De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:37

De normalere foto´s die nu circuleren kwamen pas veel later in beeld. Een heleboel foto´s zijn niet meer te vinden. Maar dit zijn twee typische voorbeelden.
Nogmaals, als zelfs de politie hun wenkbrauwen daarbij optrekken dan zit dat heus niet in ons.

Afbeelding

Afbeelding

Ze worden hier niet door het slijk gehaald. We zoeken gewoon dingen uit en stuiten hier en daar op merkwaardige dingen.

Maar ik vind het prima om er vanuit te gaan dat het heilige boontjes waren op dat gebied.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:45

Cayenne schreef:
Dat was bij JonBenet Ramsay ook zo (voor de mensen die die zaak volgen).

Ja, dat vind ik sowieso maf, dat sommige moeders hun dochters zo precenteren.

Van Maddie ken ik maar 1 foto met make up. Maar die zie ik als normaal

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:46

Dat zijn hele normale foto's in mijn ogen

Lusitana

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:47

Kijk eens door de ogen van een pedo.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:48

luxx schreef:

Helemaal mee eens!

Dan kun je al helemaal geen foto's meer maken en plaatsen

Kwam deze tegen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ThreeFingers op 19-07-20 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:49

Daar hebben ze die foto's niet voor gemaakt, zijn onschuldige familie kiekjes, waarvan het nooit de bedoeling was dat ze wereldkundig werden, denk dat een pedofiel zich op ieder familie album af kan trekken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:55

Je kunt alle foto´s maken, maar er zijn foto´s die je soms beter niet kunt publiceren. Daar wordt je tegenwoordig ook voor gewaarschuwd.
De foto´s die circuleren voor pedofielen zijn echt niet alleen kinderen in echte seksuele situaties of blote kindertjes, maar kinderen waarvan ZIJ vinden dat ze "uitdagend" zijn.
Vroeger waren er reclames die nu niet meer kunnen bv, omdat men meer "aware" is geworden van waar pedo´s naar zoeken.

Sommigen zitten hier toch zo als moeder. Als je in een zaak duikt moet je je politie hoofd opzetten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:01

luxx schreef:
Daar hebben ze die foto's niet voor gemaakt, zijn onschuldige familie kiekjes, waarvan het nooit de bedoeling was dat ze wereldkundig werden, denk dat een pedofiel zich op ieder familie album af kan trekken

Ze hadden anders keuze welke foto´s ze wereldkundig wilden maken, want het is niet zo dat de pers vrij toegang heeft tot hun fotos...
Ze zijn begonnen met die rare foto´s en later zijn pas normalere foto´s naar buiten gekomen, wellicht omdat iemand ze er op heeft gewezen.

En ik vraag me af of dergelijke foto´s (peuters als vrouwen opgemaakt?) in alle familie albums zitten en de lolly in combinatie met die blik en dat tongetje.

Maar nogmaals, ik wil best meegaan in denken dat ze "normaal" zijn, maar Payne is dat niet en die had toegang tot alle kinderen. En maakte openlijk het gebaar enzo, dus het is niet zo dat de vriendengroep niet van zijn tendensies wisten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 17:02

ThreeFingers schreef:
luxx schreef:

Helemaal mee eens!

Dan kun je al helemaal geen foto's meer maken en plaatsen

Kwam deze tegen
[ [url=m/pjH0cC.jpg]Afbeelding[/url] ]

De meest rechtse een beetje onduidelijk nu en maar de helft erop maar toonde Maddie in een wat voor een kinderfoto vreemde pose op haar rug met parelketting en opgemaakt. Wat Cayenne net ze een beetje een JonBenet foto noemde.
Die foto kan ik niet meer vinden. Wel apart. Dat was wel de foto waarbij ik een wat onbehaaglijk gevoel had. Mind you het zijn foto's die de McCanns zelf hebben vrijgegeven. Van een aantal kan ik echt niets vreemds vinden, maar van een paar denk ik inderdaad, waarom nu juist zo'n foto?
Laatst bijgewerkt door Babootje op 19-07-20 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:03

Is er trouwens al meer nieuws over die Nicole?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:37

Nicole Fehlinger kwam hier al vaker voorbij, meende dat ze een soort kinderopvang had in Portugal, en Brückner kwam er regelmatig over de vloer.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:52

