Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:49

sarabande schreef:
Wolken schreef:
Ik denk dat Joran in NL wel een gedwongen TBSje gaat krijgen. Dan zit de kans er dus dik in dat hij voor een langere tijd achter slot en grendel gaat.

Ja maar dat is het em juist, die lui heeft hij altijd ondersteboven gel*ld, dus ik ben blij dat die daar niet zijn. De zaak goed onderzoeken en dan een eerlijke rechtzaak. En niet alleen eerlijk in de ogen van Joran en zijn aanhang, maar gewoon boeten voor wat hij gedaan heeft.

Weet je nog hoe oud hij was ten tijde van Natalee en hoe hij over dat meisje sprak :r

Maar dat geeft dan toch juist aan hoe verknipt hij is? Dan is juist TBS wel de remedie voor hem. En TBS kan ook levenslang zijn he.

knollentuin

KiWiKo schreef:
Krips schreef:

Omdat het een Nederlands staatsburger is. En dus rechten heeft waar ik trots op ben. Die rechten verliest hij niet omdat hij in Peru een misdaad pleegt. Of omdat hij uberhaupt misdaden pleegt. De rechten van de mens zijn voor mij ontzettend belangrijk. Als de Nederlandse regering hem niet naar Nederland haalt dan zegt de regering eigenlijk dat die mensenrechten niet belangrijk zijn. En dat ze het goedkeuren dat in een ander land die rechten niet worden nageleefd. Dat zou ik heel erg vinden. De Nederlandse regering moet zijn burgers blijven beschermen.

jaaa joh....... komt die over jaar vrij......... koopt een huisje naast de jouwe............. en plots is jouw dochter vermist..............

ga je vast helemaal op in zijn mensenrechten :) :) want hij is zo een eerzaam burger........

Ik denk dat Joran in NL wel een gedwongen TBSje gaat krijgen. Dan zit de kans er dus dik in dat hij voor een langere tijd achter slot en grendel gaat.[/quote]

ja en dan mag ie al snel met weekend verlof of even shoppen met een begeleider en ,!oeps! tbser zoek! en dan begint het hele verhaal weer van voor af aan :D
van mij mag ie in peru blijven,in peru stout geweest ,peruaans meisje [als het bewezen wordt] dus de straf van het land dragen.

Wanted2003

KiWiKo schreef:
Krips schreef:
Kiwiko: Ja. Ik geloof namelijk in de Nederlandse rechtstaat. Natuurlijk zou het niet mijn voorkeur genieten. Dat lijkt me logisch. Maar dat is wat anders.

ik heb meer dan me lief is te maken gehad met de Nederlandse rechtstaat.............. en nee , die is soms erg krom !!

Niet zo krom als die in Peru hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:50

Krips schreef:
Dat bedoelde ik indd met mijn vertrouwen in de rechtsstaat :), Lovely

Terecht :). Maar uit dit topic blijkt dat de meeste bokkers daar niet zo zwaar aan tillen. Laat maar verrekken die gast, hoe erger hoe beter en dat terwijl niemand nog weet wat en hoe hij gedaan heeft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:50

Wanted2003 schreef:
Dus jij vindt dat hij nu een eerlijk proces krijgt?

Nou ik heb geen glazen bol, dus kan niet in de toekomst kijken. Maar de hele wereld kijkt mee dus ze kunnen hem niet zomaar wegmoffelen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:51

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:52

knollentuin schreef:
KiWiKo schreef:

jaaa joh....... komt die over jaar vrij......... koopt een huisje naast de jouwe............. en plots is jouw dochter vermist..............

ga je vast helemaal op in zijn mensenrechten :) :) want hij is zo een eerzaam burger........

Ik denk dat Joran in NL wel een gedwongen TBSje gaat krijgen. Dan zit de kans er dus dik in dat hij voor een langere tijd achter slot en grendel gaat.

ja en dan mag ie al snel met weekend verlof of even shoppen met een begeleider en ,!oeps! tbser zoek! en dan begint het hele verhaal weer van voor af aan :D
van mij mag ie in peru blijven,in peru stout geweest ,peruaans meisje [als het bewezen wordt] dus de straf van het land dragen.[/quote]

Verdiep je eerst eens in het hele TBS systeem. Natuurlijk zijn daar ook fouten gemaakt, maar zo makkelijk is het echt niet hoor!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:54

Een eerlijk proces houdt toch veel meer in dat het moment van wegmoffelen.. Ik geloof dat ik dat standpunt al meerdere keren hier verdeddigd heb, maar oké.

