Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flyfly schreef:Als ik het goed begrijp kun je dus bezwaar indienen met een copie van je ID of rijbewijs?? Als dat zo is gaan we het doen.
MISTRAL94 schreef:Nou dan vergelijk jij Amerika met nederland. Vergelijk dan ook even de goede zorg daar en hier en hoe alles geregeld is
flyfly schreef:Onze kinderen hebben ieder een eigen ID en-of rijbewijs. Welke gegevens willen ze nog meer??
De formulieren hebben we gekregen.
MISTRAL94 schreef:Ik zeg niet dat het hier niet gebeuren kan (waar staat dat?) Ik zeg alleen dat nederland en amerika niet met elkaar te vergelijken zijn.
faye schreef:De overheid geeft weinig geld uit aan een goed netwerk inclusief beveiliging. Het zijn in principe dus open systemen die makkelijk gehackt kunnen worden.
Hermesdeux schreef:Nee, maar wij hebben 1 envelop ontvangen en de rest van i-net gedownload voor 4 personen. Allemaal tegen het dossier. Straks gaan ze oordelen op je patientenverleden en kijken ze niet meer verder dan hun neus lang is...
Bewust zaken achterhouden is eigen verantwoording, ik heb gelukkig geen uitgebreid medisch dossier dus herinner alles nog wel
dingetje schreef:Heeft iemand van jullie trouwens al iets van een ontvangstbevestiging ontvangen van het ingediende bezwaarschrift?
pebbels75 schreef:De overheid kan dus wel zeggen dat het allemaal reuze veilig is, maar kan dat niet waarmaken. Keer op keer blijkt dat. Zo zijn de identificatie-passen waarmee zorgverleners toegang kunnen krijgen tot het EPD nog lang niet veilig genoeg. Ze zijn gemakkelijk te kraken, weten insiders.
pebbels75 schreef:Wat zijn de gevolgen van bezwaar maken?
Als u het bezwaar-formulier invult, stemt u ermee in dat uw gegevens geregistreerd worden in een bestand van weigeraars. Uw huisarts krijgt daarvan bericht. Andere zorgverleners krijgen gewoon niets te zien als ze gegevens opvragen via het LSP.
pebbels75 schreef:Een ander punt van zorg betreft de partijen die betrokken zijn bij de bouw van het EPD. Ten eerste zijn het erg veel, wat de controle erg lastig maakt. Ten tweede maken we ons specifieke zorgen over het bedrijf dat het LSP (Landelijk Schakelpunt) bouwt: CSC Computer Sciences.
CSC is een Amerikaans bedrijf waarvan aangenomen wordt dat het nauw verbonden is met de Amerikaanse veiligheidsdienst NSA. (Onze bron: een document van de Tijdelijke commissie Echelon-interceptiesysteem van het Europees Parlement.)
Zoals bekend is de NSA al jaren bezig invloed te krijgen op de elektronische opslag en doorgifte van gegevens van Europese burgers. Dat dat eventueel via het Nederlandse schakelpunt zou kunnen, is geen prettige gedachte. En je hoeft ook geen thriller-schrijver te zijn om een scenario te bedenken waarbij het misgaat.