Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:06

Ja dat vind ik ook.
Ik vergeet alleen nooit meer dat Halsema bij een een of ander tv praatprogramma met volgens mij Katja Schuurman en Sofie Hilbrand een hele 'tirade' tegen de matige (parttime) arbeidsparticipatie van de Nederlandse vrouw heeft gehouden en dat er vanuit de overheid fulltime werken gestimuleerd moest worden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:08

Oei oei Heino, even geemancipeerd doen hoor. Mannen kunnen ook part time gaan werken. :D

Het leuke is, ik ken nu al 4 stellen met kinderen waarbij de vrouw het hoogste salaris heeft en fulltime werkt terwijl de man minder is gaan werken en voor de kinderen zorgt. Gaat hartstikke goed volgens mij.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:10

Heb dat programma niet gezien, maar opzich mag fulltime werken van mij best gestimuleerd worden. Door bvb meer ruimte voor thuiswerken (3 dagen op werk, 2 dagen thuis bvb) en betere kinderopvang. Meer mogelijkheden voor de vader om parttime te werken, zodat de zorg beter verdeeld kan worden. Zolang het werk niet ten koste gaat van het kind begrijp ik dat wel. Voor zover ik weet is dat ook wat GroenLinks beoogt, meer participatie maar niet ten koste van de kinderen :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:11

Waves schreef:
Het leuke is, ik ken nu al 4 stellen met kinderen waarbij de vrouw het hoogste salaris heeft en fulltime werkt terwijl de man minder is gaan werken en voor de kinderen zorgt. Gaat hartstikke goed volgens mij.

Zo zal het bij mij en mn vriend hoogstwaarschijnlijk ook gaan worden :) Hij werkt voornamelijk in de avonduren, dus kan overdag prima voor de kinderen zorgen, ik werk juist overdag, maar wil wel bewust parttime gaan werken door de huidige slechte werkomstandigheden voor moeders. Relatie onderhouden is immers ook belangrijk ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:19

Heino schreef:
Nikka: ik denk dat een deel van de groei van GGZ behoefte te wijten is aan de veranderde maatschappij. De maatschappij is snel, en stelt veel eisen aan een mens. Niet iedereen kan daar even goed mee omgaan. Verslavingen, depressies, dwangneuroses etc. zijn het gevolg. Bovendien rust er steeds minder een taboe op GGZ. Mensen durven te erkennen dat ze hulp nodig hebben en zetten die stap, het is laagdrempeliger geworden. En er komt steeds meer kennis over GGZ.

Ik ben het ten dele met je eens. Ik denk ook dat een heleboel natuurlijke problematiek (zie bijv rouwverwerking) al snel gemedicaliseerd wordt, zo ook psychische problemen. Hoe vaak ik al op Bokt zie, dat mensen elkaar aanraden om maar naar een psycholoog te gaan. Je ziet het in de toename van met name de ambulante zorg en je ziet vrijwel geen toename van de klinische zorg. Het is maar de vraag of elk aanbod altijd nodig is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:26

Nikka schreef:
Het is maar de vraag of elk aanbod altijd nodig is.

Dat denk ik niet :) Ik denk dat Internet persoonlijke contacten deels doet verwateren en ik denk niet dat dit een goede ontwikkeling is. Mensen praten niet echt meer met elkaar heb ik de indruk, althans, niet irl. Je hoort van de mensen die jij beschrijft ook heel vaak "ja maar ik kan met niemand praten". Jawel, dat kan vaak wel, je hebt het alleen niet geleerd..

Daarnaast denk ik dat er ook vrij veel "excuus aandoeningen" zijn. Kinderen die vroeger vervelend of onopgevoed genoemd werden en die bijgestuurd werden met een draai om de uren (figuurlijk) krijgen nu de stempel ADHD incl. bijbehorende hulpverlening. Kom ik weer terug op die ouders en opvoeding: denk dat de opvoedkwaliteit ook sterk achteruit gegaan is, hoewel ik niet weet of dit ook feitelijk zo is.

