Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:24

bigone schreef:
Biden is gekozen door de Democraten voor de Coronacrises want ze dachten totaal geen kans te maken . Ik denk dat er wel een ander naar voren zou zijn gekomen indien de situatie anders was geweest. Vind ze beide niet geschikt .

De een vind ik persoonlijk toch iets minder geschikt dan de ander.

Verder, geen idee of de Democrats nu voor een andere kandidaat waren gegaan. Die partij is onderling ook enorm verdeeld, vergeet dat niet. En dan nog, dan hadden we misschien Sanders gehad, of Warren. Ook bejaard.

Ik gun Biden het presidentschap hoor (alles beter dan die sinaasappel), maar stiekem denk ik weleens: wat zou het interessant zijn als Biden nog vóór de aanstaande verkiezingen zou omvallen, en dat Harris het dan tegen Trump zou opnemen. Spektakel gegarandeerd, en mijn indruk is dat Trump banger is voor Harris dan voor Biden.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:40

Dat denk ik ook!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:51

Askja schreef:
wat zou het interessant zijn als Biden nog vóór de aanstaande verkiezingen zou omvallen, en dat Harris het dan tegen Trump zou opnemen. Spektakel gegarandeerd, en mijn indruk is dat Trump banger is voor Harris dan voor Biden.

Absoluut!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:52

Nou zeg, wat zijn we hier opeens vriendelijk :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:03

Ik lees dat Trump steeds meer overhoop lijkt te liggen met de militaire top. Hij beschuldigde ze er gisteren van alleen maar oorlogen te willen voeren opdat de toeleveranciers (vliegtuigbouwers en wapenfabrikanten) daarvan profiteren.
Verder valt op dat Fox News eindelijk ook kritisch lijkt te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:26

Waarom zou Trump banger zijn voor Harris dan voor Biden?
Harris had nauwelijks aanhangers in haar eigen hoek, dus de kans is groter dat Democrats (of zwevende kiezers) dan niet gaan stemmen of op Trump stemmen.

Als Harris zo goed was geweest, dan had ze wel wat steun gekregen in de aanloop om de nominatie binnen te slepen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:43

Ailill schreef:

Niet iedereen hoor }>

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:59

Enzino, ik doel vooral op de verkiezingsdebatten. Ik denk dat Harris daarin beter opgewassen is tegen Trump dan Biden. Biden lijkt mij een vrij secundair persoon (dat is wat anders dan dement of 'sleepy'), iemand die eerst wat langer moet nadenken voordat hij een reactie formuleert. Kans is groot dat Trump dan allang over hem heen is gewalst. Harris lijkt mij meer ad rem. Dat kan een leukere campagne opleveren, ook door de tegenstelling witte oude man vs jonge(re) zwarte vrouw.

Mysa, Fox is al vaker kritisch geweest richting Trump, bijvoorbeeld toen hij onzin verkondigde over de coronacijfers.

Ik hoop dat de Democraten zo handig zijn Trumps uitspraken over militaire 'losers' flink tegen hem te gebruiken. Lijkt me wel een pijnpuntje, veteranen zijn in de VS per definitie helden. Gebruik het maar goed tegen hem dat Trump als rijkeluiszoontje de dienstplicht heeft omzeild, en dan wel een grote mond heeft over o.a. krijgsgevangenen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:09

bigone schreef:
Mensen worden daar ook erg graag voor de gek gehouden is mijn gevoel. Eigenlijk maakt het geen bal uit wie er president word, ik denk dat ze heel erg lang in de spiraal blijven waar ze nu in zitten.

Er zijn grote problemen en een volgende president zal die niet opgelost krijgen....

...maar het maakt wel enorm veel uit wie er president is.

Trump heeft de afdeling die zich bezighield met pandemieen gesloten. Ik denk dat het een aanzienlijk deel van de honderdduizenden doden had gescheeld als niet Trump maar Clinton de president geweest was..

Ik denk zelfs dat er een kans was geweest dat dit virus niet tot een pandemie had hoeven leiden, omdat er al bij de eerste signalen veel meer maatregelen genomen zouden zijn, en we als westerse wereld samen hadden kunnen besluiten om het te stoppen. (Misschien niet hoor, het is moeilijk om dat soort dingen te voorspellen, maar ik denk dat die kans er geweest zou zijn.)

