Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

nienke1208

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:50

Ik heb vandaag op de CDA gestemd...
Ik wist tot vanmorgen niet op welke partij ik moest stemmen, heb aan de Partij van de dieren zitten denken, maar ik stem niet op een partij waarmee ik mijn stem eigenlijk weg gooi... Ik stem op een partij die grote kans maakt om in de Tweede Kamer te komen.
Gisteravond bedacht dat ik nog 1x kieskompas zou doen, en dan zou stemmen wat eruit zou komen...
Opnieuw kwam daar na de zoveelste keer CDA uit, dus ik heb CDA gestemd...

Zou never nooit niet op PvdA stemmen, aangezien Kabinet Balkenende de rotzooi op heeft kunnen ruimen van de PvdA...
Ik hoop zo dat PvdA er niet bij komt!!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:51

NehnaDagmar schreef:
Ik schaam me echt dat Widers zoveel stemmen heeft gekregen Hoe kun je in hemelsnaam een anti-islamieten (mensen) beleid voeren????

Tsja dat hij zoveel stemmen heeft gekregen zegt toch wel genoeg...
Ik heb ook op Wilders gestemd. Eerst wilde ik niet gaan stemmen omdat ik door de bomen het bos niet meer zag, elke partij heeft wel een punt waar ik het mee eens ben maar geen een partij had punten waar ik het grotendeels mee eens was. Toen heb ik bedacht waar ik me het meest zorgen over maak. En dat is over hoe Nederland er over 10 jaar uit zal zien. Als je het vergelijkt emt 10 jaar geleden en nu is de boel gewoon echt verslechterd, voel me niet meer veilig in mijn eigen land en ben echt bang voor de komende jaren. Daarom Wilders gestemd. Zal wel veel mensen voor het hoofd stoten maar ik vind het persoonlijk bijv,. echt te gek voor woorden dat er in nederland islamitische ziekenhuizen worden gebouwd...

Maar goed, ga me hier niet verantwoorden. Ieder zijn eigen mening en ik ben duidelijk niet de enige die er zo over denkt. Lachen

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:55

Maar voel je je serieus niet veilig door de Islamitische mensen die hier in Nederland wonen?

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:56

nienke1208 schreef:
Zou never nooit niet op PvdA stemmen, aangezien Kabinet Balkenende de rotzooi op heeft kunnen ruimen van de PvdA...
Ik hoop zo dat PvdA er niet bij komt!!

Ik vind dus juist dat CDA&VVD er een zooitje van hebben gemaakt

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:57

Wat voor rotzooi heeft de PvdA dan achter gelaten wat het Kabinet Balkenende op heeft moeten ruimen Nienke1208?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:59

NehnaDagmar schreef:
Maar voel je je serieus niet veilig door de Islamitische mensen die hier in Nederland wonen?

Ik denk een hoop mensen wel. Ik ben hier laatst op koopavond op een plaatselijk winkelcentrum geweest. Heb later vreselijk op mijn sodemieter gekregen hoe ik het in mijn hoofd heb gehaald daarheen te gaan. Daar is een groep allochtonen die je niet tegen moet komen en de politie durft er niet eens meer heen. Dus ja, ik geloof dat dat in meer plaatsen /steden zo is en dat mensen zich daar serieus door bedreigd voelen. Voor mij geen reden om Wilders te stemmen, maar ik snap de Wilders stemmers wel.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:02

NehnaDagmar schreef:

Nou je hebt er behoorlijke gevaren tussen zitten (denkt aan Samir A en zo zijn er vast meer, die nog niet zijn 'ontdekt'...) Is maar een klein deel maar toch, het is gewoon niet goed dat ze zich zo gaan afzonderen. Daar maak ik me zorgen om. Heb verder geen problemen met islamitische mensen maar meer met het groepsvorming gebeuren van de islamitische mensen... Gaat gewoon niet de goede kant op en ja daar maak ik me zorgen om.
Maar goed, zegt niet dat het fout gaat, maar daar ben ik wel bang voor. En als ik het fout heb is het alleen maar mooi Lachen

