Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:44

Vereenvoudigde versie:

Door overdreven geslachtskenmerken zoals aburd grote borsten is de vrouwtjemens ook buiten haar vruchtbare periode aantrekkelijk voor de mannetjesmens.

Door onder meer de clitoris is paren voor de vrouwtjes ook buiten haar vruchtbare periode aantrekkelijk.

Dit leidt tot veel paren = veel nageslacht, een sterke klantenbinding = goede zorg voor het nageslacht.
Een heel succesvol model voor de mens als jager verzamelaar omdat het een belangrijk bindmiddel voor de groep is.

Zodra de mens gaat landbouwen, bezit vergaren kan het erfrecht roet in het eten veroorzaken.
Wanneer er vererving via de vrouwelijk lijn plaatsvindt is er geen probleem.
Dat is er wel als de samaneleving vererving via pa wil. Vaderschap is totaal onzeker tenzij de vrouw kuisheid opgedrongen wordt.
De rest is een geschiedenis van spanningsveld tussen menselijke natuur en hebberigheid.
Tegenwoordig is het nog complexer omdat ook in de anti-conceptie ongelijkheid bestaat.
DNA-onderzoek geeft wel zekerheid doch achteráf en dat lost niets op.

Onder de streep:
Sex is heel belangrijk voor de diersoort mens.
Of het voor een individueel mens belangrijk is, is daarmee niet gezegd.
Er ís een groot potentieel voor sex als ruilmiddel door het gewicht ervan in het algemeen.
Ruilen kan voor geld, voor diensten, voor zekerheid.
Sommigen benutten het belang door het als ruilmiddel te gebruiken.
Anderen niet.
Allemaal goed.

Bloodymary

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:58

Haha, geweldig welke richting jij deze discussie hebt gestuurd. En niemand heeft er een goed weerwoord op......

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:01

Bloodymary schreef:
Haha, geweldig welke richting jij deze discussie hebt gestuurd. En niemand heeft er een goed weerwoord op......

:?

Zijn 'feiten' zijn gebaseerd op los zand (bronvermelding? 'ik heb gehoord dat...' telt nl niet), dus het lijkt me niet eens nodig om hierop in te gaan. Misschien begrijp jij zijn posts niet helemaal? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:02

waarom zou er persé een weerwoord moeten zijn?

hetgeen waar HC het over heeft is een uitleg over seksualiteit door de eeuwen heen en hoe mensen er mee om (kunnen) gaan.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:07

Ik weet niet of ik zijn posts goed begrijp, dat weet hij alleen zelf, maar ik interpreteer ze wel zo dat heel veel vrouwen (wie de schoen past trekke hem aan) hier min of meer worden uitgemaakt voor huissloofjes en prostituees. Voel mezelf niet aangesproken, aangezien ik voor voldoende ruilmiddel zorg.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:08

Quellian schreef:
HC, uit je posts hier begrijp ik dat jij alles doet. Jij zorgt voor jullie zoon, je doet het huishouden, je zorgt voor de inkomsten en je gaf aan seksslaaf te zijn. Wat is de inbreng van jouw vrouw/vriendin binnen jullie relatie om deze gelijkwaardig te houden? :)

Nee, niet goed begrepen.
Ik doe inderdaad veel in samenwerking met mijn partner.
We verdelen de taken naar onze verschillen. Ik zaag bomen en klief blokken. Zij rijdt de kruiwagen en stapelt.
Idem de zorg voor onze zoon. Ik heb meer geduld en ben makkelijk over ongemak. Zij is planmatig sterker en nauwgezetter.
Verder vinden wij beiden dat het recht van de ene niet automatisch de inverse plicht van de ander is. Als de één niet uit wil is de ander niet verplicht thuis de blijven.
Als je exclusiviteit op een bepaald punt wil, moet je dat maar de moeite waard maken. Je bepaalt zelf hoe belangrijk je dat vindt en wat je daarvoor wil doen.
Idem jouw partner(s)
Andere, eventueel verschillende, aspecten zijn minder belangrijk vor één, maar misschien belangrijk voor de ander; dat is heel prettig ´wisselgeld´. Kost de ene weinig, levert de ander veel op. Win-Win.
Voor ons is de situatie gelijkwaardig. Zo niet dan doen we er wat aan.
Verandering is continue dus we doen er continue wat aan. Meest kleine dingen, soms grotere, soms heel groot en dan vraag je; Wat doen we? Blijven we bij elkaar of wat?
Dat is een voorbeeld van een groot pallet aan dergelijke zaken. Het is een hoofdprijs als je een partner vind die intellectueel zo bij je past. Dat is op zich al veel waard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:09

suze_ schreef:
waarom zou er persé een weerwoord moeten zijn?

hetgeen waar HC het over heeft is een uitleg over seksualiteit door de eeuwen heen en hoe mensen er mee om (kunnen) gaan.