Hoe dan ook dragen de leugens en de sabotage van het beleid door Trump bij aan de doden in zijn land. Dat maakt uit. Zoals zijn gedrag ook bijdraagt aan het draagvlak dat white supremacists voelen om eigenhandig geweld in te zetten.

En dingen repareren is moeilijk, maar de schade die Trump extra heeft gedaan... die gaat nog heel lang gevoeld worden en maakt een wereld van verschil.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:36

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Mensen worden daar ook erg graag voor de gek gehouden is mijn gevoel. Eigenlijk maakt het geen bal uit wie er president word, ik denk dat ze heel erg lang in de spiraal blijven waar ze nu in zitten.

Er zijn grote problemen en een volgende president zal die niet opgelost krijgen....

Trump heeft de afdeling die zich bezighield met pandemieen gesloten. Ik denk dat het een aanzienlijk deel van de honderdduizenden doden had gescheeld als niet Trump maar Clinton de president geweest was..

Ik denk zelfs dat er een kans was geweest dat dit virus niet tot een pandemie had hoeven leiden, omdat er al bij de eerste signalen veel meer maatregelen genomen zouden zijn, en we als westerse wereld samen hadden kunnen besluiten om het te stoppen. (Misschien niet hoor, het is moeilijk om dat soort dingen te voorspellen, maar ik denk dat die kans er geweest zou zijn.)

Haal die haakjes maar weg rond je disclaimer, want dit is natuurlijk 200% wishful thinking/fantasie. Je kunt niet 'besluiten om een pandemie te stoppen'. En Clinton is (bepaald) geen wonder woman. Anders zat ze nu wel op Trumps plek.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:47

Askja schreef:
Haal die haakjes maar weg rond je disclaimer, want dit is natuurlijk 200% wishful thinking/fantasie. Je kunt niet 'besluiten om een pandemie te stoppen'. En Clinton is (bepaald) geen wonder woman.

Natuurlijk kun je daar wel toe besluiten. Of in elk geval besluiten dat je het probeert.

Als de wereld, of desnoods alleen de westerse wereld, zo in februari was gestart met een het drastisch terugschroeven van internationaal vliegverkeer en conferenties en dergelijke, het goed moniteren van inkomende reizigers en het snel en actief opsporen van verdachte gevallen, dan was er op z'n minst een kans geweest dat er geen pandemie ontstaan was. Dat het net als Sars1 al was gestopt voor het massaal de landsgrenzen over zou gaan.

En dat gaat ook helemaal niet om Clinton als 'wonder woman', maar om Clinton die niet actief het functioneren van goedwerkende afdelingen of internationale samenwerkingen saboteert. We hadden dus wereldwijd namelijk best wel wat kennis en bereidheid om in te grijpen bij ziektes die mogelijk tot pandemie uit kunnen groeien. En de pandemie-afdeling in de VS was daar een belangrijke factor in, vanwege de kennis maar ook vanwege de internationale netwerken.

Die afdeling is echter opgeheven. En de internationale samenwerking is ontzettend moeizaam, niet alleen tussen de westerse wereld en andere landen (waaronder China) maar ook tussen westerse landen onderling. Een kundige persoon aan het hoofd in de VS en dingen waren echt HEEL anders verlopen. (Maar dat zie je niet omdat catatrofes die voorkomen zijn, aanzienlijk minder opvallen dan de catastrofes die wel plaatsvinden....)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:49

Een pandemie afdeling had zeker verschil gemaakt. Een president die luistert naar experts nog meer.
Maar ik vraag me af of het heel veel verschil had gemaakt omdat elke staat toch zijn eigen regels lijkt te bepalen. Is het daar wel mogelijk om een lockdown landelijk in te stellen? Het lukte Trump ook niet om alles door te laten draaien.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:54

Shadow, wat jij zegt blijft een 'wat als', en daarmee niet zo zinvol, althans niet wat mij betreft. Want je weet het gewoon niet.
In ieder geval zijn er meer mensen dan alleen Trump verantwoordelijk voor het coronabeleid in de VS.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:56

bigone schreef:
Ailill schreef:

Niet iedereen hoor }>
Mensen bijna doodwensen, foei :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:17

Askja schreef:
Shadow, wat jij zegt blijft een 'wat als', en daarmee niet zo zinvol, althans niet wat mij betreft. Want je weet het gewoon niet.

