Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:35

tienus63 schreef:
Dat de boeren het alleen maar geld te doen en niets om hun dieren geven, is een compliment….
Die toon lees ik hier ook wel eens.
Ik voel me ook boer, ook al hebben wij geen boerenbedrijf. Het zit wel in mijn bloed.

We moeten alles niet zo letterlijk lezen en nemen.
Hier missen we de intonatie, context, en houding van degene die het schrijft.

Mocht je je de volgende dag nog gepikeerd voelen, laten we dan gewoon een normaal bericht schrijven en elkaar er op aan spreken.
En bokt heeft nog een foei-knop.
Dus we hebben allemaal een keus hoe met scherpe en of generaliserende opmerking om te gaan.

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
Als we maar respect voor elkaar hebben.

Precies!
Ik ben een boerendochter, woon tussen de boeren, maar wat daar allemaal over geschreven word? Dat mag wel.
Als ik dan op iedereen in zou moeten vliegen, kost uren... dan ben ik nog veel meer online :')

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:12

Femke_Tweety schreef:
Mist schreef:

Toch denk ik dat het niet handig is voor de discussie om mensen die pro wolf zijn poffertje of groene hulk te noemen, zo drijf je mensen alleen maar verder uit elkaar ipv in gesprek te gaan en te kijken wat wel een oplossing is.

Groene hulk dat was ik. En slaat op een bepaalde bokt moderator die het niet nodig vond dat er op bokt over de wolf gesproken werd. Pure censuur in het eerste topic waardoor ts afhaakte uiteindelijk.
En poffertjes....das nog een heel nette manier om de knuffelaars en balkon biologen aan te duiden.

Kunnen we toch een beetje voorzichtig zijn met het gebruik van dat soort woorden?

Met dat soort kreten help je de inhoudelijke discussie écht niet. Je jaagt eerder mensen tegen je in het harnas en dat is zelden funtioneel.

Bovendien voelt deze bioloog zich in dit geval toch ook een beetje lelijk bejegend nu.

Hou het alstjeblieft op inhoud.
Dan hoeven moderators niet in te grijpen (en ik denk dat dit topic al een paar dagen op de grens zit wat betreft onnodige persoonlijke sneren...)

Maar vooral echt, je bereikt níets positiefs met polariseren en vaak wél negatiefs.[/quote]

Lees het ff terug dan.
Wij ( ts en ik ) kunnen nu wel zeggen " i told you so"
Mag best gezegd worden dat het grootste paardenforum in Nederland niet welwillend stond tegenover het informatie verstrekken over iets wat iedereen straks aangaat die paarden of wij de dieren hebben.

En balkon biologen, daarvan hebben we er heel veel in Nederland, zijn voor mij de mensen voornamelijk in de grote steden die het allemaal beter weten (maar in de praktijk niet weten hoe het er aan toe gaat in de buitengebieden waar de wolf heerst)
Ik weet niet over welke bioloog jij het hebt maar ik heb niemand met naam genoemd, zijn er namelijk veel te veel.

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 19:55

Ik had in dit geval heel graag ongelijk gehad met mijn nuchtere kijk en boerenverstand.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:57

Femke_Tweety schreef:
Mist schreef:

Toch denk ik dat het niet handig is voor de discussie om mensen die pro wolf zijn poffertje of groene hulk te noemen, zo drijf je mensen alleen maar verder uit elkaar ipv in gesprek te gaan en te kijken wat wel een oplossing is.

Groene hulk dat was ik. En slaat op een bepaalde bokt moderator die het niet nodig vond dat er op bokt over de wolf gesproken werd. Pure censuur in het eerste topic waardoor ts afhaakte uiteindelijk.
En poffertjes....das nog een heel nette manier om de knuffelaars en balkon biologen aan te duiden.

Kunnen we toch een beetje voorzichtig zijn met het gebruik van dat soort woorden?

Met dat soort kreten help je de inhoudelijke discussie écht niet. Je jaagt eerder mensen tegen je in het harnas en dat is zelden funtioneel.

Bovendien voelt deze bioloog zich in dit geval toch ook een beetje lelijk bejegend nu.

Hou het alstjeblieft op inhoud.
Dan hoeven moderators niet in te grijpen (en ik denk dat dit topic al een paar dagen op de grens zit wat betreft onnodige persoonlijke sneren...)

Maar vooral echt, je bereikt níets positiefs met polariseren en vaak wél negatiefs.[/quote]

Lees het ff terug dan.
Wij ( ts en ik ) kunnen nu wel zeggen " i told you so"
Mag best gezegd worden dat het grootste paardenforum in Nederland niet welwillend stond tegenover het informatie verstrekken over iets wat iedereen straks aangaat die paarden of wij de dieren hebben.

