13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:06

Zidore schreef:

Het is niks nieuws wat hij schrijft.
Een herhaling in de tijd.
Denk in een ruim genoegen loop en je kunt overal barrieres zien en hokjes maken.
Heeft niet een beroemd staatsman eerder gezegd,"Wie niet van zijn geschiedenis leert is gedoemd deze over te doen"?

Er zijn altijd vechters, vluchters, kijkers en klagers geweest.
En niemand kan volledig gerustgesteld, maar men vergeet dat verantwoordelijkheid niet in een enveloppe afgegeven wordt en vandaar blijft alles veilig.
Er zijn risico's waartoe we bereid zijn zolang we niet uit onze comfort zone komen.
Daarboven is het eng en onbekend, daar dromen we liever van.
Zij wil boven dat risico werken omdat ze gezekerd door haar omgeving denkt dat ze de tocht aankan.
Ze verwacht door haar kennis een hogere slagingspercentage als dat haar ingegeven is door de publieke opinie en niet in de laatste plaats jeugdzorg.
Bij twijfel, dump je haar een week op de Noordzee op een zeilboot met een goed zeezeiler.
Alleen bij nood mag ie ingrijpen.
Dit is niet geboden, dan mag je mijns inziens ook niet oordelen over de kennis die ze bezit.

Waar vele over vallen is haar leeftijd.
Nu mijn vraag, is dit niet omdat er hier mensen zijn die het dolgraag zelf hadden willen doen?
Mocht je het idee en de middelen hebben gehad, op die leeftijd?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:20

slokkie schreef:
Waar vele over vallen is haar leeftijd.
Nu mijn vraag, is dit niet omdat er hier mensen zijn die het dolgraag zelf hadden willen doen?
Mocht je het idee en de middelen hebben gehad, op die leeftijd?

Nee, zei gisteren nog tegen een collega dat ik op die leeftijd echt nooit de wereld alleen had willen rondreizen te paard :D.

__danielle__

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:21

ze mag bij haar vader blijven lees ik net.. verder nog geen info

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:22

__danielle__ schreef:
ze mag bij haar vader blijven lees ik net.. verder nog geen info

Mooi, zo hoort het ook !! Er wordt rekening gehouden met wat zij wenst dus....

http://www.nu.nl/binnenland/2150586/lau ... wonen.html

Citaat:
Laura mag bij vader blijven wonen
Uitgegeven: 23 december 2009 18:19
Laatst gewijzigd: 23 december 2009 18:52

UTRECHT - De 14-jarige Laura Dekker mag bij haar vader blijven wonen. Dat was woensdag de uitspraak van de kinderrechter in Utrecht.

Jeugdzorg had het verzoek ingediend om de jonge zeilster bij een zogeheten netwerkpleeggezin te plaatsen, nadat het meisje vorige week was weggelopen van huis en vervolgens in Sint Maarten was opgedoken.

Dat verzoek is afgewezen op grond van 'de constructieve gesprekken die woensdagmiddag zijn gevoerd tussen Laura en haar vader en jeugdzorg', zo stelde de rechter.

Miscommunicatie

''Er was sinds de uitspraak op 30 oktober sprake van miscommunicatie tussen Laura en jeugdzorg. Beide partijen hadden de uitspraak niet goed begrepen.

Nu gaan alle partijen weer samenwerken aan het welzijn van Laura'', aldus de woordvoerster van de familie. Laura zelf was niet bij de uitspraak aanwezig, maar liet weten ontzettend blij te zijn dat ze bij haar vader blijft.

Vertrouwen

Ook jeugdzorg wil constructief aan een plan werken samen met Laura en haar vader Dick om uiteindelijk het meisje de zee op te krijgen. ''Zij waren het vertrouwen kwijt. Maar wij hadden nooit de intentie om de zeilreis helemaal te schrappen."

"Er moet alleen wel aan alle voorwaarden worden voldaan'', aldus een woordvoerder.

Oefenen
Die voorwaarden zijn onder andere het oefenen van langere zeilreizen, het testen van een slaapritme en een EHBO-diploma halen. ''Die voorwaarden waren eerder ook al gesteld, maar vervolgens is er niets concreet uitgekomen. Dat gaat nu wel gebeuren'', zo zegt de woordvoerster van de familie.

De rechter gaf in de uitspraak aan dat als de plannen toch niet uitgewerkt gaan worden, jeugdzorg een nieuw verzoek tot uithuisplaatsing kan indienen. De ondertoezichtstelling van het 'zeilmeisje' blijft de komende maanden wel gehandhaafd.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:57

nickyu schreef:
zowel vader als moeder waren eerst tegen
zowel vader als moeder zijn nu niet meer tegen

Ahum? Haar moeder is er nog steeds tegen..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:58

Dus vanaf nu gaat jeugdzorg bij ieder kind dat op een of andere manier iets wil doen dat buiten de gebaande paden valt, een plan maken en voorwaarden stellen?