Wat ik mij wel afvraag, en wat als er een onschuldig Nederlands meisje van 18 jaar in Peru in de gevangenis terechtkomt omdat ze besodemieterd is en er drugs in haar tas gestopt is? Dergelijke gevallen zijn er nu ook in Thailand enz.
Willen jullie zo'n meid daar dan ook laten zitten? Of mag zij wel naar Nederland komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:56

Zo een meisje mag van mij komen hoor, maar is het nu zo langzamerhand nog niet bekend dat dat je kan gebeuren als je naar dat soort landen gaat? Er zijn er zat die wel weten wat ze doen, maar denken dat ze het 1 keertje wel zullen redden...alles voor een grote som geld die ze toch niet krijgen als ze aangekomen zijn zonder gepakt te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:57

Lovely schreef:
Krips schreef:
Dat bedoelde ik indd met mijn vertrouwen in de rechtsstaat :), Lovely

Terecht :). Maar uit dit topic blijkt dat de meeste bokkers daar niet zo zwaar aan tillen. Laat maar verrekken die gast, hoe erger hoe beter en dat terwijl niemand nog weet wat en hoe hij gedaan heeft.

Maar er zijn langzamerhand wel genoeg feiten bekend dat het duidelijk is HOE het gegaan is en dat hij er bij betrokken is is ook wel duidelijk. Alleen zijn verhaal nog verifieren.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:58

Maar iedere Nederlanders is toch gelijk? Denk aan de Grondwet, dat geldt dan ook voor Joran?

Het gaat er hier dus niet om dat men vindt dat in Nederland te soft gestraft wordt en dat Joran een harde aanpak verdiend. Nee omdat Joran, Joran is mag hij wegrotten in Peru.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:59

Kim, Dat is een eindeloze discussie..
Ik heb in het begin van het topic ook gevraagt aan de mensen die zich zo vast beten in de mensenrechten of ze dr nog zo over dachten als hun dochter vermoord werd, En echt een eerlijk antwoord krijg je van de meeste niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:59

Russel, het enige feit dat bekend is, is dat dat meisje dood is, de rest is nog niet als feitelijk bewezen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:00

lov.............. Als je 22 bent......... en dan hoofdverdachte in 2 moordzaken..............

laten we heel eerlijk zijn.......... dat krijgt 22% van de mensen die nu 100 jaar zijn niet voor elkaar.........

MIJ met het leven dat ik geleid heb............ is het zelfs niet gelukt om in de BUURT te komen daarvan :)

Anoniem

Wanted2003 schreef:
Maar iedere Nederlanders is toch gelijk? Denk aan de Grondwet, dat geldt dan ook voor Joran?

Het gaat er hier dus niet om dat men vindt dat in Nederland te soft gestraft wordt en dat Joran een harde aanpak verdiend. Nee omdat Joran, Joran is mag hij wegrotten in Peru.

De grondwet telt alleen in Nederland, als je het over onze grondwet hebt en daarom is hij er zo makkelijk van af gekomen hier, ook in de Antillen omdat daar de zelfde wetten gelden als hier. De grondwet van Peru is anders..en daar heeft hij nu mee te maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-10 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wanted2003

Specials schreef:
Ik heb in het begin van het topic ook gevraagt aan de mensen die zich zo vast beten in de mensenrechten of ze dr nog zo over dachten als hun dochter vermoord werd, En echt een eerlijk antwoord krijg je van de meeste niet..

Maar in een zaak rondom de mensen die je liefhebt reageer je emotioneel, en nu het om een ander gaat kunnen we meer objectief blijven. Daarbij kan ik je ook geen goed antwoord geven, aangezien ik niet weet hoe het is om een dochter te hebben.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:01

Specials schreef:

Ik denk, dat wanneer mijn dochter vermoord zou worden, ik echt niet meer voor rede vatbaar zou zijn en misschien zelfs wel zou gaan zitten. Maar gelukkig werkt de rechtgang niet zo, want dan werd het echt oog om oog, tand om tand, dan hebben we toch helemaal geen rechtbank meer nodig?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:02

Naja noem me hard, Maar als een meisie drugs gaat smokelen naar Peru en ze word daar gepakt mag ze van mij daar blijven..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:03

Specials schreef:
Naja noem me hard, Maar als een meisie drugs gaat smokelen naar Peru en ze word daar gepakt mag ze van mij daar blijven..

