zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:27

Ik geloof niet dat er maar 1 Marokkaan is die nog nooit in Marokko is geweest.
Maar dan nog als zij in Nederland zijn geboren, waarom gedragen ze zich dan niet alsof Nederland hun thuisland is.
Bevuil je eigen nest niet! Maar wat is dan hun nest?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:28

Heino schreef:
Maar dat zijn niet de angsten die ik om me heen hoor van Moslims :)

Dan heb je duidelijk de film die ik net heb gelinkt niet gezien.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:29

Is het probleem echt erger geworden of lijkt het nu alleen erger geworden omdat er zoveel meer aandacht aan wordt besteed? En: tot nu toe heeft niemand een hapklare oplossing geboden. Die bestaat denk ik ook niet, omdat het een gecompliceerd probleem is. Heb je het rapport gelezen over omstandigheden die criminaliteit veroorzaken? De oplossing ligt m.i. in het aanpakken van die omstandigheden.

Een probleem constateren is 1, een oplossing vinden is veel moeilijker. Komt ook door het domino effect. Als je een bepaalde verandering doorvoert, in dit geval om te voorkomen dat iemand later vervalt in crimineel gedrag, heeft dit vaak (onbedoelde) bij-effecten. Soms zijn deze te voorzien, soms niet. Daarom is een besturen in het algemeen ontzettend lastig. Tel daar nog eens de factor mens (niet iedereen reageert volgens het boekje) bij op en je hebt een zeer gecompliceerd probleem.

Ik weet niet hoe je het wel moet oplossen. Ik weet alleen dat Geert Wilders naar mijn mening géén oplossingen biedt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:31

Nicolletje schreef:
Maar dan nog als zij in Nederland zijn geboren, waarom gedragen ze zich dan niet alsof Nederland hun thuisland is.

Ze ...hun...en dan nog roepen dat PVVers niet racistisch zijn :?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:32

Nicolletje schreef:

Dat vroeg ik niet, ik vroeg of jij naar Nederland zou gaan wanneer je er enkel op vakantie geweest bent of zelfs nog helemaal niet geweest bent.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:33

Ptries schreef:
Is het probleem echt erger geworden of lijkt het nu alleen erger geworden omdat er zoveel meer aandacht aan wordt besteed?

Ik vind dat als we al 30 jaar bezig zijn met deze problematiek zonder dat we dit kunnen oplossen, dat het probleem te groot is geworden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:34

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Wie heeft die oplossing wel geboden de afgelopen 10 a 15 jaar? Het probleem is alleen maar erger en groter geworden!

Er wordt op veel niveau's aan de verschillende problemen gewerkt. Maar dat wordt slecht zichtbaar gemaakt omdat er niet met ieder gelukt project propaganda gemaakt wordt.
Intussen grijpt Wilders ieder incident aan om daar wel propaganda mee te maken voor zichzelf, zodat het net lijkt of alles erger geworden is.

Ik pleit ervoor dat men positieve acties ook gaat uitvergroten in de media, alleen zij de mensen die daar mee bezig zijn wat bescheidener dan Wilders, die overigens nog helemaal nergens iets aan gedaan heeft ook niet in de gemeentes waar zijn beweging zitting heeft.

Dat is dan wel heel stom om geen propaganda te maken van een gelukt project. Dan vraag je om ellende als je toelaat dat een ander aan de haal gaat met zoveel kiezers terwijl je het wapen daartegen in handen hebt. Buiten dat zou ik wel eens willen weten welk project dat is dat zo goed gewerkt heeft? Volgens mij is dat namelijk op z'n minst een misverstand.

In welke gemeentes heeft de PVV zitting? Volgens mij zitten ze in zowel Den Haag als Almere in de oppositie, en dat is geen zitting hebben.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:35

Heino schreef:
Dat vroeg ik niet, ik vroeg of jij naar Nederland zou gaan wanneer je er enkel op vakantie geweest bent of zelfs nog helemaal niet geweest bent.

Als mijn ouders in Amerika hun bedrijf hadden begonnen toen ik klein was had ik ook terug naar Nederland gemoeten op mijn 21e.
Maar dan zijn er weer van die slimmeriken die denken dat ik niet begrijp dat dit Amerika niet is.
Maar ik denk alleen maar, jammer dan dat ik terug moet, maar deze regel is wel veel duidelijker.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:36

Nicolletje schreef:
Als mijn ouders in Amerika hun bedrijf hadden begonnen toen ik klein was had ik ook terug naar Nederland gemoeten op mijn 21e.
Maar dan zijn er weer van die slimmeriken die denken dat ik niet begrijp dat dit Amerika niet is.
Maar ik denk alleen maar, jammer dan dat ik terug moet, maar deze regel is wel veel duidelijker.

Nog steeds geen antwoord...
Wat zou jij doen als jouw religie bedreigd wordt?

janesmith

sarabande schreef:
Nicolletje schreef:

Ze ...hun...en dan nog roepen dat PVVers niet racistisch zijn :?