Het is in elk geval zinvol om te blijven bedenken dat het echt een groot verschil maakt of je een 'normale' president hebt in Amerika, die gewoon samenwerkt met experts op de vakgebieden, gebruik maakt van de ervaring die er is.. of een president zoals Trump die alleen maar sloopt, vernielt en liegt.

We weten niet precies hoe het anders geweest zou zijn... maar als we niet af en toe over nadenken hoe het ook had kunnen gaan, vergeten we hoe groot de schade van Trump is. En hoe abnormaal het is om tijdens een pandemie gewoon openlijk leugens te verspreiden zodat er nodeloos meer mensen ziek worden en doodgaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:50

De vader van Dik Trom zei altijd (dit is echt uit de hele oude doos _O- ): "het is een bijzonder kind en dat is het". Dat is iets wat ik zo vaak denk bij Trump _O- Trump heeft ook van dat rossige haar en een beetje dat uiterlijk wat je zag op de allereerste boekjes van Dik Trom, dat hij met zo'n typische kniebroek zat met bretels op een hekje _O- . Dat rossige haar in een kuif en dan zo'n dik jongetje. Sprekend Trump junior
Dus Shadow ik kan je wel heel goed volgen in deze

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:35

Zou Trump wel eens achterstevoren op een ezel willen zien .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:54

De reden waarom er wordt gezegd dat het kiezen tussen twee kwaden is, is omdat Biden altijd een kandidaat van het grote geld en het corporate bedrijfsleven is geweest. In zijn hele lange carrière heeft hij altijd gestemd in het voordeel van die bedrijven en het grote geld, hij heeft altijd gestemd voor maatregelen die de verschillen in de VS vergrootten tussen arm en rijk.

Wat Harris betreft, dat is helemaal niet zo'n goede debater. Ze is heel goed als ze zich uitgebreid heeft kunnen voorbereiden, maar als ze ad hoc moet reageren, zoals je bij een debat moet, dan is ze helemaal niet sterk. Dat was bij de democratische voorverkiezingen duidelijk te merken, ze kwam er in de debatten helemaal niet uit. De Amerikanen willen op dit moment vooral terug naar normaal. Daarom heeft Trump een behoorlijk probleem, hij creëert chaos en dat willen ze niet. Daar tegenover is Biden de vriendelijke oude oom, die je een klopje op je hoofd geeft en zegt dat we er samen voor gaan zorgen dat alles weer goed komt. Dat is wat de Amerikanen willen. Harris heeft helemaal geen vergelijkbare uitstraling en als Biden wegvalt en Harris het tegen Trump moet opnemen, dan zet ik gelijk mijn geld op Trump.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:56

pien_2010 schreef:
De vader van Dik Trom zei altijd (dit is echt uit de hele oude doos _O- ): "het is een bijzonder kind en dat is het". Dat is iets wat ik zo vaak denk bij Trump _O- Trump heeft ook van dat rossige haar en een beetje dat uiterlijk wat je zag op de allereerste boekjes van Dik Trom, dat hij met zo'n typische kniebroek zat met bretels op een hekje _O- . Dat rossige haar in een kuif en dan zo'n dik jongetje. Sprekend Trump junior
Dus Shadow ik kan je wel heel goed volgen in deze

Dick Trump :D
Sorry, inkoppertje.

Karl, we zullen zien. Biden zal de verkiezingen wel halen, zo krakkemikkig is ie nu ook weer niet natuurlijk. Of ie ook wint is een tweede. Veel Biden-stemmers zullen vooral tegen Trump willen stemmen, niet zozeer vóór Biden. Die kunnen nog switchen als Biden een blunder maakt. Terwijl veel Trump-stemmers juist wel hartstochtelijk vóór Trump zijn. Het zal van het momentum afhangen. En van de last minute ontwikkelingen. Trump zit niet voor niets zo te pushen op dat vaccin.

