Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:54

faye schreef:
Het is duidelijk dat de man er wereldvreemd uit zag. Dus als men de moeite had genomen te kijken wie er voor de deur stond mag ik hopen dat de deur niet geopend was! Maar die moeite is helaas niet genomen...

Dus volgens jou, moeten ze elke keer als er iemand aan belt, gaan kijken wie er voor de deur staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:54

En ik ben van mening als je zoveel kinderen van anderen onder je hoede hebt je WEL voorzichtig bent. En dus niet zomaar open doet. Ik vind dat er op veel kdv's gewoon TE makkelijk over veiligheid gedacht wordt. Dat blijkt wel weer. En kleine kinderen en hun familie zijn de dupe!

_rosita_

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:58

Vergeet vooral de leidster.....
Die lijden er helemaal niet onder... fout ligt bij hun, stomme dozen zijn het ook...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:58

Volgens mij zijn de leidsters hier ook het slachtoffer Faye. Volgens mij sta jij helemaal niet stil bij het feit dat er ook 1 van hen is omgekomen.
Wat nou als die man idd een AH was binnengelopen of een zwembad, zijn allebei harstikke openbaar. Had je dan ook de AH of het zwembad aangeklaagd?
Ik denk het niet, en dat maakt jouw beredenering meer dan krom en heel ongepast in een topic als deze.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:00

faye schreef:
Het is duidelijk dat de man er wereldvreemd uit zag. Dus als men de moeite had genomen te kijken wie er voor de deur stond mag ik hopen dat de deur niet geopend was! Maar die moeite is helaas niet genomen...

Wereldvreemd als in... blauw geverfd haar, gothic jurkje en paperclip door lip, zelfgebreide geitenwollensokken en dito sandalen, afgemaakt door een poncho van de wereldwinkel?

Doe normaal!

Kennelijk wist die man zich als niet-bedreigend te presenteren, en voor iemand die niet aan psychiatrische patienten is gewend en dus de subtiele signalen niet herkend, en gewoon een rustige man glimlachend voor de deur ziet, is er toch geen reden om rarigheid te vermoeden?

Niemand in dit topic weet nou precies wat de toedracht is, allemaal beschuldigingen en loze speculaties, als gewoonlijk.

Misschien even wachten, in in tussentijd respect tonen voor de ouders en medewerkers.

Mijn god, hoe zou je je voelen als je dit net op je dak gekregen had! Dat voor jouw ogen dit zich heeft afgespeeld!
Ik denk dat ik nooit meer met kinderen kon werken, ik zou iedere seconde bang zijn dat er weer wat gebeurde, die film zou blijven spelen!

Zelfs al zou een medewerker iets te verwijten zijn dan blijft ze nog slachtoffer in dit verhaal, geen dader.

Mijn medeleven voor iedereen die dit van dichtij mee moet maken.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 23-01-09 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:00

Nee hoor SAKKIA. Ik betaal niet veel geld bij de AH. Wel bij het kdv waar ze een veilige opvang moeten bieden. Dat is het verschil. Doet niets af aan het verdriet van het team, maar men is over het algemeen wel te makkelijk. En dat is gewoon een slechte zaak.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:02

faye schreef:
poes schreef:
Faye: Tuurlijk moet je daarover nadenken maar je kunt niet alles weten op voorhand. Scholen zijn veel makkelijker of wat dacht je van mensen die gewoon op straat lopen of sportclubs of maneges of het speelpleintje in de wijk of.... gaan we alles dan maar beveiligen?

Klopt, bij ons op school staat de deur gewoon open. Ik ben er niet blij mee. natuurlijk is de kans klein, maar het zal je maar gebeuren!
Op een kinderdagverblijf betaal je als ouder veel geld voor veilige opvang. Om die veiligheid te garanderen moet je dus niet zomaar voor iedereen open doen. Hoeveel van dit soort incidenten moeten er komen voordat men eens gaat nadenken?