+ komt het er op neer dat ie zegt dat het allemaal voro interpretatie vatbaar is, sja dan ben je idd snel uitgel*lt. :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:11

Nee dat doet hij niet, hij vindt dat vrouwen dat moeten doen, om dat er tegenover te stellen.

Ik voel me ook niet aangesproken, maar wil best privé hoertje en huishoudster zijn thuis hoor :j :j

Suze, uitleg door de eeuwen heen? Ik zie liever een bronvermelding, een natte vinger in de lucht steken kan elke zak hooi.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:12

Huertecilla schreef:
Verder vinden wij beiden dat het recht van de ene niet automatisch de inverse plicht van de ander is.

Nou, dan zijn we er toch? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:13

Diana, je zou een vrouwelijke geschiedenis van de wereld van Marilyn French eens moeten lezen. :)
Goed boek!

HC heeft het zr. kort samengevat, maar klopt wel :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:16

suze_ schreef:

:)*

Zonder énig waardeoordeel.

Ik verbaas met trouwens over de negatieve kijk hier op prostitutie als fenomeen. Het is handel. Sex voor geld. Daar maken heel veel vrouwen gebruik van.
In veel universitaire studierichtingen verdient tweederde van de vrouwelijke studenten gedurende die studie wel een wat bij met sex.
Die hebben later huiske boompje paard. Zitten hier op Bokt.
Soms als huisvrouw soms als trofeevrouw.
Ik heb geen waardeoordeel.
Het enige wat ík niet pluis vind zijn schijnheiligheid en bedrog, verborgen agendas.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:21

Quellian schreef:
Nee dat doet hij niet, hij vindt dat vrouwen dat moeten doen, om dat er tegenover te stellen.

Jij vult in wat ik vind endat is ee NoNo.
Zou je svp op willen houden met schrijven wat ik vind?!
Dat jij het wellicht niet begrijpt wat ik schrijf is joúw probleem.
Ik ga daar de rode knop voor gebruiken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:23

suze_ schreef:
Diana, je zou een vrouwelijke geschiedenis van de wereld van Marilyn French eens moeten lezen. :)
Goed boek!

HC heeft het zr. kort samengevat, maar klopt wel :j

Goede suggestie!!

´De Naakte Aap´ van Desmond Morris heb ik ook al genoemd. Is een verre voorloper en heel laagdrempelig. Goed perspectief bij het boek van French.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:24

Och och HC, ik dacht dat je een grote jongen was? Probeer je hier in elk geval wel te zijn met je posts :)

Suze, de tijden zijn wel ff behoorlijk veranderd. Vroeger werden vrouwen aan hun haren mee de grot in gesleept, in dezelfde tijd dat mannen nog op wilde jaagden, maar een PRAKTISCHE relatie (waar het merendeel tegenwoordig mee te maken heeft, zeker de relaties waarmee een gezin draaiend moet worden gehouden) denkt niet meer met de geslachtsdelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:27

Diaan dat boek loopt van prehistorie tot de moderne tijd.
Echt geloof me.. het is heel interessant :)

Ik geloof zelf dat er nog ruimschoots 'oer' in ons zit trouwens :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:28

tuurlijk zit het in ons, maar daar moeten we ons toch niet door laten leiden? :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:29

Ayasha schreef:
tuurlijk zit het in ons, maar daar moeten we ons toch niet door laten leiden? :)

Dank u.

We leven in 2010, je kunt je niet meer laten leiden door je oerinstincten. Zou een mooie bak worden. Vandaag de dag kunnen mensen héél goed nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:30

Hmm... ik vind de afweging verstand of instinct volgen soms best moeilijk hoor. Heel vaak blijkt mijn instinct het beter te weten. :D

En veel 'oer' gaat denk ik ook heel onbewust.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:32

Neuh, ik heb daar geen last van. Ik kan enorm zin hebben in seks hoor, maar als ik op het werk zit dan gaat het toch echt even over. Godzijdank zijn we verder geëvolutioneerd en kan ik met mijn hersenen WETEN dat het niet gepast is om me aan mijn haren mee te laten slepen door de eerste mannelijke persoon die voorbij komt. Sorry, seks vandaag de dag is toch anders dan seks eeuwen geleden toen we nog in grotten woonden. Het 'oer' zal er vast wel zijn, maar we hebben nu ook hersenen. Cadeautje, extra gift.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:35

