Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:42

Afgezien van zijn mening (sommige punten van hem kan ik me wel in vinden) vind ik hem als persoon gewoon volstrekt incapabel om een hoge functie in Nederland te bekleden.

buster4ever schreef:
ik zal nu heel bokt over me heen krijgen maar ik vind geert ze standpunten goed en hoop ook echt dat hij de nieuwe balkellende word

Los van het feit of zijn standpunten wellicht goed zijn voor ons land. Stel dat dat zo is, ook al heeft hij bepaalde goede visies, dan nog ben ik van mening dat hij slecht is voor onze politiek. Dit omdat hij als politicus en als mens bedroevend slecht ontwikkeld is, IMO dan. Beschaving heeft hij niet geleerd volgens mij, hij is altijd zo op de man af en onprofessioneel, respectvol debatteren met goede argumenten gebeurt ook zelden.
Stel jezelf de vraag: zie je in Geert Wilders een vertegenwoordiger van het Nederlandse ideaal? Ik zou me schamen als hij "de Nederlanders" zou vertegenwoordigen op een Europese top...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:44

Mystica schreef:
Anoeska schreef:
Ik wacht dat artikel even af, want dat is me niet bekend. Maar dat zijn niet de redenen waarom Wilders Aboutaleb aanviel.

Als voorbeeld; Wilders vond het niet kunnen dat een Marokaan (westers met respect voor onze cultuur en normen en waarden en met een goede baan) burgemeester werd van Rotterdam. Hij zou er Marrakech aan de Maas van maken.

Dat heeft dus niets meer met criminaliteiet of immigratiebeleid te maken, maar gewoon met het feit dat Aboutaleb moslim/marokkaans is.

Dit is pas een paar maanden geleden, daarvoor lagen ze al voortdurend met elkaar in de klinche. Ook dit is dus niet de reden ;)

Vandaar dus ook mijn woorden:als voorbeeld om aan te geven dat bepaalde acties van wilders dus niets te maken hebben met criminaliteit etc. Het was dus een voorbeeld van een van z'n acties.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:45

Sander_ schreef:
Afgezien van zijn mening (sommige punten van hem kan ik me wel in vinden) vind ik hem als persoon gewoon volstrekt incapabel om een hoge functie in Nederland te bekleden.

buster4ever schreef:
ik zal nu heel bokt over me heen krijgen maar ik vind geert ze standpunten goed en hoop ook echt dat hij de nieuwe balkellende word

Los van het feit of zijn standpunten wellicht goed zijn voor ons land. Stel dat dat zo is, ook al heeft hij bepaalde goede visies, dan nog ben ik van mening dat hij slecht is voor onze politiek. Dit omdat hij als politicus en als mens bedroevend slecht ontwikkeld is, IMO dan. Beschaving heeft hij niet geleerd volgens mij, hij is altijd zo op de man af en onprofessioneel, respectvol debatteren met goede argumenten gebeurt ook zelden.
Stel jezelf de vraag: zie je in Geert Wilders een vertegenwoordiger van het Nederlandse ideaal? Ik zou me schamen als hij "de Nederlanders" zou vertegenwoordigen op een Europese top...

Voorbeelden?

Misschien dat Nederland langzaam ook gewend is aan de 'om de hete brij draaien-politiek' en vinden mensen daarom Wilders te direct?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:48

Anoeska schreef:
Mystica schreef:
Dit is pas een paar maanden geleden, daarvoor lagen ze al voortdurend met elkaar in de klinche. Ook dit is dus niet de reden ;)

Vandaar dus ook mijn woorden:als voorbeeld om aan te geven dat bepaalde acties van wilders dus niets te maken hebben met criminaliteit etc. Het was dus een voorbeeld van een van z'n acties.

Met de conclusie eraan gehangen dat het dus is, omdat Aboutaleb Moslim of Marrokaans is. Waar die conclusie vandaan komt is me volstrekt onduidelijk..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:53

Goed, dit wordt een beetje een lange 1 op 1 discussie. Maar een quote uit de krant:

Citaat:
Aboutaleb kan volgens Wilders „beter burgemeester van Rabat in Marokko” worden dan van Rotterdam. „Met hem erbij is het dus Rabat aan de Maas. Nog even en we krijgen een imam als aartsbisschop. Gekkenwerk.”