Btw, Trump kan natuurlijk ook iets overkomen. Al schat ik in dat ie zichzelf onsterfelijk acht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:55

Eigenlijk heb je vier groepen stemmers:

De Trumpaanhangers, die zijn voor Trump en gaan voor hem stemmen.
De Trumptegenstanders, die gaan voor Biden stemmen, omdat ze Trump uit het witte huis willen hebben.
De Bidenaanhangers, die zijn voor Biden en gaan daarom voor hem stemmen
De Bidentegenhangers, die gaan voor Trump stemmen, omdat ze Biden niet in het witte huis willen hebben.

Er zijn meer Trumpaanhangers dan Bidenaanhangers, dus als het op voorstemmers aankomt gaat Trump winnen. En als Biden een fout maakt, dan zou hij daar stemmen kunnen verliezen.

Alleen deze voorstemmers gaan deze verkiezinguitslag waarschijnlijk niet bepalen, omdat er veel meer tegenstemmers zijn. En dan niet tegenstemmers tegen Biden, die zijn er namelijk niet zoveel, maar des te meer anti Trump stemmers. Die antiTrump stemmers interesseert het niet dat zijn tegenstander Biden is, die interesseert het niet of hij een fout maakt, die interesseert het niet als morgen in het nieuws komt dat Biden eigenlijk de liefdesbaby van Beëlzebub en Satan is. Die willen maar één ding, namelijk dat Trump uit het witte huis verdwijnt en daarom stemmen ze op zijn tegenstander.

Dan blijft er nog een klein plukje kiezers over, de zwevende kiezers die nog geen keuze hebben gemaakt. Maar die blijkt dit jaar verrassend klein te zijn. Je ziet het ook in de peilingen na de conventies. Natuurlijk zijn die dit jaar anders dan normaal vanwege corona, maar je ziet dat die dit jaar nauwelijks verschuivingen teweegbrengen en als die verschuivingen er waren, dan duurden ze maar een paar dagen.

We komen elke dag dichter bij de verkiezingen en het begint steeds moeilijker te worden voor Trump en natuurlijjk kan het nog, hij heeft tenslotte nog steeds een dertig procent kans om te winnen. Maar zijn mogelijkheden worden steeds beperkter. Hij heeft om een voorbeeld te noemen heel veel aanhang verloren onder oudere kiezers, die voelen zich door hem in de steek gelaten en vinden dat hij hun levens nodeloos in gevaar heeft gebracht door zijn, niet aanwezige, afhandeling van de corona epidemie. Stel dat er een vaccin net voor de verkiezingen komt, dan zullen ze vast heel blij zijn, maar dat verandert niet spontaan hun idee dat hij ze in de steek gelaten heeft. Hij is , in tegenstelling tot 2016, zijn momentum al maanden kwijt en al zou hij dat terugvinden, dan begint hij ondertussen tijd tekort te komen om dat in kiezersaantallen om te zetten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:09

Shadow0 schreef:
bigone schreef:

Hoe dan ook dragen de leugens en de sabotage van het beleid door Trump bij aan de doden in zijn land. Dat maakt uit. Zoals zijn gedrag ook bijdraagt aan het draagvlak dat white supremacists voelen om eigenhandig geweld in te zetten.

En dingen repareren is moeilijk, maar de schade die Trump extra heeft gedaan... die gaat nog heel lang gevoeld worden en maakt een wereld van verschil.

Dat denk ik niet. Zelfs Nederland zat nog diep in de ontkenningsfase (handen geven mocht gewoon nog van Rutte op dat moment) terwijl het in Italie helemaal mis liep. Zelfs met capabele leiders was het een pandemie geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:16

Shadow0 schreef:
Als de wereld, of desnoods alleen de westerse wereld, zo in februari was gestart met een het drastisch terugschroeven van internationaal vliegverkeer en conferenties en dergelijke, het goed moniteren van inkomende reizigers en het snel en actief opsporen van verdachte gevallen, dan was er op z'n minst een kans geweest dat er geen pandemie ontstaan was. Dat het net als Sars1 al was gestopt voor het massaal de landsgrenzen over zou gaan.

Het enige dat je hiervoor nodig hebt is iemand die in de toekomst kan kijken. Die had corona niet alleen kunnen voorkomen, maar die had ook baby Hitler kunnen vermoorden. Simpel toch?