Gaat jeugdzorg ook bij ieder comazuipend kind ingrijpen?

Deze kerst zijn organisaties bezig 2000 zwerfjongeren een beetje leuke kerst te geven.... pleeggezin zit er voor hen niet in, op maat gesneden zorg helemaal al niet.
En van een zeilboot kunnen deze jongeren dromen op hun bankje in het park....

Rare wereld.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:03

Hoor nu net op het nieuws dat ze mag gaan zeilen van de zomer. :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:04

Dat klopt.
Ik vind het erg apart. Mevrouw loopt weg en was van plan om daar een zeilboot te gaan kopen e.d, en nu mag ze opeens wel zeilen :?
Dus als iemand het ergens niet mee eens is moet je weglopen en dan krijg je het wel gedaan? :?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:06

Ja precies, ben erg benieuwd naar de gedachte erachter. Dit is echt dé manier om te laten zien dat consequent zijn in de opvoeding van kinderen/tieners helemááál niet nodig is. :roll:

Ik vind het erg vreemd, als je maar hard genoeg gilt en schreeuwt, ertegenin gaat en wegloopt, krijg je je zin wel..

KiWiKo

ben het met je eens randalin

sarabande

randalinpony Ik ben het wel een beetje met jou eens. Kind krijgt weer haar zin, is de opening van het journaal en tot mijn verbazing roept de jeugdzorg nu we moeten kijken wat het beste voor Laura is en er samen naar toe werken dat ze in juli weg kan.
Ik denk dat het beste voor Laura op haar leeftijd is, iemand die haar consequent verteld wat ze wel en niet mag doen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:07

Myukii schreef:
Ja precies, ben erg benieuwd naar de gedachte erachter. Dit is echt dé manier om te laten zien dat consequent zijn in de opvoeding van kinderen/tieners helemááál niet nodig is. :roll:

Ik vind het erg vreemd, als je maar hard genoeg gilt en schreeuwt, ertegenin gaat en wegloopt, krijg je je zin wel..

inderdaad... belachelijk. ben toch wel heel nieuwsgierig of we de motivatie hiervan nog te horen krijgen :?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:10

Ik kan me voorstellen waarom haar moeder in tranen was, niemand houdt dus rekening met haar mening en haar gevoelens voor haar kind.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:15

Potjandorie, dat kind houdt iedereen bezig en kost handen vol geld. Dat geld kan beter worden gebruikt. Zoveel goede doelen die om geld zitten te smeken !.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:16

lodo schreef:
Potjandorie, dat kind houdt iedereen bezig en kost handen vol geld. Dat geld kan beter worden gebruikt. Zoveel goede doelen die om geld zitten te smeken !.

Noem er eens wat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:31

3FM Serieus Request bijv. ;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:33

sarabande schreef:
Ik kan me voorstellen waarom haar moeder in tranen was, niemand houdt dus rekening met haar mening en haar gevoelens voor haar kind.

Ze woont niet bij haar moeder, dus die heeft ook niets te vertellen in het hele verhaal. Als ze bij haar moeder had gewoond had haar vader niets te vertellen gehad in het geheel. De verzorgend ouder heeft het laatste woord. De niet verzorgend ouder staat langs de zijlijn.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:38

_San87_ schreef:
lodo schreef:

Noem er eens wat.

Sowieso elk goed doel verdient het meer dan dat aandachttrekkerij gedoe van haar en haar familie.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:48

misschien even heel banketstaaf hoor... maar de mensen die vinden dat ze teveel aandacht krijgt... waarom reageren jullie dan nog? dat is toch ook aandacht??

ik vind het in ieder geval fijn dat ze bij haar vader mag blijven. snap niet dat ze nu in de zomer toch mag gaan varen. waarom niet gewoon eerst haar schooldiploma halen en volwassener worden? die wereldreis solo kan ze haar hele leven nog maken, moet dat echt nu omdat ze in het guiness book of records wil komen, of anders wil zijn dan anderen? beetje jammer... ik gun het haar wel, maar op een later tijdstip.
Ik bedoel, er zijn toch ook genoeg mensen hier op bokt die ooit hopen net zo goed te zijn als Anky??

edit: tekst beetje aangepast
Laatst bijgewerkt door __danielle__ op 23-12-09 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardje3_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:52

Dat kind moet gewoon harder worden aangepakt.

Kinderen met een paar probleempjes worden al uit huis geplaatst, en zij? Zij krijgt dus gewoon vrolijk haar zin en mag in de zomer gaan zeilen...

