wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:14

Voor de PVV-stemmers, hebben de mensen die op Wilders gestemd hebben het partijprogramma doorgelezen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je na het lezen van dat achterlijke gezwets nog op de PVV kan stemmen. Ik heb het gelezen, en bij de inleiding kon ik mijn lachen al niet inhouden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:16

Fiffill schreef:
Voor de PVV-stemmers, hebben de mensen die op Wilders gestemd hebben het partijprogramma doorgelezen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je na het lezen van dat achterlijke gezwets nog op de PVV kan stemmen. Ik heb het gelezen, en bij de inleiding kon ik mijn lachen al niet inhouden.

Ja heb ik gelezen en gestemd :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:16

Wat ik mensen, op tv en hier ook altijd hoor zeggen, "Er moet eens iets gebeuren in Den Haag"
Vaak hebben ze het over dingen die al gebeurt zijn,en dus niet meer in de media komen, vaak hebben ze het over zaken die helemaal niet kunnen.

Anoniem

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:18

Mee eens Sarabande! :j

Mensen stemmen op dingen die grondwettelijk gezien gewoon onmogelijk zijn!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:19

Rock schreef:
Dit staat in het partijprogramma van Wilders:
Citaat:
• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
maken op de voorrechten van een godsdienst

Dat mag de katholieke of christelijke of jodense ook niet, we hebben scheiding van staat en kerk :)

• Geen moskee er meer bij
als dat niet nodig blijkt hoeft dat ook niet toch?

• Alle islamitische scholen dicht
Dit vind ik persoonlijk buitenproportioneel, dan ook alle scholen openbaar maken lijkt mij

• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
Ik kan me niet voorstellen dat dit anders zou moeten....... lijkt mij logisch :)

• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
ook dit is heel logisch, seksapartheid is gewoonweg echte discriminatie.......

• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
Dan ook geen subsidies meer voor de KRO, NCRV ed

• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
Propoganda is nooit goed, dus daar kan absoluut in gesneden worden....... evenals dat zo zou moeten zijn bij alle geloven die propoganderen........

• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
Ik ben het er wel mee eens dat je in publieke functies je geloof thuis laat

• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
Waar gediscrimineerd word moet opgetreden worden

• EU: Turkije er in, Nederland er uit
hier moet ik wel om lachen, beetje dom

• Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden
op zich kan dit best, dit is een intern Marrokaans probleem (specifiek MARROKAANS!!) Los het op INTERN

• Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
iedereen die hier tegen is is gek 8-)

• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
Boerkaverbod, ja...... kan ik me in vinden, koran verbod niet......... en hoofddoekjes, ach kom nou op :)

• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
ALS er behoefte aan is dan vind ik dat dit zou moeten mogen

• Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
De geitenwollensokken aanpak heeft niet gewerkt, dus ja........ ik ben wel van het aanpassen of wegwezen :)

• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
Dit word al in veel landen niet onerdienstelijk toegepast. Wij zijn niet meer in staat om filantroop te spelen,

• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit
Met de dubbele nationaliteit vind ik dat lastig......... maar met slechts een verblijfsvergunning lijkt het mij nou niet echt raar :)

• Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
Jep duidelijkheid werkt beide kanten positief

• Een wettelijk verbod op het generaal pardon
Kan ik me ook wel in vinden

• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Nederland niet gehaald, dan het land weer uit
Vind ik zelf ook niet helemaal gek

• Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
Tja, cursussen kosten geld, zie het als elke andere cursist in Nederland, het is een investering in je toekomst

• Registratie van dubbele nationaliteiten
in het kader van de rechtsvervolging misschien wel handig

• Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
Hoe wou hij dat doen dan.......... ?????

• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
opvang bij voorkeur in de regio
Ik denk dat hier geen maximun aan te passen is, wel vind ik dat er een scheiding moet zijn tussen echte politieke vluchtelingen of economische vluchtelingen

• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
Als Brussel het betaald dan mag die bepalen....... wie betaald bepaald

• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
eens

• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt
eens

• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen
Zolang als het werkt, of verwoedde pogingen doen om aan werk te komen, mogen ze van mij van de noordpool komen........ IK persoonlijk heb liever niet uit Nederland afkomstige werknemers, werken harder, zeuren minder....... en hebben niet alleen maar rechten maar zijn zich ook bewust van hun plichten

Ja, er staan ook dingen in die niet specifiek tegen de Islam zijn gericht, maar er staan ook echt dingen in die als een tang op een varken (ha-ha) slaan! Koran verbieden? Verbod op hoofddoekjes? Totale immigratiestop uit Islamitische landen?

Leg jij mij nou eens uit hoe dat géén discriminatie is? Overigens stelt hij de de Islam politiek is en geen geloof, puur zodat hij dan bepaalde dingen die geloven beschermen kan omzeilen... Je reinste onzin!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:19

Somebitch schreef:
Fiffill schreef:

Oké, ik kon me namelijk niet voorstellen dat mensen met hersens en gevoel na het lezen van zo'n programma nog PVV konden stemmen, hoe goedgelovig ben je dan - maar kennelijk zijn ze er toch, al zal ik waarschijnlijk nooit snappen waarom ze voor Wilders hebben gekozen. :n Ik heb altijd gedacht dat het de wat minder ontwikkelde mensen waren die massaal PVV stemden, en aan de ene kant klopt dat ook wel, maar aan de andere kant zullen er vast ook wel hoogopgeleide mensen op Wilders stemmen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je nog op hem kan stemmen als je dat programma gelezen hebt.
Zoveel achterlijk en onzinnig geblaat, ik ging het lezen omdat ik dacht "wie weet heeft hij nog wel wat goede punten" maar ik heb eerder medelijdend gelachen dan dat ik er iets in zag.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 11-06-10 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:21

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
Nee........ het is niet de Islam, het is de verislamitisering :) :) en daar kan ik hem geen ongelijk in geven........ Met de islam is niks mis, wel met de verislamitisering van dit land :) En als je zijn programma goed leest dan staat het er ook zo in :)

Dus ik snap dit niet zo goed :)

Wat bedoel je daar nu eigenlijk mee islamisering van de samenleving. Ik ben nog nooit een moslim tegen gekomen die mij zijn geloof probeert op te dringen.
Stel jezelf nu eens voor dat dat zou gebeuren, dan wordt jij toch ook niet zo maar moslim.
Dit is een van die loze kreten die voortdurend uit de PVV komt rollen, zonder dat het ergens op slaat.

hmzz, zwembad dicht maar alleen open voor moslima's ???? bijvoorbeeld? en die komt nu even snel in me op :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:22

je hebt ook vrouwendagen in zwembaden.. dat moet je dan ook verbieden..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:26

Fiffill schreef:
Somebitch schreef:

Oké, ik kon me namelijk niet voorstellen dat mensen met hersens en gevoel na het lezen van zo'n programma nog PVV konden stemmen, hoe goedgelovig ben je dan - maar kennelijk zijn ze er toch, al zal ik waarschijnlijk nooit snappen waarom ze voor Wilders hebben gekozen. :n Ik heb altijd gedacht dat het de wat minder ontwikkelde mensen waren die massaal PVV stemden, en aan de ene kant klopt dat ook wel, maar aan de andere kant zullen er vast ook wel hoogopgeleide mensen op Wilders stemmen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je nog op hem kan stemmen als je dat programma gelezen hebt.
Zoveel achterlijk en onzinnig geblaat, ik ging het lezen omdat ik dacht "wie weet heeft hij nog wel wat goede punten" maar ik heb eerder medelijdend gelachen dan dat ik er iets in zag.

