Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Sonja_vR

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:01

Op zich alsnje naar het programma kijkt van FvD dan is er niet heel veel mis mee idd
Maar als je dan in de achtergrond/diepte duikt :=
Ik word er in ieder geval echt niet heel blij van :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:22

Ik vind Baudet een gladde populist met een eng gedachtegoed.
En Hiddema is grappig als sarcastische advocaat, maar dat wil zeker niet zeggen, dat je een goed politicus bent. Of zoals Wouter Bos zei: dat dacht Heinsbroek ook :D
(Al weet het gros hier niet wie Heinsbroek was, Denk ik ;) )

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:49

Electra63 schreef:
En Hiddema is grappig als sarcastische advocaat, maar dat wil zeker niet zeggen, dat je een goed politicus bent. Of zoals Wouter Bos zei: dat dacht Heinsbroek ook :D

Echt hoor, enge man: https://medium.com/@sanderphilipse/dit- ... .2egsb3608

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:55

Electra63 schreef:

Arcade Herman, wie kent 'm niet? :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:01

Mixje90 schreef:
Ik schrik best van hoe onwetend mensen zijn over Thierry Baudet (forum voor democratie) :(

Waarom? Het is een heel nieuwe partij en niet iedereen volgt politiek op de voet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:59

je hoeft het niet op de voet te volgen
maar juist bij verse aanwas lijkt het me ergens een beetje logisch om niet op de blauwe/bruine/groene/whatever gekleurde ogen van iemand te vertrouwen
maar even heel basaal uit te zoeken wie die persoon is

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:01

Sonja_vR schreef:
je hoeft het niet op de voet te volgen
maar juist bij verse aanwas lijkt het me ergens een beetje logisch om niet op de blauwe/bruine/groene/whatever gekleurde ogen van iemand te vertrouwen
maar even heel basaal uit te zoeken wie die persoon is

Heb me ook niet verdiept in Jezus Leeft of andere kleine partijen waar ik niet van plan was om op te stemmen hoor. :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:07

sja, als je er niet op stemt doet het er ook niet toe op zich en idd waarom zou je je er dan in verdiepen,
maar als je op iets of iemand gaat stemmen dan wil je toch een beetje weten hoe en wat ?

(jezus leeft wil ik me niet in verdiepen ...ken er 1 van de hardcore kern en erm...ja laat maar :+ )

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:14

Soms vraag ik me af of Jezus Leeft wel serieus is :=
"Als programma punt nummer 1 wil Jezusleeft Nederland bekend maken dat er maar 1 oplossing is: Jezus Volgen!" is wel een hele makkelijke gedachte natuurlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:16

trust me...die zijn bloedserieus :j
serieuzer kan haast niet :n
heb hele gesprekken met 1 van de "founding fathers" gehad en het leven is idd zo simpel...volg Jezus, kies voor Jezus en het zal goed zijn

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:24

Kahawa schreef:
Mixje90 schreef:
Ik schrik best van hoe onwetend mensen zijn over Thierry Baudet (forum voor democratie) :(

Waarom? Het is een heel nieuwe partij en niet iedereen volgt politiek op de voet.

Mensen die er niks mee hebben, daarvan vind ik het niet raar idd. Maar ik schrik wel van mensen die erop gestemd hebben, mag hopen dat die er wel over nadenken?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:28

Dat snap ik ook niet inderdaad, maar je hoort dat net zo goed over andere partijen. "Ik heb maar D66 gestemd, want ja je moet toch iets" Nee, je moet niks. Stem dan gewoon niet als je je er niet een klein beetje in wil verdiepen. Of het absolute dieptepunt wat mij betreft "ik heb mijn stem maar aan de diertjes gegeven". Geen idee waar die hele partij echt mee bezig is.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:43

Nies_ schreef:
Dat snap ik ook niet inderdaad, maar je hoort dat net zo goed over andere partijen. "Ik heb maar D66 gestemd, want ja je moet toch iets" Nee, je moet niks. Stem dan gewoon niet als je je er niet een klein beetje in wil verdiepen. Of het absolute dieptepunt wat mij betreft "ik heb mijn stem maar aan de diertjes gegeven". Geen idee waar die hele partij echt mee bezig is.

Dan heb je je blijkbaar niet echt ingelezen op hun verkiezingsprogramma? Dat is namelijk best duidelijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:59

als je het echt niet weet, kun je altijd nog blanco stemmen

plantstho, Nies bedoelt niet dat zij het niet weet, maar sommige mensen stemmen gewoon op die manier
ik weet het niet dus : dan maar dat , zonder zich te verdiepen in wat dan ook

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:03

De pvv wilde van te voren toch niet de vvd?
"De PVV-leider wil meedoen aan de onderhandelingen voor een nieuw kabinet. Hij denkt aan een combinatie met de VVD, CDA, 50Plus, SGP en Forum voor Democratie. Wilders wijst erop dat zijn partij heeft gewonnen bij de verkiezingen. "Je kunt 1,3 miljoen kiezers niet bij voorbaat negeren. Dat is ondemocratisch."