En wat is dan het verschil? Waarom KDV's zwaar beveiligen en scholen niet?
Ditzelfde verhaal kan zich ook op een speelplaats voltrekken, dit is toch iets wat niemand verwacht?
En wat je zelf al zegt, hoe groot is de kans dat zoiets gebeurt en ik vind dan ook dat degene die open heeft gedaan niets te verwijten valt. Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Het zou niet eens in me opkomen om maar te vermoeden dat het weleens een malloot kan zijn die in het wilde weg zomaar iedereen wil neersteken.

Charaz

Komop zeg Faye, heb je je standpunt niet gemaakt nu, denk je zelf dat de leidsters het zichzelf niet onzettend kwalijk nemen.

slimmerik

Ach als de deur niet geopend was, dan was misschien de dader naar een ziekenhuis of school gegaan. Ik ben blij dat ze van kdv geen gevangenissen maken. Was het zomer geweest dan waren de kinderen misschien wel buiten aan het spelen geweest... etc. etc.

Inderdaad erg respectloos sommige meningen |(

Die leidsters moeten door een hel gaan. Als degene die de man in goed vertrouwen heeft binnengelaten nog in leven is dan heb ik erg met haar te doen. Die moet extra door een hel gaan terwijl dat iedereen kan gebeuren :(:)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:03

Dan moet je schoolkinderen ook niet meer op een schoolplein laten spelen.

1 gek met een geweer.....

Maar dan kun je ze beter in een bunker opsluiten.

Helaas zullen we de maatschappij nooit 100% veilig kunnen maken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:03

Ach faye kom nou toch :n
Het is gewoon niet realistisch hoe je denkt. Voor jou part zetten we allemaal mensen die maar even op de verkeerde weg lopen op een groot eiland met een nog groter hek er om heen, maar weet je zo werkt het niet in de wereld. Zulke dingen gebeuren en omdat jij veel geld betaald voor het kdv is het schandelijk dat er zulke dingen gebeuren :n Typisch voorbeeldje van vooral in je eigen straatje praten en alleen aan jezelf denken BAH!!!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:04

faye schreef:
Nee hoor SAKKIA. Ik betaal niet veel geld bij de AH. Wel bij het kdv waar ze een veilige opvang moeten bieden. Dat is het verschil. Doet niets af aan het verdriet van het team, maar men is over het algemeen wel te makkelijk. En dat is gewoon een slechte zaak.

In een AH had hij net zo veel schade aan kunnen richten als hier. Maar daar kan hij zo binnen lopen, hier heeft hij zich op 1 of andere manier voor gedaan als een onschuldig persoon, die informatie kwam halen.
En dit is echt niet allerdaags, niemand had dit verwacht. En ze kunnen van de kinderdagverblijven geen gevangenissen maken!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:04

Moet vreselijk zijn voor de leidster, maar in het onderzoek gaat er ook naar iedereen gezien worden ook al zijn ze zelf slachtoffer. Dus begrijp faye wel, evenals ik jullie begrijp.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:05

faye schreef:

Je betaalt voor de zorg, niet voor kogelvrij glas of bodyguards.

Anoniem

Heel simpel: er bestaat een zakelijke transactie tussen ouder en kdv. Daarbij heeft men veiligheid te garanderen en vragen daar geld voor.
De controlerende instanties zijn er ook schuld aan hoor, de sector is helaas vogelvrij.
Maar scholen zouden ook moeten nadenken, zeker na het drama waarbij dat jongetje vermoord is. Je kunt wel denken dat overkomt mij niet, maar als het je overkomt zijn daar wel kinderen van anderen bij betrokken.

xLies

Die man is ook niet dom, die zal zich wel zo geschminkt hebben dat hij er toch niet té verdacht uitzag.

Echt verschrikkelijk vind ik,
Hoe ziek ben je om zoiets te doen,
Schrok ervan dat hij geen drugs had genomen of uit een psychische instelling is ontsnapt.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:07

Zonet op het NOS journaal werd gezegd dat het om een 20-jarige man gaat die helemaal niet uit een inrichting komt en dat hij ook niet onder invloed was van drugs. Echt te bizar hoe iemand zo iets kan doen..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:09

katiavl schreef:
Moet vreselijk zijn voor de leidster, maar in het onderzoek gaat er ook naar iedereen gezien worden ook al zijn ze zelf slachtoffer. Dus begrijp faye wel, evenals ik jullie begrijp.

