Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:44

Loretta schreef:
Ineke2 schreef:
Geen idee, ik zeg gewoon dat ik SP gestemd heb.

daar heb ik ook op gestemd.
Maar soms is het niet handig om tegen iedereen je politieke voorkeur kenbaar te maken.

Tot nu toe geen reden gevonden waarom niet?

Shaggy09

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 17:48

Dit topic is een prachtig voorbeeld :') :')

Nee das flauw

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:50

Shaggy09 schreef:
Dit topic is een prachtig voorbeeld :') :')

Nee das flauw

:D :D :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:59

Ik snap die geheimzinnigheid echt niet.Hoe kun je dan ooit tot een vruchtbaar debat komen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:03

Maar niet elke situatie leent zich voor een vruchtbaar debat.
Ik zit er echt niet op te wachten op met mijn klanten in debat te gaan en probeer daarom politieke onderwerpen te vermijden...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:06

Ik vraag ook niet aan klanten wat hun politieke voorkeur is.
Maar heb het wel aan een paar directe collega’s gevraagd uit nieuwsgierigheid.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:11

LadyMadonna schreef:
Maar niet elke situatie leent zich voor een vruchtbaar debat.
Ik zit er echt niet op te wachten op met mijn klanten in debat te gaan en probeer daarom politieke onderwerpen te vermijden...

Klanten? Nee natuurlijk niet . Maar ik heb het nu over vrienden en nauwe kennissen van mij.Van dat groepje,waar ik veel mee omga,was er maar 1 die veelvuldig over zijn keuze sprak en daar trots op was. En ik dan (PvdD). Maar ik accepteer ieders keuze en vind het leuk te debatteren.En ik vind het dus vreemd dat mensen waar je heel veel prive van weet, dan ineens hun politieke keuze geheim willen houden.Daarom vraag ik het hier,waarom dat toch is.Schamen die zich dan voor hun keuze?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 18:15

Sommige mensen keuren mensen af op politieke mening/keuze. Althans ik heb dat een paar keer in dit topic gezien. Dus ik snap ik dat geval wel dat je liever je politieke voorkeur voor je houdt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:18

Ik schaam me niet voor mijn keuze maar heb geen zin om het er met iedereen over te hebben. Je wordt mega veroordeeld op je politieke voorkeur, dat merk je in dit topic al. Helemaal geen zin om het daar op bijvoorbeeld mijn werk over te hebben.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:31

nou ik begrijp wel waarom veel mensen hun voorkeur geheim houden.
Want als diegene die het wil weten een compleet andere voorkeur heeft, dan worden 9 van de 10 keer de vooroordelen en neerbuigende sneren direct uit de kast getrokken.

Ikzelf heb sp gestemd....mijn vriend FvD en nee, met die keuze ben ik absoluut niet blij mee. Had dan 10 keer liever gehad dat hij dan PVV had gestemd. Een racist is zeker gevaarlijk, maar altijd nog beter dan een fascist. En mijn mening is dat Baudet een fascist is. Hij is ook helemaal niet voor een democratie, in tegenstelling tot de naam van de partij. Dat is een farce om de mensen een rad voor de ogen te draaien.
Stel...en ik zeg heel nadrukkelijk STEL ( want laat het in godsnaam nooit zover komen)...stel dat FvD ooit net zo groot wordt als de NSDAP, dan wordt de democratie de nek om gedraaid en afgeschaft en krijgen we of een autocratie, of een oligarchie. En dan hebben we helemaal niks meer te vertellen.

Maar dat is mijn mening en hoe ik Baudet zie......

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:46

Shaggy09 schreef:
Sommige mensen keuren mensen af op politieke mening/keuze. Althans ik heb dat een paar keer in dit topic gezien. Dus ik snap ik dat geval wel dat je liever je politieke voorkeur voor je houdt.