Quellian schreef:
Neuh, ik heb daar geen last van. Ik kan enorm zin hebben in seks hoor, maar als ik op het werk zit dan gaat het toch echt even over. Godzijdank zijn we verder geëvolutioneerd en kan ik met mijn hersenen WETEN dat het niet gepast is om me aan mijn haren mee te laten slepen door de eerste mannelijke persoon die voorbij komt. Sorry, seks vandaag de dag is toch anders dan seks eeuwen geleden toen we nog in grotten woonden. Het 'oer' zal er vast wel zijn, maar we hebben nu ook hersenen. Cadeautje, extra gift.

_O- Oh gut ik ben een beelddenker :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:37

Quellian schreef:
Suze, de tijden zijn wel ff behoorlijk veranderd. Vroeger werden vrouwen aan hun haren mee de grot in gesleept, in dezelfde tijd dat mannen nog op wilde jaagden, maar een PRAKTISCHE relatie (waar het merendeel tegenwoordig mee te maken heeft, zeker de relaties waarmee een gezin draaiend moet worden gehouden) denkt niet meer met de geslachtsdelen.

Inderdaad zijn de tijden wel ff veranderd.

Juist vandaag is er ongekende sexuele vrijheid vanwege de hulpmiddelen zoals anti-conceptie en SOA-bescherming in combinatie met baas over eigen lijf (m/v).

Je (m/v en in overdrachtelijke zin) hebt álle vrijheid om te doen en laten wat je wil en de negatieve consequenties zijn nihil vergeleken met vroegah.
Ook het eventuele hek om je relatie(s) bepaal je zelf.

Het is mijns inziens heel triest als een waardevolle bron van genot, van kwali-tijd, verwaarloosd wordt. Voor alle betrokkenen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:41

Quellian schreef:
Sorry, seks vandaag de dag is toch anders dan seks eeuwen geleden toen we nog in grotten woonden.

Inderdaad. Tegenwoordig weten we (m/v) waar de knopjes zitten en waar ze voor zijn. Ook rékken vol met speelgoed.
Dit alles zonder gelijk 10 kinderen achter elkaar te verwekken/baren.

Maar goed, het belangrijkse sex-orgaan zit tussen de oren. Waar geen wil is is geen weg. Daar mist niemand wat aan behalve eventueel jezelf (m/v, in overdrachtelijke zin).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:43

Huertecilla schreef:
Het is mijns inziens heel triest als een waardevolle bron van genot, van kwali-tijd, verwaarloosd wordt. Voor alle betrokkenen.

Voor alle betrokkenen? Ik denk dat het niet echt waardevol genot en kwali-tijd genoemd kan worden op het moment dat een vrouw enkel met de benen wijd mag omdat de man er recht op heeft. Hij heeft immers de hele dag gewerkt en ze moet wel wat doen om haar waardering te laten blijken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:49

suze_ schreef:
Hmm... ik vind de afweging verstand of instinct volgen soms best moeilijk hoor. Heel vaak blijkt mijn instinct het beter te weten. :D

En veel 'oer' gaat denk ik ook heel onbewust.

Over de onbewuste motivaties is veel informatie. Het is verbluffend hoe primair, ´oer´ onze keuzes zijn.

Daar ligt een enórm probleem door plastische chirugie; wat je ziet is niet meer wat je krijgt. Je ´oer´ staat dan op het verkeerde been en je instict wordt besodemieterd.

Verliefdheid is chemie. Met kunstmatige feromonen kunnen we ook daarmee beduveld worden.

Wat je er mee doét is ratio. Dat is gelukkig iets wat je bewust doet. Het is dan wel fijn als je keuzes ook daadwerkelijk bewust zélf maakt en niet door je programmering van hoe ´het hoort´.
Voor die bewustheid zijn boeken zoals van Morris en French zeer waardevol.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:50

Quellian schreef:
Huertecilla schreef:

Voor alle betrokkenen? Ik denk dat het niet echt waardevol genot en kwali-tijd genoemd kan worden op het moment dat een vrouw enkel met de benen wijd mag omdat de man er recht op heeft.

Ik ook niet.
Die vrouw kan daar dan zelf wat aan doen. Of niet en dan ook niet over zeuren.