En balkon biologen, daarvan hebben we er heel veel in Nederland, zijn voor mij de mensen voornamelijk in de grote steden die het allemaal beter weten (maar in de praktijk niet weten hoe het er aan toe gaat in de buitengebieden waar de wolf heerst)
Ik weet niet over welke bioloog jij het hebt maar ik heb niemand met naam genoemd, zijn er namelijk veel te veel.[/quote]
Scheelt dat niet alleen het grootste paardenforum de wolf ontkende. Ook de facebookpagina Denken over paarden met heel veel leden en het ideaal om paarden buiten te houden ontkende het gevaar van de wolf en er mochten ook geen berichten over gepost worden. Ernstige aanvallen in het buitenland werden afgedaan met onjuiste informatie. Feit is dat steeds meer mensen omslaan en langzamerhand in beginnen te zien dat we als we zo doorgaan straks nog grotere problemen hebben met de wolf. Totaal vastlopen en met inmiddels bijna ontelbare slachtoffers direct of indirect. Financieel of mentaal. Bij mij is de grens al lang bereikt maar bij anderen moeten blijkbaar eerst hele ernstige zaken plaats vinden en dan zullen er nog zijn die zeggen. Hadden ze maar niet, hadden ze maar dit of dat. Maw het ligt altijd aan de eigenaar van de dieren of aan de mensen met een hond enz enz. En dat maakt dat ik allergisch wordt voor betweterij. Betweterij zonder kennis wel te verstaan. Of ronduit vanuit de ontkenning van feiten. Vanuit de gedachte dat de wolf een dier is wat meer bescherming moet genieten als een ree of een paard of een hond of eigenlijk ook een mens zoals het nu gaat. Een mens mag je nog vastpakken en aanhouden als hij wat geflikt heeft een wolf moet je ruim baan geven we hoeven nog net niet te buigen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:02

Willen we aub een beetje op de quotes letten? Zulke zoekpuzzel soms.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 20:07

Wij kregen gisteren een verontrustende app van een buurman.
Die was er achter gekomen dat de provincie plannen heeft MEGA windmolens rond het bos bij ons te plaatsen.
We kunnen reageren tot 9 oktober.

Aan de andere kant van het bos wordt waarschijnlijk huidige munitiedepot uitgebreid.

Ik stuurde de app door aan buurtgenoot, die wist ook nog niets van de windmolen plannen af.
Zij heeft er dan vol zicht op en slagschaduw.

Zeg tegen haar liever munitiedepot groter dan windmolens van 298 meter.
Maar kak, militaire terreinen zijn wel in trek bij wolven.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:18

Rizette ik snap helemaal niets van je post om eerlijk te zijn, misschien moet je dat tegen de mensen op social media zeggen?
Laatst bijgewerkt door Wintu op 05-10-24 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:21

DuoPenotti schreef:

Nou eigenlijk weet ik niet hoe dat werkt. Je krijgt bij het posten in beeld dat er maar 2 quotes in mogen zitten en dan wordt mijn post de derde. Dus dat kan eigenlijk niet dus skip ik er 1 maar hoe zou je dat dan eigenlijk aan moeten pakken?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:24

Rizette schreef:
DuoPenotti schreef:

Nou eigenlijk weet ik niet hoe dat werkt. Je krijgt bij het posten in beeld dat er maar 2 quotes in mogen zitten en dan wordt mijn post de derde. Dus dat kan eigenlijk niet dus skip ik er 1 maar hoe zou je dat dan eigenlijk aan moeten pakken?

Ik haal altijd de binnenste tekst (en quotes) eruit. Wat jij doet is bovenaan [quote] weghalen wat de hele post onleesbaar maakt.

Dus je zoekt de oudste/binnenste tekst met quotes op, haalt dan quote, tekst en /quote weg en dan gaat het goed.

Namens mij ook heel veel dank als je dat zou willen doen (en aan anderen ook die onleesbare posts maken)!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:27

Ja inderdaad de middelste quote eruit halen.

Soms lukt me dat ook niet en dan zeg ik maar @...

@ tienus63
Zo ging dat hier in de buurt ook.
Er zouden er komen. Maar niet van die grote zware jongens. En ineens waren ze er wel.
En al de mensen die er last van hebben protesteren. Maar die krijgen dan de spreekwoordelijke middelvinger. Want afbreken doen ze echt niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 20:30

@rizette of je klikt eerst op voorbeeld voordat je op versturen klikt.
Dan zie je hoe de post er uit ziet.

Het is gewoonweg een geklooi een post met meerdere quotes te gebruiken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 20:41

Ik hoop het niet, DP!

Ik word vanwege niet werkend evenwichtsorgaan kotsmisselijk van de slagschaduw.
Ik vermijd de Flevopolder ook liever hierom.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:47

Wat betreft het quoten: links onderaan zie je het blokje: “plaats een reactie”. Met die knop kun je alle quotes apart beantwoorden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:52

balance schreef:
Wat betreft het quoten: links onderaan zie je het blokje: “plaats een reactie”. Met die knop kun je alle quotes apart beantwoorden.