Zie je wel!
Ook jij vindt dat je de hele groep over één kam mag scheren door de daden of uitspraken van een enkeling! +:)+
Deze quote gaat nog vaak terugkeren, dat weet ik zeker. _O-

Nic

Dus, als antwoord op je vraag, als ik het hier zo bont maak dat ik weet ik veel waarheen verscheept wordt (Australie??) dan is dat jammer maar wel een duidelijke regel.

Teddy321

Nicolletje schreef:
Ptries schreef:
Is het probleem echt erger geworden of lijkt het nu alleen erger geworden omdat er zoveel meer aandacht aan wordt besteed?

Ik vind dat als we al 30 jaar bezig zijn met deze problematiek zonder dat we dit kunnen oplossen, dat het probleem te groot is geworden.

Maar daar zijn we helemaal niet al 30 jaar mee bezig!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:40

Heino schreef:
Wat zou jij doen als jouw religie bedreigd wordt?

Mijn religie WORDT niet bedreigd want als ik nu naar Marokko zou emigreren zou ik me aanpassen aan de normen daar, zo dat niemand last van me heeft anders wordt het een gevecht zonder einde (zie mijn Slowakije avontuur)

Ik vind het dan ook schandalig dat er mensen zijn die topless zonnen daar en in korte broeken lopen en over een maandje (ramadan) massaal in resorts gaan zitten zuipen en vreten ten overstaan van de bevolking, waarom houdt niemand die mensen tegen :(
Maarja ze brengen geld daar he? Alleen zulke 'simpele' mensen voeden wel het idee dat wij varkens zijn die ons superieur voelen aan hun.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:40

Nicolletje schreef:
Dus, als antwoord op je vraag, als ik het hier zo bont maak dat ik weet ik veel waarheen verscheept wordt (Australie??) dan is dat jammer maar wel een duidelijke regel.

Nee, ik vraag me af wat jij zou doen wanneer je religie bedreigd wordt? Wanneer er mensen zijn die je vuil aankijken op straat, je uitschelden, massaal tegen jouw levenswijze zijn?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:41

Teddy321 schreef:
Maar daar zijn we helemaal niet al 30 jaar mee bezig!!

Nee stom he, we hebben die mensen hier zelf heengehaald, wat ging er mis?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:41

Wat wil je nou Heino??

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:42

Nicolletje schreef:
Heino schreef:
Ik geloof niet dat alle Moslims gedeporteerd gaan worden en dat ze daar werkelijk bang voor zijn. Is niet realistisch.

Ik ben misschien minder nuchter. Het is niet realistisch en uitvoerbaar maar weet jij de werkelijke gevoelens?

Het probleem is dat we het over meer dan een miljoen mensen hebben... maar goed, zeg nooit nooit want de geschiedenis leert ons dat in een land dat eenmaal de het pad van de verdeling kiest, bizarre dingen kunnen gebeuren.

Wanneer beide partijen vanuit angst-agressie gaan reageren krijg je allerlei onvoorspelbare reacties die steeds moeilijker in de hand te houden zijn.
En de gemiddelde moslim zal zich nu misschien nog niet bedreigd voelen, ik kan me ook niet voorstellen dat hij blij wordt van de dingen die Wilders roept. Het zijn toch doelbewuste beledigingen.

@Nicolletje: we proberen ook al meer dan 30 jaar kindermishandeling, vrouwenmishandeling, drugsproblemen en aids op te lossen.
Er zullen in een samenleving altijd problemen en minder aangepaste mensen zijn. Dat erkennen is overigens niet hetzelfde als je erbij neerleggen want dat zal me nu waarschijnlijk wel weer verweten worden.

Dé aanpak voor dit probleem bestaat niet. De harde aanpak, zoals ik hier hoor, lijkt vooral gericht op bestrijden achteraf, terwijl wij het als samenleving wel aan die hier geboren en getogen kinderen verplicht zijn ze al eerder bij te sturen en te proberen te voorkomen dat ze de fout ingaan.

Maar daarbij zul je dan toch moeten beseffen dat je niet alles op kan lossen en dat er in een maatschappij altijd een groep is die overlast geeft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:42

janesmith schreef:
Dat is dan wel heel stom om geen propaganda te maken van een gelukt project. Dan vraag je om ellende als je toelaat dat een ander aan de haal gaat met zoveel kiezers terwijl je het wapen daartegen in handen hebt. Buiten dat zou ik wel eens willen weten welk project dat is dat zo goed gewerkt heeft? Volgens mij is dat namelijk op z'n minst een misverstand.

In welke gemeentes heeft de PVV zitting? Volgens mij zitten ze in zowel Den Haag als Almere in de oppositie, en dat is geen zitting hebben.

Kijk de meeste partijen werken aan iets en als dat gelukt is beginnen ze aan het volgende. Ze gaan zich niet op de borst slaan van kijk mij nou eens geweldig zijn, mensen die dat nodig hebben, hebben een laag zelfbeeld.
Opscheppers noemden we dat vroeger.

