Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:40

Urko schreef:
Ik vind het heel mooi wat ze doet! Veel mensen zullen dit ziek vinden, maar als ik zelf mee maak op de kinderboerderij dat kinderen konijntjes cavia's en kuikens doodknuffelen ONDER HET TOEZIEND oog van ouders/opa/oma en ik dan de mededeling "ach je hebt er toch genoeg"naar mijn hoofd geslingerd krijg... dan moeten we toch eens gaan bedenken wat zieker is! (bij het hok staat duidelijke plaatjes/info hoe er met de dieren omgegaan moet worden, mensen zien dit wel maar doen er niks mee)
Dat vind ik idd veel erger.....

Het lijkt me goed als er meer respect zou zijn voor levende dieren :j

Tivoli

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:42

@VG
Ik blijf erbij dat ze niet alle wegen heeft bewandeld om haar kat beter te krijgen.
Ik blijf erbij:
'Ik wil een kattentas,en ik heb een nog levende kat.
Oh,nou ik dat zo zeg,hij ziet er wel wat depri uit :)* '

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:43

zet hier even een stipje als ik thuis ben ga ik het op mijn gemak doorkijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:43

Denk niet dat het zo gegaan is, Tivoli :)

En trouwens vind ik het ook wel makkelijk gezegd, je was er niet bij, wel?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:44

_Tivoli_ schreef:
@VG
Ik blijf erbij dat ze niet alle wegen heeft bewandeld om haar kat beter te krijgen.
Ik blijf erbij:

Hoe weet jij dat nou weer? Voor het zelfde geld heeft ze er wél alles aan gedaan... Onschuldig tot het tegendeel bewezen is...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:45

Vjestagirl schreef:
We doen toch allemaal altijd waarvan we denken dat het beste is voor ons dier? Voor de een houdt dat in dat we hem zo lang mogelijk in leven houden, voor de ander houdt dat in dat we hem in laten slapen, weer een ander zet zijn paard 24 uur per dag op stal, de volgende gooit hem een modderweiland in, we scheren ze, doen hondjes kleertjes aan of juist niet. We houden een kat binnen, of we sturen hem naar buiten toe. We rijden een dag niet omdat hij duidelijk in een slecht humeur is, we halen een dierenarts, een orthopeed, een tandarts, een fysiotherapeut, een homeopatisch genezer enz enz enz erbij als hij niet lekker loopt of bepaald gedrag vertoont.

Blijkbaar heeft zij op dat moment besloten dat het dier zo beter af was, dat dat het beste was voor dat dier...

Als ik iets raars merk aan een van mijn dieren ga ik toch echt naar de DA.. Ik ga niet zelf maar even besluiten om mijn dier dan uit zijn lijden te verlossen.

Ik vind dit ook niet echt vergelijkbaar met je hond kleren aantrekken of je paard binnen of buiten hebben staan..

Dit gaat over leven of dood. Niet over jas aan of uit.

Beetje domme redenering.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:45

Vjestagirl schreef:
_Tivoli_ schreef:
@VG
Ik blijf erbij:

Hoe weet jij dat nou weer? Voor het zelfde geld heeft ze er wél alles aan gedaan... Onschuldig tot het tegendeel bewezen is...

Ja,dat zou kunnen ja,maar bij dit soort mensen kan je maar beter van het omgekeerde uitgaan.
Maargoed,dat blijft welles-nietes...hoe het ook gegaan is,ik vind een depressieve kat de nek omdraaien en onder je naaimichine leggen gewoon ziek.
Dat is mijn mening en die mag ik hebben :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:47

Nanne schreef:
Vjestagirl schreef:
We doen toch allemaal altijd waarvan we denken dat het beste is voor ons dier? Voor de een houdt dat in dat we hem zo lang mogelijk in leven houden, voor de ander houdt dat in dat we hem in laten slapen, weer een ander zet zijn paard 24 uur per dag op stal, de volgende gooit hem een modderweiland in, we scheren ze, doen hondjes kleertjes aan of juist niet. We houden een kat binnen, of we sturen hem naar buiten toe. We rijden een dag niet omdat hij duidelijk in een slecht humeur is, we halen een dierenarts, een orthopeed, een tandarts, een fysiotherapeut, een homeopatisch genezer enz enz enz erbij als hij niet lekker loopt of bepaald gedrag vertoont.

Blijkbaar heeft zij op dat moment besloten dat het dier zo beter af was, dat dat het beste was voor dat dier...

Als ik iets raars merk aan een van mijn dieren ga ik toch echt naar de DA.. Ik ga niet zelf maar even besluiten om mijn dier dan uit zijn lijden te verlossen.

Ik vind dit ook niet echt vergelijkbaar met je hond kleren aantrekken of je paard binnen of buiten hebben staan..

Dit gaat over leven of dood. Niet over jas aan of uit.

Beetje domme redenering.

Dit gaat over doen wat jij denkt dat het beste is voor je dier. En dat kan ook betekenen dat je besluit om hem uit zijn lijden te verlossen...

