Tcm62 schreef:Het geloof is niet voor 99% gelijk aan het Christendom...en dat is juist ik denk de issue..
In Syrie bv heb je nu de bv de Sjiiten en Alawieten die lijnrecht staan tov de hele grote groep soennieten..
Zij zien dus de Sjiiten als ongelovig en zeker de Alawieten...
Deze twee interpretaies van de Koran hebben okk nog een diverse splintergroeperingen die terreur uitvieren, allemaal uit naam van de Koran...beiden niet gematigd Moslim..
gematigd Mislim is er zeker wel, maar daarvoor kijken even naar andere landen....
En juist daar gaat het nl om...
Waarom toch steeds het Moslimgeloof als iets als 1 geloof bestempelen door Westerlingen die graag het vingertje wijzen...wat is dat toch?
Verdiep je eens in het gedachtengoed van deze Moslimstrijdende groeperingen....dan zul je er achter komen dat bv de Sharia iets is wat zij aanhangen..
Dat is niet gemarigd en daar zit geen democratie in verweven, nog vrijheden van alles wat in onze grondwet staat.
Deze mannne komen met bosjes, deze strijd telt nu niet?
Wat denk je de onlusten binnen de AZC's daar ligt het geloof tussen in...
Heeft niets met stromingen binnen onze cultuur mbt geloof te maken...
Iedereen mag van mij 5 maal bidden tot zijn god, maar als dat bidden wetten inhoudt die hier niet juridisch kunnen, zoals kind ruiden, lijfstraffen vrouwen, en al die andere middeleeuwese ongein.
Wat willen jullie, oogje toeknijpen als het achter de voordeur gebeurd? En als het op straat gebeurd? En als het op openbare plekken gebeurd naar de Westerse vrouw en zo iemand snapt het echt niet?
Doen we dan lief uitleggen en de getroffene vingerwijzen dat ze het moet begrijpen omdat ze nog moeten inburgeren?
Dus als je wordt besprongen door 3 hitsige kerels die niet anders weten dat als een vrouw zonder begeleiding van een man s'avonds laat buiten loopt, een ho.er is die er om vraagt?
Dus we hebben nog een taak om alles wat er mis gaat, deze arme zieltjes te gaan opvoeden?
En in thuisland is het niet gelukt om 2 groepen met het zelfde geloof vrede te laten zijn.
Want het niet alleen maar IS hoor, daar speelt meer...
En Assad is Alawiet, de echte ongelovige onder de Soennieten en als hij wordt afgezet zal hij en heel zijn familie als ongelovige koppie kleiner gemaakt worden, immers hij is geen Soenniet.
Dat ligt daar in die cultuur op levensbelang zo zwaar...
Ja kom, ik ga niet weer twee handenvol drogargumenten ontkrachten. Ik heb een leven een baan.
Ik geef je 4 woorden mee:
1. Noord
2. Ierland
3. Protestanten
4. Katholieken
En wens je verder veel succes met je angsten.