Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:29

Blue_Eyes schreef:
Nou ja, als het nou bij andere dieren bleef... Maar de families van deze mensen zitten ondergedoken las ik ergens. Dat is ook l*llig, die hebben er toch niets mee te maken?

Uiteraard.. ik bedoel gewoon de mensen die dit gedaan hebben, er direct bij betrokken zijn. De rest.. nee vind ik inderdaad niet kunnen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:34

ik vind het heel erg wat zij gedaan hebben. ik heb er geen woorden voor.. met tranen heb ik van de week het filmpje gezet.

Wat ik erg vind is dat er zo gigantische hordeloop naar de daders. ze worden bedreigd, en veel mensen willen hun liever dood als levend hebben. Familie van de daders moeten onderduiken om de meest erge bedreigingen. Dat vind ik nog veel erger. Familie die moet boeten voor de daden die 1 iemand uit de familie gedaan heeft? kom op zeg! Die familie heeft niks misdaan?

Verder ga ik met Lieveli mee.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 01:12

texelse schreef:
Hier nog eentje die zich aansluit bij de woorden van lieveli. Ik verwerp wat ze gedaan heeft, en walg van de filmpjes, maar de moordenaar van Marianne Vaatstra heeft minder bedreiginen naar z'n hoofd gekregen dan zij. En er is een fotocompilatie op fb waar 6 "dames" op te zien zijn, die op dezelfde manier met dieren bezig zijn, ik hoop dat die namen ook bekend zijn, en dat er daadwerkelijk iets ondernomen wordt om dit soort misselijkmakende gedragingen te voorkomen. Maar vergeet ook niet: zonder vraag geen aanbod.... In ieder geval moet ze mijn inziens zeker niet zo maar er mee weg komen, maar ophangen door een hysterische menigte, nee, dat gaat mij echt te ver.

Als de moord van o.a Vaatstra middels een filmpje op internet was gezet, had dat ook hele andere reacties gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 02:47

Oh dus een filmpje maakt het verschil? Wat bekrompen, je zou denken dat de eerst van het gepleegde feit het verschil zou moeten maken.
Het valt me overigens wel in ieder topic dat over verdachten van een strafbaar feit gaat op, dat mensen de strafmaat te laag vinden. Ik vraag me af wat jullie dan voor ogen hebben naast deze bedreigingen en hele Media hype?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:03

lieveli schreef:
Ja overtrokken, het wordt nu een hype. Facebookgroepen met zinloze doelen worden opgericht, er worden rare pb's verstuurd met nog raardere aannames.

De daders zijn bekend en voor zover ik weet opgepakt. Het is verschrikkelijk ziek wat ze hebben gedaan en geldproblemen vind ik een slecht excuus. Maar justitie is degene die over de straf gaat, niet ik.

Soms gaan mensen door met dit soort dingen (het topic) om het doorgaan en verliest men het hele oorspronkelijke doel uit het oog. Je hoeft voor mij ook het filmpje niet zo dramatisch te beschrijven, ik heb het een aantal keer gezien en ik ben er erg van geschrokken.

Maar deze hele hype, nee, daar houd ik niet van.

De hype hoeft van mij ook niet. Dat ben ik met je eens. Bedreigingen al helemaal niet.
Maar vergelijken met een manegepony, nee dan ben je naar mijn idee te veel aan het verdedigen.
Dat is de andere kant op slaan dan de hype volgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:12

Ongeacht de straf die ze krijgen,al is het nooit veel in Nederland,ze worden sowieso dubbel gestraft.
Ze zijn overal bekend d.m.v. internet/media,met naam en foto.Je zal altijd díe naam blijven houden en op veel plaatsen herkend worden als dé pony pletter.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:02

Is het zeker dat de daders zijn opgepakt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:07

er is geen enkel excuus om zo met dieren om te gaan.Er worden wel altijd excusen gezocht....slechte vriendin,nog slechtere man,geen geld.
Wat ik nog het ergste vind is dat het in sommige gevallen gaat over vrouwen die actief zijn in de paardensport.Die zouden zich toch in moeten kunnen denken hoe z'on pony zich voelt?

Ik lees alleen maar ik,ik...mijn,mijn....is verwoest.Word er wel aan die pony's gedacht?
Hebben die het leuk gehad?
Als bepaalde personen die hier weet van hadden zich hard hadden gemaakt, hadden die pony's waarschijnlijk 14 jaar minder te hoeven lijden.