Wie weet is ze wel naar een DA geweest, DA kan geen lichamelijke klacht vinden en stuurt haar weer naar huis. Zij ziet haar kat achteruit gaan, neemt hem nog een keer mee, weer niets te vinden, en besluit om het zelf dan maar te doen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:48

ze heeft hem gewoon zelf de nek omgedraait...volgens mij spoor je dan niet...
volgens mij is zij helemaal niet in staat om te oordelen of de kat depri is of niet....ze is gewoon gek...

tivoli...dit is niet alleen jouw mening ...ik denk dat als je er het pieter baan centrum op loslaat zij ook die mening hebben..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:48

Om er vervolgens heeeel toevallig een tas van te naaien die je toevallig altijd al wilde hebben :roll:

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:51

Nou VjestaGirl ik vind het eigenlijk een beetje eng dat jij haar, imo, toch een beetje zit te verdedigen.

Tenzij er ingewanden oid uit hangen of de situatie is niet houdbaar, haal je het niet in je hoofd om je kat zijn nek om te draaien.

Dat doet een normaal mens gewoon niet. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:53

_Tivoli_ schreef:
Om er vervolgens heeeel toevallig een tas van te naaien die je toevallig altijd al wilde hebben :roll:

Of om er een tas van te naaien, die je wil hebben omdat je je kat niet kwijt wilt... Er zijn ook zat mensen die hun dier op laten zetten en het op de bank leggen. Of die er een kleedje van laten maken...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:54

Vjestagirl schreef:
_Tivoli_ schreef:

Of om er een tas van te naaien, die je wil hebben omdat je je kat niet kwijt wilt...

Ja,om die tas,en vele andere speelgoedobjecten,vervolgens ten toon te stellen aan vele sensatiezoekers...
oh,wat ben ik verdrietig om mijn kat :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:55

Nou schiet mij aub af als ik ooit met het idee ga komen om van mijn dieren speelgoed of handtassen te maken..

Neem me gewoon mee naar het bos en geef me aub een nekschot.. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:57

Nanne schreef:
Vjestagirl schreef:
@nanne: bij jou misschien. Wie weet heeft zij deze dieren wel gefokt in een schuur, ze voorzien van hun basic levensbehoeften, en verder geen liefde of niets aan gegeven. Is het dan wel goed? Als ze er maar niet van gehouden heeft?

Als ze zelf gefokt heeft vind ik haar nog zieker.

Sorry maar welk normaal mens gaat dieren fokken om er "speelgoed" van te maken? Dan heb je toch een gaatje of 20 in je hoofd?

Ik kan niet echt onder woorden brengen wat ik wil zeggen op de vraag "als ze er maar neit van gehouden heeft", maar persoonlijk vind ik dit vreselijk en ziek.

Maar het is wel normaal om dieren te fokken om er voedsel van te maken? Of om er kleding of andere accesoires van te maken? Een dier fokken voor een tas mag wel? Een dier fokken om een horloge van te maken? Een dier fokken om een armband van te maken? Een dier fokken voor een lekkere BigMac?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:57

Ik kende haar werk al langer.
En ondanks dat het misschien wel heel luguber is, heeft ze wel een punt.
Want het is gewoon een feit dat duizenden dieren per jaar in het asiel belanden omdat de kinderen er niets meer mee willen.
Het is gewoon een feit dat dieren omkomen doordat kinderen ze zien als speelgoed.
Met haar 'kunst' wil zij de ogen van de mensen openen en dat lukt haar ook goed.

Het feit dat zij haar eigen kat de nek heeft om gedraaid vind ik echt te ver gaan.
Maar het 'tot speelgoed verbouwen', daar heeft ze een sterk punt mee.

Trouwens, hoeveel mensen hebben wel niet een opgezet dier aan de muur hangen?
Veel mensen vinden dit walgelijk, maar er zijn er genoeg die het toch hebben.

Zij doet hetzelfde, ze zet de dieren op alleen zij geeft er nog een tweede functie aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:59

Nanne schreef:
Nou VjestaGirl ik vind het eigenlijk een beetje eng dat jij haar, imo, toch een beetje zit te verdedigen.

Tenzij er ingewanden oid uit hangen of de situatie is niet houdbaar, haal je het niet in je hoofd om je kat zijn nek om te draaien.

Ik vind het eng dat mensen die hun mening uiten, zij het op ietwat lugubere manier, maar in stukjes gehakt moeten worden of afgemaakt volgens sommige mensen in dit topic.. DAT is pas eng. :n En wat ook eng is, of beter: erg, is dat mensen zo hypocriet kunnen zijn als hier.

Want dat (schuingedrukte stuk uit jouw quote) mag niet, maar een koe of varken of lammetje of biggetje of paard afschieten mag wel? Dat is wel normaal? Een zeehondje doodknuppelen om "ons warm te houden" is normaal? Een levend dier op een onmenselijk transport zetten, met tich varkens in 1 wagen "omdat ze elkaar anders afmaken als ze teveel ruimte hebben" dat is wel normaal? Biggetjes levend castreren is wel normaal?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-09 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:00

WildWings..

