Obama vs. Mc Cain

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Obama v.s Mc Cain

1. Obama
363 (89%)
2. Mc Cain
13 (3%)
3. Geen van beide
9 (2%)
4. Geen interesse in Amerika
19 (4%)

Totaal aantal stemmen: 404

Tieneke

Re: Obama vs. Mc Cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:21

Mystica, ik kan best indenken dat als je dit meemaakt en ook nog eens bezig bent om president te worden en je zit op het laatste eindje van je campagne, dat je dan idd niet goed weet hoe je je moet houden. Bovendien wist hij al lang dat ze zou sterven, dus hij was er waarschijnlijk wel op voorbereid.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:21

Eindelijk is het zover Lachen Net als vier jaar geleden blijf ik ook vandaag weer wakker.
Ik hoop wel op een betere uitkomst dit keer Vork

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:24

Wat ik mij eigenlijk afvraag, moet Bush nu gedwongen aftreden of doet hij het vrijwillig? En mocht hij zich geen kandidaat meer stellen?

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:26

Niniane schreef:
Wat ik mij eigenlijk afvraag, moet Bush nu gedwongen aftreden of doet hij het vrijwillig? En mocht hij zich geen kandidaat meer stellen?

Hij mag in totaal maar 8 jaar president zijn, hij kon dus niet meer elected worden.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:28

Ik zeg alvast SORRY want het staat waarschijnlijk al duizenden keren in het topic, maar wanneer is ongeveer de uitslag vannacht? Bloos

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:29

In de VS mogen presidenten maar 8 jaar zitten. Dus twee keer een termijn van 4 jaar. Bush moet vrijwillig aftreden en mag niet meer meedoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:30

Veirl schreef:
Ik zeg alvast SORRY want het staat waarschijnlijk al duizenden keren in het topic, maar wanneer is ongeveer de uitslag vannacht? Bloos

6 uur

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:35

Lara_ schreef:
Eindelijk is het zover Lachen Net als vier jaar geleden blijf ik ook vandaag weer wakker.
Ik hoop wel op een betere uitkomst dit keer Vork

Vorige keer was ik dik tevreden met de uitslag Sigaar Ik heb al een zak chips klaarliggen Clown

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:38

Myrthe1 schreef:
Je vergeet dat Clinton die verhouding (en!) had met medewerkers op het werk, ik weet niet of Nederlanders het prettig zouden vinden als bleek dat 1 van onze leiders het met de stagiares aanlegt..........

Sowieso ontstaat er een schandaal, dat ga ik niet ontkennen. Maar in tegenstelling tot Amerika komt hier niemand op het idee te zeggen: je hebt een affaire op het werk dus doe je je werk slecht en moet je ontslagen worden. (enfin, toch niet bij een staatshoofd, ik denk niet dat je dit bij de AH kan doen)

Integendeel, toen men ooit Mitterand interpelleerde over het feit dat hij een buitenechtelijke dochter had, zei hij gewoon: Et alors? (en dan?) en daarmee was de kous af. Terwijl men Clinton zelfs publiekelijk op TV verklaringen heeft doen afleggen over de beschuldigingen (I did not have sex with that women -> yeah right Sigaar ).

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:41

Ik hoop op Obama Lachen
Vind McCain een beetje een naar mannetje. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar vind hem een beetje genieperig... Bloos

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:43

Zelfs onze koning heeft een buitenechtelijke dochter... En hij is ook nog koning Haha!

Ik zie McCain eerder als kerstman dan als president, maar ja, da's persoonlijk...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:49

Ik wist echt niet dat er nog mensen buiten de directe kennissenkring van Bush waren die hem geen asboluut incompetente, schadelijke president vonden, die heel veel kwaad heeft gedaan Nagelbijten / Gniffelen

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:06

Obama, zeker weten. Amerika heeft iets nieuws, iets anders nodig dan wat het de afgelopen jaren heeft gehad. Ik denk sowieso dat een donkere president goed is voor zo'n land.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:14

Ik heb in de poll gestemt op Obama.
Al maakt McCain even veel kans. Ze hebben beide nadelen.