De PVV vindt dat Aboutaleb geen burgemeester mag worden, omdat de huidige staatssecretaris van Sociale Zaken behalve een Nederlands ook een Marokkaans paspoort heeft.

Het heeft dus niets te maken met criminaliteit, maar met z'n marokaanse afkomst.

Laten we het hier verder maar bij laten. Niet omdat ik er niet verder over wil discusieren, maar anders gaan we zo lang door op 1 onderwerp, en da's niet zo leuk. :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:02

Verschillende leden van het koningshuis hebben 2 of meer paspoorten.
Die mogen dan Nederland ook niet vertegenwoordigen?

Ik vind best dat Wilders bijv. mag zeggen op welke gronden Aboutaleb ongeschikt is, zolang dat persoonlijke gronden zijn die te maken hebben met zijn persoonlijk functioneren.

Een uitspraak als '„Met hem erbij is het dus Rabat aan de Maas. Nog even en we krijgen een imam als aartsbisschop. Gekkenwerk.” is dus ronduit discriminirend en stemmingmakend.

Nederland is een tof land, je mag hier denken wat je wil, geloven wat je wil, je uiten en kleden zoals je wil, zolang je je maar aan onze wetten houd.

Jammer genoeg zijn er mensen die niet volwassen genoeg zijn om van deze rechten op een zinvolle manier gebruik te maken.

En mensen ophitsen tegen grote bevolkingsgroepen die op grond van de wet hier mogen zijn, vind ik niet zo zinvol.

SecretLIN

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:21

Ik ben ook een Wilders stemmer en snap nog steeds niet hoe mensen erbij komen dat hij buitenlanders haat,hij is bang voor de gevolgen wat die geloven hier in nederland zullen hebben er komen steeds meer moskee's enz bouw maar eens een kerk in een islamitisch land! Bovendien zijn er extremisten die hun geloof aan je willen opdringen en dat je hun wetten moet volgen (ik heb zelf ook totaal geen hekel aan mensen van andere afkomst maar geef wilders wel gelijk!) kijk eens naar hoe de criminaliteit is gestegen in Nederland en nu kan iedereen wel beweren dat het daar niet aan ligt maar als je goed nadenkt weet je wel beter ;)

Ik was ook een fortuyn stemmer

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:28

Ik ben het in grote lijnen wel met wilders eens(en was dat ook met Pim Fortuyn)
Je mag in nederland niet discrimineren maar sommige buitenlandse groepen mogen wel delen van Nederland terroriseren,dan roepen ze toch zelf die discriminatie over zich uit!!

Kijk eens naar opsporing verzocht, meer dan 90% van de daders zijn van buitenlandse afkomst!
Hoeveel wijken zijn er niet in nederland die geterroriseerd worden door groepen marrokaanse jongeren,en echt niet alleen in de grote steden.
Als ik zie hoe het er in Ede aan toe gaat,dat vind ik echt niet normaal.
Busschauffeurs die daar niet meer willen rijden, postbezorgers die de post niet meer willen bezorgen.
Ik vind het niet normaal meer hoe het er hier in nederland aan toe gaat.
Als er niemand is die hier tegenin gaat wordt Nederland straks door dat tuig geregeert.

Dat die mensen hier willen wonen is prima, dat ze hun eigen geloof willen volgen vind ik ook prima naar gedraag je dan normaal en hou je geloof voor jezelf en leg die niet een ander op.

Ik beng echt bang voor de toekomst en ik hoop echt dat er meer mensen komen die hier tegen in durven te gaan zoals wilders!!(ik hoop voor hem dat hij het niet net als Pim Fortuyn en Theo van Gogh het zwijgen opgelegd wordt)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:31

ben het helemaal met je eens Colunder

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:31

Voor alle Wilders-stemmers: Stemmen jullie op hem puur vanwege zijn standpunten over de Islam en buitenlanders? Of hebben jullie het hele programma doorgelezen?

