Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:00

Cowboy55 schreef:
ravellie schreef:
En bovendien werken ze daar ook nog eens het extremisme mee in de hand, dus verstandig is het al helemaal niet

Omgedraaide wereld, niet? Of hebben ze het dadelijk over zichzelf afgeroepen? Analogie van het meisje met het korte rokje en de verkrachting?

Beiden werken helaas als een rode lap op een stier ( of is dat ook alweer achterhaald :o _)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:17

Volgens mij zit het hele probleem 'em gewoon in dat veel vluchtelingen met te grote verwachtingen naar het grote en geweldige Europa trekken. Wanneer je dan vervolgens in een koud bos terecht komt (waar het overigens wél veilig is, en de mensen je wel opvangen en vriendelijk zijn), zal dat tegenvallen. Ik vind het lastig om mijzelf op dat moment in hun situatie te plaatsen, maar als ik het probeer... en ik stel me voor dat ik "thuis" niet veilig zat omdat de bommen je letterlijk om de oren vliegen kunnen vliegen, ik trek vervolgens naar Turkije (waar ik het veel te warm vind), zou ik dan gaan klagen over de hitte? Onderling wel denk ik, maar niet openbaar en voor de camera. Vind het vrij onbeschoft, zeker als ik daar veilig zit en eten en drinken krijg.

Daarin verschillen wij Bokkers blijkbaar van opvatting O:) En sja, je weet ook niet hoe het daadwerkelijk gaat als je zelf in zo'n situatie zit.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:43

Thesserd schreef:
Volgens mij zit het hele probleem 'em gewoon in dat veel vluchtelingen met te grote verwachtingen naar het grote en geweldige Europa trekken. Wanneer je dan vervolgens in een koud bos terecht komt (waar het overigens wél veilig is, en de mensen je wel opvangen en vriendelijk zijn), zal dat tegenvallen. Ik vind het lastig om mijzelf op dat moment in hun situatie te plaatsen, maar als ik het probeer... en ik stel me voor dat ik "thuis" niet veilig zat omdat de bommen je letterlijk om de oren vliegen kunnen vliegen, ik trek vervolgens naar Turkije (waar ik het veel te warm vind), zou ik dan gaan klagen over de hitte? Onderling wel denk ik, maar niet openbaar en voor de camera. Vind het vrij onbeschoft, zeker als ik daar veilig zit en eten en drinken krijg.

Daarin verschillen wij Bokkers blijkbaar van opvatting O:) En sja, je weet ook niet hoe het daadwerkelijk gaat als je zelf in zo'n situatie zit.

Klopt. We kunnen het ons hoogstens proberen voor te stellen. En ik denk dan: stel je voor dat ik in Zweden Heumensoord zit.

Ik ben net een roteind uit Syrie komen sjouwen. Ik heb aardig wat meegemaakt en gezien. Bovendien is alles om me heen anders, niks is meer zoals het was. PLUS: mijn gezin daar nog ergens (want ik ben in mijn eentje gekomen omdat ik in mijn eentje nou eenmaal een stuk sneller ben dan met mijn gezin). Maar gerust ben ik er zeker niet op. Dus ik ben nog wel effe redelijk hyper. Daarnaast wil ik z.s.m. horen of ik mag blijven of niet, ik wil de taal leren, ik wil interactie met mijn nieuwe landgenoten, ik wil een bestaan opbouwen.

En vervolgens eindig ik in the middle of nowhere. Er is niks. Ik moet 2,5 km door de modder baggeren om in een woonwijk te komen. Een winkel is nog een kilometer of wat verder. Ik mag een hoop dingen niet. Een hoop dingen kunnen (nog) niet. Dus ik zit verplicht op mijn reet te wachten. Het laatste wat ik wil en het laatste waar mijn hoofd heen staat. Maar ze zeggen dat ik over 6 (ZES!) maanden verdere actie mag verwachten.

Tja, ik kan me wel voorstellen dat ik in dat geval vrij snel tegen de muren/het tentdoek op ging ketsen. Dat wil niet zeggen dat ik niet dankbaar ben. Maar ZES maanden op mijn reet zitten?!?!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:11

Cowboy55 schreef:
Thesserd schreef:

Klopt. We kunnen het ons hoogstens proberen voor te stellen. En ik denk dan: stel je voor dat ik in Zweden Heumensoord zit.

