ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:53

Maar waarom een sleutel? Waarom heeft iemand een sleutel van de kerk nodig om elk moment binnen te kunnen. Ik vind dat maar vaag eigenlijk. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:55

Wat een vaag verhaal zeg, de portugese kranten hebben trouwens wel erg veel informatie! Ik denk sowieso niet meet dat de arme drommel nog in leven is..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:05

Nog een stukje:

Gisteren leverde de politie om 7 uur 'smorgens het rapport over het vermiste Britse meisje in. Het waren ongveer 10 boekdelen waarin een aantal voorstellen van de onderzoekers. Voorstellen waarvan de waarde bepaald wordt door de procurator van het Publieke Ministerie , waarna ze aan de ....rechter (ken de term niet in nederlands) worden ingeleverd. Het lijkt erop dat Kate opnieuw verhoord gaat worden. Het is nog niet bevestigd of dit voor die rechter gaat gebeuren, maar alleen in die situatie kunnen verplichtingen bekeken worden. De algemeen procurator van de Republiek zegt dat een van de te ondernemen stappen die aangevraagd is gerelationeerd is aan het in beslag nemen van een voorwerp dat als fundimenteel voor het onderzoek gezien wordt. Het magistraat heeft nu tien dagen om te beslissen over aanvullend onderzoek, waarna het rapport weer naar de politie gaat. tot dan worden er stappen ondernomen die niet afhangen van autorisatie.

Er volgt nog meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:06

Is het een bijzonder soort kerk? Ga je toch bijna sekteachtige gedachten krijgen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:09

jeetje nou je zou er inderdaad een soort van offerfestijn in kunnen gaan bedenken.

bedankt voor het vertalen weer !!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:10

Nathalie schreef:
Maar waarom een sleutel? Waarom heeft iemand een sleutel van de kerk nodig om elk moment binnen te kunnen. Ik vind dat maar vaag eigenlijk. Verward

In de eerst instantie was het natuurlijk en verdwijning en had iedereen begrip voor de ouders en wilde men helpen met het verwerken en men gelooft natuurlijk ook dat veel bidden en kaarsjes branden helpt en men wilde ze daarbij niet in de weg staan, blijkbaar. Aan de andere kant, kunnen ze er wel ik wet niet hoeveel geld voor geboden hebben, we weten het niet. Ze waren alle weken al aanwezig bij de mis (waar ze geen worod van verstonden), dus geen onbekenden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:11

russel schreef:
Is het een bijzonder soort kerk? Ga je toch bijna sekteachtige gedachten krijgen.

Het is gewoon een Katholiek kerkje, andere bestaan hier niet, op synagogen na. De McCanns zijn gewoon Katholiek.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:12

Ik ga toch steeds meer geloven dat die ouders ermee te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:23

Als ik nu naar Jensen kijk met die moordenaar van zijn vrouw, ga je beter begrijpen wat het is om het geheim te houden...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:30

SCHOONMAAK VAN DE WONING WAAR DE MCCANNS INGEZETEN HEBBEN
Gisteren hebben twee wagens van een schoonmaakbedrijf het bewijs geleverd van wat we al wisten. De McCanns hebben voorgoed de woning in de Bloemweg in Praia da Luz verlaten en zijn teruggekeerd naar de rustige plaats Rothley, in de buurt van Londen. Toch is het huis nog een attractie voor toeristen en journalisten. Er komen veel nieuwsgierigen voorbij om foto's te nemen van de plek waar het echtpaar McCann leefden en de journalisten zijn nog niet vertrokken om te kijken of er nog autoriteiten terugkomen. Gisteren gaven de Engelsen nog aan voor zeker dat er nieuwe zoektochten gehouden zouden worden op de plek, maar daar bleek niets van waar. Dit was het derde huis dat de McCanns in Praia da Luz bewoonden. Madeleine verdween uit de Ocean Club en het echtpaar werd tijdelijk ondergebracht op een andere plek, tijdens de eerste fase van de onderzoeken. In juli zijn ze, om meer privacy te krijgen naar de villa Vista do Mar (Zeezicht)verhuisd, nog geen twee kilometer van de Ocean Club, in Luz Parque, de plek die ze afgelopen zondagmorgen vroeg hebben verlaten.

