Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:56

in amerika weten ze niet beter daar gaat om de 2 min 1 de lucht in en land er om de 2 min.een kist

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:00

De afstand ertussen hangt af van het type vliegtuig en het type vliegtuig wat daarna komt :-)

Tussen een Antonov en een propellorvliegtuigje is wat meer afstand nodig bijvoorbeeld :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:01

SBS 6 beelden van na de ramp !!
vanuit ehet toestel.. jemig.. schokkend!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:10

Loizy schreef:
Ik heb gehoord dat er wel meer boeren in de omgeving willen verhuizen, waaronder degene die van de akker, maar momenteel krijgen ze er nauwelijk wat voor.

Dat ligt nog weer anders. De eigenaar van de akker heeft daar ca 175 ha landbouwgrond. Zijn bedrijf mag daar blijven. Hij mag daar alleen vanaf 2012 niet meer wonen. Hij heeft ook een aantal paarden op stal staan. Schiphol wil dat hij in vijfhuizen of zwanenburg gaat wonen maar een dergelijk bedrijf daar moet je gewoon bij wonen anders kan je net zo goed een bord aan de weg zetten ALLES GRATIS MEE TE NEMEN.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:16

als er een 747 is geland kan der dus na 2 min een 737 landen maar de turksepiloteverening zegt dus dat er waarschijnlijk te veel turbulentie was en dat ze daar de piloot problemen kreeg.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:21

Jolliegirl schreef:

was dat er net op?
lijken me inderdaad enge beelden vanuit een neerstortend vliegtuig!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:23

Ik zou die turbulentie met een grote korrel zout nemen. Lekker makkelijk afschuiven zo...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:24

ja dat dacht ik ook maar ja daar zal ook wel naar gekeken worden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:24

knooopje schreef:
Jolliegirl schreef:

was dat er net op?
lijken me inderdaad enge beelden vanuit een neerstortend vliegtuig!

NA de ramp.... dus niet TIJDENS...
net op SBS 6 ja, wordt vast wel 10 x herhaald vanavond

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:25

Uiteraard. Ze moeten/gaan alles onderzoeken, dus dat zal zeker ook aan de orde komen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:31

Hebben jullie het verhaald al gehoord van de vrouw uit Duitsland die alle ziekenhuizen is langs gereden op zoek naar haar man? Niemand kon haar vertellen waar haar man was. Die dame hebben wij dus gisteravond op Schiphol aan de infobalie gehad. Wij hebben haar laten ophalen door beveiliging. Vanuit daar is ze verder geholpen, ik weet niet exact wat ze gedaan hebben. Maar haar man is dus 1 van de 9 overleden passagiers ;(

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:34

Eerste beelden na de crash; http://www.hartvannederland.nl/item/195 ... a_de_crash

Mijn god, echt, dat gegil gaat me door merg en been, kippevel! :oo Die vrouw te schreeuwen; "Ik wordt gek!" :\ Arme mensen en het ziet er zo raar uit ook, zo onwerkelijk, dat er zoveel mensen levend uit het wrak gekomen zijn, wie kan dat nou zeggen! :oo

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:36

saroanda schreef:
Hebben jullie het verhaald al gehoord van de vrouw uit Duitsland die alle ziekenhuizen is langs gereden op zoek naar haar man? Niemand kon haar vertellen waar haar man was. Die dame hebben wij dus gisteravond op Schiphol aan de infobalie gehad. Wij hebben haar laten ophalen door beveiliging. Vanuit daar is ze verder geholpen, ik weet niet exact wat ze gedaan hebben. Maar haar man is dus 1 van de 9 overleden passagiers ;(

Hoe weet je dit... familie was namelijk allemaal ingelicht toch??

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:42

Jolliegirl schreef:
saroanda schreef:

Hoe weet je dit... familie was namelijk allemaal ingelicht toch??

