De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:02

Ceriadwen schreef:
Ik moet wel een beetje lachen, jullie doen nu precies hetgeen die mevrouw in haar stuk schrijft. Grappig hoe de menselijke psyche blijkbaar werkt.

Wat is jou mening over het stuk? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:29

randalinpony schreef:
http://ejbron.wordpress.com/2014/03/24/ ... nederland/

Van dezelfde site.

Waar je, naast een foto waarop een spandoek prijkt met 'God bless Hitler', ook hakenkruisen kunt vinden. Daarmee is alles wel gezegd.

Jeetje zulk soort sites vind zowel pro als contra deze onderwerpen...dat is vrijheids van menigsuiting. Gelukkig wel ja, zo blijft alles nog openbaar.

Maar om dat te gaan stigmatiseren dat het zo IS..?

Het is een ridicule site en om zoveel mogelijk van dit soort publikaties en sites op te richten, wordt alles een soort Asterix en Obelisk....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:21

fransje23 schreef:
Ceriadwen schreef:
Ik moet wel een beetje lachen, jullie doen nu precies hetgeen die mevrouw in haar stuk schrijft. Grappig hoe de menselijke psyche blijkbaar werkt.

Wat is jou mening over het stuk? :)

ik vind het een technisch goed geschreven stuk waarin de mening van de schrijfster goed onderbouwd wordt.

objectief gezien zit er voor mij een kern van waarheid in. In iedergeval begrijp ik waar mevrouw haar denkwijze op gestoeld is.

Persoonlijk vind ik sommige dingen overtrokken misschien zelfs wel gechargeerd.

agerrits

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:12

zeker.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:25

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:41

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:44

gewoon lezen en ter kennisgeving aannemen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:44

sanne1221 schreef:
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... der-minder

Kijk wat er in Marokko gebeurt en hier....

Waarom plaats je dit bericht?
In Marokko staat vrijheid van godsdienst kennelijk niet in de Grondwet :P
Vind je dat Nederland wat dat betreft meer op Marokko zou moeten lijken? ;)

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:50

maura schreef:
sanne1221 schreef:
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... der-minder

Kijk wat er in Marokko gebeurt en hier....

Ja, en dan? Wat is je punt?

Simpel, namelijk de wildersen van andere landen. Hij is niet het enige in zijn soort.
PVV voert hier nog niks uit. Maar beleid wat wel in andere landen word uit gevoerd, waar ze echte discriminatie kennen. En wij maar zeuren over woorden. Moet je eens kijken wat echt gebeurd in daden.

Nederland is te vol ;)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:59

Okee, Wilders is niet de enige in zijn soort. Lijkt me niets nieuws, maar dat terzijde.
Ik begrijp echt totaal niet wat het overheidsbeleid in Marokko te maken heeft met hoe in Nederland wel of niet moet worden omgegaan met al dan niet criminele mensen van Marokkaanse afkomst. Al zou elke christen in Marokko standrechtelijk worden geëxecuteerd, dan verandert dat niets aan de waarde en betekenis van wat Wilders gezegd heeft.
Nederland is trouwens helemaal niet te vol, jij kunt vinden dat Nederland te vol is, maar dat is iets anders.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:02

agerrits schreef:
Nederland is te vol ;)

Is dat een feit of een mening? En wat is volgens jou de oplossing voor dit probleem?

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:03

ik ben benieuwd naar wie wat vindt aan waar die woont..er zijn namelijk grote verschillen in ruimte in NL..

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:09

Tsja, ik weet het een en ander van ruimtelijke ordening door mijn werk. Verder heb ik op verschillende plaatsen binnen en buiten Nederland gewoond, dus waar ik nu woon zegt verder niet zoveel. Wist je trouwens dat in Nordrhein-Westfalen meer mensen op minder oppervlakte wonen dan in Nederland? En dat daar helemaal niet voortdurend wordt geroepen dat NW füll ist?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:16

Helemaal niks persoonlijks, maar om alleen maar aan te geven dat deze manier van communiceren wat lastig is. Deze haal ik eruit omdat het een heel goed voorbeeld is.
maura schreef:
Nederland is trouwens helemaal niet te vol, jij kunt vinden dat Nederland te vol is, maar dat is iets anders.

000000 schreef:
Nederland is trouwens helemaal wel te vol, jij kunt vinden dat Nederland niet te vol is, maar dat is iets anders.

In beide beweringen word er een "feit" gesteld en wordt het persoonlijk gemaakt. Of Nederland wel of niet te vol is, is namelijk niet te meten aan cijfers. Het te vol zijn is een gevoel, en een gevoel is voor diegene die het voelt altijd de waarheid, of het nou feitelijk waar is of niet.

Ik ben ooit eens in Hong Kong geweest, dat vond ik vol. Toen ik terugkwam in Nederland was Rotterdam echt een dorp. Vol is dus een beleving, geen absoluut feit.

Just saying

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:25

maura schreef:

000000 schreef:
Nederland is trouwens helemaal wel te vol, jij kunt vinden dat Nederland niet te vol is, maar dat is iets anders.

Ceriadwen schreef:
In beide beweringen word er een "feit" gesteld en wordt het persoonlijk gemaakt. Of Nederland wel of niet te vol is, is namelijk niet te meten aan cijfers. Het te vol zijn is een gevoel, en een gevoel is voor diegene die het voelt altijd de waarheid, of het nou feitelijk waar is of niet.