Bedankt dat je me minder ontwikkeld noemt. :D Wat ga jij er persoonlijk op in zeg, waar maak je je druk om. Als ik daarop wil stemmen moet ik dat toch zelf weten? Ik ga jou toch ook niet bevooroordelen omdat jij op een andere partij heb gestemd waar ik het 'misschien' niet mee-eens ben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:27

Ik noem je toch juist niet minder ontwikkeld, even lezen. ;)
Ik vind zijn partijprogramma gewoon zo ontzettend zwak dat ik het me niet goed voor kan stellen dat je nog op de PVV kan stemmen als je dat gelezen hebt en er even over na hebt gedacht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:28

CtjeLief schreef:
je hebt ook vrouwendagen in zwembaden.. dat moet je dan ook verbieden..

ja klopt :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:28

Ik ben al 2 jaar bezig met de partij PVV dus heb er zeker lang genoeg over na gedacht. :j

Ik citeer:

Citaat:
Ik heb altijd gedacht dat het de wat minder ontwikkelde mensen waren die massaal PVV stemden, en aan de ene kant klopt dat ook wel,

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:33

Jij kan goed verknipt citeren zeg. :+

Citaat:
Ik heb altijd gedacht dat het de wat minder ontwikkelde mensen waren die massaal PVV stemden, en aan de ene kant klopt dat ook wel, maar aan de andere kant zullen er vast ook wel hoogopgeleide mensen op Wilders stemmen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:35

Ja ookwel. :') Dus daarmee zeg je een heel klein %

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:35

Dat mensen zo heftig reageren op de PVV is niet zo heel gek.. Mensen zoals ik zijn echt ontzettend TEGEN discriminatie en voelen dan een behoefte om op te komen voor de benadeelden... opkomen voor je medemens, zoiets ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:36

Tja, prima maar daar heb je nu toch niets aan? Er is al gestemt. ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:37

Huh? Volgens mij kun je ALTIJD opkomen voor je medemens.. rare beredenering Somebitch..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:38

Je kan er altijd voor opkomen maar voor de PVV heeft dat op dit moment geen enkel nut. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:39

Somebitch schreef:
Ja ookwel. :') Dus daarmee zeg je een heel klein %

Dat geeft jou nog geen reden om fout te citeren. ;)
Ik moet ook zeggen dat als ik hier in de omgeving kijk, de hoogopgeleide mensen voor de socialere partijen stemmen en de lager opgeleide (boeren) mensen buiten de stad eerder op de PVV. Ik vind het iig wel opvallen. :) Maar dat is dus mijn eigen ervaring hier, misschien ervaren andere mensen het anders.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 11-06-10 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:41

Ik denk dat de VVD het hoogste percentage hoog opgeleide stemmers heeft ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:41

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
Nee........ het is niet de Islam, het is de verislamitisering :) :) en daar kan ik hem geen ongelijk in geven........ Met de islam is niks mis, wel met de verislamitisering van dit land :) En als je zijn programma goed leest dan staat het er ook zo in :)

Dus ik snap dit niet zo goed :)

Wat bedoel je daar nu eigenlijk mee islamisering van de samenleving. Ik ben nog nooit een moslim tegen gekomen die mij zijn geloof probeert op te dringen.
Stel jezelf nu eens voor dat dat zou gebeuren, dan wordt jij toch ook niet zo maar moslim.
Dit is een van die loze kreten die voortdurend uit de PVV komt rollen, zonder dat het ergens op slaat.

Dat is grappig dat je dat zegt. Het zijn ook niet de moslims die Nederland willen islamiseren maar de linkse lobby. Mag ik even herinneren aan de kerstboom die afgelopen jaar niet mocht worden opgezet op een universiteit? dat idee kwam van de leiding v.d. universiteit. De moslims hadden helemaal geen problemen met de boom

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:42

faye schreef:
Ik denk dat de VVD het hoogste percentage hoog opgeleide stemmers heeft ;)

Daar kan ik ook wel in komen, maar ik had het hier even over de PVV en mijn eigen omgeving. :j Ik zie er hier meer op de socialere partijen stemmen, maar misschien ligt dat aan de omgeving (Amsterdam).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:43

