Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Irma_Maandag schreef:Eén van deze volwassenen had mijns inzien MOETEN ingrijpen door van mij part middels de rechter een abortus af te dwingen.
Tatort schreef:Irma_Maandag schreef:Eén van deze volwassenen had mijns inzien MOETEN ingrijpen door van mij part middels de rechter een abortus af te dwingen.
Dit was echt het domste wat ze hadden kunnen doen, die kinderen weten nu hoe het werkt en als een dertienjarige iets in zijn hoofd heeft, in dit geval dus dat kindje toch op de wereld zetten, dan zullen ze dat ook doen. Ook als het eerste kindje weggehaald wordt. Zo creëeren ze alleen maar dat de kinderen een hekel krijgen aan de ouders en er nog harder tegenin gaan. Ik zeg niet dat deze oplossing ideaal is geweest, maar een abortie afdwingen had naar mijn idee geen zoden aan de dijk gezet.
Irma_Maandag schreef:Die kinderen zijn toch niet toerekeningsvatbaar te noemen?
Irma_Maandag schreef:True, echter nu het babietje al geboren is, zijn er véél meer partijen slachtoffer;
1) baby (komt zeer waarschijnlijk mentaal in de knoop met zichzelf, zeker als puber / misschien als adoptiekind / wat moet die allemaal snappen van liefde en relaties en hoe? De kans is wel héél erg groot dat haar ouders haar niet zelf en samen op zullen voeden. Dit mag je zien als scheiding; gevolg; bezoekregeling, gevoel hebben te moeten kiezen tussen vader / moeder dillemma's. Seksualiteit later? Wat is normaal, met dit als voorbeeld?)
2+3) beide kind-ouders (die kunnen nooit meer terugkomen op hun besluit en zullen er zèker achter komen dat het -nog- helemaal niet zo'n goed idee was om ècht vadertje en moedertje te spelen. Bovendien; Stappen? Studeren? Reizen? Nieuwe relaties? Huisvesting, zeker met slechte of geen baan? Financiën? Dat alles kan niet meer onbevangen en zonder hierover na te moeten denken.)
4+5+6+7) de grootouders van beide kanten (zullen waarschijnlijk verplicht het grootste gedeelte van de opvoeding moeten opvangen, zo niet alle; zijn dus al bejaard als ze het kleinkind uit huis hebben)
Alle partijen hebben oneerbiedig gezegd nu gegarandeerd levenslang, wanneer je ervanuit gaat dat de ouders hun kind(eren) overleven.
Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om ten koste van alles een kindje (embryo)geboren te laten worden. Ik vindt dat volwassenen in de omgeving van deze kind-ouders die het overzicht hebben en de gevolgen kunnen overzien, het -opvoedkundige- recht hebben om in te grijpen als de toekomst van hun kinderen in gevaar wordt gebracht. Dit soms -in dit geval bijvoorbeeld- ten koste van de mening van hun kinderen.
Ik heb geen kinderen, maar denk toch zeker dat ik met dochter richting de abortuskliniek was gegaan.