Ja dat weet ik, ook over gepost, het was voor lastige tieners, maar ik bedoel is er nieuws anders dan dat ze bevriend was met Bückner want ze deden weer alsof er wat te vertellen viel, maar zoals gewoonlijk nul komma nul dingen die wérkelijk ergens toe leiden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 17:59

OMG ik lees nu net een bericht in de Telegraaf over een schokkende misbruikzaak in Italie, waarbij minderjarigen en volwassenen websites bezoeken met de meest gruwelijke misbruik en martelingvideos met kleine kinderen en dieren. Ik hoop echt met heel mn hart dat dit niet waar is. Maar ik vrees het ergste.
In Azie en het oostblok plukken ze de kinderen zo van straat. Kinderen waar niemand om geeft. En waar de politie niet naar gaat zoeken. En die komen dan in zulke handen terecht. Vreselijk....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:17

Tja, soms kun je beter niet weten wat er gaande is om je heen, want er is heel veel wat dat betreft. Zedenpolitie op dergelijke zaken krijgt ook psycholische bijstand en sommigen plegen zefmoord omdat ze gewoon veel vreselijke beelden te verwerken hebben.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:32

Vreselijk, dat soort beelden zijn dus ook bij Brückner gevonden...

Sorry, met hier bedoelde ik hier, ik woon in Oostenrijk en krijg hoofdzakelijk de Duitse info.

Hier kwamen ook video's voorbij van de locatie waar, dat huis was, voor moeilijk opvoedbare kinderen, werd geloof ik zelfs betaald door Duitsland. Ik dacht iets met villa "Bianca" ofzo.
Ze hadden dacht ik toen geen relatie, hij kwam er regelmatig..

Geloof zelfs dat de verklaring toen van haar af kwam dat hij meerdere auto's had, en in die tijd niet alleen met de Jaguar en het busje reed..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:57

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 19:16

OMG ook geen lekker ventje. "Hij was mijn vriend en hij was pervers" Waarom is het dan je vriend????

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:32

Ja vila Bianca. Hij kwam er over de vloer, maar Nicole had een relatie met Roman. Ze waren verslaafd.
Dat hele kringetje wel waar hij mee omging.

De vrienden/bekenden van Brückner zeggen dat ze hem er wel voor aan zien, maar dat is niet hetzelfde als echt weten dat hij het gedaan heeft...
Ik heb een portugese en neglese versie gevonden (van vorige maand) die voor mij makkelijker is.

Even op een rijtje, hij heeft gezegd dat hij hem er wel voor aan ziet, dat B pochte over kinderen verkopen in Marokko (maar daar is geen enkel bewijs van) en toen hij de Netflix serie zag dacht hij "dat moet hij gedaan hebben".

Dat het zou kunnen op grond van wat hij hoorde, geloven we allemaal wel. Maar dat is niet genoeg.

Kan het ook niet gewoon een claim for fame zijn?
"Ik heb de hoofdverdachte gekend en ik zie hem er wel voor aan" is een goed verhaal, maar hij is niet echt een getuige.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 19-07-20 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:45

Die Michael reageert nog op een getuigen verklaring, van iemand die een man heeft zien rondhangen bij het appartement.
Blond haar met puisten..
Michael zegt dat is Brückner..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:47

ThreeFingers schreef:
Die Michael reageert nog op een getuigen verklaring, van iemand die een man heeft zien rondhangen bij het appartement.
Blond haar met puisten..
Michael zegt dat is Brückner..

Hij deed toch klusjes voor de Ocean Club?

Staat me wel vaag wat bij van de rondhangende man, maar ik weet het fijne er niet meer van. Zoeken we op.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:50

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:08

Citaat:
Een getuige identificeerde Christian Brueckner als de man die ze verdacht zag rondhangen buiten het appartement waar de familie McCann in mei 2007 op vakantie was, toen Maddie verdween, aldus The Sun.

Toen de Britse een foto zag van de pedofiel, onlangs geïdentificeerd als een verdachte van de ontvoering van Maddie, riep ze uit: 'Dit is de man die ik zag.'

De vrouw meldde naar verluidt de waarneming van de Duitser ten tijde van de verdwijning en werd gezien als een geloofwaardige getuige.

