooit maar dan ook nooit 13 geschat. En dan heb je nog dat meisje..

Hopelijk krijgen ze hulp of gaat het kindje weg voor adoptie bv, want dit kan toch gewoon niet.. Hoe willen 2 kinderen voor een baby'tje gaan zorgen?

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:13

Absurd, anders kan ik dit niet verwoorden :n

Het jochie was destijds pas 12! Hij ziet er inderdaad veel jonger uit dan 13, kan me dan ook niet voorstellen dat dit meisje de behoefte had om met dit jochie naar bed te gaan :=

Arme baby en arme jonge ouders, ik vraag me af of ze wel beseffen hoe hun leven er voortaan uit zal zien.. Het zal mij heel erg benieuwen of dit een ze leven nog lang en gelukkig verhaal gaat worden. Ik vrees het ergste :o

marleeniej

Re: Wat vinden we hier nu van? 13 jarige jongen wordt vader..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:14

Kinderen die kinderen krijgen.... dat kan toch niet goed gaan!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:13

Jeetje, echt ziek, smerig en triest voor de biologische "ouders" als voor de pasgeborene....
Wat ik echt niet begrijp is dat zowel de grootouders, noch de huisarts noch jeugdzorg oid hier niet hebben ingegrepen!

Eén van deze volwassenen had mijns inzien MOETEN ingrijpen door van mij part middels de rechter een abortus af te dwingen. Jeetje.... beide ouders zijn nog leerplichtig....
Zoals de "vader" aangeeft; ik krijg geen zakgeld... ik krijg soms 10pond van mijn pa.....in-en-in triest....

Het enige juiste in mijn ogen is nu door de baby onder te brengen in een pleeggezin. Niet eens meer bij de "grootouders", aangezien het kindje als het groter is, nog altijd met zijn "ouders" zit opgescheept. Dit bemoeilijkt de band/relatie/verhoudingen zozeer dat het nooit echt goed kàn gaan.
Wanneer de kids die ouders willen spelen BEIDEN tenminste 21jaar oud zijn, mag pas weer geproken worden over een omgangsregeling of het ouderschap op zich mogen nemen. (Is althans mijn mening)
Anders help je toch beide generaties de armoe in? Laat ze eerst hun middelbare school maar eens afmaken en een vaste baan krijgen.

Echt tè zot.... :7

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:23

Oh oh, ik vind dit heel triest, het jongetje is zelf nog een kindje. Ik hoop dat hij en de moeder ook trouwens het gaan redden. Ik vind het al heel dapper van dat jongetje dat hij ervoor uit is gekomen, hij had het ook kunnen ontkennen en het meisje voor alles op laten draaien. In plaats daarvan zit hij iedere dag in het ziekenhuis en zorgt zo goed en zo kwaad als het gaat toch voor zijn dochtertje. Dat vind ik toch knap van hem...

Irma_Maandag schreef:
Eén van deze volwassenen had mijns inzien MOETEN ingrijpen door van mij part middels de rechter een abortus af te dwingen.

Dit was echt het domste wat ze hadden kunnen doen, die kinderen weten nu hoe het werkt en als een dertienjarige iets in zijn hoofd heeft, in dit geval dus dat kindje toch op de wereld zetten, dan zullen ze dat ook doen. Ook als het eerste kindje weggehaald wordt. Zo creëeren ze alleen maar dat de kinderen een hekel krijgen aan de ouders en er nog harder tegenin gaan. Ik zeg niet dat deze oplossing ideaal is geweest, maar een abortie afdwingen had naar mijn idee geen zoden aan de dijk gezet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:05

[LZP] > [NM]

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:09

echt erg
er stond ergens ook dat hij zelf vond dat hij er aan toe was.
mijn god... kind hoe haal jij het in je hoofd om dat op 13 jarige leeftijd te doen.. (okey ikzelf ben 14) maar ik vindt dit echt niet goed, hij is zelf nog kind, hij krijgt niet eens zakgeld, hoe moet hij ooit voor het kindje zorgen samen met dat meisje

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:15

OMG met 12 jaar ....

Toen vond ik zoenen zelfs nog vies ...

Het jochie ziet er idd uit als 9 of 10 jaar oud, de griet daarentegen is duidelijk meer "volwassen" (wat je volwassen noemt)
Als ze een jaar ouder was was het volgensmij zelfs tegen de wet toch? Sex met minderjarige...

Ze kunnen er eigenlijk niets aan doen, beide een slecht voorbeeld in eigen gezin...
Jammer dat de maatschappij daar zo weinig aan kan doen.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:03

Dat filmpje ook echt..
ONM, zo jong?!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:18

Najaaaaa, dat ventje zn balletjes zijn amper ingedaald, laat staan dat ie al haar op zn zak heeft :+
Maar ik vind dit wel een kwalijke zaak! ;( Waar gaat het toch heen met de mensheid?

