Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:46

janesmith schreef:
Als je het VVD programma leest dan is het alleen de CDA die wat moet geven, want de VVD wil soms zelfs verder gaan dan de PVV.

Er staat meer in het programma dan immigratie, het sociale gedeelte van de PVV komt (het is al vaker gezegd) totaal niet overeen met de VVD en het CDA. Maar de PVV zal daarop toegeven omdat het puur kiezersbedrog was. Als ze hun Islam programma maar kunnen uitvoeren, en daar zal het CDA niet helemaal mee kunnen gaan.

Kortom regeren met de PVV graag, maar ik zie het nog niet gebeuren.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:48

supersambo schreef:
Serieus in de ziektewet vind ik nog tot daar aan toe. Maar wat moet je met werknemers als je ze serieus verdenkt van diefstal, slechte reclame tegenover klanten, sjoemelen met uren en vooral ook gewoon slecht functioneren.
Mijn vriend hield zijn hart vast met de WK finale. Gelukkig verloren ze en kwamen alle werknemers de volgende dag opdraven ! Zelfs voor en middelgroot bedrijf zijn dit soort mensen een strop voor het bedrijf. Een bedrijf met hart voor de werknemers die behalve werk ook hun werknemers in alle mogelijke situaties probeert bij te staan.
Maar goed aan de andere kant zou ik dan ook weer niet blij zijn als mijn baas me laan uit stuurde.
Maar je beseft wel wat een paar slechte werknemers met een bedrijf kunnen doen.

Terwijl het toch juist de ziektewet is die werkgevers in een wurggreep houdt. Sinds de afschaffing van de WAO moet de werkgever de eerste 2 jaar van ziekte het loon doorbetalen. Zit je dus twee jaar met hoge kosten en zonder werknemer die je ook nog eens moet gaan reintegreren. Ik zou zeggen dat je misschien weer een beperkte WAO moet invoeren of een verlengde WW voor zieken. Maar dat kan de overheid nu ook niet betalen... What to do, what to do..

Diefstal en luiheid kan je nog een dossier van opbouwen en iemand dan toch nog wel redelijk simpel ontslaan. Helaas doen veel werkgevers dat weer niet, dossier opbouwen. Waar ik werk zijn er ook een paar die duidelijk minder presteren.. maar de baas is niet genoeg bij de pinken om het ook een keer op te schrijven als iemand steeds te laat komt of constant achterloopt met zijn werk, ja dan kan je iemand idd niet ontslaan.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:50

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Die weten heel goed waar ze op gestemd hebben. Mocht je daar aan twijfelen dan zeg je dat ze dus geen benul hadden waar ze op stemmen.
Dat zou me uiteraard niets verbazen omdat die uitspraak al zo vaak voorbij gekomen is en dan ook weer reacties uitlokte over de andere partijen.
Vicieuze cirkel verhaal.

Nou als al die mooie praatjes over oma in de luiers en meer blauw op straat, de minima naar boven en de uitkeringen niet korten etc niet nagekomen worden, en CDA en VVD willen daar nog meer op bezuinigen, denk ik toch dat Henk en Ingrid raar zullen opkijken

Dat speelt allemaal geen rol als ze de schoonmaakactie maar uitvoeren, islamisering tegen gaan en de grenzen maximaal dicht gooien.
maar je moet PVV stemmer zijn om dat te kunnen voelen en weten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:52

supersambo schreef:
Ik denk juist dat de PVV zijn principes op het gebied van WW, AOW en gezondheidszorg moet laten gaan. Datgene wat ze tijdens de campagne hun kiezers mee hebben lekker gemaakt.

Geen probleem. Als ze het belangrijkste punt maar niet laten vallen, en dat zal hij ook zeker niet doen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:57

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Als je het VVD programma leest dan is het alleen de CDA die wat moet geven, want de VVD wil soms zelfs verder gaan dan de PVV.

Er staat meer in het programma dan immigratie, het sociale gedeelte van de PVV komt (het is al vaker gezegd) totaal niet overeen met de VVD en het CDA. Maar de PVV zal daarop toegeven omdat het puur kiezersbedrog was. Als ze hun Islam programma maar kunnen uitvoeren, en daar zal het CDA niet helemaal mee kunnen gaan.

Kortom regeren met de PVV graag, maar ik zie het nog niet gebeuren.

