Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynnepinny schreef:secricible schreef:Wat dan?
Waar denk je dat Black Lives Matter o.a. over gaat
Electra63 schreef:https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b7dcd1a6/
Een opiniestuk van een witte presentatrice met een Surinaamse vader.
Cer schreef:Electra63 schreef:https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b7dcd1a6/
Een opiniestuk van een witte presentatrice met een Surinaamse vader.
Zo, dat is nogal een stuk.
Dus in de bijlmer lopen 13 jarigen met slagersmessen en zijn er dodenlijsten? Dat klinkt nogal Amerikaans?? Ik zag laatst wel een filmpje van jonge gastjes met manchetes (want iets zinde ze niet) maar dat was niet in de Bijlmer..Rotterdam geloof ik.. ?
En waarom zou je geen droom als advocaat, politicus (Obama) of presentator (Humberto) na kunnen jagen?
Ik ben ook wel benieuwd waar Jeffy en Akwasi hun geld mee verdienen eigenlijk, en wat hun opleiding is (gezien Akwasi zelf niet geloofd in het verleden naar boven halen). Bij hen heb ik vnl het gevoel dat het ze te doen is om de bekendheid in eerste instantie, en misschien daarna het doel (want als het je echt aan het hart gaat, valt er in Ghana ook nog wel wat te organisteren denk?)
Maar goed het gaat over NL en daar vallen zeker nog punten te scoren. Goed dat er aandacht voor is, en ik hoop dat mensen vanuit zichzelf dit met rust en verstand oppakken en dat men zich niet tegen elkaar laat uitspelen door Antifa achtige lui..
lenaa_tje schreef:Dik gedrukte komt wel vanuit Amerika.. drillrap ook in Groningen een probleem. Niet bepaald om kleur/afkomst hier. Of ingeval niet de hoofdrol spelers in het stuk wat was uitgezonden.
Wijk tegen wijk is hier al jaren, die messen zijn nieuw.
Cer schreef:lenaa_tje schreef:Dik gedrukte komt wel vanuit Amerika.. drillrap ook in Groningen een probleem. Niet bepaald om kleur/afkomst hier. Of ingeval niet de hoofdrol spelers in het stuk wat was uitgezonden.
Wijk tegen wijk is hier al jaren, die messen zijn nieuw.
Ik snap je allinea niet helemaal (wat is drillrap bijvoorbeeld?)
Daarnaast heeft mevrouw het volgens mij over de Bijlmer...?
"In de Bijlmerse Venserpolder, drie kilometer verderop, vraagt de moeder van Ndansi zich af of háár dertienjarige zoon vanavond wel thuiskomt. Aan die kant van het spoor, waar het gemiddelde jaarsalaris €20.000 euro bedraagt, geldt een andere realiteit. Daar zwaaien dertienjarigen op zondag – en niet alleen op zondag – niet met hockeysticks maar slagersmessen en staan diezelfde kinderen niet op ranglijsten maar dodenlijsten."
elnienjo schreef:We hebben opvoedkampen/kostscholen nodig dus eigenlijk.
Cer schreef:Oh ik lees het al.. Drillrap is over komen waaien uit amerika (het rauwe leven op de straat in Groningen zie ik nog niet zo, zeg maar, maar ik woon daar dan ook niet) .. waarschijnlijk omdat die groepen die hiernaar luisteren zich daar zo lekker mee kunnen identificeren ofzo... Ben benieuwd welke groepen zich het meest aangesproken voelen hierdoor.. de foto's en videos die ik erover kan vinden, zijn niet heel positief .. ik vind het dan altijd weer heel lastig wat de passende reactie op dit soort zaken is...
Karl66 schreef:Vijfendertig jaar geleden (en daarvoor ook al) was het hier in Drenthe dorp tegen dorp, inclusief serieuze vechtpartijen. Een goede bekende was toen leraar op een basisschool in een klein dorp en hij had letterlijk een bureaulade vol in beslag genomen zakmessen.
Karl66 schreef:Vijfendertig jaar geleden (en daarvoor ook al) was het hier in Drenthe dorp tegen dorp, inclusief serieuze vechtpartijen. Een goede bekende was toen leraar op een basisschool in een klein dorp en hij had letterlijk een bureaulade vol in beslag genomen zakmessen.
Karl66 schreef:Het is groepsdenken, wij tegen zij. Het enige wat je kan doen is mensen proberen op te voeden en ze respect voor anderen bij proberen te brengen.
mvdende schreef:https://www.facebook.com/239050459469259/posts/4198763330164599/
Hier wordt ik dan weer heel verdrietig van.
Protesten vanwege racisme mag wel, protesten omdat je kapot gemaakt wordt mag ineens niet!?
Waarom wordt er niet gewoon één lijn getrokken?
En ik ben nog steeds niet voor het feit dat er nu geprotesteerd moet worden, maar dit vind ik wel heel wrang.
Sclimpre schreef:Die reactie begrijp ik niet goed. Het gaat hier al pagina"s lang over het risico op corona waar teveel mensen samenkomen. Dan moet je het toch toejuichen dat kermissen nog niet mogen?