De rest neigt naar vvd, cda, d66, groenlinks. Hoewel vvd en groenlinks nog een beetje dansen. (Maar dat is meer een oderhandelingstactiek)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:12

Cowboy55 schreef:
Electra63 schreef:
(....)

Arcade Herman, wie kent 'm niet? :j

Ja, de ruziestoker in kabinet Balkenende I.
Of, (in aanvulling op Wouter Bos) zoals Paul Rösenmuller concludeerde "...dat politiek toch ook een vak is" (en dat een leuke carrière elders niet automatisch betekent dat je als politicus het zout in de pap waard bent).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:13

Veulen84 schreef:
De pvv wilde van te voren toch niet de vvd?
"De PVV-leider wil meedoen aan de onderhandelingen voor een nieuw kabinet. Hij denkt aan een combinatie met de VVD, CDA, 50Plus, SGP en Forum voor Democratie. Wilders wijst erop dat zijn partij heeft gewonnen bij de verkiezingen. "Je kunt 1,3 miljoen kiezers niet bij voorbaat negeren. Dat is ondemocratisch."

De rest neigt naar vvd, cda, d66, groenlinks. Hoewel vvd en groenlinks nog een beetje dansen. (Maar dat is meer een oderhandelingstactiek)

Het is toch niet te filmen, zou hij ook geconfronteerd worden met zijn tweet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:23

Ik snap nou waarom veel mensen niet willen stemmen. Men luistert toch niet naar wat wij stemmen. Pvv is de tweede grootste en die word gewoon voorbij gelopen.

Jezus leeft stond naar mijn idee niet op de lijst.

De punten van fvd staan mij wel aan

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:25

Er hebben veel meer mensen niet op de PVV gestemd dan wel. Dat ze dus niet gaan meeregeren (het zal me uberhaupt verbazen als ze dat willen) is gewoon hoe democratie werkt :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:26

Ik snap dan weer niet waarom mensen nu mekkeren over dat de PVV voorbij wordt gelopen, dan heb je kennelijk geen enkel idee van hoe het nou eigenlijk werkt met de verkiezingen? :=
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 20-03-17 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:26

joh...pvv brult zelf het hardste dat ze niet met die, die en die willen regeren
totdat ze kunnen brullen dat ze genegeerd worden

en nogmaals, het is echt niet de eerste partij of de laatste die ondanks een flink aantal zetels niet in de coalitie zou komen , de groep die dan uiteindelijk wel in de coalitie komt is alsnog een meerderheid van wat er gestemd is ,
dan moet een coalitie partij ook nog samen kunnen en willen werken met de andere partijen
dat kun je met Geert Wilders sowieso wel vergeten
en de groep mensen die niet op de PVV heeft gestemd , is nog steeds vele malen groter dan de mensen die er wel op gestemd hebben
dus in die zin, hartstikke fair en democratisch om ze niet in de coalitie te zetten

Plantstho: ik heb hetzelfde idee, Geert wil helemaal niet regeren , want dan moet hij met de billen bloot (of hij laat gewoon weer een regering op zijn bek gaan....ook een reële optie)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-03-17 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:27

purny schreef:
Ik snap nou waarom veel mensen niet willen stemmen. Men luistert toch niet naar wat wij stemmen. Pvv is de tweede grootste en die word gewoon voorbij gelopen.

Dan begrijpen die mensen ook gewoon niet hoe het werkt in Nederland :+ Of ze willen het niet begrijpen... Als je een open blik met betrekking tot dit soort vrij ingewikkelde zaken, niet kunt hebben, vraag ik me af waarom zo iemand ook zou moeten gaan stemmen. Beter van niet :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:27

purny schreef:

Je kunt de 8,8 miljoen mensen die hem niet willen bepaald niet negeren.

Ik geloof dat veel mensen wel wat zouden voelen voor de oplossing van mijn 11 jarige nichtje. "Waarom stemmen we geen top 1, 2 en 3. Dan wordt alles toch veeeeel simpeler" :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:28

Ik snap niet hoe een meerderheidskabinet niet luisteren naar de mensen is. :+ Minderheidskabinet met een rare gedoogconstructie is veel minder democratisch.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:28

purny schreef:

Beter de lijst lezen joh, was partij nr 25..

Allemaal leuk en aardig, maar die partijen moeten er wel samen uit zien te komen. En aangezien niemand zin heeft in een incident als bij het Catshuis, waaruit bleek dat meneertje wilders gewoon onbetrouwbaar is als t erop aankomt, willen ze niet met hem samenwerken.. door hem is de wederopbouw na de crisis tijden uitgesteld geweest..