De vergelijking manege begrijp ik niet....ik heb daar nog nooit iemand die veel te zwaar en te groot was op een mini zien rijden net zolang totdat hij door zijn hoeven ging.

En ja.....het word inderdaad allemaal goed gepraat....degenen die dat doen zijn geen haar beter.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:09

Helemaal eens Geerke.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:11

geerke schreef:
er is geen enkel excuus om zo met dieren om te gaan.Er worden wel altijd excusen gezocht....slechte vriendin,nog slechtere man,geen geld.
Wat ik nog het ergste vind is dat het in sommige gevallen gaat over vrouwen die actief zijn in de paardensport.Die zouden zich toch in moeten kunnen denken hoe z'on pony zich voelt?

Ik lees alleen maar ik,ik...mijn,mijn....is verwoest.Word er wel aan die pony's gedacht?
Als bepaalde personen die hier weet van hadden zich hard hadden gemaakt, hadden die pony's waarschijnlijk 14 jaar minder te hoeven lijden.

De vergelijking manege begrijp ik niet....ik heb daar nog nooit iemand die veel te zwaar en te groot was op een mini zien rijden net zolang totdat hij door zijn hoeven ging.

En ja.....het word inderdaad allemaal goed gepraat....degenen die dat doen zijn geen haar beter.

+1

Sommige verdedigen hier zo hard dat ik denk, wat hebben jullie allemaal op je kerfstok?
Nogmaals bedreigingen vind ik te ver gaan.
En als het inderdaad niet zulk ikke ikke verhaal zou zijn zou ik ook een ander beeld hebben.
Maar het is alleen maar ikke en het is jammer dat ik gesnapt ben, niet de arme pony's wat heb ik ze aangedaan.
Nee het is alleen maar wat wordt mij aangedaan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:20

14 jaar geleden was net de serieuzere opkomst van Internet.
Als ik naar mijzelf kijk, wat ik deed 14 jaar geleden, als 13 jarige... Ik heb behoorlijk wat uitgevroten en ben ook zeker niet heilig.
Daar gaan mijn eigen haren nu volgensmij ook van overend staan! Er zullen ongetwijfeld ook dingen tussen zitten die, als er een filmpje van was gemaakt en op internet terecht was gekomen, ook heftige reactie zullen hebben veroorzaakt.

Maar kijk en denk zelf is na over je eigen ontwikkeling in de afgelopen 10-15 jaar. Je bent ouder geworden, wijzer, verstandiger. Je heb dingen achter je gelaten, misschien wel je hele leven omgegooid.
10-15 jaar is een lange tijd, en in die tijd kan je behoorlijk veranderen.

Ik vind het een kwalijke zaak als iemand die zijn/haar leven gebeterd heeft nu kei en keihard word afgerekend op iets van 10-15 jaar geleden (dan wel gericht op iig 1 van de dames die is opgepakt, de mensen die nog steeds actief zijn met deze fettish tel ik natuurlijk niet mee). Nu zijn/haar leven niet meer zeker is. Een goede staat van dienst heeft van de afgelopen 10 jaar, en nu baan kwijt, leven kwijt, haar sport niet meer kunnen uitoefenen, haar eigen dieren in veiligheid moeten stellen wegens bedreigingen etc.

Ik praat de acties op de filmpjes absoluut niet goed! laat ik dat voorop stellen. Maar de heksenjacht van nu gaat gewoon echt te ver.
Dat er onderzoek moet komen, ja. Maar het moet in mijn ogen niet buiten proportioneel groot gemaakt worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:22

een vrouw was toen 19....ik neem aan dat de grijze cellen dan al werken of niet?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:28

inderdaad, dat vind ik dus ook!!

een hoop gezwets om zich er onderuit te praten met een slap dom excuus; ik was pas 19 en ik zat in geldnood... Blablabla; niks geen excuses of spijt!
Daarbij het lef niet gehad om een aanklacht tegen de mannen in te dienen en mede daardoor zijn deze ponys nog 14 jaar lang zo gemarteld en gedaan.
Ben je dan een normaal persoon of dierenliefhebber? Nee, dan spoor je niet en heb ik totaal geen medelijden met ze.