Nou,degenen waar ik het nu over heb,die het niet wilden zeggen,bekenden tenslotte dat ze op Pvd A en CDA gestemd hadden. Dus niet bepaald spectaculaire keuzes waarop je afgekeurd zou worden!En die ene die voortdurend ongevraagd zijn keuze meedeelde,dat was PVV. En hij zij zelf dat het fout was en dat dat hem niets kon schelen.Maar ik vind geen enkele keuze fout. Ik ben voor vrijheid van meningsuiting.En niet zo erg als dat dat niet meer mag!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 18:47

Ik heb het wel over de keuzes om op FvD en PVV te stemmen. Daar zijn woorden over gevallen in dit topic die ik perfect vind aansluiten op die demonstraties die je nu ziet. Echt te extreem.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:47

Sorry tikfout!Ik bedoelde:niets zo erg al dat vrijheid van meningsuiting niet meer mag!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:48

Tja politieke voorkeur en de hoogte van je inkomen, grootste taboes in ons land. Terwijl het duidelijk is dat 7% van de mensen op Baudet hebben gestemd. En dus kun je zeggen dat van de 100 mensen die je kent en zijn gaan stemmen er 7 op FvD hebben gestemd. Zo lijkt het niet zoveel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:49

Shaggy09 schreef:
Ik heb het wel over de keuzes om op FvD en PVV te stemmen. Daar zijn woorden over gevallen in dit topic die ik perfect vind aansluiten op die demonstraties die je nu ziet. Echt te extreem.

Ik vind dus dat iedereen zijn mening mag hebben. En als dat niet meer mag dan is het geen democratie meer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 18:51

anjali schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik vind dus dat iedereen zijn mening mag hebben. En als dat niet meer mag dan is het geen democratie meer.

Nee precies.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:56

Shaggy09 schreef:
anjali schreef:

Nee precies.

Maar aan vrijheid van meningsuiting zitten ook grenzen. Denk dat die hier nog niet zijn bereikt, maar ze zijn er wel. Je kan niet zomaar vanalles roepen imo.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:57

Ik vind het wel interessant waaróm je gestemd hebt wat je keuze dan ook is.
Sommige antwoorden vind ik dan weer ronduit jammer, maar goed altijd nog weer beter dan helemaal niet gaan stemmen +:)+

Aan alles zit inderdaad een grens. Heeft met normen en waarden te maken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:59

Toch he...... ik vraag me dan af..... mijn vriend is een Amerikaan. En bruin.
Ik vraag me dan af wat de PVV of FvD daarvan vindt...... daar ben ik wel bang voor, dat zijn leven er moeilijker van wordt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:09

Ben dan wel benieuwd wat mensen hier als extreem links zien. Een communistische partij die mee mag regeren hebben we hier in NL niet. Meest linkse partij is de SP. En die zijn niet zo groot.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 19:28

IMANDRA schreef:
Shaggy09 schreef:
Nee precies.

Maar aan vrijheid van meningsuiting zitten ook grenzen. Denk dat die hier nog niet zijn bereikt, maar ze zijn er wel. Je kan niet zomaar vanalles roepen imo.

Ik vind dat die hier wel al redelijk zijn bereikt :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 19:28

SusanH schreef:
Ben dan wel benieuwd wat mensen hier als extreem links zien. Een communistische partij die mee mag regeren hebben we hier in NL niet. Meest linkse partij is de SP. En die zijn niet zo groot.

SP is tegenwoordig echt niet de meest linkse hoor. Maar ik vind dat de termen links en rechts sowieso niet altijd meer van toepassing zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:32

Welke partij is dan het meest links?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:36

Shaggy09 schreef:
IMANDRA schreef:

Ik vind dat die hier wel al redelijk zijn bereikt :P

Hier, op bokt? Ik vind het nog wel meevallen.

Ik heb het met vrienden wel over politieke voorkeur, en ik heb 1 vriend die FVD heeft gestemd... ik ga daar dan graag mee in discussie maar toon dan ook de filmpjes etc, om te kijken wat iemand daar van vindt. Als ik daarmee iemand zijn ogen kan openen doe ik dat graag.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:38

Maar niet iedereen heeft zin aan dat 'ogen openen' en bemoeizuchtige gedoe. :o