Deze begrijp ik niet.
Ik klik daarop.
Scroll door naar de post van GDG als test omdat daar al enkele quotes staan. Maar dan is er voor mij niets anders dan anders. En krijg ik te zien dat er maar 2 quotes mogen.

Wat doe ik dan verkeerd?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 21:06

DuoPenotti schreef:
balance schreef:

Deze begrijp ik niet.
Ik klik daarop.
Scroll door naar de post van GDG als test omdat daar al enkele quotes staan. Maar dan is er voor mij niets anders dan anders. En krijg ik te zien dat er maar 2 quotes mogen.

Wat doe ik dan verkeerd?

balance schreef:

Weer wat geleerd!

Nooit geweten. Je drukt op plaats reactie, je krijgt dan leeg veld, maar als je dan naar beneden scrolt, tik je op quote in de post die je wilt quoten.
Daar kun je dan een reactie onder schrijven in je reactie veld.
En wil je iemand anders quoten, dan scroll je gewoon weer verder en herhaal je het trucje.

Ik snapte het al niet dat sommige mensen zoveel reacties op de juiste persoon in een post konden zetten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:25

Nee kende die ook niet. Handig. :j

Maar bij een post met al 2 quotes er in moet je nog het middelste eruit slopen. Of jij niet?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:32

balance schreef:

DuoPenotti schreef:
Deze begrijp ik niet.
Ik klik daarop.

Wat doe ik dan verkeerd?

Hier heb ik [quote=“.”] met jouw naam geknipt en geplakt onder de [/quote] van mijn bericht. Dat kan ook nog. Zo krijg je weer twee volledige quotes.

Ik heb de post van GDG gezocht maar dat zou je met ‘plaats een reactie’ toch makkelijk moeten kunnen quoten? Het is maar 1 bericht zonder verdere quotes.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 21:39

DuoPenotti schreef:
Nee kende die ook niet. Handig. :j

Maar bij een post met al 2 quotes er in moet je nog het middelste eruit slopen. Of jij niet?

Ik heb juist een dubbele quote gepakt, jouw reactie op balance en daarna heb ik naar het bericht van balance gescrolld en daar op quote gedrukt.

balance schreef:

Ik kan dat oneindig herhalen en vervolgens onder iedere quote een antwoord geven.
tienus63 schreef:
@rizette of je klikt eerst op voorbeeld voordat je op versturen klikt.
Dan zie je hoe de post er uit ziet.

Het is gewoonweg een geklooi een post met meerdere quotes te gebruiken.

Als je het eebmaal in de gaten hebt, is het verrekte handig en komt het de leesbaarheid ten goede.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:41

:)) Perfect zo +:)+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:54

Ik snap wat jullie doen.
Maar bij deze post lukt het mij niet.
Of ik moet het middelste er gewoon ouderwets uithalen.
Dat wat er juist mis gaat bij velen. En de quote verkloot

GDG @ [PP] Wolf Nl, Be, Du deel 3

Het snel antwoorden op meer mensen is wel super handig :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 22:23

balance schreef:

Oh jemig, zit al zoveel jaar op Bokt en leer dit nu pas. :o?

Wat handig, snapte ookal niet hoe anderen dat deden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 22:33

Ik geloof dat die reageer knop er ook niet altijd geweest is hoor. Zie het maar als een kado’tje (hoe schrijf ik dit?) van Bart.
Back on topic ;)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 22:37

DuoPenotti schreef:
Ik snap wat jullie doen.
Maar bij deze post lukt het mij niet.
Of ik moet het middelste er gewoon ouderwets uithalen.
Dat wat er juist mis gaat bij velen. En de quote verkloot

GDG @ [PP] Wolf Nl, Be, Du deel 3

Het snel antwoorden op meer mensen is wel super handig :j

Precies. Het gaat er niet om dat je het niet anders kunt oplossen, maar de meeste mensen pakken gewoon de post waar ze op willen reageren en daar staan dan teveel quotes in, dat is het probleem. Dat valt alleen op te lossen door de binnenste quote(s) er handmatig uit te halen.

Overigens moet dat volgens mij in de software vrij eenvoudig op te lossen zijn, zat fora waarbij die binnenste quote er automatisch uitgehaald wordt als je zo'n bericht quote. Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom dat op Bokt niet geïmplementeerd is/wordt en hoop dat dat toch nog eens van de grond komt, dat zou het een stuk leesbaarder maken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 22:39

:+ En ik maar martelen met tabbladen openen en knippen en plakken om de topics die wolf gerelateerd zijn overzichtelijk te plakken.
Openingspost op de zelfde manier gemaakt en die stond paar dagen klaar, heel goed opletten dat ik niet verkeerde tabblad afsloot en de post kwijt zou zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 22:45

Zo, dat is een duidelijke uitleg! Bedankt allen! Wel leuk om te lezen dat er wel meer mensen door alle uitleg wat leren!