Ik heb zelf heel veel heftige dingen meegemaakt in mijn leven en was nog een stukje jonger toen ik familieloos en geldloos en dakloos mijn leven moest herpakken.
Maar nooit of te nimmer dat ik zoiets zou doen !! En dat noemt zich nu een dierenliefhebber of paardengek?
Walgelijk dat is het.
Totaal geen medelijden mee; 19 jaar is al volwassen dus kun je je goed voorstellen wat juist en niet juist is.
Ook ongelovelijk dat nadat zij gestopt is met het maken van de filmpjes zij evengoed de eigenaren van de ponys niet aangeklaagd heeft zodat dergelijke praktijken stopgezet zouden worden.
Nee, ze heeft zich jaren stilgehouden waardoor de mannen(eigenaren) van het filmpje gewoon door zijn gegaan met deze wanpraktijken.

Ik zeg altijd maar zo Karma is a bitch; en wat de daders nu overkomt is karma *\o/*
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 07-07-13 14:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Hint verwijderd.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:28

MRI
Ik heb zeker ook dingen gedaan waarvan ik denk, niet zo handig. Maar dat is echt uit onkunde geweest en heb er van geleerd.
Stel die komen op film dan kun je zeggen dit was dom en zielig maar ik ben nu wijzer.
Maar nu klinkt het meer het is alleen maar zielig dat ik gepakt ben. Niet het is zo zielig voor het paard. Want ze zegt zelf ik heb niet hard geslagen of op welke manier dan ook pijn gedaan?
Dan heb je er verdorie ook niets van geleerd!! Want het paard is echt wel mishandeld.

En je zou kunnen zeggen, die smeerlap van een filmer is er nog steeds mee bezig, ik zal hem verdorie eens mee aan gaan pakken.
14 jaar niets doen en weten dat die pony's zo nog steeds behandeld worden en ie niets doen, neeeeh

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:31

Nou inderdaad, 13 of 19, het is nogal een verschil.

Ik keur ook heel de hetze niet goed maar ik vind wel dat ze (door een rechter) bestraft moeten worden. En ja wat mij betreft zou dat mede inhouden geroyeerd uit de sport.
Net zoals het voor die andere vrouw in zou houden op staande voet ontslag (die is toch onderwijzeres?)

Zou lekker makkelijk zijn: och is 14 jaar geleden (en: IS dat ook zo?) dus laat maar waaien.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:35

little_king schreef:
MRI
Ik heb zeker ook dingen gedaan waarvan ik denk, niet zo handig. Maar dat is echt uit onkunde geweest en heb er van geleerd.
Stel die komen op film dan kun je zeggen dit was dom en zielig maar ik ben nu wijzer.
Maar nu klinkt het meer het is alleen maar zielig dat ik gepakt ben. Niet het is zo zielig voor het paard. Want ze zegt zelf ik heb niet hard geslagen of op welke manier dan ook pijn gedaan?
Dan heb je er verdorie ook niets van geleerd!! Want het paard is echt wel mishandeld.

En je zou kunnen zeggen, die smeerlap van een filmer is er nog steeds mee bezig, ik zal hem verdorie eens mee aan gaan pakken.
14 jaar niets doen en weten dat die pony's zo nog steeds behandeld worden en ie niets doen, neeeeh

Dignen gedaan uit onkunde, ja. Om stoerder voor te doen dan ik was, ja. Voor aandacht, ongetwijfeld.

Het is ook maar net hoe het in de media word gebracht he! Voor zover ik weet zijn er mensen die zich zelf gemeld hebben en weer naar huis konden gaan. Die later alsnog opgepakt zijn.
Is er ook maar ergens letterlijk door iemand gezegd : ik ben zielig want ik ben opgepakt? of is het wat de media naar buiten brengt wat dat gevoel geeft.
Het is, in alle gevallen, heel makkelijk om onvolledige info te geven, dingen te verdraaien of dingen weg te laten met als doel om iemand beter/verschrikkelijker over te laten komen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:40

Ik baseer mijn bericht op wat ik van haar gelezen heb ergens op het internet ;)
Waar ze zelf zegt de pony geen pijn gedaan te hebben. Nu als 32 jarige dat dus nog geloofd.

Nee ik heb nooit dingen gedaan voor stoerder te zijn met mijn paarden, maar gewoon onkunde.
Een tik met de zweep waar ik zelf onduidelijk was in mijn hulpen.
Dat soort dingen. Maar ik kreeg dan direct op mijn donder van de mensen om me heen (gelukkig) dat ik zelf dan onduidelijk was. Maar de tik was dan wel al gegeven. En dat terug denkend is dat zielig.
En ik was toen een jaar of 12/13, begin puber en dacht wel al te kunnen rijden en was de pony vervelend, niet ik :+
Maar met de 18 was ik wel zover dat ik geleerd had dat die dingen kwamen door mij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:43

ik baseer mijn mening aan de hand van walgelijk beeldmateriaal....