Ik ben net een roteind uit Syrie komen sjouwen. Ik heb aardig wat meegemaakt en gezien. Bovendien is alles om me heen anders, niks is meer zoals het was. PLUS: mijn gezin daar nog ergens (want ik ben in mijn eentje gekomen omdat ik in mijn eentje nou eenmaal een stuk sneller ben dan met mijn gezin). Maar gerust ben ik er zeker niet op. Dus ik ben nog wel effe redelijk hyper. Daarnaast wil ik z.s.m. horen of ik mag blijven of niet, ik wil de taal leren, ik wil interactie met mijn nieuwe landgenoten, ik wil een bestaan opbouwen.

En vervolgens eindig ik in the middle of nowhere. Er is niks. Ik moet 2,5 km door de modder baggeren om in een woonwijk te komen. Een winkel is nog een kilometer of wat verder. Ik mag een hoop dingen niet. Een hoop dingen kunnen (nog) niet. Dus ik zit verplicht op mijn reet te wachten. Het laatste wat ik wil en het laatste waar mijn hoofd heen staat. Maar ze zeggen dat ik over 6 (ZES!) maanden verdere actie mag verwachten.

Tja, ik kan me wel voorstellen dat ik in dat geval vrij snel tegen de muren/het tentdoek op ging ketsen. Dat wil niet zeggen dat ik niet dankbaar ben. Maar ZES maanden op mijn reet zitten?!?!

Ja dat wachten en niks doen is ook een probleem, en ik denk dat iedereen daar vervelend en ontevreden van wordt.

Maarja hoe los je dat op? Omdat ze nog illegaal zijn mogen ze niet werken, daarnaast is de vraag nog maar of er wel werk voor ze zou zijn.

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:19

Zitten heel wat tussen uit landen waar ze al heel hun leven op hun reet zitten en hier echt niet anders van plan zijn..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:23

Moeilijke vraag.

Wat je in elk geval kunt doen is de kansloze asielzoekers er z.s.m. uitfilteren. Dat zijn op dit moment klaarblijkelijk in elk geval de Albanezen en Kosovaren. Onze IND is echt wel in staat om die groep als zodanig eruit te pikken. Z.s.m. retour, niks 'overwinteren'. Scheelt ook weer in de Euri.

Dan de gezinsherenigers z.s.m. in de procedure zetten, zodat die druk er z.s.m. af gaat.

En verder een ieder die kan en wil aan het vrijwilligerswerk zetten. Maakt niet uit wat. Klussen voor de voetbalclub, voor mijn part burlende damherten tellen op de Veluwe als daar behoefte aan is. Degenen die student zijn/willen worden als extraneus aan de Radbouduniversiteit (waarom heet dat niet meer gewoon KUN?!) colleges laten volgen. Met Nederlanders. Voertaal liefst NL/EN.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 27-10-15 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:25

Tcm62 schreef:
Zitten heel wat tussen uit landen waar ze al heel hun leven op hun reet zitten en hier echt niet anders van plan zijn..

Die zullen dan als eerste geintegreerd zijn.....moeten we ze alleen het azijnze*ken via social media nog leren. Verwijzen naar PowNed dan maar?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:28

Cowboy55 schreef:
Moeilijke vraag.

Wat je in elk geval kunt doen is de kansloze asielzoekers er z.s.m. uitfilteren. Dat zijn op dit moment klaarblijkelijk in elk geval de Albanezen en Kosovaren. Onze IND is echt wel in staat om die groep als zodanig eruit te pikken. Z.s.m. retour, niks 'overwinteren'. Scheelt ook weer in de Euri.

Dan de gezinsherenigers z.s.m. in de procedure zetten, zodat die druk er z.s.m. af gaat.

En verder een ieder die kan en wil aan het vrijwilligerswerk zetten. Maakt niet uit wat. Klussen voor de voetbalclub, voor mijn part burlende damherten tellen op de Veluwe als daar behoefte aan is. Degenen die student zijn/willen worden als extraneus aan de Radbouduniversiteit (waarom het dat niet meer gewoon KUN?!) colleges laten volgen. Met Nederlanders. Voertaal liefst NL/EN.

Dat mag van mij voor iedereen gelden met een bijstandsuitkering. Genoeg te doen in Nederland. ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:34

Electra63 schreef:
Dat mag van mij voor iedereen gelden met een bijstandsuitkering. Genoeg te doen in Nederland. ;)

Ik ben een voorstander van vrije keuze: of je doet mee en je behoud je uitkering, of je weigert. In dat laatste geval mag je een overeenkomst tekenen, waarbij je voor de rest van je leven vrijgesteld bent van pogingen van de overheid om je nog aan het werk te krijgen. Dat kost je dan wel levenslang X euro korting op je bijstand en de overheid doet verder niks meer voor je.