Gezien alle artikelen die je van jaren her googeld zal je, als je dat wilt, genoeg geslaagde projecten kunnen opduikelen, maar ik denk niet dat je daar naar op zoek bent.

Ze zitten in de gemeente in de oppositie en kunnen acties aandragen, ik heb nog niets van een werkzame actie gehoord, terwijl iedere scheet die een PVVer laat in het nieuws komt.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:43

Nicolletje schreef:
Ptries schreef:

Maar zou het niet zo kunnen zijn dat oplossingen al in gang zijn gezet, maar dat je dit niet van de één op de andere dag merkt? Even een praktijkvoorbeeld: 10 jaar geleden durfde ik 's nachts niet in mijn eentje door Overvecht (Utrechtse wijk) te fietsen in verband met probleemjongeren daar. Laatst wel gedaan en het ging, buiten het feit dat ik mijn band lek reed, prima.

Ander praktijkvoorbeeld: in de wijk van mijn ouders was vroeger echt énorm veel overlast. Auto-inbraken, vechtende groepen, noem maar op. De laatste jaren is het er heerlijk rustig.

Dit zijn 2 voorbeelden uit mijn persoonlijke omgeving die ik beter heb zien worden. Dus er wordt wel degelijk iets gedaan dat helpt.

Je kan denk ik ook niet verwachten dat je het hele probleem binnen 1 jaar oplost.

In deze wijken is de gemeente echt bezig met het aanpakken van oorzaken. Qua woningbeleid zijn er in Overvecht bijvoorbeeld veel Leefstijlwoningen. Dat zijn sociale huurwoningen waar je met voorrang op in aanmerking komt als je aan bepaalde eigenschappen voldoet. Op die manier gooi je niet een hele wijk vol met kansarme gezinnen waardoor het gaat "vergettoën".

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:45

Heino schreef:
Nicolletje schreef:

Nee, ik vraag me af wat jij zou doen wanneer je religie bedreigd wordt? Wanneer er mensen zijn die je vuil aankijken op straat, je uitschelden, massaal tegen jouw levenswijze zijn?

Wanneer mijn religie bedreigd zou worden dan zou ik me schamen voor de grote groep die het voor anderen verpest.
Dan zou ik blij zijn dat de mensen die het verpesten is aangepakt zouden worden , zodat ik niet meer op andermans daden aangekeken zou worden.

Dan zou ik zeer zeker niet willen dat die grote groep de hand boven het hoofd gehouden wordt.
Laatst bijgewerkt door Rebeccatjuh op 16-07-10 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

janesmith schreef:
Zie je wel!
Ook jij vindt dat je de hele groep over één kam mag scheren door de daden of uitspraken van een enkeling! +:)+
Deze quote gaat nog vaak terugkeren, dat weet ik zeker. _O-

Jammer dat je niet kan lezen en de boel totaal omkeerd. Want dat is nu net de kern van het probleem, een hele groep aanspreken op de daden van een enkeling.

Zoals je weet is het niet toegestaan quotes uit hun verband gerukt te pas en te onpas gebruiken, ik herinner je er maar even aan voor je eigen bestwil

RoodZonnetje

Nicolletje schreef:
Wat wil je nou Heino??

Wat ik wil is dat je beseft dat de PVV idiote eisen aan Moslims wil stellen, die het hele probleem helemaal niet op lossen maar mogelijk juist verergeren.
Hoe denk jij trouwens over het artikel dat Ptries aangehaald heeft: http://www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/f ... informatie

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:46

Rebeccatjuh schreef:
Wanneer mijn religie bedreigd zou worden dan zou ik me schamen voor de grote groep die het voor anderen verpest.
Dan zou ik blij zijn dat de mensen die het verpesten is aangepakt zouden worden , zodat ik niet meer op andermans daden aangekeken zou worden.

Normaal denkende mensen kijken iemand niet op de daden van een ander aan, wederom voel jij je verantwoordelijk voor Joran van der Sloot????

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:47

Rebeccatjuh schreef:

Dan zou je blij zijn dat je religie afgepakt wordt?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:47

Randalinapony, ik loop al meer dan 30 jaar (ja erg he :\ ) mee op deze wereld.
Meer dan 15 jaar geleden stonden wij in ons dorp tot ver buiten de dorpsgrenzen bekend om onze probleemmarokanen en de politie die op een afstandje stond te :evaw:

Toch hebben wij er een positieve draai aan gegeven, op een idioot na is er hier niemand die moslims onaardig behandeld, zoals ik zei ze zitten zelfs in de gemeenteraad.
Waarom is dat landelijk niet gelukt??
Meer dan 15 jaar geleden waren deze problemen er ook al maar je mocht toen niets zeggen of je was 'racist'.
Ik ben een tijdje weggeweest maar volgens mij heeft hier de marokkaanse bevolking zelf ook een handje meegeholpen aan het oplossen ervan.
(oudere broers verheerlijkten het stelen en geweld niet, dat soort dingen)