Tot slot zit er vrij veel geld in medicatie, hoewel dat weer een andere tak van de gezondheidszorg is. Veel medicijnen doen het niet beter dan placebo, en worden toch in grote getalen voorgeschreven. Daar gaat ook een hoop geld in zitten denk ik.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:33

Ik denk dat daar best geld te verdienen is. Ik denk ook dat veel huisartsen gebruik maken van een afschuifsysteem. Begrijpelijk, dat wel. Met de kortere spreekuurtijden en weinig ruimte eromheen en de grotere vraag wordt er relatief snel doorverwezen. De huisarts die het gezin kende, ruimte had voor een advies en ook de status had als deskundige is verdwenen. Daarnaast is de druk vanuit de "patiënt" en de invloed van internet ook veel groter.
En we hebben ook een cultuur dat alles oplosbaar moet zijn. Tja frustraties horen nu eenmaal bij het leven.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:41

Nicolletje schreef:
Heino, dat is apart. Ik voel me namelijk nogal 'in de steek gelaten' door mensen zoals Femke Halsema (daar heb jij toch op gestemd?) die goedbedoeld juist vrouwen willen laten participeren in de maatschappij, en ze daardoor in een spagaat van moederschap en kinderen zetten.

De hele samenleving doet eraan mee, huizen kunnen niet langer op 1 salaris gekocht worden maar huurhuizen worden minder en minder.
In het kader van het topic weet ik niet wat specifiek de PVV hiermee wil eerlijk gezegd.

Waarom ik die film aanhaalde, over de PvdA, is dat het me altijd bij is gebleven welke idealen de PvdA toen heeft nagestreefd, namelijk rechten en opkomen voor de arbeiders.
Naar mijn mening worden juist de gewone arbeiders met een gewoon salaris van zo'n rondom 1400 euro per maand gigantisch in de steek gelaten door de hele overheid. Ze vallen buiten elke regeling van bijstand of belasting, maar verdienen eigenlijk niet genoeg om een gezin goed te kunnen onderhouden, waardoor de vrouw vaak ook moet werken, maar dan komen ze in de knoop met de kinderen.
Als je een gewoon salaris verdient loont het soms meer om gewoon niet te werken en uitkeringen en regelingen te krijgen, dat heet de 'armoedeval'.

Ik ben overigens niet genoeg op de hoogte wat de PVV hiermee wil, ik herinner me alleen uit de film die ik eerder aanhaalde, het enorme verzet waarmee Pieter Jelles Troelstra ontvangen werd, maar toch het begin van een revolutie voor de arbeidersklasse bleek te zijn geweest.

Die hele participatie politiek is een grote mislukking. Destijds werd die beslissing met maar één doel voor ogen ingevoerd. Kunstmatig de lonen laag houden zodat het bedrijfsleven de vruchten kon plukken. Achteraf blijkt dat het gevolg is dat de kinderen voor een groot deel door instituten als school en kinderopvang opgevoed worden, terwijl die instituten daar helemaal niet op ingesteld zijn. Nu betalen we de prijs met als gevolg een tweedeling van de maatschappij daar de gastarbeider een indirect gevolg was van die politiek. We zitten nu met 400.000 werkelozen en een hele groep kanslozen die alleen maar kanslozer worden omdat door het tekort aan werk er alleen maar personeel met een bepaalde opleiding in dienst genomen worden. Dit heeft ook weer gevolg op de kinderen van die groep en zo is de vicieuze cirkel rond. En dan te bedenken dat er geluiden opgaan om nog meer mensen uit het buitenland te halen! Wie is er nou eigenlijk gek, vraag ik me af?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:10

De meeste mensen hoor je daar niet over of kunnen hun beeld heel goed bijstellen naar 'ja maar...'

Het lijkt mij duidelijk dat ik niet altijd een enorm fan ben van Halsema als politica, wegens haar in mijn ogen ambivalente uitspraken over geloof en vrouwen (en de echte wereld daarbuiten).

Toch kunnen veel (bijvoorbeeld) Groen-links stemmers hun stem goed verantwoorden naar de buitenwereld zonder dat er mensen zijn die ze automatisch in een hokje 'geitenwollensokfiguur' o.i.d. stoppen (was heel vroeger wel anders trouwens) of ze keihard aanvallen op de mogelijke communistische ideeën, of gewoon keihard aanvallen met kritiek op wat een Groen Links voor de hele handel in Nederland zou betekenen als we voor Halsema als predisent gaan.