Scheelt volgens mij een hele hoop verspilde moeite centen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:55

Tja, en o.a. door dit soort nieuws verbaast het me niet dat steeds meer mensen in NL tegen zijn.

Bewoners Coudewater moeten gedwongen verhuizen en zullen worden ondergebracht op verschillende locaties door heel Nederland. Zelf hebben patiënten nog steeds geen duidelijkheid over waar en wanneer wat lijdt tot veel onrust en stress.

Hun sociale netwerk, die ze in de loop van de jaren hebben opgebouwd, stort volledig in. De verhuizing zal voor de meeste bewoners zeer stressvol verlopen omdat ze gedwongen worden hun vertrouwde omgeving te verlaten.

Gemeente Den Bosch vindt de belangen van 800 asielzoekers zwaarder wegen dan de belangen van 150 psychiatrische patiënten.
Laatst bijgewerkt door aslo op 27-10-15 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:59

Citaat:
In de toekomst hebben we zoveel mogelijk bewoners van gemeente Den Bosch nodig voor onze acties.

Scary.... Wat voor acties moeten dat dan zijn? De asielzoekers bedreigen en aanvallen? Het is toch wat... Hebben ze wat te klagen over waar ze terecht komen is het fout, accepteren ze waar ze geplaatst worden is het ook niet goed.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:01

Jaren geleden zijn er regels omtrent de opvang van vluchtelingen gemaakt. Deze regels waren opgesteld om na te leven ivm de bescherming van de volksgezondheid en zijn nog steeds van kracht.

Deze regel luidt als volgt :

" een vreemdeling welke zich aandient voor het aanvragen van asiel zal ten eerste moeten worden gecontroleerd op ziektes welke hij/zij bij zich kan dragen. Pas wanneer kan worden vastgesteld dat de vreemdeling geen ziekte onder zijn/haar leden heeft die de bevolking schade kan toebrengen dan pas mag deze vreemdelingen worden verplaatst naar een azc of andere opvanglocatie "

Nu wordt deze regel dus niet nageleefd. Schurft, tbc, mrsa en zelfs aids zijn al geconstateerd in Europa, waaronder ook Nederland.

Wij, als burger, hebben het recht hiertegen aangifte te doen. Het COA is het uitvoerende orgaan om deze regel na te leven in opdracht van onze overheid .
Dus in eerste instantie kunnen we dus het COA aansprakelijk stellen, maar ook onze overheid.

Nu worden deze aangiftes vast niet serieus genomen denkt u dan. Jawel, indien er landelijk minimaal 1000 aangiftes liggen van het zelfde feit is justitie verplicht deze in behandeling te nemen
Ik weet niet of er advocaten onder onze volgers zitten maar graag komen wij hier ook mee in contact.

Wij hebben deze tip mogen ontvangen van een juridisch persoon.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:03

Iemand gisteren Constant Kusters van NVU gezien bij Pauw? Hij gaf toe, dat die idioten in bijv. Steenbergen lid zijn van de NVU en geronseld worden om naar de bijeenkomsten gaan. Hij vond die idioten in Steenbergen niet intimiderend. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:08

aslo schreef:
Tja, en o.a. door dit soort nieuws verbaast het me niet dat steeds meer mensen in NL tegen zijn.

Bewoners Coudewater moeten gedwongen verhuizen en zullen worden ondergebracht op verschillende locaties door heel Nederland. Zelf hebben patiënten nog steeds geen duidelijkheid over waar en wanneer wat lijdt tot veel onrust en stress.

Hun sociale netwerk, die ze in de loop van de jaren hebben opgebouwd, stort volledig in. De verhuizing zal voor de meeste bewoners zeer stressvol verlopen omdat ze gedwongen worden hun vertrouwde omgeving te verlaten.

Gemeente Den Bosch vindt de belangen van 800 asielzoekers zwaarder wegen dan de belangen van 150 psychiatrische patiënten.

In 2013 of eerder is al besloten om cliënten te herplaatsen. Deze locatie voldoet niet meer aan de eisen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:08

Ja, want Aids kwam nog niet voor in Europa... :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:11

Is aids uberhaupt niet als eerst gevonden in de VS? Komt hier al lang voor :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:33

aslo schreef:

Maarja, wie gaat hier de fout in? Volgens mij heel duidelijk de overheid en niet de vluchteling.
Wat een dom idee weer... Dit zijn geen oplossingen :(

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:16

aslo schreef:
Jaren geleden zijn er regels omtrent de opvang van vluchtelingen gemaakt. Deze regels waren opgesteld om na te leven ivm de bescherming van de volksgezondheid en zijn nog steeds van kracht.

