Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:17

Britty schreef:
faye schreef:
Maar neeeeeee, we houden zo enorm rekening met onze medemens.

En een niet roker hoort geen klein beetje begrip of rekening te tonen? Niet roken in een restaurant, prima, maar dan roken we buiten een sigaretje. Komt er weer een dat dat ook niet goed is!! Je moet het niet te gek maken. Niet rokers hebben er ook echt wel een handje van om altijd daar te willen zijn waar gerookt wordt.

Nogmaals: het is geven en nemen, als er binnen niet gerookt mag worden prima, maar dan buiten. En dan niet gaan mekkeren omdat je niet naar buiten kan omdat daar gerookt wordt. Een roker geen plekje meer gunnen, das pas egoistisch.

Niemand verbiedt je om op straat te roken hoor, een verwarmd terras eisen is pathetisch.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:18

IKbenEllen schreef:
Britty schreef:
Niet rokers hebben er ook echt wel een handje van om altijd daar te willen zijn waar gerookt wordt.

Ge-wel-dig, deze opmerking... Huilen van het lachen

ROFL doet me denken aan stelsel lucky strike

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:18

In belgie mag in een cafe nog steeds gerookt worden, maar niet in een restaurant. Duitsland ben ik pas ook nog geweest, daar heb ik gewoon een sigaretje gerookt in het cafe hoor? Ierland is een groot deel van de kroegen op de fles gegaan, omdat mensen thuis bleven. Daarbij is er veel geluidsoverlast op straat, omdat er met zeer grote regelmaat, zo niet de hele avond, mensen op straat staan te praten als ze een sigaretje staan te roken. Dus Tinkert_tje heeft wel gelijk hoor.

@ Snoevie: net werd opgemerkt dat de niet rokers dan weer alleen maar aangewezen zijn op binnen zitten en eens niet lekker op het terras kunnen zitten. Ik heb het echt niet verzonnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:19

Britty schreef:
In belgie mag in een cafe nog steeds gerookt worden, maar niet in een restaurant. Duitsland ben ik pas ook nog geweest, daar heb ik gewoon een sigaretje gerookt in het cafe hoor? Ierland is een groot deel van de kroegen op de fles gegaan, omdat mensen thuis bleven. Daarbij is er veel geluidsoverlast op straat, omdat er met zeer grote regelmaat, zo niet de hele avond, mensen op straat staan te praten als ze een sigaretje staan te roken. Dus Tinkert_tje heeft wel gelijk hoor.

Tja als dat veel overlast gaat geven heb je kans dat roken op straat ook verboden wordt Haha!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:20

loveyoutoo schreef:
Britty schreef:
Maar in een cafe....daar hoort mijn sigaretje toch echt wel bij.

Waar staat dat? In de grondwet? Koe
Ik hou er van om in een café lekker veel scheten en boeren te laten (en dat is nog geeneens kankerverwekkend). Vind je vast ook niet leuk als ik dat ga doen. Clown

Prima hoor, als dat dan betekent dat ik gewoon mag roken heb ik dat er best voor over. Als je dan, net als ik, maar een beetje de andere kant op blaast.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:20

famkeY schreef:
]

Ontzettend egoistisch bah geen woorden voor.

Wat vind je hier egoistisch van dan? Dat wij ook een plekje willen, dat we respect hebben voor de nietrokers. Dat ik geen problemen heb om niet in een restaurant te roken? Als de kroeg maar een plekje heeft voor de rokende mens ben ik dik tevreden.[/quote]

Respect voor niet rokers? Is ver te zoeken je eigen woorden ik rook wel met je mee?!
Ik ben van kind af aan al astma patient, mijn ervaring is dat mensen gewoon door paffen ondanks dat je mensen vriendelijk vraagt om of niet te roken of ergens anders te roken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:21

Britty schreef:
loveyoutoo schreef:

Ik hou er van om in een café lekker veel scheten en boeren te laten (en dat is nog geeneens kankerverwekkend). Vind je vast ook niet leuk als ik dat ga doen. Clown

Prima hoor, als dat dan betekent dat ik gewoon mag roken heb ik dat er best voor over. Als je dan, net als ik, maar een beetje de andere kant op blaast.