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:03

Goed Faye, dan noem je ook wat. Ik ben er ook zeker voor dat alle criminele allochtonen per direct het land uitgezet moeten worden. Maar er leven hier zóveel islamieten die geen vlieg kwaad doen, die meehelpen aan de samenleving en die haast niet terug kúnnen naar hun eigen land. En sorry, dan vind ik het echt vreselijk onmenselijk om tegen die mensen een anti-beleid te voeren..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:04

NehnaDagmar schreef:
Goed Faye, dan noem je ook wat. Ik ben er ook zeker voor dat alle criminele allochtonen per direct het land uitgezet moeten worden. Maar er leven hier zóveel islamieten die geen vlieg kwaad doen, die meehelpen aan de samenleving en die haast niet terug kúnnen naar hun eigen land. En sorry, dan vind ik het echt vreselijk onmenselijk om tegen die mensen een anti-beleid te voeren..

Dat kan niet.. het zijn nederlanders.. die kun je niet zomaar het land uit zetten!!!!!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:04

Ik wacht rustig, ik wacht rustig...

tot Wilders implodeert.

Partij van de Vrijheid, ha, de Partij van de Angst zul je bedoelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:05

Maar tegen die mensen wordt geen anti beleid gevoerd
Het zijn de groepen die overlast veroorzaken en dat zijn er helaas wel steeds meer. Dat moet gewoon aangepakt worden , ook en vooral vanuit de eigen gemeenschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:05

Whiz schreef:
NehnaDagmar schreef:

Dat kan niet.. het zijn nederlanders.. die kun je niet zomaar het land uit zetten!!!!!

Misschien is die dubbele nationaliteit dan toch nog ergens goed voor Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:06

Zo SP is goed opgeklommen zeg! wow Wow!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:07

Iedereen zegt dat de ander er een zooitje van gemaakt heeft en de rotzooi op te moeten ruimen Knipoog Mensen zullen eens positief zijn!! Clown

Overigens is het niet alleen PvdA geweest die voor Balkenende regeerde..!

Ik voel me ook wel eens onveilig door islamitische mensen in Nederland ja.. maar dat is voor mij geen rede om op Wilders te stemmen, ik denk dat er daardoor alleen maar meer weerstand ontstaat tussen nederlanders en moslims door zo weinig respect te tonen. Die mensen wonen hier nou eenmaal en doen ook veel goeds, we zullen op een normale manier met elkaar om moeten leren gaan.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:08

NehnaDagmar schreef:

maar vcoor zover wilders aangeeft is het ook niet zo dat het een anti-allochtonen beleid is hoor....
hij is voor strengere aanpak en ja idd de lastposten terug sturen naar land van herkomst, maar het is echt niet zo dat iedereen die op wilders stemt anti-alles-wat-allochtoon is.
al ben ikwel van mening dat door een behoorlijk deel van( met name de marokkanen en ook steeds met de oostblokkers) de allochtonen een onveilig gevoel bij mij veroorzaakt.
ik ga op koopavond al niet eens utrecht meer in om te winkelen door deze doelgroep, dus wat dat betreft sta ik zeker achter een zéér streng beleid richting deze etters

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:09

roossie22 schreef:
NehnaDagmar schreef:

maar vcoor zover wilders aangeeft is het ook niet zo dat het een anti-allochtonen beleid is hoor....
hij is voor strengere aanpak en ja idd de lastposten terug sturen naar land van herkomst, maar het is echt niet zo dat iedereen die op wilders stemt anti-alles-wat-allochtoon is.
al ben ikwel van mening dat door een behoorlijk deel van( met name de marokkanen en ook steeds met de oostblokkers) de allochtonen een onveilig gevoel bij mij veroorzaakt.
ik ga op koopavond al niet eens utrecht meer in om te winkelen door deze doelgroep, dus wat dat betreft sta ik zeker achter een zéér streng beleid richting deze etters

neeeeeeh, Die lastposten zijn nederlands. Die zijn hier geboren en hebben dus nederland als land van herkomst!! Wat hij zegt dat KAN niet eens.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:11

Whiz schreef:

neeeeeeh, Die lastposten zijn nederlands. Die zijn hier geboren en hebben dus nederland als land van herkomst!! Wat hij zegt dat KAN niet eens.

die lastposten hebben vaak nog wel een dubbele nationaliteit, als dát eraf is, zijn het idd nederlanders als zij daarvoor kiezen. kiezen zij daar niet voor, zijn het dus geen nederlanders en mogen ze van mij berecht worden naar de maatstaven in het land waarvan zij de nationaliteit hebben.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:11

Ben het met Faye eens.