,igt eraan of ze het voor het geld deed............ of dat ze er daadewerkelijk ingeluisd is........

en dat valt na te gaan :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:04

Diablo: Maar zou je het dan ook "goed" vinden dat hij naar nederland komt en hier bv 12 jaar krijgt ipv 30 jaar een miezerig bestaan ?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:05

@ wolken ,nee makkelijk zal het niet zijn maar het gebeurd wel en veel te vaak ook.
het hele rechtssysteem zit zo gecompliceerd in elkaar, op zich begrijpelijk maar het schept ook verwarring,veel verwarring en onbegrip. iedereen snapt dat elk mens recht heeft op een eerlijke verdediging maar als iemand een inbreker in zijn knie schiet ,terwijl de inbreker met geweld een huis is binnengedrongen en de bewoners bedreigd met een mes,wordt de bewoner van het huis berecht omdat ie geschoten heeft .
ik snap dat niet,als iemand besluit om iemand wat aan te doen en dat is aan te tonen en bewezen verspeelt ie in mijn ogen bepaalde rechten.
zo dus ook joran,vage gast heeft het in zich om op de verkeerde plek op verkeerde tijd te zijn[of is het geen toeval?] maakte er destijds een heel circus van met veranderende verklaringen en nu dit,ik vermoed dat ie gewoon heel fout zit en dan verspeel je dus je rechten,die hij overigens heel goed weet dankzij wijlen pappie

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:06

KiWiKo schreef:
Specials schreef:

,igt eraan of ze het voor het geld deed............ of dat ze er daadewerkelijk ingeluisd is........

en dat valt na te gaan :)

Idd, Deed ze het voor het geld, Lekker daar laten Doeiii :wave: Volgende keer beter nadenken.

Is ze dr ingeluisd en daar zijn bewijzen van dus geen meissie van 21 die zegt dat ze een loverboy heeft die het allemaal regelt heeft maar die is ineens nergens mee te bekenen is dan mag ze best hier heen komen.

Voor Joran hetzelfde, Word dr dalijk BEWEZEN dat hij niets gedaan heeft mag die van mij ook hierheen komen tot die tijd lekker daar blijven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:07

Specials schreef:
Diablo: Maar zou je het dan ook "goed" vinden dat hij naar nederland komt en hier bv 12 jaar krijgt ipv 30 jaar een miezerig bestaan ?

Ik durf het je niet te zeggen. Zoals ik al zei, als Joran zeker weten mijn kind had vermoord, hoorde je mij om het hardst roepen dat hij daar moet blijven. Maar dan ben ik natuurlijk helemaal niet objectief. Als we allemaal vanuit onze emotie gaan berechten, krijg je dus oog om oog, tand om tand, dat lijkt me ook niet goed.

Aan de ene kant denk ik: eigen schuld, dikke bult, blijf daar maar lekker. Maar ja....ik kan er niets aan doen, als ik dan zie hoe ze met hem omgaan daar, hoe de omstandigheden daar zijn, dan krijg ik medelijden......ik ben een softie....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:08

Lovely schreef:
Russel, het enige feit dat bekend is, is dat dat meisje dood is, de rest is nog niet als feitelijk bewezen.

Het is niet bewezen hoe en waarom, de bekentenis heeft hij al ten overstaan van de pers getekend.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:14

Diablo schreef:
Specials schreef:

Ik durf het je niet te zeggen. Zoals ik al zei, als Joran zeker weten mijn kind had vermoord, hoorde je mij om het hardst roepen dat hij daar moet blijven. Maar dan ben ik natuurlijk helemaal niet objectief. Als we allemaal vanuit onze emotie gaan berechten, krijg je dus oog om oog, tand om tand, dat lijkt me ook niet goed.

Aan de ene kant denk ik: eigen schuld, dikke bult, blijf daar maar lekker. Maar ja....ik kan er niets aan doen, als ik dan zie hoe ze met hem omgaan daar, hoe de omstandigheden daar zijn, dan krijg ik medelijden......ik ben een softie....

Ha , Eindelijk iemand die eerlijk antwoord geeft :D
In het begin werd namelijk geroepen jaa zelfs als het mijn dochter is mag die hier komen en maar 6 jaar krijgen als het maar eerlijk is tegenover de mensenrechten, Ben blij dat jij teminste zeg dat het een ander verhaal word als het om je dochter gaat.. :)