Als ze dat belangrijkste punt niet krijgen, dan lekker de oppositie in en groeien. In mijn ogen nog steeds de beste optie. Ik zal absoluut niet rouwig zijn als ze niet in het kabinet komen. Zeker niet in deze tijd.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 01:08

janesmith schreef:
supersambo schreef:
Ik denk juist dat de PVV zijn principes op het gebied van WW, AOW en gezondheidszorg moet laten gaan. Datgene wat ze tijdens de campagne hun kiezers mee hebben lekker gemaakt.

Geen probleem. Als ze het belangrijkste punt maar niet laten vallen, en dat zal hij ook zeker niet doen.

Voor JOU geen probleem, wellicht toch voor duizenden andere PVV stemmers die WEL vanwege deze standpunten PVV gestemd hebben. En dat noemen we dan KIEZERSBEDROG.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 01:27

Ik denk dat bijna alle tegenstanders en politieke partijen het liefste een regering met de PVV erin zien. Dat is namelijk de snelste manier om het ongelijk van Wilders te bewijzen. Maar het probleem is dat tegelijkertijd geen enkele politieke partij met de PVV wil regeren. Het is een instabiele, ondemocratische partij met hele foute ideeën en dat straalt toch op de coalitiepartners af.
Wilders kan na een regeringsperiode gewoon van zijn wachtgeld gaan genieten, omdat er dan niks van de PVV over is, maar Rutte staat bekend als een premier die verantwoordelijk was voor een vechtkabinet, dat is gevallen en waar hij de regie niet over had.

Je kan er natuurlijk iedereen de schuld van geven, inclusief Beatrix en de informateurs, dat ze niet met de PVV willen regeren. Maar als iedereen niet met de PVV wil regeren, dan moet je misschien ophouden met iedereen de schuld te geven en eens naar jezelf te gaan kijken.

Wat de meerderheidskabinetten betreft, zijn er dan nog twee reële opties over, paars+ en VVD-PvdA-CDA. Als paars+ al is vastgelopen over verschillen van inzicht over de bezuinigingen tussen de VVD en de PvdA, dan hebben onderhandelingen over een coalitie van VVD-PvdA-CDA weinig zin. Daarin zal de PvdA nog meer moeten inleveren en minder herkenbaar zijn. Ze zullen vast wel willen praten, zoals afgesproken is, maar verwachten dat daar een coalitie uitkomt is gewoon onrealistisch. Ik denk dat ze nog steeds op paars+ gaan uitkomen, maar dat Rutte eerst deze tussenonderhandelingen nodig heeft om aan zijn achterban te kunnen verklaren dat er geen andere optie was. Waarna hij de HRA en het rekeningrijden kan gaan gebruiken om het gat naar de 18 miljard bezuinigingen te dichten.

Anoniem

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:04

Ach ik denk dat het merendeel van de PvdA stemmers niet eens begrijpen waar ze op gestemd hebben omdat ze de taal niet spreken. Je kunt wel blijven hakketakken op de PVV, maar Cohen zou ook water bij de wijn kunnen doen en voor een middenkabinet gaan. Dan moeten alledrie de partijen concessies doen, niks mis mee toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:25

janesmith schreef:
supersambo schreef:

Dat is voor jou het belangrijkste punt Jane, maar dat bedoelde ik dus met die mensen die bijna nooit een allochtoon zien, die merken dus niets van dat schoonvegen van de straten. Die stemden misschien PVV juist om het AOW-standpunt, meer handen aan het bed enz. De zwevende ontevreden kiezer dus. En als dus alleen het islam-standpunt van de PVV wordt uitgevoerd, komen deze kiezers dus bedrogen uit, en stemmen de volgende keer dus niet PVV.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:37

Laat de PVV het maar bewijzen hoor. Van mijn part mogen ze in hun uppie het land besturen.
Blijkbaar moet het eerst weer eens helemaal mis gaan voordat mensen weer weten dat dit niet de weg is.

Maar ik vermoed net als Karl dat ze de kans niet gaan krijgen van andere partijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:11

Als je op Wilders stemt dan is de aanpak van excessen en gevolgen van de islam natuurlijk je speerpunt. Anders had je net zo goed links kunnen stemmen.