Obama
-zwart (opzich geen nadeel, maar vermits er al een aanslag op hem geplant was, misschien toch een nadeel)
-minder ervaring (Obama heeft veel minder ervaring, waardoor sommige amerikanen misschien toch geneigt zijn te stemmen voor een andere kandidaat)

McCain
-oud (Dat hij al 72 is, is denk ik toch een heel groot nadeel.)
- Met McCain aan de macht gaat Amerika verder op de Bush-manier. Huilen van het lachen

Toch denk ik, gezien de peilingen, dat Obama gaat winnen. Ja
En ergens hoop ik het ook wel. Bloos

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:43

Doe mij maar Obama. Die Mc Cain heeft inderdaad dezelfde ideeen als Bush, en als die man aan de macht komt, hou ik mijn hart vast... Dat Obama veel meer hoogopgeleiden aantrekt wil ook wel wat zeggen Tong uitsteken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:57

Geen idee of het al is genoemt, maar op deze site kan je zelf uitzoeken op wie je zou moeten stemmen als je uit de USA komt. Kost slecht 3 minuutjes tijd.

Zelf kom ik behoorlijk dicht bij Obama uit.

http://www.electoralcompass.com/

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:02

En ik op McCain Vork

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:05

Ik kom heel dicht bij Obama, het verst van Mc Cain.

Ben tevreden over mezelf Knipoog .

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:06

Mystica schreef:
En ik op McCain Vork

Is dat een verassing? Of wist je dat al?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:07

Storm76 schreef:
Mystica schreef:
En ik op McCain Vork

Is dat een verassing? Of wist je dat al?

Dat wist ik al tijdens de voorrondes Knipoog Onlangs nog een paar keer opnieuw gedaan met steeds dezelfde uitslag Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:10

Storm76 schreef:
Geen idee of het al is genoemt, maar op deze site kan je zelf uitzoeken op wie je zou moeten stemmen als je uit de USA komt. Kost slecht 3 minuutjes tijd.

"U staat het dichts bij Obama"
"U staat het verst van McCain".

Welja dat lijkt me dus duidelijk nu ROFL .

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:11

Pel schreef:
sarah_m schreef:
Tsjaa eigenlijk allebij niet.. Ze zijn allebij voor doodstraf, het vrij dragen van geweren en tegen homohuwelijk.
Maar als ik echt MOEST kiezen dan wel Obama, want ik vind Sarah Palin 100X niks, obama is jonger en heeft een dus wat betere blik op wat er zich nu afspeeld en mc cain maakt alleen maar reclame door obama af te zeiken, voor mij staat dat gelijk aan dat hij dus duidelijk niks goeds over zich zelf kan zeggen. Van een ander afkraken word je zelf niet beter, nee tegenovergesteld

Daar heb je wel gelijk in..Jammer dat ze er allebei zo overdenken, had ik niet van Obama verwacht..ook gezien zijn achtergrond.

Mee eens Ja
Ondanks dat ben ik wel voor Obama. Een zwarte president lijkt me beter voor Amerika, en ook zijn ideeën lijken me goed voor de VS. En bovendien lijkt het me een hele aardige kerel Haha! (hoewel, dat lijkt Marijnessen van de SP me ook, en ik ben het totaaaal niet met hem eens Nagelbijten / Gniffelen )

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:12

Aranel schreef:
Mee eens Ja
Ondanks dat ben ik wel voor Obama. Een zwarte president lijkt me beter voor Amerika, en ook zijn ideeën lijken me goed voor de VS. En bovendien lijkt het me een hele aardige kerel Haha! (hoewel, dat lijkt Marijnessen van de SP me ook, en ik ben het totaaaal niet met hem eens Nagelbijten / Gniffelen )

Je kleine stukje: Nee? Goh, ik wel Clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:18

xKatleentjex schreef:
Storm76 schreef:

"U staat het dichts bij Obama"
"U staat het verst van McCain".

Welja dat lijkt me dus duidelijk nu ROFL .

Hier hetzelfde, ik ben economisch linkser en hij is wat progressiever Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:19

Mc Cain is mij teveel van hetzelfde. Het enige met Obama is dat ik hoop dat hij lang genoeg blijft leven om iets goed te maken van de ellende van Bush.