Twiggy2008 schreef:Hier worden mensen tenminste nog geholpen als ze ziek zijn. Wat niet wil zeggen dat het natuurlijk verschrikkelijk is als iemand ernstig ziek is. Het zal je kindje maar zijn, die dat overkomt, of dat nou hier is of in een ander land.......![]()
In die echt arme landen zijn niet eens de simpelste medicijnen. Als je als kind of volwassene daar vluchteling bent en je bent ziek, is er amper hulp. Staan jullie daar wel eens bij stil?
Mensen gaan daar ook dood aan 'onschuldige' ziekten of verwondingen...... Terwijl wij hier rijk zijn en ons met Kerst weer volvreten. Zag vanmiddag de rijen in de supermarkt alweer staan van al die mensen die gingen inslaan voor Kerst. Nou, dat doe ik woensdag wel, op het allerlaatste moment waarschijnlijk.![]()
Zo slecht gaat het hier........
Juist. Ik zit al twee maanden thuis met longontsteking. En dat is erg voor mij, ik voel me rot enzo, maar he, omdat ik in een beschaafd land woon, krijg ik 100% van mijn loon doorbetaald en een fatsoenlijke anti-biotica kuur. Als ik ergens in Afrika woonde, ging ik er misschien gewoon dood aan. Ten eerste was niet werken dan geen geld en dus geen eten, en kreeg ik die medicijnen niet. Nog steeds is die longontsteking naar voor me, maar ik red me wel. Kacheltje op 21...