Voedsel vind ik iets heel anders dan speelgoed hoor.
Een hele kromme vergelijking.

Voedsel hebben wij als mens nodig en dat ze dan de restanten van de dieren gebruiken om daar ook dingen van te maken vind ik alleen maar goed. Het zou zonde zijn om ze alleen te slachten voor het vlees en er verder niks mee te doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:01

ik denk dat ik binnenkort maar eens een kofferset van mijn fries ga maken...hij is de laatste paar dagen zo down....

ik leg trouwens niet helemaal de link met het feit dat zij het zielig vind voor de dieren die aangeschaft zijn om kinderen te 'pleasen'
en het maken van een tas van je kat...kan iemand mij dat uitleggen?

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:02

Walgelijk.

echt respectloos..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:02

@WW.
Lees mijn post op de vorige pagina ff door.
Uit 1 koe kan meer voedsel en andere nuttige objecten gehaald worden dan uit een dode hond in blokjes.
Koeien zijn van oudsher voedsel,en ookal hebben wij in de westerse wereld geen hongersnood meer,ze zijn al miljoenen jaren ons voedsel.
En als je dan van het 'afval' een tas maakt,alá.
Maar een poes hoeven we niet te eten,nergens voor nodig he.

Nou,voordat ik mijn hele post opnieuw ga typen...
de wel/niet vleeseten discussie hebben we allang uitgekauwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:03

Nanne schreef:
WildWings..

Voedsel vind ik iets heel anders dan speelgoed hoor.
Een hele kromme vergelijking.

Voedsel hebben wij als mens nodig en dat ze dan de restanten van de dieren gebruiken om daar ook dingen van te maken vind ik alleen maar goed. Het zou zonde zijn om ze alleen te slachten voor het vlees en er verder niks mee te doen.

Voedsel hebben we nodig. Vlees NIET (uitzonderingen daar gelaten). Ze hoeven helemaal niet geslacht te worden om het vlees want vlees is niet nodig dankzij de hedendaagse mogelijkheden tot vervanging... mensen zijn niet afhankelijk van een stuk vlees zoals vroeger wellicht het geval was.

Daarbij is leer géén restproduct (ik wist het een jaar geleden ook niet tot het me werdt verteld hoor :) ) maar is er een aparte industrie om de leer van bijv een koe (of kalfsleer... een kalf wordt toch zeker niet geslacht om z'n vlees?). Zodra een koe wordt gestoken door bijv een horzel of zich flink verwond oppervlakkig, dan beschadigt de huid en dus ook het leer, dan is het nutteloos. Daarom zal de huid van een vleeskoe (vaak?) niet gebruikt worden voor leer (voor zover ik 't goed begrepen heb).

Nanne

WildWings schreef:
Nanne schreef:

Ik vind het eng dat mensen zo hypocriet kunnen zijn :n

Want dat mag niet, maar een koe of varken of lammetje of biggetje of paard afschieten mag wel? Dat is wel normaal? Een zeehondje doodknuppelen om "ons warm te houden" is normaal? Een levend dier op een onmenselijk transport zetten, met tich varkens in 1 wagen "omdat ze elkaar anders afmaken als ze teveel ruimte hebben" dat is wel normaal? Biggetjes levend castreren is wel normaal?

Een koe, varken of schaap eten wij en voorziet ons in een van onze primaire levensbehoeftes.

Een zeehondje doodknuppelen vind ik ook vreselijk en totaal onnodig.

Het transport is ook niet in orde, maar ik kan daar niks aan veranderen.

Leven castreren is ook niet normaal. Dieren hebben net zoveel gevoel als wij mensen.

Ik kan me ook niet herinneren dat ik ergens ook maar enige aanleiding heb gegeven dat ik dit soort dingen normaal vind.

Koe, varken en schaap heb ik idd minder problemen mee. Net als konijn, kip en paard. Dat is ons eten en het smaakt verdomd lekker.

Sjaad

Leguber, maar ik vind het absoluut kunst ( en nog sterk ook ).
Puur vanwege het idee dat ze er achter heeft. Ik sluit me aan bij Moon.

Wat betreft dat respect. Ik moest even denken aan de serie van Jill Greenberg. Hadden we het laatst over op de Fotoacademie.
( Het is een portretserie van hard huilende kinderen, die ze een lolly voorgehouden heeft en vervolgens weer voor hen weggetrokken heeft ). Heel iets anders dan de dode dieren uit dit topic, maar wel iets om ook over na te denken, denk ik.
Het is beide kunst en heeft in mijn ogen beide te maken met respect.

http://farm1.static.flickr.com/58/200214238_4cdec150a6_o.jpg
Bron: Flickr

*edit*: Ik wil niet de indruk geven dat ik het góed vind wat ze doet, maar kunst vind ik het wel.
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 05-02-09 15:13, in het totaal 4 keer bewerkt

Tivoli

@WW again:
Zeehondjes doodknuppelen is helemaal niet normaal,dat is verboden.