Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 10:28

Janneke2 schreef:
elnienjo schreef:

En iets meer on topic: wanbeleid of goed beleid : afgezien van 'welke kant wil je op', zul je je keuzes moeten baseren op feiten, niet op rare praatjes.

Ongeveer 65% zit levenslang in een uitkering dus hun huis wordt gewoon door de Nederlandse belastingbetaler bekostigd.

?
Ik vermoed dat jij nu spreekt over mensen die na hun vlucht een Nederlands paspoort hebben gekregen.
Een deel van hen is na jarenlang kamperen op het AZC pensioengerechtigd.
Een deel van hen is wegens ellende blijvend arbeidsongeschikt, maar wil wel graag bijdragen aan de maatschappij.

En van mensen in de bijstand die geen vluchtverleden hebben maar hier als staatsburger geboren zijn,
zeggen we ook niet 'dat de staat hun huis bekostigt'.
Citaat:
Statushouders krijgen zelfs meer dan 3000 euro inrichtingsbudget kado. Stond onlangs in een krantenartikel

Bron, graag.
Mijn informatie spreekt over zeven Brabantse gemeenten.
Doorgaans is het een renteloze lening.
Citaat:
Hoe kom je erbij dat wij Egyptenaren zouden moeten huisvesten als de Nijl op droogt?

.... tja, al zo'n tweeduizend jaar noemt men Egypte 'een geschenk van de Nijl'.
Citaat:
Zandbakken als Saoudi Arabië, VAE en Qatar functioneren toch ook?

Praat jij altijd zo...?
Als kind heb ik met plezier in de zandbak gespeeld en als oma geniet ik er nog steeds van, zij het een beetje anders.

En verdiep je eens in het reilen en zeilen van andere landen. Kennis is macht.

Citaat:
Ik las dat het in onze grote steden als ongeveer 50/50 is wat westers/niet-westers betreft. Dat moeten er niet verder uit de hand laten lopen lijkt me.

... en de rest van deze posting heb ik niet meer gelezen.

('Ben jij mal ofzo...?')

Ik wil mij niet als de Indiaan/Aboriginal/Maori in mijn eigen land gaan voelen. Is dat soms verboden?

germie

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:11

Baudet wordt een week geschorst uit de kamer wegens het niet vrij geven van neveninkomsten. Op zich vind ik dat niet meer dan logisch. Maar Rutte blijft met leugens, onterecht wissen van sms-jes, selectieve dementie (geen actieve herinnering) e.d. wel gewoon zitten.

Er stond laatst inderdaad een artikel ergens dat veel statushouders nooit bijdragen aan de maatschappij. Ik weet zo niet meer wat daar als reden voor genoemd werd, maar het is wel vaak zo dat als je ouders minder geschoold zijn of nooit werken dat de kinderen ook minder hoog opgeleid worden. Dat is zo bij zowel Nederlanders als import en daarmee breng je uiteindelijk wel je eigen land omlaag als het waar is dat statistisch gezien statushouders vaker laaggeschoold zijn en niet werken.
Daar moet je dus wel voor oppassen. Ik zou graag eens statjes zien van de opleidingen van asielzoekers.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:54

germie schreef:
Baudet wordt een week geschorst uit de kamer wegens het niet vrij geven van neveninkomsten. Op zich vind ik dat niet meer dan logisch. Maar Rutte blijft met leugens, onterecht wissen van sms-jes, selectieve dementie (geen actieve herinnering) e.d. wel gewoon zitten.

Tja, misschien dat na het rapport over de gaswinning er opnieuw een motie van wantrouwen wordt aangenomen.

Verder moet je als Tweede Kamer de verschillende ministers controleren, dus de toegang ontzeggen werkt contraproductief.

Citaat:
het is wel vaak zo dat als je ouders minder geschoold zijn of nooit werken dat de kinderen ook minder hoog opgeleid worden. Dat is zo bij zowel Nederlanders als import en daarmee breng je uiteindelijk wel je eigen land omlaag

Binnen het onderwijs wordt dit officieel gesproken tegengewerkt.
Zij het dat met name 'import kinderen' vaak een lager schooladvies krijgen dan te verantwoorden is op basis van prestaties.

Citaat:
als het waar is dat statistisch gezien statushouders vaker laaggeschoold zijn en niet werken.
Daar moet je dus wel voor oppassen. Ik zou graag eens statjes zien van de opleidingen van asielzoekers.