Whahahaha alsof er aan de andere kant niemand staat Huilen van het lachen

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:21

faye schreef:
Britty schreef:

Tja als dat veel overlast gaat geven heb je kans dat roken op straat ook verboden wordt Haha!

In plaats van het weer naar je eigen hand te zetten, zou je ook gewoon eens kunnen toegeven dat dit feiten zijn waar je niet omheen kunt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:22

Waarom zou roken geluidsoverlast geven? Ook dat is als het gebeurt, asociaal gedrag.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:22

Ik ben zwaar allergisch, en heb ooit is te horen gekregen van een leraar dat ik me niet mocht aanstellen. Omdat iedereen begon te roken, en ik vriendelijk vroeg het niet te doen Boos!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:23

Wat bedoel je met OOK?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:24

katiavl schreef:
Ik ben zwaar allergisch, en heb ooit is te horen gekregen van een leraar dat ik me niet mocht aanstellen. Omdat iedereen begon te roken, en ik vriendelijk vroeg het niet te doen Boos!

Aanstellerij is een standaard reactie die je naar je hoofd gesmeten krijgt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:25

En nu ben ik weg, ga ik genieten van een lekker rookvrij etentje, in een rookvrij restaurant Tong uitsteken

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:57

Ik rook zelf, maar zit ook niet graag in een ruimte die echt helemaal doorstoomd is hoor... En eten in een restaurant vol rook, HELEMAAL niet. Ikzelf zal zoveel mogelijk buiten roken, vind ik nogaltijd aangenamer en daar stoor je geen andere mensen mee.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:00

Britty schreef:
Wat bedoel je met OOK?

Dat geluidsoverlast OOK lastig kan zijn, weet jij alles van toch Knipoog . Zoals jij tegen de buren aankijkt kijken wij tegen asociale rokers Haha!
Let op: ik zeg niet dat JIJ een asociale roker bent he Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:23

Britty schreef:
Nou....daar gaat de theorie over hoog opgeleiden dan weer...

Het is geen theorie. Het zijn percentages.
katiavl schreef:
Vraag me dan af, wij jij ziet als boosdoener wanneer mensen sterven door passief roken?

DAt is niet aan te tonen. Roken vergroot risico op longkanker aanzienlijk. MAar mensen die nooit in de buurt van rook komen, krijgen ook wel eens longkanker. Je kunt niet aantonen wat de oorzaak van kanker is. Als er al een oorzaak is.

naadje24 schreef:
tamorka schreef:
AFgezien van gezondheid, je zit gewoon ongegeneerd te stinken in de nabijheid van andere mensen, als je rookt. Het is net zo iets als scheten laten.

ik heb nog nooit in mijn leven zo oenige vergelijking gelezen Koe
er zijn zat mensen die stinken die niet roken! waar halen hun dan het recht vandaan om mij misselijk te maken?
ik rook maar heb nog nooit iemand horen zeggen dat ik stink en nu heb ik toch behoorlijk eerlijke vrienden waarvan een aantal die niet roken!

Waarom is dat een oenige vergelijking? Er zijn zat mensen die inderdaad op een andere manier stinken. En uit mijn reacties kun je goed afleiden dat ik dat net zo goed aso vind. Ik vind dat zij ook niet het recht hebben om jou of iemand anders op wat voor manier dan ook misselijk te maken.
Stinken is stinken. Roken, scheten laten, je onvoldoende wassen, geen deo gebruiken (zweetlucht) etc. Allemaal ZEER onaangenaam om te ervaren.... ik loop er voor weg. Ik denk dat meer mensen dat doen.

naadje24 schreef:
[
ja en als ik ga slapen gaan mijn rokerige kledingstukken in de was en trek ik de volgende dag schone aan en is mijn slaapkamer ook rookvrij en heb ik net zulke mooie dromen aangezien de rook in mijn longen zit en niet in mijn hersenen en droom ik van een zeikvrije wereld waar mensen niet zo kinderachtig doen en elkaar nog respecteren