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:48

Ik denk dat je het zoizo in je bovenkamer niet in orde hebt, als je zulke filmpjes laat maken, en al helemaal niet met de achterliggende gedachte om zo'n walgelijk filmpje te laten maken, dan ben je ziek in je hoofd. iedereen heeft wel eens dingen gedaan, waar spijt van is, maar dit zijn hele bewuste acties bah

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:09

geerke schreef:

Eens!
En vergeet die arme geit niet.
Dit is mijn mening ook op, basis van beeldmateriaal.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:38

Vind dus ook dat het niet goed te praten is, ook al zou het 14 jaar geleden zijn gebeurd. Op 19 jarige leeftijd geld incasseren (gebruik bewust het woord verdienen niet) over de rug (letterlijk en figuurlijk) van een weerloos dier kan er bij mij niet in. Dat je uit geldnood zelf op de rug gaat, moet ieder voor zich weten. O.a. zij had m.i. dus meerdere opties, maar heeft de meest slechte en walgelijke gekozen. Heeft een dier 'opgeofferd' om zelf het meest buiten 'schot' te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:42

little_king schreef:
geerke schreef:

+1

Sommige verdedigen hier zo hard dat ik denk, wat hebben jullie allemaal op je kerfstok?
Nogmaals bedreigingen vind ik te ver gaan.
En als het inderdaad niet zulk ikke ikke verhaal zou zijn zou ik ook een ander beeld hebben.
Maar het is alleen maar ikke en het is jammer dat ik gesnapt ben, niet de arme pony's wat heb ik ze aangedaan.
Nee het is alleen maar wat wordt mij aangedaan.

Sorry hoor, maar waar zie je in hemelsnaam dat mensen haar verdedigen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:01

Als mensen zeggen dat het allemaal niet zo erg is en niet overdreven moet worden ivm de heksenjacht.. of als mensen medelijden krijgen met de mensen omdat hun daden nu aan het licht gebracht zijn.. dan vind ik dat ook onder verdedigen vallen. Niets rechtvaardigt wat zij gedaan hebben dus dat ze dit nu voor hun kiezen krijgen vind ik meer dan terecht. (de onschuldige familie en dieren daarbuiten gelaten uiteraard)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:11

ingedebruijn schreef:
Als mensen zeggen dat het allemaal niet zo erg is en niet overdreven moet worden ivm de heksenjacht.. of als mensen medelijden krijgen met de mensen omdat hun daden nu aan het licht gebracht zijn.. dan vind ik dat ook onder verdedigen vallen. Niets rechtvaardigt wat zij gedaan hebben dus dat ze dit nu voor hun kiezen krijgen vind ik meer dan terecht. (de onschuldige familie en dieren daarbuiten gelaten uiteraard)

Ik zeg niet dat het allemaal niet zo erg is.
Ik zeg alleen dat mensen kunnen veranderen en dat 14 jaar een lange tijd is. Daarbij is het aan de rechter om te beslissen wat hun zal worden.
alle bedreigingen zijn natuurlijk van de zotten.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:12

Blijkt maar weer dat lezen wat er staat ook een vak is.
Volgens mij is er hier niemand die zegt dat het wel mee valt, die mag je van mij hieronder quoten.
En jij plaatst 2 aannames in 1 zin die je uit verschillende berichten achter elkaar geplakt hebt.

Er is hier niemand die het niet walgelijk vind. Wat een aantal mensen wel vind is, en ik al dat nogmaals duidelijk probren uit te leggen:
Hier van leer trekken en tevens doodsbedreigingen uiten naar haar, paard en familie. En dat vervolgens ook nog goed praten.
En voor een aantal mensen hier zou ik maar eens gaan Googlen op bedreigen via sociale media, en de consequenties daarvan.

Maar een aantal van jullie zijn zo doorgeschoten dat ze dingen gaan lezen die er helemaal niet staan, en van een aantal berichten een andere waarheid maken.

Je mag in dit topic dus alleen hel en verdoemenis spreken, zo niet dan heb je wat op je kerfstok?
De daders moeten aangepakt worden en als het mogelijk is berecht, maar dat is niet aan ons. Wil je het anders zien da moet je je tot de politiek wenden, en niet op eigen houtje bedreigingen uiten en dingen vernielen.
En als je dit al erg vindt, dan wens ik je veel sterkte want er komt de komende jaren nog veel meer los. En dat helemaal buiten deze zaak.