Partijen als Groen Links willen bijvoorbeeld milieuproblematiek aanpakken, ten koste van bijvoorbeeld de automobilist.
In Groen-links kringen lijkt het me niet dat je trots hoeft te vertellen dat je een transportbedrijf met 500 stinkende, ronkende vrachtwagens hebt en dat je daardoor een villa met zwembad en een eigen helicopter hebt kunnen kopen. Ofzo.

Dit is op zich maatschappelijk best geaccepteerd allemaal.

Toch, als mensen dan de immigratieproblematiek aan de kaak willen stellen en kritiek erop uiten, dan wordt de partij die hun mening verwoordt, afgedaan als 'populistisch' en 'spelen ze in op de onderbuikgevoelens'.
Naar mijn mening spelen partijen die de automobilist aansprakelijk willen stellen voor de wereldwijde CO2 uitstoot net zo goed in op 'onderbuikgevoelens' van mensen om daardoor hun belastingen ('milieumaatregelen') in te mogen voeren.

Als je dan de hele kwestie PVV bekijkt, kom ik tot de conclusie: Milieumaatregelen = 'goed' en Immigratiemaatregelen = 'fout'.

Ik denk dat daardoor PVV'ers zich telkens aangevallen voelen, dat zij zich gesteund voelen door deze partij, betekent automatisch dat ze door dat hele PVV demoniserings-gedoe van o.a. de overige partijen, in de 'foute' hoek gezet worden en geeft mensen blijkbaar het recht om keihard te bekritiseren op een manier die soms ronduit beledigende vormen aanneemt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:54

Nicolletje, iedere zin die je schreef raakt precies de kern van wat er nu aan de hand is. Alles is geoorloofd en toegestaan in het demoniseren en aanvallen van een partij die juist één van de grootste problemen van deze tijd aankaart. Het is een blindheid voor een probleem dat men domweg niet wil zien omdat links het niet politiek correct vindt. Het was ooit die knettergekke Minister Vogelaar van de PVDA die kwekte dat Nederland in de toekomst een joods-christelijk-islamitische traditie zal kennen en dat ze de islam wilde helpen wortelen in de Nederlandse samenleving.
Minister Donner die rustig stelt dat als er een meerderheid in Nederland voor de Sharia is dat dat mogelijk zou moeten zijn.

Van alle immigranten die jaarlijks een verblijfsvergunning vragen, is het grootste gedeelte Moslim. Als je dat soort zaken voorbij ziet komen dan is het niet raar of verwonderlijk dat er op den duur een beweging als de LPF en later de PVV opstaat en vele zetels in het parlement scoort. i.p.v. als politiek op z'n minst te doen alsof je luistert naar 1/3 van het volk, dwingt de politiek gewoonweg die filosofie aan ons op. Alles wat onder dwang gebeurt, roept weerstand op. Dat is menselijk en is zo oud als Jeruzalem.

Van de ongeveer 16.150 in behandeling genomen asielaanvragen in 2009 zijn zo’n 12.400 aanvragen gedaan door mensen uit een ‘moslimland’.
Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) geschreven aan de Tweede Kamer naar aanleiding van vragen van de PVV.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:20

Dat niet alleen, vanwege het feit dat er zoveel misbruik nu van ons beleid gemaakt wordt, maakt het de echte vluchtelingen en ook Nederlandse mensen die verliefd worden op een buitenlander, straks niet leuker erop, in het klimaat of de sfeer waarin zij uiteindelijk in Nederland terecht komen.

Wilders is ook niet helemaal gek: ik zag in zijn programma dat hij 5000 echte vluchtelingen per jaar wil toestaan.

De EU geeft hiervoor een extra toelage van 4000 euro per jaar per vluchteling aan Nederland, maar wij halen dit quotum van 5000 van Wilders nu nog nieteens als ik de cijfers zie.

