Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hwn schreef:Pien, dat ben ik met je eens, maar waarom doet er niemand dan iets? Of wordt er achter de schermen toch harder druk gezet dan we denken?
Ik hoop dat dit de laatste lijdensweg geweest is voor Palestina, en dat de wereld, als dit conflict stilvalt, hen niet weer zal vergeten en hen eindelijk zal geven waar ze recht op hebben. Helpen ze gelijk 90% van het extremisme de wereld uit.
En omdat ik ondanks mijn partijdigheid mijn objectiviteit niet wil verliezen: https://www.hln.be/buitenland/na-nauwge ... ~ac39dc41/
Benzz schreef:Ik sta er hetzelfde in HWN, alleen besef ik mij ook dat Hesbollah niet de aangewezen partij is. Maar bij mij voelt het ook als: AUB laat iemand dit oplossen.
pien_2010 schreef:Hwn je hebt zeker een punt, ik ben het met je eens. Wat er nu gebeurt mag echt niet.
Alleen Hezbollah is niet de oplossing. Maakt het allemaal alleen maar erger.
hwn schreef:Tamary, ik zeg ook niet dat we/ze moeten gaan vechten, maar ze moeten wel stoppen met Israel te pamperen en zeker met wapens te leveren. En relifanaten, ik vermoed dat je het hier over Hamas hebt?
Het gaat hier om land en niet om religie (al snap ik wel de terechte opmerking van moslims dat hun levens voor de wereld minder waard lijken), en er zitten langs Israelische kant minstens evenveel fanatici, alleen zitten ze daar in de regering en hebben ze een heel arsenaal oorlogswapens tot hun beschikking.
Zag net een plaatje op FB, lukt niet om te delen, maar even de tekst copy pasten:
"An eye for an eye makes the whole world blind" (Ghandi). My 2 cents: de wereld heeft een nieuwe Mahatma Ghandi nodig.
mysa schreef:Reli-fanaten. Dat zijn volgens mij de leiders van Iran waar meisjes en vrouwen worden gemarteld en vermoord omdat ze geen hoofddoek droegen.
Waar betogers in vreedzame marsen worden opgepakt en geëxecuteerd.
Dat zijn de orthodoxe joden die de Palestijnen wegjagen van de Westoever en daar hun illegale nederzettingen bouwen.
Dat zijn de Hezbollah en Hamas-leden die Israël willen vernietigen en hun Europese aanhangers die borden dragen met de befaamde bomen en stenen die hoognodig moeten gaan praten.
mysa schreef:Dat is niet verkeerd, zolang het geen bloedbad wordt. Goed als de druk intern ook wordt opgevoerd.