Dat begrijp ik absoluut.
Ook vind ik dat er soms meer gekeken mag worden naar hoe veilig iets is, ben ik ook met haar eens, heb ik ook aangegeven.
Alleen vind haar respectloze houding en haar wijzende vingertje van hoe achterlijk die meiden wel niet gehandeld hebben, niet kunnen en echt te ver gaan

Een kdv is geen zwaarbeveiligde bajes...Dat dit soort dingen gebeuren ongelovelijk, verschrikkelijk en vreselijk! Maar dit kan niemand verwachten...
Al zóu een leidster eerst hebben gekeken wie er was, de man vertelde dat ie een vraag had, de leidster de deur had geopend om naar de vraag te luisteren, neergestoken wordt en hij dringt vervolgens nog de groepen in...
Komop zeg... Wat Faye wilt en eist is niet reeel meer
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 23-01-09 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:10

faye schreef:
Heel simpel: er bestaat een zakelijke transactie tussen ouder en kdv. Daarbij heeft men veiligheid te garanderen en vragen daar geld voor.
De controlerende instanties zijn er ook schuld aan hoor, de sector is helaas vogelvrij.
Maar scholen zouden ook moeten nadenken, zeker na het drama waarbij dat jongetje vermoord is. Je kunt wel denken dat overkomt mij niet, maar als het je overkomt zijn daar wel kinderen van anderen bij betrokken.

Kom maar op met die belastingcentjes faye !!

Zoveel hoeft er trouwens nou ook weer niet voor de kdv betaald te worden. En als je ècht achter je woorden staat, dan hou je jouw kinderen maandag thuis van school en neem je alle boetes daarvoor op de koop toe.

superlise

xLies schreef:
Die man is ook niet dom, die zal zich wel zo geschminkt hebben dat hij er toch niet té verdacht uitzag.
Echt verschrikkelijk vind ik,
Hoe ziek ben je om zoiets te doen,
Schrok ervan dat hij geen drugs had genomen of uit een psychische instelling is ontsnapt.

Nou sorry hoor, maar als je aan zo iets al dénkt om te gaan doen op de fiets notabene ben je niet bepaald slim bezig. Denk je nou echt dat die vent erover nagedacht heeft hoe die er op een of andere manier toch niet verdacht uit zou zien?

MyHorseGirl

Ik heb het gehoord! Ik vind het echt verschrikkelijk.. dat zulke randdebielen ook echt blijven rondlopen..

Gewoon, speechless.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:12

superlise: dat zou kunnen hoor.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:13

Ik vind het net een horror film. En het is verschrikkelijk om het voor je neus te zien gebeuren lijkt me. Iedereen heeft hier nu heel makkelijk praten, over wat jij in die situatie zou doen. Maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat je totaal in paniek bent. Ik vind het een beetje gek dat daar zo over gespeculeerd wordt. En tuurlijk áchteraf ziet een moordenaar er altijd verdacht uit. Maar op zo'n moment vermoed je het niet.

Ragdollcat

Jeeee, hoe ziek is dan iemand? niet te geloven zeg, nog even en er moet een bunker gebouwd worden als kinderdagverblijf, wil je er veilig kinderen kunnen onderbrengen.

randalinpony

faye schreef:

Jou kind mag zeker ook nooit en te nimmer mee naar schooluitstapjes, musea en pretparken en zo waarvan iedere engerd wéét dat er altijd veel kindjes rondlopen? Tenzij men hem/haar met handboeien aan de juf vastbindt en beiden in kogelvrij teflon wikkelt?

Misschien nog met een bodyguard erbij?

Een school moet deel uitmaken van de maatschappij en de kinderen niet alleen veiligheid bieden, maar ze ook geborgenheid en een gevoel van veiligheid geven. Dat is net zo goed nodig om goed groot te kunnen worden.
Ik zie echt niet in waarom een school een bunker moet zijn, terwijl kinderen ook op straat loslopen.

De school moet zo veilig zijn als de samenleving, en meer kan en hoeft zij niet te doen.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 23-01-09 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt