Lovely schreef:De voordelen liggen misschien bij de autoindustrie en vliegverkeer omdat nog hogere consumentenlasten te ontmoedigend zouden worden en tot een blijvend lage vraag zou leiden. Soort keep 'em rolling...
Is de deal van Sabic niet al voor de inzet van de crisis al rondgemaakt? Het zou ook een heel gewone overname kunnen zijn, maar dat zou ik zo niet weten, zou ik me even in moeten lezen.
SAbic is idd ongeveer een jaar geleden ten tonele vershenen, maar dat had o.a. te maken met de extra productie wereldwijd van...olie..."rest" product waarvan de bekenste : ethyleen is de basis voor alle kunsstoffen. GE kon met de normale kunsstofffen (denk aan bv curverbakjes, dashboards van auto's etc) niet meer concurreren. Sabic heeft de ambitie de grootste kunsstof (grondstoffen dan) producent ter wereld te worden.
2 weken geleden kwam ik bij de lokale vuilstort een operator tegen van een phenol fabriek (heb ik vorig jaar een project gedaan) die draaien nu op minder dan halve kracht. Het project dat we daar gedaan hebben was ter uitbreiding van de productie van 400.000T naar 600.000T per jaar dit was najaar 2007!....ook phenol wordt in kunsstoffen gebruikt om ze flexibel te maken + in medicijnen en autoindustrie.