Somebitch schreef:
Ik ben al 2 jaar bezig met de partij PVV dus heb er zeker lang genoeg over na gedacht. :j

Ik citeer:

Citaat:
Ik heb altijd gedacht dat het de wat minder ontwikkelde mensen waren die massaal PVV stemden, en aan de ene kant klopt dat ook wel,

Dat blijkt ook zo te zijn, circa 10% is min of meer hoger opgeleid.
Maar buiten de punten in zijn programma die zijn kiezers vast niet allemaal zorgvuldig hebben doorgenomen (doen die van andere partijen ook niet) vind ik het onverklaarbaar dat je op die man kan stemmen gezien zijn gedragingen in de kamer, de tekst vervuiling, de wijze waarop hij tegen ministers en collega's tekeer gaat, het de straat in de regering brengen.
Als je zo nodig wilt dat er iets veranderd in dit land, laat de regering dan de tijd een beleid uit te voeren en verstop de zaak niet voortdurend met interpellaties en moties die voor 99% niet aangenomen worden omdat ze onzin behelzen.

Ik zou (Wilders zou dit herhalen) eens de inhoud van de moties van de PVV van de laatste jaren bekijken. Als je wilt dat onze economie, zorg, onderwijs etc wordt aangepakt, begrijp dan dat dat met Geert nooit gaat gebeuren want die komt met zijn eigen agenda die iedereen die het gevolgd heeft duidelijk moet zijn.

O Kim er is ook ouderenzwemmen :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:43

@ somebitch: Waarom niet? Wie weet komen er over een tijdje wel weer nieuwe verkiezingen, of niet, maar er is toch altijd ruimte voor discussie? Er zijn nu ook al een hoop mensen die spijt hebben dat ze PVV hebben gestemd, nadat die zonder blikken of blozen per direct zn (oh zo belangrijke) breekpunt liet vallen... Ook hier in dit topic hebben we iemand kunnen wijzen op een feit wat ze zelf niet doorhad.. dus lijkt me altijd nuttig elkaar scherp te houden.. :)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:45

Nou, stem is weer gegeven. En blijkbaar heeft de PVV veel meer gekregen dan ooit mogelijk was. Ik woon nu in een provincie waar de PVV de grootste partij is. Hoe is dat mogelijk? Tja, ik denk dat dat om een heleboel zaken gaat. De CDA stemmers voelen zich waarschijnlijk bekocht dat de CDA in een coalitie met de PvdA ging zitten, ik denk dat er een hele hoop stemmen keihard anti-PvdA zijn. Die stemmers wilden ook niet op VVD stemmen, want ook die hebben jaren met de PvdA in bed gelegen.

Maar goed, het betekent wel dat we als volk een groot probleem hebben: een hele hoop stemt op links en een hele hoop stemt op rechts. Het midden zijn we kwijt aan het raken. Blijkbaar zijn veel mensen niet bang om hun baan kwijt te raken, als ik naar de stemmen op de SP kijk.

Voor Limburg geldt ook voor een heel deel dat er maar een partij had die een lijsttrekker had van beneden de rivieren. Dat heeft met een natuurlijk wantrouwen jegens Den Haag te maken. ze zijn een half jaar te laat gekomen met Verhagen vooruit te schuiven, ben ik bang.

Een coalitie voorspellen? Neem maar een grabbelton met ballen met daarop partijnamen. Als je genoeg ballen hebt om een meerderheid te vormen, dan heb je de nieuwe regering. Ik zie niet dat een regering gevormd kan worden die de meerderheid van het volk blij zou kunnen maken.

En de PVV: ach, die doen nou al veel water bij de wijn. De PVV zal nooit onze grondwet kunnen veranderen, dan moeten ze een 2/3 meerderheid hebben. Dus die club is toch een schaap in wolfskleren.