Daar zitten wat haken en ogen aan.
Wat met enige regelmaat voorkomt is het volgende.
Iemand is arts, dus hoog opgeleid,
vlucht,
er is geen verdrag met land X zodat het diploma erkend/ gewaardeerd kan worden - en uiteraard moet je Nederlands spreken voordat je hier als arts met patiënten kunt werken.
(Met wat maatwerk kan iemand wellicht op een lab werken, of functioneren als arts voor mensen die taal X spreken - en relatief snel aan het werk raken.)

Naar de letter van de wet en naar het beleid van de rechtse kabinetten van de afgelopen tien jaar
is deze zelfde arts gewoon ongeschoold/ ongediplomeerd.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:56

germie schreef:
Er stond laatst inderdaad een artikel ergens dat veel statushouders nooit bijdragen aan de maatschappij. Ik weet zo niet meer wat daar als reden voor genoemd werd, maar het is wel vaak zo dat als je ouders minder geschoold zijn of nooit werken dat de kinderen ook minder hoog opgeleid worden. Dat is zo bij zowel Nederlanders als import en daarmee breng je uiteindelijk wel je eigen land omlaag als het waar is dat statistisch gezien statushouders vaker laaggeschoold zijn en niet werken.

Die zijn er - en helaas lijkt dit wel te kloppen. Het blijkt dat vluchtelingen vooral in de uitzend- en horeca werken onder flexibele contracten, ofwel relatief lagelonen banen. Die brengen naast weinig belasting in de schatkist ook mee dat de mensen die deze banen hebben weer recht hebben op toeslagen door de relatief lage lonen van deze banen. Daarnaast waren dit ook weer de branches die het heel zwaar hadden in coronatijd. Ik las een artikel wat ervoor pleitte selectief te zijn op opleiding.

Feit is wel dat vluchtelingenopvang en begeleiding de staat veel geld kost en dat is alleen nog maar de opvang. Ook is het, hoe graag ik dat ook anders zou willen, een feit dat zodra vluchtelingen ingeburgerd zijn ze zeker niet vrolijk aan het werk gaan. Ik vind overigens nog steeds dat wij als rijk, welvarend land er moeten zijn voor mensen wiens hele hebben en houden kapot worden geschoten. En ja, dat kost geld, dat kost moeite, maar dat geld hebben we en die moeite kunnen we met zijn allen vanuit menslievendheid voor kiezen. Wij huilen ons kapot dat ons bedrijf failliet gaat in corona (en zitten er daarna warmpjes met staatsteun bij), vluchtelingen huilen omdat hun huis en omgeving kapot wordt gebombardeerd en ze permanent onveilig zijn.

Die 65% die Elnienjo riep lijkt overigens niet te kloppen, het ligt zoals altijd veel genuanceerder.

Bronnen:
https://www.ser.nl/nl/thema/werkwijzer- ... an%20heeft. - statushouders en werk

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... per%20jaar.]706 miljoen p/j, zo'n 27.000 euro per asielzoeker - kosten opvang asielzoekers

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:02

Geen idee of Wilders, Baudet etc het beter zouden doen dan Rutte. Maar veel mensen denken nu wel: Nou ja laat ze het maar proberen. Het is nu toch al beroerd, laat ze maar een kans krijgen om te laten zien of ze het kunnen. En zo denk ik er ook over. Moet er niet aan denken om weer een termijn Rutte te krijgen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 12:16

Janneke2 schreef:
germie schreef:

Tja, misschien dat na het rapport over de gaswinning er opnieuw een motie van wantrouwen wordt aangenomen.

Verder moet je als Tweede Kamer de verschillende ministers controleren, dus de toegang ontzeggen werkt contraproductief.

Citaat:
het is wel vaak zo dat als je ouders minder geschoold zijn of nooit werken dat de kinderen ook minder hoog opgeleid worden. Dat is zo bij zowel Nederlanders als import en daarmee breng je uiteindelijk wel je eigen land omlaag

Binnen het onderwijs wordt dit officieel gesproken tegengewerkt.
Zij het dat met name 'import kinderen' vaak een lager schooladvies krijgen dan te verantwoorden is op basis van prestaties.

Citaat:
als het waar is dat statistisch gezien statushouders vaker laaggeschoold zijn en niet werken.

Daar zitten wat haken en ogen aan.
Wat met enige regelmaat voorkomt is het volgende.
Iemand is arts, dus hoog opgeleid,
vlucht,
er is geen verdrag met land X zodat het diploma erkend/ gewaardeerd kan worden - en uiteraard moet je Nederlands spreken voordat je hier als arts met patiënten kunt werken.
(Met wat maatwerk kan iemand wellicht op een lab werken, of functioneren als arts voor mensen die taal X spreken - en relatief snel aan het werk raken.)

Naar de letter van de wet en naar het beleid van de rechtse kabinetten van de afgelopen tien jaar
is deze zelfde arts gewoon ongeschoold/ ongediplomeerd.

Als Nederlandse goed Engels/Frans sprekende arts kun je ook niet zomaar in Canada aan de slag. Je zult daar een deel van je opleiding opnieuw moeten doen om aan de daar geldende maatstaven te voldoen. Dat zal niet anders zijn voor een vluchteling met als extra handicap dat die de lokale taal meestal nog niet machtig zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:43

Suzanne F. schreef:
Geen idee of Wilders, Baudet etc het beter zouden doen dan Rutte. Maar veel mensen denken nu wel: Nou ja laat ze het maar proberen. Het is nu toch al beroerd, laat ze maar een kans krijgen om te laten zien of ze het kunnen. En zo denk ik er ook over. Moet er niet aan denken om weer een termijn Rutte te krijgen.

Ik weiger deze keuze.

De les die te leren viel bij de val van het rariteitenkabinet Balkenende I is:
'ook politiek is een vak'.

Ik zeg maar weer even voor alle duidelijkheid dat ik 'niets moet hebben' van die rechtse kabinetten van de afgelopen tien jaar.

Máár: er is wel 1 enkel en belangrijk verschil tussen de vvd en die 'malle politieke partijen'.
Wil je boven komen drijven in een partij als de vvd, dan moet je lid worden van een afdeling, daar je sporen verdienen op de één of andere manier en dan kun je worden voorgedragen voor allerlei politieke functies, al dan niet betaald, en uiteindelijk hogerop komen.

(Accoord, de 'Piet de Jong' route bestaat ook. De man was lid van de kvp, een uitstekend duikboot kapitein - en toen men in de kvp geen goede kandidaat wist, riep iemand 'Kapitein De Jong'. Velen noemen hem één van onze beste premiers.)

De clubs van pvv, fvd etc schijnen te denken dat ze allemaal zo goed als Piet de Jong zijn en schuwen alle voorbereidingen die in een partij als de vvd normaliter gelden.

De ervaring leert dat niet iedereen het niveau van Piet de Jong heeft en de ruzies, afsplitsingen etc etc etc
in Balkenende I, de pvv en fvd verbazen mij niet zo.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 12:47

Ik heb niet het idee dat de huidige ministers bekwaam zijn voor de posten waar ze op zitten.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 14:39

elnienjo schreef:
Ik heb niet het idee dat de huidige ministers bekwaam zijn voor de posten waar ze op zitten.

Wat maakt dat jij iemand bekwaam vind?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 14:44

Suzanne F. schreef:

Moet er niet aan denken om Baudet als premier te krijgen. Iemand met die zich gewoon totaal niet berust op feiten maar liever leugens de wereld in helpt omdat hij/zijn partij er zelf voordeel uit haalt. Dat mensen, bijv. gedurende Corona, daar slachtoffer van kunnen worden lijkt hem niet te boeien. Schijnbare banden met Rusland. Hij meent alles met zijn partij te mogen zeggen en roepen, maar zodra een journalist kritisch is naar hem is het huilie huilie en weglopen.

Nee als ik moet kiezen tussen Baudet/Wilders en Rutte, kies ik toch echt voor Rutte, waarvan ik in ieder geval nog kan vertrouwen dat hij het op zijn minst goed bedoelt en het hart op de goede plek heeft, ook al is de uitwerking/communicatie/transparantie niet hoe ik het graag zou zien. Iemand die zich inzet voor Nederland hoe híj́ denkt dat het moet. Ook al verschil je met hem van mening.

En nee, ik denk niet dat we het ze 'gewoon moeten laten proberen'.

Nu het zo slecht gaat moet je er juist een góéd iemand neerzetten indien er wisseling komt, die de handen uit de mouwen steekt en met oplossingen komt. Niet denken 'oh het is al slecht, slechter kan niet'. Want slechter kan zeer zeker.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 14:47

IMANDRA schreef:
Suzanne F. schreef:

Moet er niet aan denken om Baudet als premier te krijgen. Iemand met die zich gewoon totaal niet berust op feiten maar liever leugens de wereld in helpt omdat hij/zijn partij er zelf voordeel uit haalt. Dat mensen, bijv. gedurende Corona, daar slachtoffer van kunnen worden lijkt hem niet te boeien. Schijnbare banden met Rusland. Hij meent alles met zijn partij te mogen zeggen en roepen, maar zodra een journalist kritisch is naar hem is het huilie huilie en weglopen.

Nee als ik moet kiezen tussen Baudet/Wilders en Rutte, kies ik toch echt voor Rutte, waarvan ik in ieder geval nog kan vertrouwen dat hij het op zijn minst goed bedoelt en het hart op de goede plek heeft, ook al is de uitwerking/communicatie/transparantie niet hoe ik het graag zou zien. Iemand die zich inzet voor Nederland hoe híj́ denkt dat het moet. Ook al verschil je met hem van mening.

En nee, ik denk niet dat we het ze 'gewoon moeten laten proberen'.

Nu het zo slecht gaat moet je er juist een góéd iemand neerzetten indien er wisseling komt, die de handen uit de mouwen steekt en met oplossingen komt. Niet denken 'oh het is al slecht, slechter kan niet'. Want slechter kan zeer zeker.

Dan heb je echt oogkleppen op als je nog steeds denkt dat onze opper gaslighter oprecht is.

Omtzigt komt zowel competent als integer over, Wilders heeft hart voor de goede zaak anders was ie allang een rustig leven in Hongarije gaan leven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:03

elnienjo schreef:
Dan heb je echt oogkleppen op als je nog steeds denkt dat onze opper gaslighter oprecht is.

Omtzigt komt zowel competent als integer over, Wilders heeft hart voor de goede zaak anders was ie allang een rustig leven in Hongarije gaan leven.

Oprechter dan Baudet. Ik geloof best dat Rutte daar zit omdat hij hart heeft voor Nederland.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik het eens ben met zijn manier van regeren overigens.

Wilders liever dan Baudet, maar ook bij hem is het meer roepen om mensen mee te krijgen dan daadwerkelijk oplossingen aanbieden.

Omtzigt zou ik wat meer van willen lezen/me in verdiepen over zijn persoonlijke visie en wat hij zoal wil doen, maar hem vind ik inderdaad wel een optie voor zover mijn kennis over hem nu reikt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:12

Suzanne F. schreef:

Ik heb echt 27472x liever nog een keer Rutte dan een populistisch kabinet met complotdenkers en haatzaaiers. Trump ligt nog iets te vers in het geheugen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 15:22

IMANDRA schreef:
elnienjo schreef:

Oprechter dan Baudet. Ik geloof best dat Rutte daar zit omdat hij hart heeft voor Nederland.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik het eens ben met zijn manier van regeren overigens.

Wilders liever dan Baudet, maar ook bij hem is het meer roepen om mensen mee te krijgen dan daadwerkelijk oplossingen aanbieden.

Omtzigt zou ik wat meer van willen lezen/me in verdiepen over zijn persoonlijke visie en wat hij zoal wil doen, maar hem vind ik inderdaad wel een optie voor zover mijn kennis over hem nu reikt.

Baudet heeft wel bepaalde visie maar op andere fronten weer totaal geflipt dus dat zou voor mij ook geen optie zijn. Het beste is als die partij zichzelf opblaast zodat die stemmen bij pvv terecht komen.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:16

Citaat:
Nee als ik moet kiezen tussen Baudet/Wilders en Rutte, kies ik toch echt voor Rutte, waarvan ik in ieder geval nog kan vertrouwen dat hij het op zijn minst goed bedoelt en het hart op de goede plek heeft, ook al is de uitwerking/communicatie/transparantie niet hoe ik het graag zou zien. Iemand die zich inzet voor Nederland hoe híj́ denkt dat het moet.

_O-

Sorry, maar de propaganda heeft bij jou duidelijk zijn werk goed gedaan.
Als er 1 is in Den Haag die het land naar de kl*te helpt is het Rutte wel. Liegen en bedriegen, geen actieve herinneringen, smsjes verwijderen, geheime notities kwijtraken, NL een oorlog in ronselen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wie nu nog niet in de gaten heeft dat ons land, onze economie en ons leven tegen de wand wordt gereden is wat mij betreft ziende blind en horende doof.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:21

Maar je denkt toch serieus niet dat een baudet in staat is om een land te leiden? Die vent draait denk ik helemaal door.

Ik denk dat rutte vooral erg bang is om zijn werk te verliezen. Ik denk dat hij buiten dit eigenlijk niks heeft en dit een deel van zijn identiteit is geworden. Als hij stopt valt er een heel groot gat en daar is hij zich bewust van

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:40

nps schreef:
Elisa2 schreef:
NPS:
Als je de moeite neemt om terug te lezen dan zie je genoeg van wat ik aangedragen heb. ;-) Lekker makkelijk weer om met vingertje te gaan wijzen.

Ik vind jou een vervelend mens om mee te discussieren, daarom ga ik er geen aandacht aan besteden. Lees maar terug als je mijn oplossingen graag wilt weten.

En de tweede keer dat je dit doet. Jammer, ik jou ook maar waar jij gewoon de deur dichtgooit ben ik wel degelijk benieuwd naar hoe jij de dingen ziet. Wie grote dingen zegt, mag deze wat mij betreft ook onderbouwen. Maar, ik ben hier nou ook weer niet zo benieuwd naar dat ik er 69 pagina's voor ga lezen. Ik zou je willen vragen om het nog 1 keer kort toe te lichten. Welke grote problemen zijn er, wie gaat ze oplossen en hoe?

Wat Janneke2 zegt klopt volgens mij - er komen (of kwamen) naar Denemarken wel degelijk evenveel vluchtelingen maar, omdat ze in Denemarken zoveel sneller worden afgewezen kiezen ze nu sneller voor andere landen. Wat ik wel typisch vind is dat het Deense beleid wordt breed wordt gedragen gedragen door zowel links als rechts.

Waar ik zo benieuwd naar ben is hoe het weren van vluchtelingen onze Grote Problemen oplost. Oorlogen gaan niet weg, dus vluchtelingen blijven. We moeten nog steeds een berg geld besteden aan het doorlopen van asielprocedures. Voorzover ik weet moeten ze hun eigen integratie betalen met een soort van lening (wat bepaald niet effectief blijkt maar dat is een ander verhaal) en is er genoeg laaggschoold zwaar werk waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen. Ik vind het een fijn idee dat wij als welvarend (want internationaal gezien zijn we dat ondanks de problemen toch echt nog steeds!) land in de luxepositie zijn anderen te kunnen helpen wiens land door oorlog kapot wordt gemaakt.

Sowieso zie ik de BBB graag, wat mij betreft Caroline for president lijkt me wel wat.

Dan even beknopt:
-Vluchtelingen opvangen in eigen land, zo waar mogelijk de omstandigheden in eigen land of buurlanden optimaliseren. Vluchtelingen uit oorlogsgebieden zijn wat mij betreft altijd welkom, wel graag dat ze ook weer terug gaan als het veilig genoeg is.
-Strenger asielbeleid, dus geen veiligelanders meer opvangen muv van werknemers maar die mogen van mij ook prima met een werkvisum werken, meer zoals het geregeld is in Australie/ USA/ Denemarken.
-Geen voorrang op huurhuizen voor statushouders, wat mij betreft is een tijdelijke stop totdat de problemen opgelostt zijn en de mensen die hier komen en daadwerkelijk hulp nodig hebben ook alle hulp krijgen die ze nodig hebben. Maar niet ten koste van de Nederlanders.
-Geen gas goedkoop naar het buitenland verkopen en het voor de Nederlander onbetaalbaar maken, torenhoge winsten van energiebedrijven aan banden leggen.
-Geldt ook voor de winsten in de farmaceutische industrie en het zorgstelsel..marktwerking uit de zorg halen. De SP heeft daar een heel mooi model voor bedacht, met cijfers.
-Werken lonend maken, hoe en wat daar heb ik nog niet voldoende over nagedacht maar werken zou altijd in alle gevallen lonender moeten zijn dan uitkeringen.
-Nederland niet volbouwen, als het over klimaat gaat..pak de groot vervuilers aan, zorg juist voor meer groen/ natuur/ rust en ruimte. Maak thuiswerken normaler zodat er minder kantoorpanden nodig zijn en bouw deze kantoorpanden om naar woningen bijv. Een andere mentaliteit is imo nodig, minder consumptiemaatschappij, meer direct bij de boer kopen, minder tussenstappen etc.

Nouja zo kan ik nog wel even doorgaan..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:42

elnienjo schreef:

... is dit een pleidooi voor 'vakministers'
(zoals we nu een arts op Volksgezondheid hebben)
of
kritiek op hun beleid...?

(Sommige ministers - in het algemeen, niet per se in dit kabinet - weten nauwelijks iets qua inhoud van hun portefeuille/ ministerie op het moment van aantreden, maar ontpoppen zich tot goede managers en soms zelfs tot uitstekende ministers.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:44

Gaan we weer met de kapotte plaat.

Zo ongeveer 75% van de vluchtelingen wordt 'in de regio' opgevangen.
Kijk eens naar Libanon.

Dus spaar mij
"Vluchtelingen opvangen in eigen land, zo waar mogelijk de omstandigheden in eigen land of buurlanden optimaliseren."

(Wat denk je dat de UNHCR doet?)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 14-10-22 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:44

Suzanne F. schreef:

Eh, jawel, we weten wel hoe Wilders en Baudet het zouden doen. Het zijn leugenachtige fascisten en dat weten we al. We weten hoe het loopt in hun partijen, we weten hoe ze aankijken tegen democratie, tegen de rechtstaat, tegen het omgaan met feiten. We kunnen ook gewoon hoeveel schade leugenachtige fascisten en racisten in andere landen doen en hebben gedaan. We hebben echt al alle informatie die we nodig hebben om dat te weten.

Rutte is echt verschrikkelijk, en daarvan weten we inmiddels ook hoe gewoon leugens, doofpotten en schandalen zijn voor hem. Dat lijkt mij ook echt geen goed idee: hij had wat mij betreft met pek en veren de politiek uitgejaagd moeten worden na de toeslagenaffaire. Maar als je dat een probleem vindt kom je niet bij Wilders of Baudet of Haga of een van de anderen uit: dat is namelijk hetzelfde verhaal. Als we wat willen veranderen moeten we juist beginnen bij het weer waarderen van de uitgangspunten van onze rechtstaat, van onze democratie, van de kunst van het zorgvuldig besturen van een land.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:53

Hij is nu weer een memootje kwijt las ik.
Tuurlijk is hij dat kwijt en anders had hij er geen actieve herinneringen aan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:55

Janneke2 schreef:
elnienjo schreef:

... is dit een pleidooi voor 'vakministers'
(zoals we nu een arts op Volksgezondheid hebben)
of
kritiek op hun beleid...?

(Sommige ministers - in het algemeen, niet per se in dit kabinet - weten nauwelijks iets qua inhoud van hun portefeuille/ ministerie op het moment van aantreden, maar ontpoppen zich tot goede managers en soms zelfs tot uitstekende ministers.)

Vakministers zou ik een goed idee vinden, mits zij wel open staan voor andere experts (uit hun vak en aangrenzend) :j. Maar een goede manager zijn is wel het belangrijkste. Liever een goede manager dan letterijk iemand uit het vak, die niet kan managen.

@Elisa: Nee bedankt, Caroline mag ook ver weg blijven van de minpres post. Ze heeft laten zien niet de kunde te hebben feit van fictie te onderscheiden gedurende Corona, dus dan ben je wat mij betreft als 'goede (opper)manager)' al af.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:02

Shadow0 schreef:
Rutte is echt verschrikkelijk, en daarvan weten we inmiddels ook hoe gewoon leugens, doofpotten en schandalen zijn voor hem. Dat lijkt mij ook echt geen goed idee: hij had wat mij betreft met pek en veren de politiek uitgejaagd moeten worden na de toeslagenaffaire. Maar als je dat een probleem vindt kom je niet bij Wilders of Baudet of Haga of een van de anderen uit: dat is namelijk hetzelfde verhaal. Als we wat willen veranderen moeten we juist beginnen bij het weer waarderen van de uitgangspunten van onze rechtstaat, van onze democratie, van de kunst van het zorgvuldig besturen van een land.

Dit!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:35

Eens met Shadow.
Als iemand zoveel grove fouten maakt als Rutte heeft gedaan houdt het een keer op. Niet alleen als verantwoordelijke minister maar ook onder zijn leiding zijn er echt te grote schendingen geweest.

Dan mogen zijn intenties al dan niet goed zijn, slechte acties met goede intenties blijven slechte acties.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:43

Ik wil even toevoegen dat ik by no means zijn fouten goedpraat, ik heb het puur over zijn intentie ten opzichte van die van Baudet. Ik ben het met jullie eens dat gezien de grove fouten die zijn gemaakt -bewust of onbewust, goede of slechte intentie- hij niet nóg een keer minpres moet worden.