Deze regel luidt als volgt :

" een vreemdeling welke zich aandient voor het aanvragen van asiel zal ten eerste moeten worden gecontroleerd op ziektes welke hij/zij bij zich kan dragen. Pas wanneer kan worden vastgesteld dat de vreemdeling geen ziekte onder zijn/haar leden heeft die de bevolking schade kan toebrengen dan pas mag deze vreemdelingen worden verplaatst naar een azc of andere opvanglocatie "

Nu wordt deze regel dus niet nageleefd. Schurft, tbc, mrsa en zelfs aids zijn al geconstateerd in Europa, waaronder ook Nederland.

Wij, als burger, hebben het recht hiertegen aangifte te doen. Het COA is het uitvoerende orgaan om deze regel na te leven in opdracht van onze overheid .
Dus in eerste instantie kunnen we dus het COA aansprakelijk stellen, maar ook onze overheid.

Nu worden deze aangiftes vast niet serieus genomen denkt u dan. Jawel, indien er landelijk minimaal 1000 aangiftes liggen van het zelfde feit is justitie verplicht deze in behandeling te nemen
Ik weet niet of er advocaten onder onze volgers zitten maar graag komen wij hier ook mee in contact.

Wij hebben deze tip mogen ontvangen van een juridisch persoon.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:18

Zelfs AIDS is geconstateerd in Europa? Of je kletst maae wat Aslo en je zet hier dingen op zonder te lezen! AIDS is al sinds 1982 in Europa!!!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:38

Cowboy55 schreef:
Moeilijke vraag.

En verder een ieder die kan en wil aan het vrijwilligerswerk zetten. Maakt niet uit wat. Klussen voor de voetbalclub, voor mijn part burlende damherten tellen op de Veluwe als daar behoefte aan is. Degenen die student zijn/willen worden als extraneus aan de Radbouduniversiteit (waarom heet dat niet meer gewoon KUN?!) colleges laten volgen. Met Nederlanders. Voertaal liefst NL/EN.

'Snel' en 'Nederland' gaan niet samen in 1 regel als het om procedures gaat :+ :+ :+ :+ :+
Ook een stukje cultuur :+

En om nog terug te haken op een eerdere passage waarin staat dat mannen alleen reizen omdat 'dat simpel weg sneller' gaat dan met een gezin ( en zij natuurlijk hadden gehoopt op een snellere samenvoeging van gezin)
Allereerst kan ik niet begrijpen dat je je gezin alleen laat in een wijk waar bommen naar beneden vallen.
Wat voor een man ben je dan?.
Ik kan mij dat totaal niet inleven, dat hier in Zuid-Holland een bommenregen is.
En dat mijn man zegt: ik ga op zoek naar een veilig heenkomen (-voor ons-), en jullie blijven hier.
Maar goed, iedereen zijn mening.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:41

Dat kan ik me ook niet voorstellen.
Er kan gebeuren wat wil. Maar je gezin neem je mee. Daarvan wil je juist dat ze veilig zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:44

bruintje123 schreef:
Dat kan ik me ook niet voorstellen.
Er kan gebeuren wat wil. Maar je gezin neem je mee. Daarvan wil je juist dat ze veilig zijn.

Gedachtegang: ik ben in levensgevaar/wordt bedreigd/enz. Ik kan net genoeg bij elkaar sprokkelen om naar het 'beloofde land' te gaan (zoals het wordt voorgesteld). Ik moet een gevaarlijke tocht maken, als ik daar eenmaal ben kan mijn gezin hier op een veilige manier komen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:45

Terwijl die ondertussen dood gebombardeerd zijn.

Mooie logische gedachte.

En die barre tocht is alleen voor de man.
Van welke middelen komt gezin fluitend hierheen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:47

Niet ieder dorp wordt gebombardeerd. Vaak zijn mensen op de vlucht voor IS, en ik weet niet hoe IS precies denkt en mensen vermoord, maar ik denk vooral de mannen. De vrouwen meer onderdrukken en de zeer strenge sharia opleggen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:48

Oke man hier. Vrouw zonder enige bescherming daar verkracht.

Ook mooi.