Is het nu zo moeilijk om foutloos te spellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is het nu zo moeilijk om foutloos te spellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:54

Ik erger me wel aan: Me bal, me broek.....

Echt vreselijk is dat...... het raarste is nog dat ze het wel consequent doen, dan kunnen ze het toch ook consequent goed doen?

Lijkt mij :+

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:21

Sok schreef:
Jup, het is inderdaad HEEL moeilijk om foutloos te spellen :D
Mensen met dyslexie, luie mensen en westerlingen (sorry, voor de westerlingen die het wel goed doen)
Westerlingen zie ik vaak de fout "hij wilT" maken. FOUT! Basisschool? Hm? :+

En inderdaad me huis en me moeder.. Heel ergerlijk.

Ach ja, dat doen we al jaren. :D Eigenlijk heette mijn woonplaats ooit Delf.. maar we moeten overal een t achter plakken he :P . Toen hebben ze het maar veranderd. (Echt waar)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:08

Ik word er altijd zo moe van dat iedereen altijd zo over die spelling heen valt. Tuurlijk is het op dat soort sites een beetje slordig, maar niet iedereen is even taalkundig aangelegd.

Ik ben niet handig met de spellingsregels. Maak vaak d en t fouten en zo. Eerlijk gezegd kan het me niet zo veel schelen. Als ik elke zin moet stoppen om na te denken of ik het wel goed heb gedaan, dan word ik gewoon knetter gek. Op internet zit ik voor mijn lol en kan het me al helemaal niet boeien.

Op school is het echter anders en lees ik elke zin voor een verslag en dergelijken 4 keer na en laat het dan vaak ook nog door anderen controleren op spelling.

Op het werk/studie vind ik het wel belangrijk, maar verder kan ik me er echt niet zo druk om maken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:09

Spirit schreef:
Ik vind het al irritant als ik fouten tegenkom in de vragen op mijn examens. Als het is toegestaan om op de vragenbladen te schrijven, verbeter ik deze ook altijd. Vind het eigenlijk niet kunnen dat er spelfouten staan in examens van de universiteit.

Haha, dat vind ik ook altijd heel erg irritant. Vandaag had ik een tentamen in het engels. Mijn hemel, mijn engels is nog beter dan dat, en dat zijn notabene docenten! Er stond op de voorkant gewoon. "We wish you much succes!" Volgens mij is dat echt hartstikke fout, het klinkt in ieder geval voor geen meter!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:05

even een ontzettende up, maar een nieuw topic lijkt me overbodig is het niet?

Want dit:
Afbeelding
Kan toch écht niet ;( :n

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:54

Ze weten blijkbaar wel hoe het wel moet, want daarboven en onder is het wel goed gespeld xD
maar toch wel erg slordig inderdaad :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 20:40

Oei, eisjes. Tja, Deutsch vielleicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:42

Dat eisjes is expres vanwege de vorm van het ijsje (het zijn gevulde eitjes ;) ) Degene die het dus verbeterd heeft spoort dus niet :+

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:45

Ik irriteer me er ook best wel aan..
Maarja, sommige mensen zijn gewoon niet al te slim :)

niet dat ik nooit een fout ofzo maak hoor :P

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:32

xdniesje schreef:
Ik irriteer me er ook best wel aan..

Je ergert je aan iets en iets irriteert je.

Irriteren is een ww dat wordt gebruikt icm een lijdend voorwerp en níet met het voorzetsel 'aan'.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:42

Zover is dus mijn nederlands nog niet ontwikkeld.. :o
Laatst bijgewerkt door xdniesje op 13-04-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:42

Ontwikkeld. :')

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:43

moet je na gaan x]
Ik heb nog véééééél te leren. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:58

Da's alleen maar een goede instelling. Mensen die ervan overtuigd zijn dat ze niets meer hoeven leren, en toch steeds maar dezelfde fouten blijven maken, zijn veel erger.....

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:17

Ik erger me altijd een beetje (maar een beetje hoor, heel ietsiepietsie) aan Bokkers die spreken over "afstammeling" wanneer ze "afstamming" bedoelen... Zie ik echt heeeeeel vaak de laatste tijd.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:36

Grappig topic. Maar goed, Nederlands spellen is blijkbaar heel moeilijk. Ergens is er iets fout gegaan zodat Nederlands niet meer fonetisch gespeld wordt. Wat dat betreft had ik het wel erg gemakkelijk in Finland, waar alles wel mooi fonetisch geschreven wordt.

Ik vind wel iets héél opvallend: mijn zoontje van 8 zit nu in groep 5 van de lagere school. Tot hij 6 was, was Fins gewoon zijn beste taal. Nu is hij het beste jongetje van de klas in zijn vaders taal. Op zichzelf is dat nog niet zo gek, dan heb ik al die jaren niet voor niks Nederlands met hem gesproken :D

Maar goed, zijn "concurrenten" in taal zijn een jongetje uit Somalie en eentje uit Turkije. Het is eigenlijk gek dat de allochtonen beter scoren in taal dan de autochtonen.

Overigens, ik zet de spelling checker altijd af. Ik schrijf in Nederlands, Engels, Duits en Fins. Daar raakt dat stukje software meestal van in de war :D

Daarnaast is het ook zo dat je je eigen taal steeds beter gaat begrijpen als je meer talen leert.