Dan trek je zeker wel elke dag schone kleren aan>? Ook nog leuk gedroomd trouwens vannacht by the way? Haha!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:24

Britty schreef:
loveyoutoo schreef:

Aan die andere kant staat inderdaad ook iemand die er last van heeft Knipoog.
Maar goed. Stel dat nu blijkt dat jij alergisch bent voor mijn scheten en boeren en het er heel erg benauwd van krijgt. Naar een ander cafe gaan kan niet, want daar staat toevallig ook allemaal mensen scheten en boeren te laten. Wat ga je dan doen? Pling

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:30

Iedereen gaat er steeds vanuit dat mensen die niet roken er ook meteen maar alergisch voor zijn. Dat is zeer zeker niet het geval. Niet iedereen heeft astma of een andere longaandoening, een groter percentage zelfs niet dan wel. Iets vies vinden is iets heel anders dan alergisch zijn. Ik vind spruiten ook vies, maar ik ben er echt niet alergisch voor.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:32

loveyoutoo schreef:
Maar goed. Stel dat nu blijkt dat jij alergisch bent voor mijn scheten en boeren en het er heel erg benauwd van krijgt. Naar een ander cafe gaan kan niet, want daar staat toevallig ook allemaal mensen scheten en boeren te laten. Wat ga je dan doen? Pling

Wegwezen! Heel simpel! Wat kun je anders? En als ze het overal doen, dan moet je naar huis. Dan heb je geen keuze, je wordt geen keuze gelaten. Het is net als mensen met bronchitis of astma, die zijn door de rokers ook genoodzaakt om thuis te blijven.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:34

Nogmaals: niet iedere niet roker heeft bronchitis of astma. Daar moet je dus ook niet steeds vanuit blijven gaan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:35

Britty schreef:
In plaats van het weer naar je eigen hand te zetten, zou je ook gewoon eens kunnen toegeven dat dit feiten zijn waar je niet omheen kunt...

Goh, wie heb ik dat nou zien doen Nors opkijken?

Was de naam toevallig.. BRITTY? Huilen van het lachen
Jij bent er telkens ana het omheen draaien, en dan mogen wij dta opeens niet doen? Huilen van het lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:36

Britty schreef:
Nogmaals: niet iedere niet roker heeft bronchitis of astma. Daar moet je dus ook niet steeds vanuit blijven gaan.

O dus ik heb er maar geen last van omdat ik dat niet heb Verward

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:40

tamorka schreef:
loveyoutoo schreef:

Wegwezen! Heel simpel! Wat kun je anders? En als ze het overal doen, dan moet je naar huis. Dan heb je geen keuze, je wordt geen keuze gelaten. Het is net als mensen met bronchitis of astma, die zijn door de rokers ook genoodzaakt om thuis te blijven.

Dat bedoel ik er dus mee te zeggen Knipoog

@ Britty, nee, niet iedereen heeft astma. Maar probeer je eens in te leven in de mensen die het wel hebben. En je hoeft trouwens geen astma te hebben om last te hebben van rook hoor! Mensen die astma of een ander soort aandoening aan de luchtwegen hebben kunnen nu niet uit vanwege de rook. Die mensen hebben geen keuze. Rokers wel!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:42

Britty schreef:

Nee, maar als je niet tegen de geur kunt (net zoals bij scheten laten), dan kun je ook niet blijven. Ongeacht of je allergisch bent of niet.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:45

x_Marr schreef:
Goh, wie heb ik dat nou zien doen Nors opkijken?

Was de naam toevallig.. BRITTY? Huilen van het lachen
Jij bent er telkens ana het omheen draaien, en dan mogen wij dta opeens niet doen? Huilen van het lachen

Gut gut, moet je het weer op de man af spelen als je het niet kan redden? Beetje kinderachtig. Als jij als niet roker iets hier neer kwakt zijn het feiten, maar als ik met andere cijfers op kom draven draai ik er om heen? Beetje flauw.
Laatst bijgewerkt door Britty op 10-10-07 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt