Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:42

tamary schreef:
Marktwerking. Is de regering zo dol op. Laat ze aub eindelijk weer volksvertegenwoordiger worden ipv overheid als opstap bedrijfsleven baantjes te gebruiken. Voor mij, als je je werk als volksvertegenwoordiger goed doet, wil het bedrijfsleven je niet hebben daarna.

En gezien alle klimaatrapporten en het inhalen daarvan door de werkelijkheid, waarom wil je een groeiende bevolking in Nederland?! Uitstoot moet fors omlaag en rap ook, kans is levensgroot dat we 40-60% van Nederland af moeten schrijven zometeen ivm verzilting/onder water lopen, rest zit al krap in grond/drink water en dan wil je er mensen bij?! Whut?!
Kijk eens een stuk(je) verder in de toekomst gezien de al uit komende prognoses en vraag je dan af hoe zorgen we dat dan zo min mogelijk mensen hoeven te verhuizen? Hoe zorgen we nu al voor een gecontroleerde krimp en hopelijk daarmee vertraging van de klappen die de veranderingen in weerpatronen/klimaat onze kant op stuurt?

Helemaal mee eens!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:43

Urbanus schreef:
Loretta schreef:
Ik denk dat het vooroordelen zijn tegenover arme mensen. Net zoals de vooroordelen tegenover de groep waar dit topic overgaat.

Uiteindelijk kan iedereen in de situatie terecht komen dat hij of zij een sociale huurwoning nodig heeft.

Vlieg op joh, ik heb zelf in een kraakpand en sociale huurwoning gezeten. Wat banketstaaf je?

Dat kon ik niet weten. Sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:43

Nikass schreef:
Mindim je begrijpt me verkeerd. Nederland dumpt structureel afval in Afrika.
En nu geeft Elnienjo aan dat Nederland ook de asielzoekers daar wel heen kan brengen.
Als je mijn eerdere berichten hebt gelezen weet je volgens mij wel dat ik asielzoekers absoluut niet als afval zie.
Maar excuses als ik het niet duidelijk had verwoord.

Daarom vond ik het al zo vreemd *D

Half de wereld doet dat afval dumpen daar en Afrika zelf ook, is ook al jaren aan de gang. Toen mijn man daar 25 jaar geleden met het schip heen moest, moesten ze ook altijd door een kraag van afval. We zijn niet zuinig op de wereld, doodzonde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:47

Loretta schreef:
Dat kon ik niet weten. Sorry

Is oké! We're good!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:49

Urbanus schreef:
Hier wonen de cliënten tussen de 'normale' mensen en soms werkt dat heel goed en soms zit iemand zich af te rukken in de gemeenschappelijke schuur. Nu kan ik er wel om lachen maar toen ik 18 was vond ik het traumatiserend.

DuoPenotti schreef:
Daar kom je gewoon op een volgend probleem gemaakt door onze regering. Te weinig hulp voor deze mensen met psychische problemen.

En eerder al eens een link geplaats.
Met waar nog wel hulp was. Dat werd gesloten. Zitten nu asielzoekers in
..

Ja eens, bizar lange wachtlijsten.

Waar zijn geen inmiddels geen lange wachtlijsten voor, jeugdzorg is ook al een trieste bedoening.

Hier naast (zit een bos tussen) heb je een trajectum met een FPK afdeling, af en toe is dat ook een dingetje als iemand ontsnapt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:16

purny

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:24

Ik heb 3 jaar naast een psychotische man gewoond en ik kan jullie zeggen dat het je leven flink kan verstoren

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:58

Loretta schreef:
_San87_ schreef:
Hier in de buurt veel sociale huurwoningen, maar dit herken ik niet.

Ik denk dat het vooroordelen zijn tegenover arme mensen. Net zoals de vooroordelen tegenover de groep waar dit topic overgaat.

Uiteindelijk kan iedereen in de situatie terecht komen dat hij of zij een sociale huurwoning nodig heeft.

Dat is zeker zo :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:59

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:05

elnienjo schreef:
Shenavallie schreef:
Daar denken we dan zo goed als hetzelfde over. Alleen vind ik relschoppers geen voorrang hebben, maar liever verdwijnen. Of ze nu wel of niet gevlucht zijn. Je kunt migranten-raddraaiers niet allemaal in de cel proppen, tenslotte. Want ook daar is een tekort aan, begreep ik.

Dat laatste weet ik zo net niet. Bij het tv programma Jachtseizoen vertrekken ze telkens vanuit lege gevangenissen in het gehele land, dus volgens mij staan er veel gevangenissen leeg die je dus net zo goed weer op kunt tuigen.

Zoals de Rode Pannen in Veenhuizen? :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:15

Nikass schreef:
Shenaville excuses als ik jouw berichten misschien niet goed heb gelezen, maar ik hoor je weer mijn woorden verdraaien: ik geef aan waarschijnlijk ANDERE normen en waarden te hebben, jij maakt er MEER van. Wie zet hier de toon?
Ik reageer misschien niet heel aardig op je, maar ik erger me kapot aan mensen die mijn woorden verdraaien. Dus stop daar aub mee.

Heb het even teruggelezen, maar ik heb jouw quote letterlijk gekopieerd en dat ik daarvoor over 'meer' schrijf, is een optelling van de toon die in dit topic wordt aangenomen. Zo zijn er wel meer reacties van bokkers die hetzelfde zeggen of iets totaal anders dan bedoeld wordt. Dat is het nadeel van geschreven tekst. We hebben het er gewoon niet meer over, want daar schiet werkelijk niemand wat mee op. Misschien moeten we met z'n allen wat minder opvliegerig en aanvallend zijn, maar vragen wat iemand bedoelt. Soms voelen mensen zich aangevallen, maar hoeft dat helemaal niet zo te zijn. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:18

Loretta schreef:
Urbanus schreef:
Ik ben geen fan van sociale huurwoningen in de buurt, begrijp me niet verkeerd, maar mensen moeten toch ergens wonen.

Wat is er mis met sociale huurwoningen? Een goede evenwichtige mix van alles is toch prima.

Er zijn ook mensen die door onvoorziene omstandigheden in de financiële problemen zijn geraakt en daarom een sociale huurwoning nodig hebben. Ik vind wel dat zodra je alles weer op regel hebt of een tweede verdiener bij je intrekt, dat je dan naar andere woonruimte moet zoeken (of dat de gemeente je hierbij helpt). Er zijn nog steeds teveel scheefwoners in Nederland.

Aanvulling: Of dat de huurprijs naar rato wordt berekend. Dus dat je er wel kunt blijven wonen, maar dat je dan automatisch een hogere huurprijs betaalt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:34

Maar als je nu door omstandigheden een huurhuis nodig hebt. Waar vind je dat dan?
Stel mijn vriend en ik gaan uit elkaar. Denk dat ik behoorlijk pech heb dan?

Niet voor niets steeds meer daklozen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:40

Shenavallie schreef:
Er zijn ook mensen die door onvoorziene omstandigheden in de financiële problemen zijn geraakt en daarom een sociale huurwoning nodig hebben. Ik vind wel dat zodra je alles weer op regel hebt of een tweede verdiener bij je intrekt, dat je dan naar andere woonruimte moet zoeken (of dat de gemeente je hierbij helpt). Er zijn nog steeds teveel scheefwoners in Nederland.

Aanvulling: Of dat de huurprijs naar rato wordt berekend. Dus dat je er wel kunt blijven wonen, maar dat je dan automatisch een hogere huurprijs betaalt.

Wonen is een grondrecht. Maar waarom moet je daar zoveel voor betalen? Hogere vaste lasten zijn niet gezond voor economie (minder vrij besteedbaar inkomen) en bijkomende zorgen staan ook nogal wat in de weg. Waarom is het belastingtechnisch aantrekkelijker om een huur net boven de sociale huurgrens te vragen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:08

Shenavallie schreef:
Nikass schreef:
Shenaville excuses als ik jouw berichten misschien niet goed heb gelezen, maar ik hoor je weer mijn woorden verdraaien: ik geef aan waarschijnlijk ANDERE normen en waarden te hebben, jij maakt er MEER van. Wie zet hier de toon?
Ik reageer misschien niet heel aardig op je, maar ik erger me kapot aan mensen die mijn woorden verdraaien. Dus stop daar aub mee.

Heb het even teruggelezen, maar ik heb jouw quote letterlijk gekopieerd en dat ik daarvoor over 'meer' schrijf, is een optelling van de toon die in dit topic wordt aangenomen. Zo zijn er wel meer reacties van bokkers die hetzelfde zeggen of iets totaal anders dan bedoeld wordt. Dat is het nadeel van geschreven tekst. We hebben het er gewoon niet meer over, want daar schiet werkelijk niemand wat mee op. Misschien moeten we met z'n allen wat minder opvliegerig en aanvallend zijn, maar vragen wat iemand bedoelt. Soms voelen mensen zich aangevallen, maar hoeft dat helemaal niet zo te zijn. ;)

Ik vind dat je hier heel prettig reageert. Dus wat mij betreft ok.
Het is vooral lastig als je juist wordt aangesproken op iets wat je niet zegt. Maar ik zal ook proberen wat milder daar op te reageren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:40

Shenavallie schreef:
Loretta schreef:

Wat is er mis met sociale huurwoningen? Een goede evenwichtige mix van alles is toch prima.

Waarom denk je dat er zoveel scheefwoners zijn? Een deel zal t wel lekker vinden, maar voor een groot deel is er gewoon geen andere, betaalbare, woning te vinden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:02

In mijn oude wijk zijn er heel veel scheefwoners maar ja wat wil je, een eengezinswoning met grote achtertuin en voortuin voor iets meer dan 400 euro.
Die gaan heerlijk op vakantie twee keer per jaar en rijden een mooie auto en geef ze eens ongelijk, er is geen fatsoenlijke woning meer te krijgen in Utrecht.
Maar ja, doe er maar eens iets aan.
Ik vind dat ze die regeling voor ouderen om te verhuizen veel meer bekendheid moeten geven.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:07

DuoPenotti schreef:
Maar als je nu door omstandigheden een huurhuis nodig hebt. Waar vind je dat dan?

Ja, als je zelf geen achterban hebt waar je nog op terug kunt vallen, dan heb je helaas pech.
Eenoudergezinnen met kinderen in de daklozen-opvang is helaas niks nieuws, dat speelt al een aantal jaren:

https://www.nporadio1.nl/nieuws/achterg ... ozencentra

https://www.nporadio1.nl/nieuws/onderzo ... s-gemeente

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:09

chanicha schreef:
In mijn oude wijk zijn er heel veel scheefwoners maar ja wat wil je, een eengezinswoning met grote achtertuin en voortuin voor iets meer dan 400 euro.
Die gaan heerlijk op vakantie twee keer per jaar en rijden een mooie auto en geef ze eens ongelijk, er is geen fatsoenlijke woning meer te krijgen in Utrecht.
Maar ja, doe er maar eens iets aan.
Ik vind dat ze die regeling voor ouderen om te verhuizen veel meer bekendheid moeten geven.

Over welke regeling heb jij het? Heb ik ergens overheen gelezen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:13

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:36

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:38

Ik weet nog steeds niet hoe ik meerdere quotes in één bericht kan zetten, maar om nu elke keer terug te scrollen om te antwoorden is ook zo'n gedoe. :o Er zijn meerdere vragen gesteld over hetzelfde onderwerp. Ik probeer daar een algemeen antwoord op te geven.

Jullie reactie op het scheefwonen of bij uit elkaar gaan en dan geen andere woning kunnen vinden, klopt hoor. Eigenlijk snap ik er zelf ook helemaal niets meer van. Beetje oververmoeid, ben ik bang en dan moet ik eigenlijk gewoon toegeven aan slapen en niet alsnog aan een dergelijk topic deelnemen... :o Ik kom weer terug als ik weer wat helderder ben. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:44

Sansevieria schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja, als je zelf geen achterban hebt waar je nog op terug kunt vallen, dan heb je helaas pech.
Eenoudergezinnen met kinderen in de daklozen-opvang is helaas niks nieuws, dat speelt al een aantal jaren:

https://www.nporadio1.nl/nieuws/achterg ... ozencentra

https://www.nporadio1.nl/nieuws/onderzo ... s-gemeente

Precies dat bedoel ik.
Behalve dan als je asielzoeker bent...

En dan gek vinden dat er weerstand is...

Benzz

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:56

Maar scheefhuren vinden jullie dan blijkbaar weer prima........

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:59

Benzz schreef:
Maar scheefhuren vinden jullie dan blijkbaar weer prima........

Nou, nee. Maar wat moet je wanneer er geen andere betaalbare (koop)huizen beschikbaar zijn, dan die waar je zit? Bizar veel huur gaan betalen om vervolgens niet te kunnen sparen voor een koophuis en in een te dure huurwoning vast komen te zitten?