Ha nee ik zie wat ik gedaan heb, in je kleine lettertjes staat iets met holi

En nu ga ik echt niet meer offtopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:PhG: is nogal offtopic dus ik heb je even ge-pm'd met wat antwoorden
Natasjaa schreef:Ook als ik dat zou Weten, zou ik er mijn kopje soep niet voor laten staan hoor... Ik hang dat geloof niet aan, dus waarom zou ik dan mee-vasten?
pharagirlke schreef:Het christelijke geloof, God zou de wereld in 7 dagen gebouwd hebben? Alles der op en der aan? En wij doen makkelijk een jaar over het bouwen van 1 huis?
Men spreekt van respect naar andere mensen enz maar de tien geboden zeggen dat je maar 1 god mag vereren. Kortom: mensen die meerdere goden vereren leven in zonde, halleluja wat een respect! Enkel omdat ze anders denken leven ze in zonde!
Je mag ook vooral geen goden zoals geld, macht enz vereren. Maar wát had de katholieke kerk vroeger? Juistem, complete macht! En wat zouden ze dat doodgraag terug willen! Thank god dat mensen slim genoeg zijn geworden om te beseffen dat ene meneer geen hele wereldbol in 6 dagen kan maken.
Bemin u naaste en je in principe mag je geen vooroordelen hebben, zoek voor de lol eens op hoeveel doden het christelijke geloof op zijn geweten heeft ivm kruistochten enz
Noem jij dat logisch? Compleet tegen je eigen "regels" in gaan? En dat nog wel door degene die als "voorbeelden" staan voor het geloof? Ik niet, lees de bijbel voor de lol ook maar eens kritisch door, wonderbaarlijk hoe vaak die zichzelf tegen spreekt.Ik kan nu effe geen letterlijke teksten geven. Is al lang geleden dat ik dat eens gedaan heb. Maar er staan echt dingen in die 20 pagina's later doodleuk weer ontkent worden
Het christelijke geloof is heus zo heilig niet en de bijbel verdient het lange na niet om boven de koran geplaatst te worden. Echt niet.
En de vraag waar ik als klein meisje verschrikkelijk boos door aangekeken werd door onze pastoor: "als god zoveel van zijn kinderen houd, waarom laat hij ze dan zo verschrikkelijk hard lijden?"
Niks realistisch of logisch aan dat geloof.
Blue_Eyes schreef:De dingen die PG noemt (rijke RK Kerk, kruistochten, etc) zijn allemaal door mensen zo gedaan en niet door het geloof. De religie op zich is hartstikke logisch.
Citaat:Het beslissende verlies van het Byzantijnse leger tegen de Seltsjoekse Turken in de Slag bij Manzikert in 1071 zorgde voor de eerste bedes om hulp en troepen uit het westen. Het was dus niet alleen het heroveren van Jeruzalem, maar ook het bijstaan van het Byzantijnse leger tegen de Turken, het voorkomen van gebiedsuitbreiding van de islamieten, en het vergroten van de invloed van het westen in het oosten, waar op gemikt werd. De bede om hulp die keizer Alexius I van Byzantium in 1095 naar het westen stuurde was overigens eerder bedoeld als een verzoek om meer huurlingen en zeker niet om wat er door de paus en vele landhongerige edelen van gemaakt werd. De keizer zat dan ook flink met de kruisvaarders in zijn maag.
smurffie schreef:Mensen, als we het over nederland hebben moeten we niet praten over de katholieke maar over de protestanse kerkdat zijn wij namelijk van oorsprong af.
Gelukkig is de ramadan bijna voorbij, woensdag of donderdag is het suikerfeest.
Nogmaals terugkomen op wat ik eerder zei: ze hebben hier vrijheid van geloof, als ze willen dat andere zich ook aan hun geloof houden en hun geloof voorop stellen zullen ze in een islamitisch land moeten gaan wonen. En de meeste mensen die aan de ramadan doen zijn volgens mij juist uit een ander land gekomen, gezien de islam niet uit nederland afkomstig is.
Dus.. Het andere land vlucht je vandaan (vaak juist omdat er strijd is omwille van het geloof) maar een land waar je de vrijheid heb houd niet genoeg rekening met je? ofwel het is nergens goed genoeg
smurffie schreef:Blue_Eyes @ waarneer je over geloof van nederland praat heb je het echter toch over protestant hoor!
Mystica @ neem voorbeeld van ts dan is, word gezegt dat wij omwillen van hun geloof niet in de kantine zouden mogen eten, waar deze voor bedoelt is. Ofwel: waarneer je het niet doet en wat volgens diegene wel zou moeten is het hier dus niet naar haar zin? nietwaar?
flyfly schreef:Zijn wij het dan weer die ons in ons eigen land moeten aanpassen aan de alochtonen??