Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:03

jeetje,wat erg allemaal PFFF

Ik vraag me alleen af hoe ze het zo ver hebben kunnen laten komen.
Zo'n autootje heeft echt een hele lange weg nodig om die vaart te kunnen maken,vooral als hij dan ook nog eens van die klappers krijgt.
Daar hebben ze natuurlijk nooit rekening mee gehouden.

Anoniem

wow....
kom net thuis van paardrijden en even op nu.nl gekeken.
wat walgelijk zeg,echt heel erg dit...
ik lees ook dat her en der in het land verschillende festiviteiten niet meer doorgaan uit respect voor de slachtoffers...vind ik een goed iets.

xDramaQueen

Welshcobfan schreef:
Wat inderdaad een geluk dat hij de naald heeft geraakt, moet er niet aan denken dat hij er langs is gereden...

pff moet er niet aan denken dat hij nog een rij mensen mee zou nemen...
koningendag zal voor veel mensen niet meer hetzelfde zijn..

Let_be

Ben nog helemaal sprakeloos.....

Anoniem

Berdien schreef:
Een auto die op zo'n snelheid rijdt, en daarvan de banden kapot schieten is een ongeleid projectiel die alle kanten op schuift. Is ook niet slim ;)

Tja, nu was het ook een ongeleid projectiel ondanks dat er een bestuurder in zat. Het had misschien wat afgeremd.
Maar dan nog, het was te druk.

Shadow0

breezy302 schreef:
En als we speculeren over het hoe en waarom? Ik neem aan dat dit in zo'n situatie als deze heel normaal is.

Maar niet verstandig. Je kunt mensen heel erg kwetsen als er onjuiste dingen verteld worden - en het is veel moeilijker om zoiets terug te nemen als het een tijd wordt doorverteld. Daarnaast levert het niks op, je kunt nog zoveel verzinnen maar dat maakt toch niks duidelijker? Een echte verklaring kun je alleen krijgen door onderzoek. Ook kunnen we er niets aan veranderen. Maar de gevolgen van speculaties kunnen groot zijn, en dat lijkt me niet juist.

juline

op de bloederige foto is als je goed kijkt ook een stapel papieren te zien die hij in zijn rechterhand heeft dus lijkt me erg goed mogelijk dat het waar is dat hij een draaiboek bij had

oh_oh

Karin schreef:
Berdien schreef:
Komop zeg, heb je gezien hoe de mensen die de persconferentie deden erbij zaten? Die hebben op dit moment écht wel wat anders aan hun hoofd dan elk woord op een gouden schaaltje te wegen. Mensen willen informatie, die willen ze NU en als je onder zoveel stress en emoties staat, dan let je echt niet eventuele dubbelzinnigheden.

Daar sluit ik me volledig bij aan. En over die 'tremor' van die korpschef: die stond al een paar uur onder hoogspanning, dat zijn ook van die details waar ik me niet druk over kan maken.

Ik zag het ook. Die mensen staan zo onder druk. Ze moeten zich waarschijnlijk echt vermannen om zo correct mogelijk de persconferentie te geven. Ik zou niet in hun schoenen willen staan. Het is niet te omvatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:04

Door wie is dat dan bekend gemaakt over dat draaiboek?

Destination

nee straks had hij wel de bus geraakt

Anoniem

Een draaiboek?menen jullie dat nou? Wat erg zeg! Ik ga maar even het nieuws bekijken!

Nienke89

Babico3 schreef:
Door wie is dat dan bekend gemaakt over dat draaiboek?

RTL

vuurneon

Het schieten op een auto gaat helaas niet zo makkelijk als het vaak in de flitsende tv series gaat: een auto die hard rijd staat niet direct stil. Om maar te zwijgen over de onbestuurbaarheid.

Anoniem

Ben ik met je eens, Berdien, dan waren er mogelijk nog meer slachtoffers gevallen.
Ondertussen zit ik nog steeds met dat beeld van dat meisje in de maag, is daar al duidelijkheid over?

berdien85

Ja met schieten hadden er dan nog meer gewonden en misschien wel doden gevallen... die man moest eens weten hoeveel mensen hij hiermee verdriet doet :(

Dat draaiboek wordt nu genoemd!
Laatst bijgewerkt door berdien85 op 30-04-09 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Nessah schreef:
Iris82 schreef:
Een draaiboek? Daar heb ik dus nog helemaal niets over gehoord?

rtl 4, net bevestigd. in de auto is door de politie een draaiboek gevonden van het verloop van de hele dag en de hele tocht.

Hij wist ook dat het hele gebeuren 20 min was uitgelopen.....

Liezel1

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 4 doden.

Ik vraag me alleen af wat je met een Swift tegen een dubbeldekker wil beginnen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:05

volgens diegene van de persconferentie was hij "helder" dit had hij van agenten, ik denk dat agenten, die er op getraind zijn om signalen te zien,beter kunnen oordelen dan wij achter onze computer.. agenten nemen echt niet zomaar iets aan, dus hij zal echt wel duidelijk geweest zijn, daarnaast had hij een draaiboek van de dag bij zich..

schieten word lastig als het zo snel gaat, je het niet verwacht, en er 1000en mensen omheen staan, maar goed de beste stuurlui staan wéér aan wal..

Yunaa

Ik heb het ook gehoord!! Echt zoooo erg. :n Zat ook net op het NOS te kijken, daar waren mensen die er van wisten ofzo.. (weet niet hoe ik dat moet uitleggen) maar omg wat is dat erg!! :(

Onassa

Dan erbij schieten had ook uiterst gevaarlijk kunnen zijn als er wel explosieven in nde auto hadden gelegen.

dipstaartje

is er een foto van de dader
ik heb net wat filmpjes zitten kijken en het is zo schokkend allemaal
echt zo super erg

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:06

zul je zien da tdie man maar 10 jaar krijgt, als dat zoeits stap ik persoonlijk naar de rechter! :j
Laatst bijgewerkt door Karlijntjee op 30-04-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tamara

Van rtl.nl :
OM: man verdacht van plegen aanslag
De man die op Koninginnedag in Apeldoorn op het publiek inreed, wordt verdacht van het plegen van een aanslag op leden van het Koninklijk Huis.

Aanslag
Daarnaast wordt de man verdacht van moord of doodslag op mensen uit het publiek. Bij het drama vielen vier doden en raakten 13 mensen gewond, van wie vijf ernstig.

Reden
De 38-jarige man heeft zijn actie bewust gepland, aldus hoofdofficier Goossens. Wat de reden voor de actie was, is nog niet duidelijk. Volgens het OM zou het niet gaan om een terroristische actie. De politie heeft een inval gedaan in de woning van de dader.

Besloten overleg
Een verslaggever van Omroep Friesland had al eerder gemeld dat het opzettelijke actie betrof. Hij had mee kunnen luisteren met een besloten overleg van burgemeester De Graaf van Apeldoorn met de organisatoren van Koninginnedag.

Let_be

RTL Z livestream: Draaiboek; er zijn 'aanwijzingen' van het standaard 'draaiboek' van de koninklijke dag (overal verkrijgbaar...)

Dus tsja... was het om 'te gebruiken' of omdat hij ook van plan was die dag er gewoon bij te zijn.....

Cyrina

Heb de vlag maar binnengehaald (ik kreeg hem niet halfstok)... Vreselijk dit!