Wilders is NIET ALLEEN tegen de Islam, hij is ook tegen minimumloon (dus werken voor 1 Euro per uur moet kunnen, ook voor volwassenen), voor volledige privatisering van de zorg (ben je niet goed genoeg verzekerd kan je doodvallen, krijg je een ongeluk heb je pech gehad. Eigen schuld, je kan je altijd beter verzekeren tegen 2 maandlonen), voor complete afschaffing van alle uitkeringen (dus ook voor de mensen die echt niet kunnen werken), voor volledige privatisering van alle nutsbedrijven inclusief volledige vrijgave tarieven, voor kernenergie (opslag is geen probleem, dat kernafval misbruikt kan worden doet er niet toe), voor volledige vrijgave huurwoningen (dus wonen wordt onbetaalbaar). Voor volledige macht van bedrijven.

Maar dat is allemaal niet erg, want de Islam is dan ook verboden. Mogen we allemaal verder voor creperen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:35

Ik was een SP stemmer, de gulden middenweg. Helaas zijn die door CDA en PVDA van tafel geveegd. :\

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:59

voor zover ik weet heeft wilders een relatie met een allochtoon.. :+ dus hij zal echt niet alle allochtonen het land uitwillen

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 01:08

Hier een link naar een site die bijhoudt wat welke partij daadwerkelijk gestemd heeft IN de tweede kamer. Wordt mooi duidelijk wat Geertje echt wil maar waar hij niet de pers mee opzoekt. (en andere partijen ook trouwens).

http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/ ... /index.jsp

Meteen de reden dat ik blanco stem.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:40

@ secretLIN: bedoel je bijvoorbeeld Marokko? daar staan genoeg kerken hoor, en synagogen want ja er wonen ook joden, en dat gaat allemaal prima. dus dat argument van je raakt kant noch wal.
ik heb zo het vage vermoeden dat je er nog nooit geweest bent of hier over gepraat hebt met iemand die er geweest is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:07

Citaat:
Je mag in nederland niet discrimineren maar sommige buitenlandse groepen mogen wel delen van Nederland terroriseren,dan roepen ze toch zelf die discriminatie over zich uit!!

Je geeft het al aan met het woordje sommige.

De meeste buitenlanders, van welke generatie ook in Nederland, gedragen zich prima, hoor je nooit iets over.

Dus in plaats van te discrimineren, kun je beter het gedrag van degenen die zich misdragen veroordelen. Daar kunnen die 95% anderen niets aan doen.

Je gaat krijgt toch ook geen hekel aan alle mannen met de naam Frits, omdat ooit één Frits je hondje geschopt heeft?

Kan je net zo goed een hekel aan Nederlanders krijgen, zitten er ook wel een paar tussen die niet deugen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:15

mick75 schreef:
Voor alle Wilders-stemmers: Stemmen jullie op hem puur vanwege zijn standpunten over de Islam en buitenlanders? Of hebben jullie het hele programma doorgelezen?

Wilders is NIET ALLEEN tegen de Islam, hij is ook tegen minimumloon (dus werken voor 1 Euro per uur moet kunnen, ook voor volwassenen), voor volledige privatisering van de zorg (ben je niet goed genoeg verzekerd kan je doodvallen, krijg je een ongeluk heb je pech gehad. Eigen schuld, je kan je altijd beter verzekeren tegen 2 maandlonen), voor complete afschaffing van alle uitkeringen (dus ook voor de mensen die echt niet kunnen werken), voor volledige privatisering van alle nutsbedrijven inclusief volledige vrijgave tarieven, voor kernenergie (opslag is geen probleem, dat kernafval misbruikt kan worden doet er niet toe), voor volledige vrijgave huurwoningen (dus wonen wordt onbetaalbaar). Voor volledige macht van bedrijven.

Maar dat is allemaal niet erg, want de Islam is dan ook verboden. Mogen we allemaal verder voor creperen.

Ik kan wederom alleen maar met je meegaan.

