Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Voor de PVV-stemmers, hebben de mensen die op Wilders gestemd hebben het partijprogramma doorgelezen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je na het lezen van dat achterlijke gezwets nog op de PVV kan stemmen. Ik heb het gelezen, en bij de inleiding kon ik mijn lachen al niet inhouden.
Rock schreef:Dit staat in het partijprogramma van Wilders:Citaat:• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
maken op de voorrechten van een godsdienst
Dat mag de katholieke of christelijke of jodense ook niet, we hebben scheiding van staat en kerk![]()
• Geen moskee er meer bij
als dat niet nodig blijkt hoeft dat ook niet toch?
• Alle islamitische scholen dicht
Dit vind ik persoonlijk buitenproportioneel, dan ook alle scholen openbaar maken lijkt mij
• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
Ik kan me niet voorstellen dat dit anders zou moeten....... lijkt mij logisch![]()
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
ook dit is heel logisch, seksapartheid is gewoonweg echte discriminatie.......
• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
Dan ook geen subsidies meer voor de KRO, NCRV ed
• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
Propoganda is nooit goed, dus daar kan absoluut in gesneden worden....... evenals dat zo zou moeten zijn bij alle geloven die propoganderen........
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
Ik ben het er wel mee eens dat je in publieke functies je geloof thuis laat
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
Waar gediscrimineerd word moet opgetreden worden
• EU: Turkije er in, Nederland er uit
hier moet ik wel om lachen, beetje dom
• Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden
op zich kan dit best, dit is een intern Marrokaans probleem (specifiek MARROKAANS!!) Los het op INTERN
• Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
iedereen die hier tegen is is gek![]()
• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
Boerkaverbod, ja...... kan ik me in vinden, koran verbod niet......... en hoofddoekjes, ach kom nou op![]()
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
ALS er behoefte aan is dan vind ik dat dit zou moeten mogen
• Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
De geitenwollensokken aanpak heeft niet gewerkt, dus ja........ ik ben wel van het aanpassen of wegwezen![]()
• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
Dit word al in veel landen niet onerdienstelijk toegepast. Wij zijn niet meer in staat om filantroop te spelen,
• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit
Met de dubbele nationaliteit vind ik dat lastig......... maar met slechts een verblijfsvergunning lijkt het mij nou niet echt raar![]()
• Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
Jep duidelijkheid werkt beide kanten positief
• Een wettelijk verbod op het generaal pardon
Kan ik me ook wel in vinden
• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Nederland niet gehaald, dan het land weer uit
Vind ik zelf ook niet helemaal gek
• Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
Tja, cursussen kosten geld, zie het als elke andere cursist in Nederland, het is een investering in je toekomst
• Registratie van dubbele nationaliteiten
in het kader van de rechtsvervolging misschien wel handig
• Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
Hoe wou hij dat doen dan.......... ?????
• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
opvang bij voorkeur in de regio
Ik denk dat hier geen maximun aan te passen is, wel vind ik dat er een scheiding moet zijn tussen echte politieke vluchtelingen of economische vluchtelingen
• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
Als Brussel het betaald dan mag die bepalen....... wie betaald bepaald
• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
eens
• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt
eens
• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen
Zolang als het werkt, of verwoedde pogingen doen om aan werk te komen, mogen ze van mij van de noordpool komen........ IK persoonlijk heb liever niet uit Nederland afkomstige werknemers, werken harder, zeuren minder....... en hebben niet alleen maar rechten maar zijn zich ook bewust van hun plichten
Ja, er staan ook dingen in die niet specifiek tegen de Islam zijn gericht, maar er staan ook echt dingen in die als een tang op een varken (ha-ha) slaan! Koran verbieden? Verbod op hoofddoekjes? Totale immigratiestop uit Islamitische landen?
Leg jij mij nou eens uit hoe dat géén discriminatie is? Overigens stelt hij de de Islam politiek is en geen geloof, puur zodat hij dan bepaalde dingen die geloven beschermen kan omzeilen... Je reinste onzin!
Somebitch schreef:Fiffill schreef:Voor de PVV-stemmers, hebben de mensen die op Wilders gestemd hebben het partijprogramma doorgelezen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je na het lezen van dat achterlijke gezwets nog op de PVV kan stemmen. Ik heb het gelezen, en bij de inleiding kon ik mijn lachen al niet inhouden.
Ja heb ik gelezen en gestemd
sarabande schreef:KiWiKo schreef:Nee........ het is niet de Islam, het is de verislamitisering![]()
en daar kan ik hem geen ongelijk in geven........ Met de islam is niks mis, wel met de verislamitisering van dit land
En als je zijn programma goed leest dan staat het er ook zo in
Dus ik snap dit niet zo goed
Wat bedoel je daar nu eigenlijk mee islamisering van de samenleving. Ik ben nog nooit een moslim tegen gekomen die mij zijn geloof probeert op te dringen.
Stel jezelf nu eens voor dat dat zou gebeuren, dan wordt jij toch ook niet zo maar moslim.
Dit is een van die loze kreten die voortdurend uit de PVV komt rollen, zonder dat het ergens op slaat.
Fiffill schreef:Somebitch schreef:
Ja heb ik gelezen en gestemd
Oké, ik kon me namelijk niet voorstellen dat mensen met hersens en gevoel na het lezen van zo'n programma nog PVV konden stemmen, hoe goedgelovig ben je dan - maar kennelijk zijn ze er toch, al zal ik waarschijnlijk nooit snappen waarom ze voor Wilders hebben gekozen.Ik heb altijd gedacht dat het de wat minder ontwikkelde mensen waren die massaal PVV stemden, en aan de ene kant klopt dat ook wel, maar aan de andere kant zullen er vast ook wel hoogopgeleide mensen op Wilders stemmen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je nog op hem kan stemmen als je dat programma gelezen hebt.
Zoveel achterlijk en onzinnig geblaat, ik ging het lezen omdat ik dacht "wie weet heeft hij nog wel wat goede punten" maar ik heb eerder medelijdend gelachen dan dat ik er iets in zag.
Somebitch schreef:Ja ookwel.Dus daarmee zeg je een heel klein %
sarabande schreef:KiWiKo schreef:Nee........ het is niet de Islam, het is de verislamitisering![]()
en daar kan ik hem geen ongelijk in geven........ Met de islam is niks mis, wel met de verislamitisering van dit land
En als je zijn programma goed leest dan staat het er ook zo in
Dus ik snap dit niet zo goed
Wat bedoel je daar nu eigenlijk mee islamisering van de samenleving. Ik ben nog nooit een moslim tegen gekomen die mij zijn geloof probeert op te dringen.
Stel jezelf nu eens voor dat dat zou gebeuren, dan wordt jij toch ook niet zo maar moslim.
Dit is een van die loze kreten die voortdurend uit de PVV komt rollen, zonder dat het ergens op slaat.
Somebitch schreef:Ik ben al 2 jaar bezig met de partij PVV dus heb er zeker lang genoeg over na gedacht.![]()
Ik citeer:Citaat:Ik heb altijd gedacht dat het de wat minder ontwikkelde mensen waren die massaal PVV stemden, en aan de ene kant klopt dat ook wel,