Op die leeftijd was ik nog " paardje" aan het spelen geloof ik, naja het scheelt niet veel, maar was in ieder geval helemaaaaaal niet met seks bezig!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:06

Tatort schreef:
Irma_Maandag schreef:
Eén van deze volwassenen had mijns inzien MOETEN ingrijpen door van mij part middels de rechter een abortus af te dwingen.

Dit was echt het domste wat ze hadden kunnen doen, die kinderen weten nu hoe het werkt en als een dertienjarige iets in zijn hoofd heeft, in dit geval dus dat kindje toch op de wereld zetten, dan zullen ze dat ook doen. Ook als het eerste kindje weggehaald wordt. Zo creëeren ze alleen maar dat de kinderen een hekel krijgen aan de ouders en er nog harder tegenin gaan. Ik zeg niet dat deze oplossing ideaal is geweest, maar een abortie afdwingen had naar mijn idee geen zoden aan de dijk gezet.

Mag je absoluut vinden Tatort, maar dan leren ze er maar op de harde manier van. Nu moet het babietje slachtoffer worden van het leerproces van de zgn ouders. Die kinderen zijn toch niet toerekeningsvatbaar te noemen? Ik blijf van mening dat het eeen slechte zaak is dat het kindje geboren is. Maar goed, ieder zo zijn mening erver. Shocking blijft het..... ;(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:10

De baby is ook slachtoffer als je hem aborteerd of afstaat voor adoptie, hoe dan ook, baby is altijd het grote slachtoffer in zo'n situatie.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:26

True, echter nu het babietje al geboren is, zijn er véél meer partijen slachtoffer;

1) baby (komt zeer waarschijnlijk mentaal in de knoop met zichzelf, zeker als puber / misschien als adoptiekind / wat moet die allemaal snappen van liefde en relaties en hoe? De kans is wel héél erg groot dat haar ouders haar niet zelf en samen op zullen voeden. Dit mag je zien als scheiding; gevolg; bezoekregeling, gevoel hebben te moeten kiezen tussen vader / moeder dillemma's. Seksualiteit later? Wat is normaal, met dit als voorbeeld?)
2+3) beide kind-ouders (die kunnen nooit meer terugkomen op hun besluit en zullen er zèker achter komen dat het -nog- helemaal niet zo'n goed idee was om ècht vadertje en moedertje te spelen. Bovendien; Stappen? Studeren? Reizen? Nieuwe relaties? Huisvesting, zeker met slechte of geen baan? Financiën? Dat alles kan niet meer onbevangen en zonder hierover na te moeten denken.)
4+5+6+7) de grootouders van beide kanten (zullen waarschijnlijk verplicht het grootste gedeelte van de opvoeding moeten opvangen, zo niet alle; zijn dus al bejaard als ze het kleinkind uit huis hebben)

Alle partijen hebben oneerbiedig gezegd nu gegarandeerd levenslang, wanneer je ervanuit gaat dat de ouders hun kind(eren) overleven.
Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om ten koste van alles een kindje (embryo)geboren te laten worden. Ik vindt dat volwassenen in de omgeving van deze kind-ouders die het overzicht hebben en de gevolgen kunnen overzien, het -opvoedkundige- recht hebben om in te grijpen als de toekomst van hun kinderen in gevaar wordt gebracht. Dit soms -in dit geval bijvoorbeeld- ten koste van de mening van hun kinderen.

Ik heb geen kinderen, maar denk toch zeker dat ik met dochter richting de abortuskliniek was gegaan.
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 15-02-09 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:29

Irma_Maandag schreef:
Die kinderen zijn toch niet toerekeningsvatbaar te noemen?

ik weet niet wat jij onder toerekeningsvatbaar verstaat, maar dit zijn geen moordenaars of weet ik veel.
Ze hebben het beste met het baby'tje voor en willen er goed voor zorgen. Hun ouders steunen hen.
Ik heb wel eens ergere situaties mee gemaakt waarin kinderen opgroeien.

Dat neemt natuurlijk niet weg, dat de vader veel te jong is om sex te hebben en zeker om een kind te krijgen. En de moeder ook om moeder te worden, maar sex op je 15e vind ik niet vreemd.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:32

Ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoel het in algemene zin; hun hersenen zijn nog lang niet volgroeid en kùnnen gewoon gevolgen van sommige daden niet overzien in redelijkheid. Dit gebrek aan overzicht en redenatie noem ik ontoerekeningsvatbaar. Niet in crimineel opzicht. Dat is slechts een onderdeel van deze term.