Dat vind ik het enge; Wilders roept een paar dingen waar mensen het blijkbaar mee eens zijn (dat kan ik al niet volgen, maar goed), daar scoort hij mee en er wordt 'blind' op hem gestemd. De rest van zijn standpunten kennen veel mensen helemaal niet, maar als hij al die dingen kan uitvoeren zal dat wel verstrekkende gevolgen hebben.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:18

Doen andere partijen toch net zo....

De VVD is toch ook gewoon op die kar gesprongen, alleen wat gematigder. Wed dat een heleboel VVD stemmers ook geen flauw idee hebben wat die partij nu eigenlijk wil - met hun lonen en sociale zekerheid enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:21

Is ook zo. :j

Partijen hebben altijd een paar punten die ze naar voren brengen, dingen die bij 'het volk' het meest leven en de meeste stemmen op kunnen leveren. Ik ken maar heel weinig mensen die zich in alle punten van alle partijen verdiepen en dat is best jammer en 'dom' vind ik ook. Het gaat ons allemaal aan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:25

Tja, ook democratie heeft zijn mindere kanten.

Tis dat de alternatieven meestal nog rotter uitpakken. :P

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:41

Ben nu zijn partij programma aan het lezen en sta verbaast.

Citaat:
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Het gaat hem dus wel om die groepen, is een Indonesische moslim dan wel welkom?

Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Achterlijk om zoiets in de grontwet te zetten, Nederland word heus geen Moslim staat. Zelfs Turkije is dat niet :=

Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Heeft hij er last van als er een andere taal word gesproken op een plaats waar hij niet komt?

Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Nee, lekker laten creperen.

Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Asielzoekers mogen niet werken, dus lijkt me een onmogelijke opgave.

Geen nieuwe landen bij Europese Unie
Waarom niet?

Turkije in de EU dan Nederland eruit
Is dit omdat het Turkije is of heeft hij hier onderbouwde argumenten bij?

Zou graag een keer met hem praten :j

Nu een paar punten waar ik hem helemaal gelijk in geef, dus hij is niet all bad.

Citaat:
Rechten van het dier in de Grondwet
Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

Minder Nederlandse militaire bijdragen aan internationale (vredes)operaties, alleen nog deelname aan NAVO-operaties

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:51

Citaat:
Is dit omdat het Turkije is of heeft hij hier onderbouwde argumenten bij?

Hier zijn een aantal goede redenen voor.. Nu kan ik ze zo niet noemen voor het geval ik er iets naast zit en heb geen zin om dat op te zoeken. De laatste aktie weet ik nog wel van turkije en dat is dat ze geen gasleiding door hun land willen als zij niet worden toegelaten in de EU. Vertrouwen doe ik ze dáárom ook niet, want wat is de volgende stap als ze iets willen hebben?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:54

Het maakt mij verders niet uit btw hoor ;) Maar dat vroeg ik me dus gewoon af. Daarom zou ik zo graag een x met hem willen praten! Gewoon om te kijken waarom hij zo is, misschien is het wel een leuk mens haha.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:55

Citaat:
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Heeft hij er last van als er een andere taal word gesproken op een plaats waar hij niet komt?

Er is bewijs dat er meerdere malen haat wordt uitgesproken naar niet moslims. (zachtjes uitgedrukt)
Waarom zou je dat toestaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:56

superwoman schreef:
Citaat:

Er is bewijs dat er meerdere malen haat wordt uitgesproken naar niet moslims. (zachtjes uitgedrukt)
Waarom zou je dat toestaan?

Dat doet me denken aan een uitspraak van de paus over homo's... vrij recent ook. Dat moet wel kunnen?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:58

Meerdere malen tegenover ik weet niet hoeveel gebedshuizen := Hmmm...
Zodra er bewijs voor is, aanpakken dan. Alleen ik vind niet dat je mensen moet verplichten om nederlands te spreken in die omgeving. Dat moet eigen keus zijn, als ik naar het buitenland zou emigreren zou ik het ook fijn vinden om een plaatsje te hebben waar ik met mede-emigranten nederlands mag praten. Volgens mij is dat ook nergens verboden.