Was vanavond op het nieuws. Toen hoorde ik pas dat haar man overleden was. Gisteren had ik nog goede hoop dat het gewoon een misverstand was dat ze hem niet kon vinden.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:47

Jeetje wat een nare beelden... Kippenvel hier.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:48

arme vrouw ze was al helemaal van streek nu dus helemaal :(:)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:14

Oh jeetje... dat geschreeuw inderdaad, arme mensen. Vreselijk :(:)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:25

Jeetje dat filmpje. Dat geloof je toch niet! Vind het heel raar dat je gaat filmen ipv mensen helpen. _-:( Ik zou me er echt voor schamen, maar misschien had degene die het filmt dollartekens in z'n ogen. Echt walgelijk, sorry.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:27

jeetje dat dat in je opkomt om te gaan filmen.
terwijl er mensen om hulp roepen...
maar goed denk dat hij ook verdoofd was van de schrik.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:30

Hartstikke goed dat filmpje! of juist bij goed verstand om te gaan filmen!
allemaal bewijs!

mbkaatje schreef:
Jeetje dat filmpje. Dat geloof je toch niet! Vind het heel raar dat je gaat filmen ipv mensen helpen. _-:( Ik zou me er echt voor schamen, maar misschien had degene die het filmt dollartekens in z'n ogen. Echt walgelijk, sorry.

Ga niet lopen kletsen als je niet weet wat je zegt!
Wie zegt dat hiervoor betaald is?? is onbekend...

komop heey, even nadenken voor je iets gaat roepen! Alsof diegene geen mensen geholpen zal hebben...!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:31

Ik word er ook een beetje onpasselijk van. Het is gewoon ergens niet gepast om dit soort beelden iig uit te zenden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:45

Jolliegirl schreef:
Hartstikke goed dat filmpje! of juist bij goed verstand om te gaan filmen!
allemaal bewijs!

mbkaatje schreef:

Ga niet lopen kletsen als je niet weet wat je zegt!
Wie zegt dat hiervoor betaald is?? is onbekend...

komop heey, even nadenken voor je iets gaat roepen! Alsof diegene geen mensen geholpen zal hebben...!

Nou, sorry hoor, ik loop niet te kletsen, en ik zeg ook heel duidelijk "misschien kreeg hij of zij dollartekens in de ogen". En ik kan heel goed nadenken.

Ik heb er nog even langer over nagedacht en ik vind het nog steeds walgelijk!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:49

Ik kan me best voorstellen dat mensen de situatie filmen. Op het moment zelf is het allemaal heel onwerkelijk. Als je het later terugziet is het voor jezelf toch een soort 'bewijs' dat het je echt overkomen is en misschien kan het jezelf (en anderen) helpen bij de verwerking.

Zoals je kunt zien duurt het gedeelte dat binnen gefilmd is maar 15 seconden. Ik kan me voorstellen dat deze persoon daarna nog mensen heeft geholpen en toen hij/zij eenmaal buiten stond (en hulptroepen gearriveerd waren) verder heeft staan filmen.

Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen dit doen. Ik kan het me alleen niet zo goed voorstellen dat je vervolgens dit soort beelden doorspeelt aan een tv-zender als SBS6. Houd je beelden dan voor jezelf of stel ze ter beschikking aan het onderzoeksteam ofzo. Maar goed, ik ben de filmer natuurlijk niet. ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:55

Met dit antwoord kan ik meer. Het zou inderdaad kunnen dat je misschien zelf niet helemaal weet wat je doet en het ook even niet weet.
Ik blijf het heel onprettig vinden om ernaar te kijken. Op zich is het niet zo schokkend en er zitten ook geen schokkende beelden tussen gelukkig. Maar het is gewoon een gevoel, wat voor iemand is dat dat hij of zij als een van de eerste dingen een camera pakt.
Misschien is het wel een nerveuse opwelling geweest ja. Wie zal het zeggen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:59

Dat kan idd een reflex zijn geweest, een eerste reactie op de situatie. Niet iedereen handelt hetzelfde in zo'n situatie en het feit dat iemand beelden van een onwerkelijke situatie op video vastlegt maakt IMO nog geen slecht persoon van diegene.

Het vliegtuig ziet er op dat moment ook al vrij leeg uit. Ik kan me voorstellen dat de filmer ook geen weet had van hoe de situatie was op de plek waar de meeste doden en zwaargewonden zijn gevallen, dit lijkt me gefilmd vanuit een vrij 'heel' stuk van het vliegtuig.