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:39

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders hoopt dat er nu serieus wordt gekeken naar een rechts kabinet met de VVD, PVV en CDA. Als zijn partij daaraan niet kan meedoen, is hij bereid VVD en CDA gedoogsteun te geven.

Dat heeft Wilders donderdag gezegd tegen informateur Ruud Lubbers. De PVV-leider zei dat zijn partij ,,dolgraag wil regeren. Als dat niet kan, dan gedogen'', zei hij.

,,Mensen hebben niet op ons gestemd om in de oppositie te komen.'' Hij wees erop dat vrijdag CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen komt. ,,Dat moeten we afwachten. Ik heb wel hoop. Zonder hoop geen leven. Er moet worden geluisterd naar de 1,5 miljoen PVV-stemmers.''

Nog geen minuut onderhandeld
De PVV-leider wees erop dat er nog geen minuut is onderhandeld met zijn partij. Een tijd geleden heeft hij wel met Verhagen gesproken. ,,Dat was persoonlijk en daar kan ik dus niet te veel over zeggen. Maar ons persoonlijk contact is goed.'' De bedoeling van Wilders is om samen met VVD-leider Mark Rutte en Verhagen te praten.

Wilders hoopt dat de tijd in het voordeel van de PVV werkt. Tegelijk vindt hij wel dat er snel een regering moet komen. Maar ,,een middenkabinet met VVD, PvdA en CDA is in ieder geval niet goed''. Wilders was ook fel gekant tegen een paars-plusvariant met VVD, PvdA, D66 en GroenLinks.

Wilders zei dat hij een goed gesprek had gehad met Lubbers, dat een krap uur duurde. ,,Het was zakelijk. Jammer voor u, maar ik heb er niets vervelends over te melden'', aldus Wilders. (ANP)

wat een vreselijk gezeur allemaal zeg, wat vinden jullie er nou van. Ik krijg de indruk dat ze Wilders helemaal geen kans willen geven ?
Volgens mij is men gewoon bang voor wat komen gaat en daarom loopt het iedere keer stuk met iedere partij wat jullie??
Ik hoor het die Wilders nog zeggen op tv "Majesteit we kappen ermee, Doei!"
Nou idd ik denk ook "doei" het duurt namelijk veel te lang en ze weten geen eens waar ze nou werkelijk mee bezig zijn..als het aan mij lag werd er gewoon op nieuw gestemd

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:41

Boortjuh schreef:
wat een vreselijk gezeur allemaal zeg, wat vinden jullie er nou van. Ik krijg de indruk dat ze Wilders helemaal geen kans willen geven ?
Volgens mij is men gewoon bang voor wat komen gaat en daarom loopt het iedere keer stuk met iedere partij wat jullie??
Nou idd ik denk ook "doei" het duurt namelijk veel te lang en ze weten geen eens waar ze nou werkelijk mee bezig zijn..als het aan mij lag werd er gewoon op nieuw gestemd

Ik zou zeggen lees bovenstaande post van Karl eens, daar staat het duidelijk uitgelegd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:46

faye schreef:
Als je op Wilders stemt dan is de aanpak van excessen en gevolgen van de islam natuurlijk je speerpunt. Anders had je net zo goed links kunnen stemmen.

Dus is de reden om op de PVV te stemmen het "islam-probleem"?
En verder heeft Nederland geen problemen op te lossen?
Of vind je de andere problemen niet belangrijk?

Er waren toch ook veel PVV-stemmers die bijvoorbeeld op de PVV hebben gestemd om het AOW-standpunt?

Daarom was mijn vraag: als je nu ergens woont waar je helemaal geen last hebt van de k.u.t.-marokaantjes? Dan heb je er dus niets aan om PVV te stemmen? Want andere zaken zijn niet belangrijk.
Denk je dan dat deze kiezers de volgende keer weer PVV stemmen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:51

faye schreef:
Ach ik denk dat het merendeel van de PvdA stemmers niet eens begrijpen waar ze op gestemd hebben omdat ze de taal niet spreken. Je kunt wel blijven hakketakken op de PVV, maar Cohen zou ook water bij de wijn kunnen doen en voor een middenkabinet gaan. Dan moeten alledrie de partijen concessies doen, niks mis mee toch?