Wat ik jammer vind is dat je haast niet kunt zeggen dat je Wilders hebt gestemd want je wordt gelijk als een of andere racist gezien terwijl ik dat zeker niet ben! Nederladn heeft het te ver laten komen en het moet even streng aangepakt worden. Ik zeg echt niet dat alle islamieten het land uitgezet moeten worden ofzo (is trouwens ook onmogelijk) maar ik vind het geen goede zaak dat ze zich zo afzonderen, eigen ziekenhuizen (islamitische) willen etc. Beetje aanpassen kan geen kwaad, we wonen nou eenmaal in nederland en daar zijn geen islamitische ziekenhuizen, dat weet je als je hierheen komt. En dan vraag ik me werkelijk af waarom dat nou moet...

*Edit* Ik lees hier ergens een reactie die erop neerkomt dat je geen respect hebt als je Wilders stemt? Verward Echt een HELE vreemde redenering, ik heb wel respect maar er moeten duyidelijke grenzen worden gesteld wat wel kan en wat niet kan. Die grenzen zijn vervaagd omdat je meteen als racist wordt bestempeld als je tegengas geeft. En eindelijk is er eens iemand die dat wel durft te doen.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:12

Daar ben ik het ook zeker mee eens Faye, maar wat dat betreft ben ik het helemaal met Ireentjuh eens. Hij maakt de mensen bang in Nederland, hij maakt een nog grotere scheiding tussen auto- en allochtone mensen.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:12

Die Wilders is echt niet achterlijk hoor

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:13

roossie22 schreef:
Whiz schreef:

die lastposten hebben vaak nog wel een dubbele nationaliteit, als dát eraf is, zijn het idd nederlanders als zij daarvoor kiezen. kiezen zij daar niet voor, zijn het dus geen nederlanders en mogen ze van mij berecht worden naar de maatstaven in het land waarvan zij de nationaliteit hebben.

Dat maakt helemaal niets uit. Als ze hier geboren zijn dan is dit het land van herkomst. Dus de kreet stuur ze terug waar ze vandaan komen gaat absoluut niet op voor een groot gedeelte van de lastposten want ze hebben als geboorte land Nederland.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:14

NehnaDagmar schreef:

bij ons in het dorp wel eigenlijk Bloos

NehnaDagmar

Maar helaas MarianneR zijn veel Nederlanders die op de partij voor de vrijheid hebben gestemd wel racisten en zien ze niet de scheiding tussen criminele allochtonen en 'goede allochtonen'.

_rosita_

dat is ook wat mij tegenstaat marianne...
ik werk met veel allochtonen, deze ouder stemmen voornamelijk op een linkse partij en vaak op de sp omdat zij gunstige ideeen hebben betreft kinderopvang. mijn collega's zijn ook absolute sp'ers. 1 collega loopt dehele dag tegen iedereen te brullen: 'stem links he, stem wel links hoor!!!!'
toen ik vertelde dat ik zwaar twijfel om op wilders te stemmen, leek het wel of ik vertelde dat ik op water kon lopen.
dit is bij veel mensen een reactie..vind het zó idioot. ervoor uitkomen dat je op bv sp stemt is allemaal oké, niemand vraagt waarom. moet je eens horen als het over wilders gaat... poee dan is het hek van de dam met vragen als warom in hemelsnaam tot jij racist

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:15

MarianneR schreef:
Ik zeg echt niet dat alle islamieten het land uitgezet moeten worden ofzo (is trouwens ook onmogelijk) maar ik vind het geen goede zaak dat ze zich zo afzonderen, eigen ziekenhuizen (islamitische) willen etc. Beetje aanpassen kan geen kwaad, we wonen nou eenmaal in nederland en daar zijn geen islamitische ziekenhuizen, dat weet je als je hierheen komt. En dan vraag ik me werkelijk af waarom dat nou moet...

Sorry, ik kán het niet laten, maar wiens idee is dat ziekenhuis ook alweer? Een hint: het is geen moslim...