russel schreef:Maar buitenspelen doet ze nog steeds en dat is wel leuk als je kinderen hebt.
Whahaha, en misschien heeft ze ook nog wel kauwgum om te delen, met vin rouge smaak.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Maar buitenspelen doet ze nog steeds en dat is wel leuk als je kinderen hebt.
StillAngel schreef:Wat een gelul! Sorry hoor, maar IEDEREEN heeft recht om DEZELFDE dingen omdat we allemaal MENSEN zijn, kláár! Dan hou je maar overzicht over hun gezin, check je ze maandelijks. Maar ze hebben wel degelijk bewezen goede ouders te zijn hoor
odetteke schreef:superpony schreef:En vergis je nooit dat een kind zijn ouders wil kennen en 200% loyaal is. Net zoals ik toen aangifte wilde doen van mishandeling, werd me geadviseerd er goed over na te denken, aangezien hun al vaak hulp is aangeboden wat ook weer vaak is afgeslagen. EN het jongetje toch liever bij zijn moeder is dan elders. Ja, dan sta je. Geen goede reden om niet te bellen, maar aan de andere kant een zeer goede reden om wel te bellen.....
Nogmaals, cijfers zeggen niet alles, want veel komt niet eens naar buiten.
Maarja, in hoeverre in een klein jongetje verantwoordelijk genoeg om daar goede beslissingen over te nemen![]()
detour schreef:Tsja, en daar kom je alleen achter als je zelf kids hebt en dan is het te laat. Kortom: Zeer kwetsbare materie, dit..
superpony schreef:@Brave spots, mee eens, maar hoe wil je dat tesetn of controleren? Dat heeft gewoon niks met IQ te maken. Als je het kan voorkomen, zou het geweldig zijn.
Maar je hebt nog al die dingen achter gesloten deuren, die van buiten zo mooi lijken. Daarom weer, een kind verraad zijn ouders ook niet snel.
Heel vroeger lag mijn broertje in het ziekenhuis en was daar een jongetje opgevangen van een jaar of 9 dacht ik. Hij kon nergens anders terecht, dus maar in het ziekenhuis geplaatst. Vreselijk lief kind. Bleek dat hij al jaren voor zichzelf en zijn moeder zorgde wat niemand echt door had. Men dacht dat zij wat minder sociaal was en ze daar gewoon wat vies waren. Het belletje ging pas laat rinkelen op school door een aantal dingen. Verpleegkundigen hadden met hem te doen en kwamen hem in hun vrije tijd ophalen om te vissen, een balletje te trappen enz enz.........Mijn oma en moeder riepen hem als ze bij mijn broer waren en lazen hem dan ook voer etc.
Wil hier alleen mee aangeven dat je het gewoon niet weet waar het gebeurt en een kind bij zijn ouders wil zijn en loyaal is. Of dat goed is, weet ik niet, maar het is een feit........
Zo zijn er veel meer vb ook van kids die uit huis worden geplaatst en zelf teruglopen etc
odetteke schreef:Superpony, het was geen aanval hoorvandaar de knipoog
Alleen de kritische noot dat kinderen het niet altijd weten wat goed voor ze is omdat ze meestal vanuit gevoel handelen (bang voor nieuwe onbekende situatie)
StillAngel schreef:Oja trouwens..Wat die man zei vond ik ook al vrij slimme opmerking hoor! Dat hij het niet eens heeft kunnen bewijzen. laat hem dan tenminste een proefperiode uitzetten.
Welshcobfan schreef:detour:
heb jij wel eens gewerkt met mensen van de sociale werkplaats?![]()
Ik wel en mijn vader plaatste mensen bij de sociale werkplaats. Zaten zat bij die hoogbegaafd waren! Voornaamste redenen waarom ze er werkte:
Ze konden de druk van het normale werk niet aan... hadden vaak moeite met samenwerken (moeite met sociale contacten) en hadden geen overzicht op de situatie (en hebben daarom begeleiding nodig) en konden niet omgaan met onverwachte situaties.
Hoe zal dat gaan met een kind?
Eingelijk hebben ze dagelijks begeleiding begeleiding nodig. Iemand die hun structureel verteld wat ze moeten doen. Met name als er iets onverwachts gebeurt (kind wil niet slapen, maar het is wel bedtijd. Of blijft onophoudelijk huilen).
Dan kun je wel zeggen: geldt dat niet voor ons allemaal? Ja,tuurlijk: iedereen wil wel bij het handje worden gehouden. Maar wij redden ons wel. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...) Bij deze mensen is begeleiding absoluut noodzakelijk anders gaat het wel mis. En er komt vrij snel een dag dat hun kind de ouders al ontgroeit is qua ontwikkeling.
Robyn schreef:Wat betreft de groep 'zwakbegaafde' mensen vind ik dat ze als het even kan niet het kind bij voorbaat al weg moeten nemen. Je kunt nooit voorspellen hoe goed of slecht ze met het kind omgaan.
Als nou naast de kraamzorg iemand die eerste 10 dagen de ouders extra begeleid en opserveert. Dan kan zoiemand daar een advies uit opmaken, om zo tot de juiste actie over te gaan.
Ik zou dat iig een stuk eerlijker voor iedereen om maar bij voorbaat zo'n kind weg te halen.
Citaat:De hoger begaafden echter beslissen voor de zwakkeren en dat maakt ze erg kwetsbaar. Als we als mens onze medemensen eens wat meer begrip tonen, respect en hen in hun waarde laten, scheelt eht een hoop gestress.
StillAngel schreef:Wat een gelul! Sorry hoor, maar IEDEREEN heeft recht om DEZELFDE dingen omdat we allemaal MENSEN zijn, kláár! Dan hou je maar overzicht over hun gezin, check je ze maandelijks. Maar ze hebben wel degelijk bewezen goede ouders te zijn hoor