Het merendeel spreekt geen Nederlands :(:) , wat een vertekent beeld heb jij toch van de PVDA. Cohen kan niet alle lasten op de zwakken in de samenleving laten afwentelen, zoals de VVD wil. Daar is hij niet voor gekozen
Wilders ook niet, maar die zal daar minder problemen mee hebben.

Overigens kan het CDA niet met de punten van de PVV meegaan, het zou betekenen dat hun scholen die op geloof gestoeld zijn en nog wat van die dingen ook moeten verdwijnen en dat kunnen zij weer niet toestaan.
Dus er is een volledige patstelling.

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:11

Ik zal zeggen het is een groot zooitje haha

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:28

En om te laten zien dat er wel degelijk met Wilders gesproken wordt
Kijk hij mocht als eerste op bezoek bij Lubbers

Afbeelding

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:45

Karl66 schreef:
Ik denk dat bijna alle tegenstanders en politieke partijen het liefste een regering met de PVV erin zien. Dat is namelijk de snelste manier om het ongelijk van Wilders te bewijzen. Maar het probleem is dat tegelijkertijd geen enkele politieke partij met de PVV wil regeren. Het is een instabiele, ondemocratische partij met hele foute ideeën en dat straalt toch op de coalitiepartners af.
Wilders kan na een regeringsperiode gewoon van zijn wachtgeld gaan genieten, omdat er dan niks van de PVV over is, maar Rutte staat bekend als een premier die verantwoordelijk was voor een vechtkabinet, dat is gevallen en waar hij de regie niet over had.

Je kan er natuurlijk iedereen de schuld van geven, inclusief Beatrix en de informateurs, dat ze niet met de PVV willen regeren. Maar als iedereen niet met de PVV wil regeren, dan moet je misschien ophouden met iedereen de schuld te geven en eens naar jezelf te gaan kijken.

Wat de meerderheidskabinetten betreft, zijn er dan nog twee reële opties over, paars+ en VVD-PvdA-CDA. Als paars+ al is vastgelopen over verschillen van inzicht over de bezuinigingen tussen de VVD en de PvdA, dan hebben onderhandelingen over een coalitie van VVD-PvdA-CDA weinig zin. Daarin zal de PvdA nog meer moeten inleveren en minder herkenbaar zijn. Ze zullen vast wel willen praten, zoals afgesproken is, maar verwachten dat daar een coalitie uitkomt is gewoon onrealistisch. Ik denk dat ze nog steeds op paars+ gaan uitkomen, maar dat Rutte eerst deze tussenonderhandelingen nodig heeft om aan zijn achterban te kunnen verklaren dat er geen andere optie was. Waarna hij de HRA en het rekeningrijden kan gaan gebruiken om het gat naar de 18 miljard bezuinigingen te dichten.

Paars+ komt er nooit meer. Dat heeft Rutte heel stellig beweerd. Het werd hem diverse malen gevraagd en hij was daar heel duidelijk in.
Komt ook bij dat de morrende achterban Rutte niet ontgaan is. Het zou ook betekenen dat Rutte water bij de wijn zou moeten doen wat de bezuinigingen betreft en de HRA. Dat doet hij nooit. Vooral niet omdat de crisis nog erger gaat worden dan hij nu al is, en zelfs de bezuinigingen van de VVD te weinig zullen blijken te zijn.
Dat alle partijen niet met de PVV willen, is niet waar want de VVD wil dat heel graag. Dat blijkt uit zowel de uitspraken van Rutte, als van het VVD kader en 91% van de VVD achterban. Ik denk dat ze uiteindelijk bij een kabinet met de PVV gaan uitkomen. Het zou veel verstandiger zijn om nog één keer buiten de regering te blijven voor de PVV. Dan zullen ze groter zijn en tegen de volgende verkiezingen zal de algemene politieke opvatting in Europa veel meer anti-Islamisering zijn dan nu. Zoals ik het nu zie is er geen houden meer aan. Als nu a.s. zondag de nieuwe peiling van De Hond laat zien dat de PVV weer minder dan 35 zetels heeft en de VVD weer wat terug gewonnen heeft, dan hoeft niemand ooit meer te twijfelen aan paars+. Dat komt er nooit!!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:52

Electra63 schreef:
janesmith schreef:

Dat is voor jou het belangrijkste punt Jane, maar dat bedoelde ik dus met die mensen die bijna nooit een allochtoon zien, die merken dus niets van dat schoonvegen van de straten. Die stemden misschien PVV juist om het AOW-standpunt, meer handen aan het bed enz. De zwevende ontevreden kiezer dus. En als dus alleen het islam-standpunt van de PVV wordt uitgevoerd, komen deze kiezers dus bedrogen uit, en stemmen de volgende keer dus niet PVV.

