Karl66 schreef:Ik denk dat bijna alle tegenstanders en politieke partijen het liefste een regering met de PVV erin zien. Dat is namelijk de snelste manier om het ongelijk van Wilders te bewijzen. Maar het probleem is dat tegelijkertijd geen enkele politieke partij met de PVV wil regeren. Het is een instabiele, ondemocratische partij met hele foute ideeën en dat straalt toch op de coalitiepartners af.
Wilders kan na een regeringsperiode gewoon van zijn wachtgeld gaan genieten, omdat er dan niks van de PVV over is, maar Rutte staat bekend als een premier die verantwoordelijk was voor een vechtkabinet, dat is gevallen en waar hij de regie niet over had.
Je kan er natuurlijk iedereen de schuld van geven, inclusief Beatrix en de informateurs, dat ze niet met de PVV willen regeren. Maar als iedereen niet met de PVV wil regeren, dan moet je misschien ophouden met iedereen de schuld te geven en eens naar jezelf te gaan kijken.
Wat de meerderheidskabinetten betreft, zijn er dan nog twee reële opties over, paars+ en VVD-PvdA-CDA. Als paars+ al is vastgelopen over verschillen van inzicht over de bezuinigingen tussen de VVD en de PvdA, dan hebben onderhandelingen over een coalitie van VVD-PvdA-CDA weinig zin. Daarin zal de PvdA nog meer moeten inleveren en minder herkenbaar zijn. Ze zullen vast wel willen praten, zoals afgesproken is, maar verwachten dat daar een coalitie uitkomt is gewoon onrealistisch. Ik denk dat ze nog steeds op paars+ gaan uitkomen, maar dat Rutte eerst deze tussenonderhandelingen nodig heeft om aan zijn achterban te kunnen verklaren dat er geen andere optie was. Waarna hij de HRA en het rekeningrijden kan gaan gebruiken om het gat naar de 18 miljard bezuinigingen te dichten.
Paars+ komt er nooit meer. Dat heeft Rutte heel stellig beweerd. Het werd hem diverse malen gevraagd en hij was daar heel duidelijk in.
Komt ook bij dat de morrende achterban Rutte niet ontgaan is. Het zou ook betekenen dat Rutte water bij de wijn zou moeten doen wat de bezuinigingen betreft en de HRA. Dat doet hij nooit. Vooral niet omdat de crisis nog erger gaat worden dan hij nu al is, en zelfs de bezuinigingen van de VVD te weinig zullen blijken te zijn.
Dat alle partijen niet met de PVV willen, is niet waar want de VVD wil dat heel graag. Dat blijkt uit zowel de uitspraken van Rutte, als van het VVD kader en 91% van de VVD achterban. Ik denk dat ze uiteindelijk bij een kabinet met de PVV gaan uitkomen. Het zou veel verstandiger zijn om nog één keer buiten de regering te blijven voor de PVV. Dan zullen ze groter zijn en tegen de volgende verkiezingen zal de algemene politieke opvatting in Europa veel meer anti-Islamisering zijn dan nu. Zoals ik het nu zie is er geen houden meer aan. Als nu a.s. zondag de nieuwe peiling van De Hond laat zien dat de PVV weer minder dan 35 zetels heeft en de VVD weer wat terug gewonnen heeft, dan hoeft niemand ooit meer te twijfelen aan paars+. Dat komt er nooit!!