Een tweede getuige bevestigde dat die de man zich bizar zag gedragen in de dagen na Madeleine McCann's verdwijning.

die vertelde ook dat Portugese rechercheurs een met een foto van de pedofiel rondgingen. 'Ze hebben zijn foto aan ten minste twee getuigen laten zien die hem hebben geïdentificeerd, maar er is niets gebeurd.'

De hoofdverdachte in de ontvoering van Madeleine McCann, de nu 43-jarige Christian Brueckner, verhuisde in 1995 op 18-jarige leeftijd van Duitsland naar Praia da Luz. Destijds was de verdachte al veroordeeld voor seksuele misdrijven tegen kinderen.

Bron

Dat er niks mee gebeurd is valt te bezien. Eens kijken wat ik in de PJ files kan vinden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:22

Babootje schreef:
OMG ook geen lekker ventje. "Hij was mijn vriend en hij was pervers" Waarom is het dan je vriend????

Wat heet vriend?
Ze deden blijkbaar gezamenlijk inbreken enz.
Dus crime buddy's
Maar verraden doet hij hem ook...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:36

Tja, allemaal aan de drugs, dan ben je al snel een maatje. Ze hebben niemand anders.

De man die met het smoesje van geld ophalen voor het weeshuis aan de deur kwam, wordt omschreven als volgt: "I would describe this male as following. Medium Build, between 5ft 10 and 5ft 8 ins tall. He had collar length hair that was close to his head. I cannot say his age parameters but he wasn't an old man. He stood upright."
Niet echt blonde krullen.

En de andere getuigen hebben het ook over twéé blonde mannen. Lijken mij eerder gewoon vakantie gangers, maar goed was het Brückner, hoewel niemand het over lange krullen heeft, dan was hij niet alleen...
Maar nogmaals, ze zeggen dat het de man is van de foto die ze nu zien...als ze niet speciaal melden "maar hij had toen krullen" vind ik het toch een beetje ongeloofwaardig.

Vertalen duurt even en ik moet de honden ook uitlaten, die lopen te zeuren.

Citaat:
LONDEN - De nieuwe verdachte in het geval van de verdwijning van Madeleine McCann, die dertien jaar geleden in Portugal verdween, heeft mogelijk vier dagen voor de misdaad al naar de familie gekeken. De fysieke kenmerken van de verdachte, een 42-jarige Duitser geïdentificeerd als Christian Bruckner, komen overeen met de beschrijvingen van een mysterieuze man die naar verluidt door enkele getuigen werd gezien in de buurt van de plaats waar de familie McCann verbleef.

Ten tijde van de misdaad meldden getuigen de aanwezigheid van een blonde man met littekens en diepe merktekens op zijn gezicht, maar hij werd nooit geïdentificeerd of gelokaliseerd. Wat nu bekend is, is dat Bruckner ten tijde van de verdwijning meerdere overvallen op vakantieappartementen heeft uitgevoerd en in een geïmproviseerde hut vlakbij de plaats delict woonde.

Vorig jaar werd hij veroordeeld voor het verkrachten van een 72-jarige vrouw in Praia da Luz in 2005, dezelfde plaats waar Madeleine en haar familie twee jaar later op vakantie waren. De verdachte is ook veroordeeld voor seksueel misbruik van minderjarigen, diefstal, drugshandel en heeft al hotels binnengevallen.

De eerste keer dat Bruckner in de buurt van de plaats delict zou zijn gezien, was op 30 april 2007, twee dagen nadat de familie McCann arriveerde in Praia da Luz, in het Ocean Club-resort. Een man met een beschrijving die overeenkomt met die van de verdachte werd rond 8 uur 's ochtends met een zonnebril gezien en keek naar het appartement waar het gezin was. Op 2 mei werd om 12 uur een blonde man die zich vreemd gedroeg bij de receptie van het toeristencomplex gezien. Een andere getuige zei dat hij dezelfde dag een blonde man zag vergezeld door een andere man in een cafetaria. Op 3 mei, toen het meisje werd meegenomen, zei een andere getuige dat ze twee blonde mannen in de buurt van het resort zag.