Al zou waar zijn wat jij zegt, dat ze dan geen PVV meer stemmen (wat ik helemaal niet geloof), dan nog heeft hij zijn taak al voor een groot deel uitgevoert. Er zal met een PVV drastische verandert worden ten aanzien van de Islam, straattuig en immigratie. Daarna maakt het weinig meer uit of ze wel of geen PVV meer stemmen, want het doel is dan bereikt. De eenmaal ingezette koers wat die punten betreft zal dan niet zomaar 1,2,3 weer teruggedraaid worden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:57

Inderdaad Sarabande..! ;)

En laat Wilders maar in het kabinet komen :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:59

sarabande schreef:
Boortjuh schreef:

Ik zou zeggen lees bovenstaande post van Karl eens, daar staat het duidelijk uitgelegd

Er is op dit hele forum maar één persoon geweest die heel duidelijk de gang van zaken juist voorspeld heeft, en dat ben ik.
Ik heb al direct vanaf de eerste dag van de onderhandelingen gezegd dat er nooit een paars+ zou komen en voorlopig ben ik de enige die het bij het goede eind had. Net zoals ik het ook bij het goede eind zal hebben dat vroeg of laat de belangrijke punten van de PVV ingevuld gaan worden.
Als daar eenmaal een begin mee is gemaakt, is er geen weg meer terug. Steeds meer mensen zullen zich dan bij de PVV gaan aansluiten en steeds grotere groepen zullen gaan vertrekken die zich niet meer thuis zullen voelen in het dan heersende politieke klimaat. Die komen niet zomaar weer terug, mocht de PVV weer kleiner worden, want de herinnering aan het Nederland dat miljoenen stemmers heeft die in geval van nood weer op een PVV zullen stemmen, zal nog heel lang naechoën.
De PVV zal regeringsinvloed gaan krijgen. Of het nu rechtstreeks is of door gedoogsteun, invloed zal ze deze keer niet meer ontgaan.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:12

sarabande schreef:
En om te laten zien dat er wel degelijk met Wilders gesproken wordt
Kijk hij mocht als eerste op bezoek bij Lubbers

Afbeelding

Het Nederlandse volk wordt nog steeds niet op waarde geschat. Die doorzien deze spelletjes echt wel. Wilders is politicus genoeg om uit te leggen naderhand dat Lubbers alleen door Beatrix ingeschakeld is om de PVV tegen te houden. Daar zal hij de zoete vruchten van gaan plukken want het volk laat zich niet in de maling nemen met Haagsche spelletjes en vriendjespolitiek. Daar heeft men de buik helemaal vol van en het protest zal steeds groter worden. Ook Lubbers zal onverrichte zaken weer naar het paleis moeten met de mededeling dat er geen andere mogelijkheid is dan de PVV te accepteren en in te gaan zien dat dit is wat het grootste deel van het volk van Nederland wil. Ik voorspel ook dat het vertrouwen in het koningshuis een deuk zal gaan oplopen door de hele gang van zaken.
De PVV is een trein die op stoom is en door niemand meer te stoppen.

CtjeLief schreef:
En laat Wilders maar in het kabinet komen

Voor één ding zou dat een hele goede zaak zijn. De signaalwerking naar het buitenland toe is onovertroffen en eventuele gelukszoekers die Nederland in gedachten hadden als immigratieland, zullen nu wel uitkijken. Die gaan niet meer komen en wijken liever naar andere oorden uit. Daar zal Wilders dankbaar gebruik van maken doordat hij dan lachend de cijfers kan laten zien waaruit onomstotelijk zal blijken dat onder de PVV er wel drastische veranderingen op dat gebied plaats hebben. Veranderingen die geen andere partij voor elkaar kreeg, zal hem geen windeieren leggen. Ook zal Wilders heel hard gaan optreden tegen dat Marokkaanse straattuig dat onze samenleving ontwricht, ook daar zal hij resultaat halen en zal hem vele stemmen opleveren. Het midden- en kleinbedrijf zal hem zeer dankbaar zijn en belonen met hun stem.
Nederland gaat weer mooi worden

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:23

Jij denkt dat je altijd gelijk hebt Jane.
Maar ik kan en wil niet voorspellen welk kabinet er komt.
Ik zou in ieder geval geen geld erop zetten.