Daarentegen, landen die de vluchtelingenproblematiek lekker aan hun laars lappen krijgen een extra bonus van 2000 euro per vluchteling per jaar .
Maar dat is uiteraard niet Nederland :+
Aangezien het erop lijkt dat hij het hele immigratiebeleid aan zijn laars wil gaan lappen, kunnen wij in de toekomst een extra bonus van de EU opstrijken lijkt mij :list:

Nee maar even serieus, wat jij zegt, als er straks 1 schaap over de dam is volgen er meer.
Het is ook dankzij de EU dat wij als hele EU opgescheept zitten met allerlei immigranten waar steeds meer landen ook de bijbehorende problemen mee krijgen.
Maar de EU geeft vervolgens blijkbaar niet thuis om deze problemen te helpen oplossen.

Als er straks nog meer van dit soort Wilders-figuren in de regering komen bij de EU lidstaten, dan lijkt het mij dat de bobo's in Brussel flink aan hun kont mogen gaan krabben en nog eens goed hun eigen regels na gaan kijken, je kan dan toch niet meer blind de andere kant op blijven varen??

Ik vind het echt een schande wat er in Zweden en op kleinere schaal in Nederland gebeurt, dat mensen daar mogen wonen en geld toekrijgen en dan vervolgens enorme rellen gaan maken en de democratie ondermijnen door Joden aan te vallen en te bedreigen en Zweden kijkt toe en zegt "ja maar dat mag want het is vrijheid van geloof" :?

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:30

Wat dacht je van Denemarken?

De Deense Moslimpartij (DAMP) kondigt op haar site de spoedige overname door de islam van Denemarken aan. De partij streeft er naar zoveel mogelijk moslims in het parlement te krijgen. In Denemarken wonen 700.000 moslims. Samen zijn zij goed voor ongeveer 60 zetels, dat is een derde deel van het totale aantal parlementszetels.
De partij ontvouwt het volgende scenario: direct nadat Turkije lid is geworden van Europa, kunnen 1 miljoen Turkse moslims naar Denemarken komen en zorgen voor voldoende politieke macht.
De partij waarschuwt op de website dat wanneer moslims slecht worden behandeld, dit tot onlusten zal leiden. Verder stelt de DAMP-site: ‘Veel Denen vinden het nog vreemd, maar we kunnen jullie verzekeren dat met een moslim regering in Denemarken alles beter zal gaan: geen drugs en misdaad meer, maar vrede en menselijkheid in plaats van onzedigheid en uitholling van de mensenrechten. Denemarken wordt het eerste moslimland van Europa’.

Bron

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:31

Raar eigenlijk, volgens mij was er in Denemarken vroeger nooit zoveel misdaad.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:32

janesmith schreef:
We zitten nu met 400.000 werkelozen en een hele groep kanslozen die alleen maar kanslozer worden omdat door het tekort aan werk er alleen maar personeel met een bepaalde opleiding in dienst genomen worden. Dit heeft ook weer gevolg op de kinderen van die groep en zo is de vicieuze cirkel rond. En dan te bedenken dat er geluiden opgaan om nog meer mensen uit het buitenland te halen! Wie is er nou eigenlijk gek, vraag ik me af?

Als de arbeidkrachten niet in Nederland te vinden zijn, gaat het werk vanzelf naar het buitenland. Gevalletje kind en badwater. Aangezien we in dit land niet genoeg kindjes maken, moeten we belastingbetalers uit het buitenland gaan importeren.

Overigens is de tweede generatie niet zonder meer kansloos. Er zijn er wel degelijk die wel goed zijn op school een een goede opleiding kunnen voltooien. Als we die gaan uitsluiten uit het proces zijn we zelf gewoon keihard oliedom en uiteindelijk kansloos op de wereldmarkt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:39

joostvangestel schreef:
Als de arbeidkrachten niet in Nederland te vinden zijn, gaat het werk vanzelf naar het buitenland. Gevalletje kind en badwater. Aangezien we in dit land niet genoeg kindjes maken, moeten we belastingbetalers uit het buitenland gaan importeren.