- Mijn zus liep een beetje voor me en stopte toen en keek me aan en knikte. Ik sprak met haar en zei: 'Wat was dat?' En ze zei: '' Nou, twee blonde mannen in hun eentje ', wat me aan het lachen maakte. Maar ze leken op de verkeerde plaats te zijn. En dat was het. Later die dag hoorden we dat Madeleine was meegenomen, pas toen dacht ik "wie waren die jongens?", Zei de Engelse Jayne Jensen tijdens een interview in een documentaire over de zaak op Netflix.

Volgens de politie bekende de verdachte de misdaad aan een bekende in een bar. De aankondiging van een nieuwe onderzoeker in de zaak is woensdag gedaan door de Britse en Duitse politie. De Duitse officier van justitie Hans Christian Wolters zei donderdag dat de grootste kans was dat Madeleine dood was.

Sorry hoor, maar blonde mannen in een vakantie oord die een beetje verloren leken, of naar apartementengebouwen kijken, of naar een café gaan of onrustig bij een receptie zijn (wie weet wachtte hij op iemand en duurde het lang) wat is daar nou eigenlijk raar aan?
Zonnebril, in de Algarve, waar het licht heel fel is, is geen overbodige luxe, zeker niet als je een kater hebt.
De (acne) littekens is wel iets, maar er zijn geen blonde krullen genoemd.

We hebben het niet over een ommuurd terrein dat alleen toegankelijk is voor de mensen die er een appartement huren. Hun appartement was aan de straat, sterker nog, op een hoek. Iedereen kan er langs lopen.

Maar goed, ik weet niet wat ze als verdacht gedrag zien. Misschien was het wel meer "obvious" dan ze kunnen omschrijven.

Babootje schreef:
Die foto kan ik niet meer vinden. Wel apart.

Je stuit dus op hetzelfde probleem, het lijkt of een aantal foto´s gewoon van het web verdwenen zijn. Ze zijn alleen nog in gekuiste versie terug te vinden (rondom het hoofd gesneden).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten op verzoek samengevoegd

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:53

Overigens heeft Amaral ook een boek geschreven over vermiste kinderen "Weerloze levens".
Hij zegt dat mensen geen idee hebben wat het betekent voor iemand, welk verdriet er aan zit. Hij vertelt ook dat in het boek staat hoe ze het onderzoek aanpakken. Hij zegt ook dat, in vergelijking met andere landen, er heel weinig kinderen verdwijnen in Portugal.
Er staat ook de zaak tussen waarbij de eigen moeder verdacht is.
Hij legt ook uit dat zodra je het als (vermeende) misdaad gaat behandelen ze meer kunnen doen dan bij gewoon "vermissing".
Hij heeft het ook over Rui Pedro. Dat was hier de bekendste zaak voordat Maddie dat werd. Er is iemand vele jaren later veroordeeld voor het ontvoeren van de toen 11 jarige jongen (hij is verkocht en men zoekt nog steeds, maar het kan zijn dat hij dood is, hij had ernstig astma en medicijnen nodig). Hij vertelt hoe de politie toen(1998) fouten heeft gemaakt (zoals niet de grenzen sluiten) omdat ze nooit eerder met zo´n zaak te maken hadden gehad.

Hij vertelt ook dat de kinderen die ontvoerd worden voor seksuele doeleinden, meestal meisjes van 8-9 jaar zijn.

Hij zegt dat je de ouders er niet op moet aankijken en dat ze het beste de normale routine oppakken en als stel bij elkaar moeten blijven om het mentaal aan te kunnen. Hij noemt in dit verband ook de moeder van Rui Pedro die in een zware depressie zit sinds de ontvoering.

Over de zaak Maddie zegt hij (dit is van 2011) dat het apart is dat er zo´n sensatie van gemaakt wordt. Hij weet niet waarom ze daaraan mee doen, maar spreekt verder niet negatief over de ouders.

Hij spreekt aan het einde over preventie.

Jammer dat er geen ondertiteling bijzit.

Hier was hij nog bij de PJ en kun je zien wat voor man het is. Voor de mensen met hun vooroordelen naar aanleiding van wat Kate van hem vond.

https://www.youtube.com/watch?v=TrggXIKeAME

Dus voor die roepen dat ik er van alles bij haal wat er niks mee te maken heeft, ik wil graag dat mensen zien dat dit echt geen "naar mannetje" is, die iets tegen de McCanns heeft, maar iemand die begaan is met kinderen die bij misdrijven/verdwijningen betrokken raken.