Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosch schreef:En ik word ook moe van de reacties 'eigen schuld'. Lees eerst alle berichten eens goed, zou ik zeggen.
Huertecilla schreef:Roosch schreef:En ik word ook moe van de reacties 'eigen schuld'. Lees eerst alle berichten eens goed, zou ik zeggen.
Lees jij ze dan gewoon niet![]()
Het ís zijn eigen risico-beslissing geweest en daar kan je van vinden wat je wil.
Míjn mening is dat in buiten de piste skieën met een lawine-pieper een bijna misdadige afschuiving van verantwoordlijkheid en risico vindt.
Maar ja; het is in Oosterrijk big business.
Het is een fikse industrie/toeleveringsindustie die leeft van touristen redden.
Ook voor individule reddingswerkers. Die krijgen salaris voor piepers zoeken.
T_hijs schreef:Als een burger onder een lawine kwam, had dat revalidatie centrum hem vast niet toegelaten. Ik denk als Friso daar naartoe wilt, dat het wel mag..\
Kasztanka schreef:geerke schreef:hersenen kunnen zich herstellen....maar niet als er schade is opgetreden door te lang zuurtsof gebrek.
Ik dacht van niet, anders zou Alzheimer ook geneesbaar zijn. Eens de hersencellen beschadigd, altijd beschadigd (net als longblaasjes bvb.)
SimoneeM schreef:Tsja, zelf zou ik in zo'n situatie euthanasie willen.. Ik wil niet voortleven met een ontzettend grote kans een soort kasplantje te worden, in een verpleegtehuis..
Maar dat is mijn mening, en zo'n besluit is erg lastig. Er is altijd kans dat het wel opknapt, dat er toch een wonder gebeurt.
Jolien87 schreef:T_hijs schreef:Als een burger onder een lawine kwam, had dat revalidatie centrum hem vast niet toegelaten. Ik denk als Friso daar naartoe wilt, dat het wel mag..\
Maar je kan je afvragen in hoeverre Friso en/of de familie had gewild dat ze zo lang waren doorgegaan met reanimeren waardoor hij nu nog wel in leven is maar god mag weten in welke (ellendige) toestand hij hier straks uit komt.
Soms zou je denken dat het voor een persoon beter was geweest om te stoppen met de reanimatie waardoor hij kwam te overlijden, in plaats van voor diegene de keuze maken om straks als kasplantje door te leven.
Ik weet dat mijn uitspraak in dit topic een beetje riskant is en de nodige reacties zal oproepen. Maar voor de duidelijkheid: ik zeg nu niet dat het beter was geweest om hem te laten overlijden in plaats van 50 minuten lang te reanimeren. Maar mocht hij ontwaken uit zijn coma en een leven leiden als kasplantje, dan ben ik benieuwd of de familie niet liever voor hem had gewenst dat hij was komen te overlijden zonder die keuze te moeten maken. Iemand in vegetatieve toestand kan nog een leven lang voort "leven" in een stabiele toestand.
Kasztanka schreef:Eens de hersencellen beschadigd, altijd beschadigd (net als longblaasjes bvb.)