Als ze hier komen om alleen te werken vind ik het prima hoor, ik heb geen enkel probleem met Poolse arbeiders bijvoorbeeld.
Maar als ze zich echt misdragen dan kunnen ze net zo makkelijk weer het land uit gezet worden.

Die DAMP heeft volgens mij geen poot aan de grond weten te krijgen omdat zij in strijd waren met de mensenrechten, ofzoiets, had ik ooit ergens gelezen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:42

joostvangestel schreef:
Als we die gaan uitsluiten uit het proces zijn we zelf gewoon keihard oliedom en uiteindelijk kansloos op de wereldmarkt.

Is dat niet hetzelfde gevalletje kind en badwater?

Als bepaalde bevolkingsgroepen de sfeer zo creëren dat ze eigenlijk een opsplitsing van de maatschappij willen en de Nederlandse democratie en gelijkheid ondermijnen, worden deze hoog opgeleide mensen toch automatisch meegenomen in de beeldvorming die ze zelf creëren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:56

Nicolletje schreef:
Toch kunnen veel (bijvoorbeeld) Groen-links stemmers hun stem goed verantwoorden naar de buitenwereld zonder dat er mensen zijn die ze automatisch in een hokje 'geitenwollensokfiguur' o.i.d. stoppen (was heel vroeger wel anders trouwens) of ze keihard aanvallen op de mogelijke communistische ideeën, of gewoon keihard aanvallen met kritiek op wat een Groen Links voor de hele handel in Nederland zou betekenen als we voor Halsema als predisent gaan.

En dat vind ik ergens jammer, ik wil juist eens discussiëren over wat anders dan die eeuwige migranten en Moslims. Kom maar met inhoudelijke argumenten tegen GroenLinks, ik wil er graag over praten (en dat hebben al meerdere GroenLinksers aangegeven in dergelijke topics). Maar dan zonder theedrinken en knuffelen, maar met inhoudelijke partijpunten en onderbouwde betogen tegen deze punten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:02

joostvangestel schreef:
janesmith schreef:
We zitten nu met 400.000 werkelozen en een hele groep kanslozen die alleen maar kanslozer worden omdat door het tekort aan werk er alleen maar personeel met een bepaalde opleiding in dienst genomen worden. Dit heeft ook weer gevolg op de kinderen van die groep en zo is de vicieuze cirkel rond. En dan te bedenken dat er geluiden opgaan om nog meer mensen uit het buitenland te halen! Wie is er nou eigenlijk gek, vraag ik me af?

Overigens is de tweede generatie niet zonder meer kansloos. Er zijn er wel degelijk die wel goed zijn op school een een goede opleiding kunnen voltooien. Als we die gaan uitsluiten uit het proces zijn we zelf gewoon keihard oliedom en uiteindelijk kansloos op de wereldmarkt.

We hebben helemaal geen arbeidskrachten nodig momenteel. Laten we eerst de 400.000 werkelozen die er nu zijn maar eens aan een baan helpen, dan zien we wel verder of we nog mensen uit het buitenland nodig hebben.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:07

janesmith schreef:
We hebben helemaal geen arbeidskrachten nodig momenteel. Laten we eerst de 400.000 werkelozen die er nu zijn maar eens aan een baan helpen, dan zien we wel verder of we nog mensen uit het buitenland nodig hebben.

Ik denk dat dat een utopie is, die 400.000 zijn lang niet allemaal plaatsbaar in het bedrijfsleven. Zit ook een gedeelte verholen arbeidsongeschikten tussen en mensen die al zo lang van de arbeidsmarkt zijn die niet kunnen of willen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:30

Er zou best wel eens een punt mogen gemaakt worden tegen de mensen die niet willen. Er zijn er genoeg die het bij medische keuringen steeds weer zo weten te draaien dat ze niet hoeven te werken terwijl iedereen weet dat ze dat wel kunnen. Dan kun je een heleboel besparen op al die uitkeringen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:48

Lithya schreef:
Er zou best wel eens een punt mogen gemaakt worden tegen de mensen die niet willen. Er zijn er genoeg die het bij medische keuringen steeds weer zo weten te draaien dat ze niet hoeven te werken terwijl iedereen weet dat ze dat wel kunnen. Dan kun je een heleboel besparen op al die uitkeringen

