Ik heb wel een oprechte vraag naar aanleiding van dit topic. Het lijkt dat de termen “extreem rechts” niet worden gewaardeerd, maar ik vraag mij dus af wat hier mis mee is? Gezien het voor mij altijd vanzelfsprekend was dat je zowel extreem rechts als extreem links hebt in dit soort politieke systemen, en partijen daar gewoon op verschillende plekken binnen vallen? Dus wat is dan precies de allergie voor deze term?
Ik had het ook druk met werk dus ik heb het nu pas allemaal even bij gelezen (het nieuws dan

) maar ik was wel een beetje verbaast dat Omtzigt toch wel redelijk sterk in z’n schoenen staat tov PVV. Voor de verkiezingen had ik ook gezien dat hij ongeveer hetzelfde standpunt had, echter, de beste man kwam mij zo wispelturig over destijds, dat ik eigenlijk verwacht had dat hij wel wat soepeler zou zijn nu PVV zo’n grote overwinning had.
Maar op zich heel logisch: hij sluit de deur niet volledig, maar ik vind het wel sterk dat hij gewoon achter zijn originele punt blijft. Ik had eigenlijk niet zoveel met hem, standpunten kwamen nu ook weer niet zoveel overeen, maar dit heeft toch wel wat respect voor mij afgedwongen.
Wbt Caroline, ik vind haar op zich altijd wel oprecht overkomen, ondanks dat we echt heel ver uit elkaar staan qua standpunten… Maar ik zie het ook wel een beetje dat ze nu waarschijnlijk de bui al voelt hangen als dit niets wordt deze ronde.

Ben het overigens wel met haar eens; wat een kinderachtig gedoe zeg. Dat hele politieke Twitteren tijdens verkiezingen/formaties mag nu wel een keertje afgelopen zijn.