Zelfs nu, maanden na de uitbraak, is het nog steeds niet duidelijk wat nou de beste aanpak zou zijn geweest. "Experts" in Azië hebben sommige landen volledig buiten schot weten te houden, "experts" van de WHO zeggen alles om hun paymaster blij te maken (China), "experts" in Europa willen de grenzen dicht, iedereen binnen en mondkapjes, terwijl "experts" in Zweden mensen gewoon hun gang laten gaan. En zelfs over een jaar, of 2 jaar, zullen we nog steeds niet weten wat de beste aanpak zou zijn geweest, want wat zijn de negatieve consequenties van de huidige aanpak? Werkloosheid, ouderen die in eenzaamheid sterven, banen weg en bedrijven failliet, zelfmoorden, etc.

Shadow0 schreef:
En de pandemie-afdeling in de VS was daar een belangrijke factor in, vanwege de kennis maar ook vanwege de internationale netwerken.

Die afdeling is echter opgeheven.

Suggestief, die afdeling is opgegaan in een groter geheel.
Citaat:
One such move at the NSC was to create the counterproliferation and biodefense directorate, which was the result of consolidating three directorates into one, given the obvious overlap between arms control and nonproliferation, weapons of mass destruction terrorism, and global health and biodefense. It is this reorganization that critics have misconstrued or intentionally misrepresented. If anything, the combined directorate was stronger because related expertise could be commingled.

https://www.washingtonpost.com/opinions ... se-office/

Ik heb je daar 25/7 ook al op gewezen, maar blijkbaar heb je toen de tijd niet genomen om je eigen claims te factcheken, of de factcheck die ik gegeven had door te lezen. Je blijft dezelfde onzin gewoon weer herhalen.

Afbeelding

(ongemakkelijk feit: die reorganisatie was door Obama ingezet, dus eigenlijk moeten we dan Obama de schuld van alles geven)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:21

Enzino, tussen haakjes Obama de schuld geven van de pandemie? Ik snap wel dat je e.e.a. dik aanzet om de redenatie van Shadow te ontkrachten, maar dit komt nogal vergezocht over, alsof het je er vooral om gaat via een U-bocht iets negatiefs over Obama te kunnen zeggen.

Zelf vind ik het momenteel vooral stuitend hoe Trump zonder enige schaamte of terughoudendheid druk uitoefent om ervoor te zorgen dat er een vaccin is vóór de verkiezingen. Zodat hij kan zeggen dat hij daar persoonlijk verantwoordelijk voor is. Dat is blijkbaar belangrijker dan de zekerheid dat het vaccin veilig genoeg is. Het gaat hem m.i. ook helemaal niet om het redden van mensenlevens, het gaat hem enkel en alleen om zijn herverkiezing.

Even vooruitlopend op de komende jaren.

Stel dat Trump wint. Ik schreef dat hij zich waarschijnlijk onsterfelijk acht, maar hij zal zich natuurlijk realiseren dat het tijdperk-Trump eindig is. En die gedachte zal hem niet aanstaan.
Wat ik denk dat hij gaat proberen, en naar mijn idee is hij daar al mee bezig, is een Trump-dynastie creëren. De weg bereiden voor zijn zoon als opvolger, met zijn dochter en schoonzoon als steunpilaren.
Het fenomeen familiedynastie is niet onbekend in de geschiedenis van de VS, denk aan de Kennedy's en aan George Bush sr en jr (en Jeb Bush). Maar de Trumps zijn van een heel andere orde, in veel opzichten.

Ik ben benieuwd wat anderen hierover denken, is zo'n Trump-dynastie denkbaar?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:02

Denkbaar, vast. Haalbaar, ik weet het niet.

Trump is wel een beetje de anti-establishment/'ik stem tegen het systeem' keuze. Als hij een dynastie wil 'oprichten', dan krijg je toch juist een soort establishment?

Ik zou me eerder afvragen of hij niet gewoon voor een derde termijn zou willen gaan als hij toch herkozen wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:05

Enzino , er staan nogal wat aannames in je bericht . En dat zijn het , aannames en geen bewijzen/waarheid.