Tja, allemaal aan de drugs, dan ben je al snel een maatje. Ze hebben niemand anders.
De man die met het smoesje van geld ophalen voor het weeshuis aan de deur kwam, wordt omschreven als volgt: "I would describe this male as following. Medium Build, between 5ft 10 and 5ft 8 ins tall. He had collar length hair that was close to his head. I cannot say his age parameters but he wasn't an old man. He stood upright."
Niet echt blonde krullen.
En de andere getuigen hebben het ook over twéé blonde mannen. Lijken mij eerder gewoon vakantie gangers, maar goed was het Brückner, hoewel niemand het over lange krullen heeft, dan was hij niet alleen...
Maar nogmaals, ze zeggen dat het de man is van de foto die ze nu zien...als ze niet speciaal melden "maar hij had toen krullen" vind ik het toch een beetje ongeloofwaardig.
Vertalen duurt even en ik moet de honden ook uitlaten, die lopen te zeuren.
Citaat:
LONDEN - De nieuwe verdachte in het geval van de verdwijning van Madeleine McCann, die dertien jaar geleden in Portugal verdween, heeft mogelijk vier dagen voor de misdaad al naar de familie gekeken. De fysieke kenmerken van de verdachte, een 42-jarige Duitser geïdentificeerd als Christian Bruckner, komen overeen met de beschrijvingen van een mysterieuze man die naar verluidt door enkele getuigen werd gezien in de buurt van de plaats waar de familie McCann verbleef.
Ten tijde van de misdaad meldden getuigen de aanwezigheid van een blonde man met littekens en diepe merktekens op zijn gezicht, maar hij werd nooit geïdentificeerd of gelokaliseerd. Wat nu bekend is, is dat Bruckner ten tijde van de verdwijning meerdere overvallen op vakantieappartementen heeft uitgevoerd en in een geïmproviseerde hut vlakbij de plaats delict woonde.
Vorig jaar werd hij veroordeeld voor het verkrachten van een 72-jarige vrouw in Praia da Luz in 2005, dezelfde plaats waar Madeleine en haar familie twee jaar later op vakantie waren. De verdachte is ook veroordeeld voor seksueel misbruik van minderjarigen, diefstal, drugshandel en heeft al hotels binnengevallen.
De eerste keer dat Bruckner in de buurt van de plaats delict zou zijn gezien, was op 30 april 2007, twee dagen nadat de familie McCann arriveerde in Praia da Luz, in het Ocean Club-resort. Een man met een beschrijving die overeenkomt met die van de verdachte werd rond 8 uur 's ochtends met een zonnebril gezien en keek naar het appartement waar het gezin was. Op 2 mei werd om 12 uur een blonde man die zich vreemd gedroeg bij de receptie van het toeristencomplex gezien. Een andere getuige zei dat hij dezelfde dag een blonde man zag vergezeld door een andere man in een cafetaria. Op 3 mei, toen het meisje werd meegenomen, zei een andere getuige dat ze twee blonde mannen in de buurt van het resort zag.
- Mijn zus liep een beetje voor me en stopte toen en keek me aan en knikte. Ik sprak met haar en zei: 'Wat was dat?' En ze zei: '' Nou, twee blonde mannen in hun eentje ', wat me aan het lachen maakte. Maar ze leken op de verkeerde plaats te zijn. En dat was het. Later die dag hoorden we dat Madeleine was meegenomen, pas toen dacht ik "wie waren die jongens?", Zei de Engelse Jayne Jensen tijdens een interview in een documentaire over de zaak op Netflix.
Volgens de politie bekende de verdachte de misdaad aan een bekende in een bar. De aankondiging van een nieuwe onderzoeker in de zaak is woensdag gedaan door de Britse en Duitse politie. De Duitse officier van justitie Hans Christian Wolters zei donderdag dat de grootste kans was dat Madeleine dood was.
Sorry hoor, maar blonde mannen in een vakantie oord die een beetje verloren leken, of naar apartementengebouwen kijken, of naar een café gaan of onrustig bij een receptie zijn (wie weet wachtte hij op iemand en duurde het lang) wat is daar nou eigenlijk raar aan?
Zonnebril, in de Algarve, waar het licht heel fel is, is geen overbodige luxe, zeker niet als je een kater hebt.
De (acne) littekens is wel iets, maar er zijn geen blonde krullen genoemd.
We hebben het niet over een ommuurd terrein dat alleen toegankelijk is voor de mensen die er een appartement huren. Hun appartement was aan de straat, sterker nog, op een hoek. Iedereen kan er langs lopen.
Maar goed, ik weet niet wat ze als verdacht gedrag zien. Misschien was het wel meer "obvious" dan ze kunnen omschrijven.
Babootje schreef:Die foto kan ik niet meer vinden. Wel apart.
Je stuit dus op hetzelfde probleem, het lijkt of een aantal foto´s gewoon van het web verdwenen zijn. Ze zijn alleen nog in gekuiste versie terug te vinden (rondom het hoofd gesneden).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten op verzoek samengevoegd