Ontoerekeningsvatbaarheid wordt niet enkel aan TBS-ers toegekend, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 15-02-09 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:33

niet normaal zeg ...
ik dacht eerst dat die vriendin de moeder van dat jongetje was :?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:36

Nou ik vind sex op je vijftiende al jong, laat staan op je twaalfde! Heb er gewoon geen woorden voor. De hele maatschappij is gewoon oversexst!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:43

Het lijkt me nou niet bepaald goed.
Ik bedoel je bent 13/15 en dan al een kind?
Dan gooi je je hele leven weg, zowiezo vind ik dat ze zowiezo condoom hadden moeten gebruiken.
En eerlijk gezegt snap ik het leeftijdsverschil niet echt? Ik bedoel já het is maar 2 jaar.
Maar in die 'levensfase' is het toch een groot verschil , ik kan het zelf weten ik bedoel ik ben ook 15 en nouja ik zie mezelf niet zo snel met een jongen van 13 nemen en dan al helemaal met hem naar bed gaan , maar dat ben ik hoor! :o
En het jongentje ziet er nog niet eens uit als 13, hij ziet er een stuk jonger uit.
Maarja.. het zal ook wel een deel van mijn niet-kinderliefhebber zijn die spreekt. Maar ik zou dit nóoit laten gebeuren.
En dan is het kindje 15 ofzo.. "Ja hoe oud is je vader? Ja 28.." :?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:50

Irma_Maandag schreef:
True, echter nu het babietje al geboren is, zijn er véél meer partijen slachtoffer;

1) baby (komt zeer waarschijnlijk mentaal in de knoop met zichzelf, zeker als puber / misschien als adoptiekind / wat moet die allemaal snappen van liefde en relaties en hoe? De kans is wel héél erg groot dat haar ouders haar niet zelf en samen op zullen voeden. Dit mag je zien als scheiding; gevolg; bezoekregeling, gevoel hebben te moeten kiezen tussen vader / moeder dillemma's. Seksualiteit later? Wat is normaal, met dit als voorbeeld?)
2+3) beide kind-ouders (die kunnen nooit meer terugkomen op hun besluit en zullen er zèker achter komen dat het -nog- helemaal niet zo'n goed idee was om ècht vadertje en moedertje te spelen. Bovendien; Stappen? Studeren? Reizen? Nieuwe relaties? Huisvesting, zeker met slechte of geen baan? Financiën? Dat alles kan niet meer onbevangen en zonder hierover na te moeten denken.)
4+5+6+7) de grootouders van beide kanten (zullen waarschijnlijk verplicht het grootste gedeelte van de opvoeding moeten opvangen, zo niet alle; zijn dus al bejaard als ze het kleinkind uit huis hebben)

Alle partijen hebben oneerbiedig gezegd nu gegarandeerd levenslang, wanneer je ervanuit gaat dat de ouders hun kind(eren) overleven.
Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om ten koste van alles een kindje (embryo)geboren te laten worden. Ik vindt dat volwassenen in de omgeving van deze kind-ouders die het overzicht hebben en de gevolgen kunnen overzien, het -opvoedkundige- recht hebben om in te grijpen als de toekomst van hun kinderen in gevaar wordt gebracht. Dit soms -in dit geval bijvoorbeeld- ten koste van de mening van hun kinderen.

Ik heb geen kinderen, maar denk toch zeker dat ik met dochter richting de abortuskliniek was gegaan.

Ik zie nr's 2 tot en met 7 niet als slachtoffers, die zijn er zelf bij geweest. 13 en 15 jarigen mogen dan nog kinderen zijn, ze zijn niet achterlijk en hadden zelf ook kunnen verzinnen dat zij zwanger zou worden en dat een baby zorg nodig heeft. Ouders van beide kanten hebben duidelijk hun plicht verzaakt, zeker als ik lees over de vader van de jongen die hem nu toch maar even gaat vertellen over 'the bird's and the bee's' omdat ie dat nog niet eerder had gedaan. Haar ouders hebben hier ook zeker aandeel in gehad, als je je kinderen in de gaten houd en weet wat ze uitspoken dan kun je inspelen op bepaalde situatie's en zo dit soort dingen voorkomen.

En het enige echt slachtoffer wil jij dan de wereld uit helpen? Omdat zijn ouders en grootouders hun plicht verzaakt hebben moet de baby daar slachtoffer van worden? :n
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 15-02-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:50

DebjeDopje schreef:
ik snap eigenlijk ook niet wat dat jong in haar ziet }:0
sorry maar ik vind haar er niet egt ehm,,, 100% uitzien

Mee eens. Alleen al dat ze eraan denkt het met een jongetje dat 8 lijkt te doen :=

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:57

Ja echt he Stef_Winston. :=
Zowiezo vind ik het maar een vreemd verhaal..

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:58

@anneliesdj : daar denk ik dus anders over. Gelukkig mag dat, en gelukkig heb ik geen dochter waarover ik zo'n beslissing hoef te maken. Lijkt me moeilijk genoeg.
Misschien is dat juist het hele punt; het gezin denkt er niet zo moeilijk over. Maar is dat nog zo over een jaar? Ik hoop het voor ze, maar heb hier een hard hoofd in.
Ik ben benieuwd of hier over een jaar, of verder in de toekomst nog eens op teruggekomen wordt, dmv een reportage ofzo.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:01

Tuurlijk mag je er anders over denken, maar dat mag je ook gerust uitleggen hoor ;)

Ja ik ben ook wel benieuwd hoe het in de toekomst gaat maar ik gok zelf dat ze niet lang een stelletje zullen blijven.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:38

Het kind heeft nu al 4 vaders hoor ik net.