Maar dat is gewoon niet zo makkelijk. Ze zeggen natuurlijk niet dat ze niet willen, maar dat ze niet kunnen. En er zijn er die maken er een wetenschap van om dat onderbouwd te krijgen.
Daarnaast is dwang ook niet alles, iemand op het werk neerzetten betekent niet dat ze produktief zijn. Er bestaat ook zoeits als intern verzuim. Geen enkele werkgever staat daarnaast te wachten op een ongemotiveerde medewerker.
Zolang het nog zo is dat mensen met een 40 urige werkweek minder verdienen dan als ze een uitkering hebben met allerlei subsidies, maak je weinig kans om het op te lossen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:51

Nikka schreef:
janesmith schreef:

Ik denk dat dat een utopie is, die 400.000 zijn lang niet allemaal plaatsbaar in het bedrijfsleven. Zit ook een gedeelte verholen arbeidsongeschikten tussen en mensen die al zo lang van de arbeidsmarkt zijn die niet kunnen of willen.

Dat is zo, maar het cijfer is ook eigenlijk hoger dan de officiële 430.000 van nu. Veel werkzoekenden worden officieel niet als werkeloos geteld omdat ze als zodanig niet in het systeem opgenomen zijn. Het aantal WW uitkeringen steeg wederom van 25.800 in mei naar 34.800 in juni.
Je bent volgens het CBS werkeloos als je tussen de 15 en 64 jaar bent en geen werk hebt (of werk hebt voor minder dan 12 uur per week) en wanneer je staat ingeschreven bij een arbeidsbureau voor een baan van tenminste 12 uur per week. Hoeveel werkzoekenden zijn er niet die niet ingeschreven staan of in de AOW zitten? Nederland is kampioen kunstmatig de werkeloosheidscijfers laag houden door boekhoudkundige trucjes.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:59

Nikka schreef:
Lithya schreef:

Maar dat is gewoon niet zo makkelijk. Ze zeggen natuurlijk niet dat ze niet willen, maar dat ze niet kunnen. En er zijn er die maken er een wetenschap van om dat onderbouwd te krijgen.
Daarnaast is dwang ook niet alles, iemand op het werk neerzetten betekent niet dat ze productief zijn. Er bestaat ook zoiets als intern verzuim. Geen enkele werkgever staat daarnaast te wachten op een ongemotiveerde medewerker.
Zolang het nog zo is dat mensen met een 40 urige werkweek minder verdienen dan als ze een uitkering hebben met allerlei subsidies, maak je weinig kans om het op te lossen.

Klopt, maar er zijn er ook meer dan genoeg die geen kampioen onderbouwen zijn en er met gemak door een goed psychiater uitgevist zouden worden. Probleem is gewoon dat er vaak dingen door de vingers wordt gezien om mensen maar tevreden te houden. Daarnaast is het ook niet duidelijk of ze niet productief zijn. Sommigen hebben nooit gewerkt en kunnen er geen zinnig woord over zeggen. Daarnaast mag je van mij ook aanpakken dat de WW meer oplevert dan een voltijdbaan. Dat is dan ook echt te zot voor woorden en lokt het verzuim en de uitval uit.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:04

De VVD en PVV willen dat inderdaad hard aanpakken en zorgen dat het verschil tussen uitkering en baan groter wordt.
Maar daar protesteren de linkse partijen weer tegen. Die willen dat niet. Waarom krijg ik altijd een dejavu gevoel bij dit soort berichten?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:10

janesmith schreef:
De VVD en PVV willen dat inderdaad hard aanpakken en zorgen dat het verschil tussen uitkering en baan groter wordt.
Maar daar protesteren de linkse partijen weer tegen. Die willen dat niet. Waarom krijg ik altijd een dejavu gevoel bij dit soort berichten?

Omdat er toch bekent is dat links graag leuk, lief en aardig wordt gevonden en daarom voor sinterklaas speelt? Wanneer er dan het woord bezuinigen naar voren komt en moet komen, geeft dat veel problemen bij sommige partijen omdat die andere ideeën hebben over de financiële uitgaven.