Misschien is een uithuisplaatsing wel een hele goede voor haar, ik hoop maar dat ze dat echt gaan door pakken.
Laatst bijgewerkt door Paardje3_ op 23-12-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:52

Ik begrijp vanaf dag 1 niets van dit verhaal. Een verwend kind wat dreint en dreigt krijgt dus haar zin want anders is ze zo overstuur is dat de boodschap hieruit ? Dan laat ze zien hoe onvolwassen ze is, hoe ongehoorzaam en hoe onverantwoordelijk door naar Sint Maarten te vliegen en daar een boot te willen kopen en dan krijgt ze juist haar zin ?
En dan nog iets, stuur dat kind eens met windkracht 11 het ijsselmeer op, je hebt dan nml. niets aan kennis en een GPS en een satelliet telefoon etc. Een klein jong kind kan onmogelijk lichamelijk dergelijke natuurkrachten op een zeilboot aan, laat staan langdurig, En geestelijk kan zo'n kind dat ook niet aan. Vraag Henk ter Velde maar eens.
En ik spreek uit ervaring, ik heb zelf met drie mannen met windkracht 11 op de noordzee gezeten. En we hebben het heel moeilijk gehad met 1 van de veiligste zeilboten die er was toen. Met alle techniek er op en er aan, met heel ervaren zeezeilers. En met ons bevonden zich meerdere jachten op zee. en via de marifoon hoorden we wat er op die andere jachten gebeurde. En dan kom jebij engeland aan bij de kust en dan loop je het risico dat je vanwege de golfslag en wind de haven niet eens kunt bereiken en dan kun je door naar de kust van Belgie, nog eens 24 uur minimaal wakker blijven. Wij hoefden dat gelukkig niet. Een boot die er eerder voor ons was is de man door die golfslag vanaf de ene kant van zijn boot aan de andere kant met zijn hoofd door het raampje geslagen maar hij heeft het gered. Een andere boot moest gered worden, daar was een gat in geslagen. Vermiste boten en vermiste mensen en nog veel meer ellende. Een 13 jarig kind kan dat onmogelijk aan. Ik vind het werkelijk absurd dat je je kind dat aan wil doenof uberhaupt dat risico wilt nemen om een droom van een onnozele tiener te verwezelijken.

Hebben jullie ook al gehoord dat haar moeder niets durft te zeggen, omdat Laura zo'n drijnend kind is dat ze dan tegen haar moeder zegt dat ze haar nooit meer wil zien ? Is toch te gek voor woorden om zo'n kind haar zin te geven ? Ze kan dus deze spanning al niet aan het arme meisje......maar wel een zeilreis rond de wereld alleen ?

Mijn droom was een paard, kreeg ik ook niet, ook niet als ik had gaan lopen zeuren hoe onvolkomen mijn leven was......

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:02

Perrokai: Ik ben het echt volledig met je eens en bedoelde precies hetzelfde als jou, alleen jij kan het goed verwoorden. +:)+

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:10

Ik heb niet al het voorgaande hier gelezen maar ik irriteer me al vanaf dag 1 aan het verhaal Laura Dekker. Gaat ze ook alleen op vakantie met haar boot, een beetje van Ijmuiden naar Gibraltar afzakken ofzo ? Als ik zo'n jong kind alleen op een zeilboot tegen zou komen zou ik direct de politie en de kinderbescherming bellen......werkelijk belachelijk. Zo...pff en nu heb ik me druk genoeg gemaakt om het kind van een ander. Jammer dat de ouders dat zelf niet doen.

Ik kan je verhalen vertellen van die 24 uur op zee met windkracht elf dat wil je niet weten. En ik ben een echte zeil en surfgek maar dit was echt eng.....dat nooit meer !

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:43

Perrokai, ik ben het helemaal met je eens.

Een goed voorbeeld wordt hier weer gesteld....gewoon net zo lang doordreinen tot je je zin krijgt, dat werkt blijkbaar.

Ik zeg het je, een schop onder haar kont moet ze hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:47

rainbow8 schreef:
[
Ze woont niet bij haar moeder, dus die heeft ook niets te vertellen in het hele verhaal. Als ze bij haar moeder had gewoond had haar vader niets te vertellen gehad in het geheel. De verzorgend ouder heeft het laatste woord. De niet verzorgend ouder staat langs de zijlijn.

Ze heeft verkozen niet bij haar moeder te willen wonen omdat die haar waarschijnlijk niet altijd haar zin geeft iig niet wat het zeilen betreft. Dus als een kind haar zin niet krijgt, die een moeder die van dat kind houdt niet kan toestaan, is het terecht dat die moeder geen stem meer heeft.
Wat een kromme manier van redeneren.