Maar je geeft nog steeds geen antwoord op de in mijn ogen belangrijkste vragen.
Heeft Nederland alleen maar een probleem met de islam/moslims? Of is dit het belangrijkste probleem in Nederland? Dat alleen dit probleem opgelost moet worden?

En verder denk ik, dat de VVD helemaal niet met de PVV wil regeren.
Stel, dat de VVD met de PVV gaat regeren, dat heeft Rutte het straks heel druk om Wilders in het gareel te houden en de boel te sussen.
Het probleem van de VVD is, dat een heleboel potentiele VVD-stemmers op de PVV hebben gestemd. Als de PVV morgen weg is, dan juicht Rutte/VVD denk ik, het hardst.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:33

Electra63 schreef:

Heeft Nederland alleen maar een probleem met de islam/moslims? Of is dit het belangrijkste probleem in Nederland? Dat alleen dit probleem opgelost moet worden?
Stel, dat de VVD met de PVV gaat regeren, dat heeft Rutte het straks heel druk om Wilders in het gareel te houden en de boel te sussen.
Het probleem van de VVD is, dat een heleboel potentiele VVD-stemmers op de PVV hebben gestemd. Als de PVV morgen weg is, dan juicht Rutte/VVD denk ik, het hardst.

Natuurlijk heeft Nederland niet alleen problemen met moslims.
Maar als jij op een partij stemt dan bekijk je toch welke partijpunten voor jou belangrijk zijn?
Voor een heleboel mensen is het dus belangrijk dat de islam teruggedrongen wordt en dat er minder aandacht naar de 'multiculti samenleving' gaat.

Voor mij hangt dit persoonlijk samen met veiligheid en leefbaarheid in Nederland, en dan kom je meestal bij de PVV uit.
Ik denk dat de PVV een partij is met een een heleboel stemmers die zich al jaren niet gehoord/begrepen voelen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:37

Electra63 schreef:

Voorlopig geeft de nieuwste ontwikkeling mij weer helemaal gelijk. Ik weet wel dat dat pijnlijk is, maar wat politiek betreft blijk ik het op z'n minst het vaakst bij het rechte eind te hebben. :j
De CDA stribbelt tegen omdat dat zo hoort, maar uiteindelijk zullen ze gewoon instemmen. Dat is typisch CDA.
Het CDA wilde eerst persé niet om tafel met de PVV en ook dat gaat nu gebeuren.
Dat jij beweert dat Rutte blij zal zijn als de PVV weg is, is een uitspraak die nergens op gebaseerd is. Pure speculatie want jij kan niet kijken in het hoofd van Rutte dus al helemaal niet weten wat hij denkt of vindt. Vooralsnog maakt hij zich heel sterk voor een regering met de PVV. Is ook logisch, want veel punten van de PVV zijn gelijkwaardig aan die van de PVV. Samen met de PVV hebben ze 55 zetels. Dat is meer dan 1/3 van de bevolking!!!

Lubbers: PVV, VVD en CDA moeten praten over rechts kabinet

Informateur Ruud Lubbers (CDA) vindt dat de fractievoorzitters van VVD, CDA en PVV nu informeel gesprekken moeten gaan voeren over het vormen van een rechts kabinet. Eventueel moet de PVV gedoogsteun geven aan een minderheidskabinet van CDA en VVD, aldus Lubbers.
Rutte, Verhagen en Wilders moeten eerst 'informeel' in gesprek, vindt Lubbers
Lubbers trekt na zijn gesprekken met de leiders van VVD, CDA, PvdA, PVV, GroenLinks de conclusie dat eerst gekeken moet worden naar een rechts kabinet.
De informateur neemt dit besluit nog voordat hij met alle fractievoorzitters heeft gesproken.
CDA-leider Maxime Verhagen geeft aan niet te willen onderhandelen over een rechts kabinet 'zolang niet aan onze voorwaarden is voldaan'.

Voordat hij met Lubbers in gesprek ging over de formatie gaf Verhagen aan graag een middenkabinet te willen.

Bron