Als ik het goed begrijp leg jij bij het lezen van mijn opmerking de nadruk op een andere plek dan waar ik die bedoelde:
maura schreef:

Ik gaf geen mening over of Nederland wel of niet te vol is, maar over feit vs. mening. Jij haalt daar blijkbaar uit dat mijn mening is dat Nederland niet te vol is, maar ik heb helemaal geen mening over vol of niet vol want voor mij persoonlijk is dat helemaal geen issue.

Het ging mij erom dat het niet zo:
Ceriadwen schreef:
Ik ben ooit eens in Hong Kong geweest, dat vond ik vol. Toen ik terugkwam in Nederland was Rotterdam echt een dorp. Vol is dus een beleving, geen absoluut feit.

was opgeschreven, juist omdat vol inderdaad een beleving is en geen feit.

Lekker off-topic, maar wel een mooi voorbeeld van hoe gemakkelijk iemand iets anders kan lezen dan de schrijver bedoelde.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:32

Ik vind nederland wel vrij vol of druk,hoe je het noemen wil.Overal wegen,die vaak ook nog vasstaan.Vergelijken met de Dordogne is nederland erg druk.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:38

Nee Maura, als jij had geschreven
Citaat:
IK vind Nederland trouwens helemaal niet te vol
, dan had het jouw mening geweest.

Citaat:
Nederland is trouwens helemaal niet te vol
pretendeert een feit te zijn, niet een mening.

Sorrie, ik bedoel dit helemaal niet persoonlijk naar jou toe hoor, maar echt richting iedereen die zich wel eens in een discussie op welk vlak dan ook begeeft. Dit zijn vaak de dingen die discussies uit de hand laten lopen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:47

geerke schreef:
Ik vind nederland wel vrij vol of druk,hoe je het noemen wil.Overal wegen,die vaak ook nog vasstaan.Vergelijken met de Dordogne is nederland erg druk.

Tjaaaa, dat is natuurlijk ook geen vergelijking ;) .

De Randstad is druk, maar ook daar heb je nog dorpen/kleine gemeenten met ruimte genoeg. En als ik op de Veluwe of in Zeeland ben, dan weet ik het zeker, er is nog ruimte zat in Nederland :D , alleen daar zijn niet genoeg voorzieningen, zoals werkgelegenheid enz.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:51

Als je nederland vanuit de lucht bekijkt is er inderdaad genoeg ruimte

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:22

Ceriadwen schreef:

Just saying

Te vol, is inderdaad een subjectief begrip :j

Hong Kong, dat vond ik ook erg vol idem stukken Kuala Lumpur en Bangkok. Maar naar mijn beleving is Nederland ook erg vol en dan niet eens zo zeer met mensen maar wel met gebouwen, infrastructuur en alle andere tekenen van menselijke aanwezelijkheid..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:24

agerrits schreef:
PVV voert hier nog niks uit.

Zijn we het daar over eens :D :Y) :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:38

russel schreef:
randalinpony schreef:
http://ejbron.wordpress.com/2014/03/24/ ... nederland/

Van dezelfde site.

Waar je, naast een foto waarop een spandoek prijkt met 'God bless Hitler', ook hakenkruisen kunt vinden. Daarmee is alles wel gezegd.

Jeetje zulk soort sites vind zowel pro als contra deze onderwerpen...dat is vrijheids van menigsuiting. Gelukkig wel ja, zo blijft alles nog openbaar.

Maar om dat te gaan stigmatiseren dat het zo IS..?

Het is een ridicule site en om zoveel mogelijk van dit soort publikaties en sites op te richten, wordt alles een soort Asterix en Obelisk....

Russel ik snap je reactie niet?

Wat stigmatiseer ik dan?

En Nederland te vol, de vraag is dan: met wat. :+

Hier in Zeeland zou er best nog wel wat bij kunnen trouwens, wij hebben krimp.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:46

Ceriadwen schreef:
Nee Maura, als jij had geschreven
Citaat:
IK vind Nederland trouwens helemaal niet te vol
, dan had het jouw mening geweest.

Citaat:
Nederland is trouwens helemaal niet te vol
pretendeert een feit te zijn, niet een mening.

Sorrie, ik bedoel dit helemaal niet persoonlijk naar jou toe hoor, maar echt richting iedereen die zich wel eens in een discussie op welk vlak dan ook begeeft. Dit zijn vaak de dingen die discussies uit de hand laten lopen.

Ik snap je punt over feiten vs. meningen en ben het ook met je eens. Ik probeer alleen aan te geven dat jij het anders leest. Wat je nu doet, de halve zin aanhalen, verandert de betekenis van de tekst. Nu wordt het een feit ipv een tegenstelling met 'jij vindt', zoals die zin bedoelt was. Nogmaals, ik héb helemaal geen mening over of Nederland wel of niet vol is, ik heb wel een mening over de uitspraak 'Nederland is vol'. Zo moeilijk is dat toch niet?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:27

Ik heb ooit een reportage gezien uit de jaren 60...die riepen toen al dat nederland vol was...met wat weet ik niet.Ik meen dat er toen 11miljoen mensen woonden. Ze lieten toen beelden zien uit Amsterdam met twee fietsers en twee auto's :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:00