(er volgt nog meer, dit wordt uren werk)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:31

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:33

russel schreef:
Als ik nu naar Jensen kijk met die moordenaar van zijn vrouw, ga je beter begrijpen wat het is om het geheim te houden...

Inderdaad, maar het zijn ook vaak de mensen die goed in de maatschapij staan. Net zoals die vrouw die door iedereen werd vereerd als goed doener enzo Lachen
Terwijl ze gewoon graag mensen zag sterven, en daarom dan ook vrijwilligerswerk deed met oude mensen

Maar je ziet het niet, die mensen dragen een geheim en spelen goed toneel?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:36

lusitana wederom bedankt voor het vertalen
ik volg nog steeds en heb nu toch steeds meer eigen gedachten erover

ik hoop dat het snel voorbij is maar ben bag dat een eventuele rechtszaak erg lang gaat duren
dus ik hoop maar op een bekentenis maar als de mcanns zich eventueel verschuilen achter hun geloof zal dat er ook wel niet aan komen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:38

DORP ONDER CONSTRUCTIE SINDS MEI
Het dorp Luz is al maanden opengebroken. Het was al zo op 3 mei toen Madeleine verdween. Sinds vier maanden ligt het zuidelijke deel van het dorp open vanwege een riool aanleg en verbetering van bestrating. Ook achter de kerk, aan zee, werd gegraven, vanwege nieuwe bestrating. Ze zijn in die gebieden al klaar. Alle gaten zijn dicht. Maar op andere plekken in hte dorp wordt er nog flink gegraven op openbare plekken.

(er volgt nog veel meer)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:38

ff thee zetten hoor

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:39

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:41

zet ze Haha!

idd merel dat idee komt ook steeds meer bij me op
vooral ook als het dorp idd open ligt dan is het bijna uitzoeken geblazen voor een plekje

maar ergens als je zo'n geruchtbaarheid eraan geeft als dat de ouders toen gedaan hebben dan lijkt het me toch dat ze zowat elk minuut van de dag in de gaten gehouden zijn
dus niet zomaar het eventuele lijkje hebben kunnen begraven

dus komt bij mij wederom weer op dat er een derde persoon in betrokken is

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:45

Als die ouders het zelf hebben gedaan dan zijn ze volgens mij echt gestoord. Dan is het ook echt niet meer goed te praten, zelfs als het een "ongeluk" zou zijn.

Als jij of je partner per ongeluk je kind vermoordt dan ga je niet maandenlang de pers opzoeken, de hele wereld afreizen en de hele tijd in de spotlight staan.

Als je kind door een ongeluk dood is dan huil je, wordt je gek, zorg je voor een fatsoenlijke begrafenis en neem je het jezelf voor de rest van je leven kwalijk.

Je gaat niet het lijk verstoppen en doen alsof ze ontvoerd is. Om vervolgens heel de wereld om medeleven te vragen. Nee echt, als nu blijkt dat ze er al die tijd vanaf wisten, dan zijn dit volgens mij flink veknipte mensen (en alle vrienden die er vanaf wisten ook trouwens).

Als blijkt dat ze er niks mee te maken hadden, dan is ze veel onrecht aangedaan. En dan zal het onderzoek nog wel een tijdje duren.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:46

maar ja het zou toch nog steeds moeten opvallen zeker als je weet dat er iemand vermist is
tenminste ik zou wel raar staan kijken als er midden in de nacht ergens gegraven ofzo zou worden dan
het lijkt me raar dat je dat zo ongezien kunt doen

ik weet niet hoe druk bewoond dat dorpje is natuurlijk
en dan moet je er ook maar vanuit gaan dat er iemand wakker is geweest
maar het lijkt me dat in dorpjes en ik dank dan helemaal in het buitenland toch een grote sociale controle is

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:49

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:58

Ze hebben die kinderen toch een soort of slaapmiddel gegeven om die bewuste avond weg tegaan? (of ben ik verkeerd geinfo.)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:00

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:05

Dan zou ik het niet vreemd vinden als maddy daar aan is overleden. Ik ga allerlij scenarios bedenken..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:08

lustiano bedankt allemaal voor het vertalen je hebt het er maar druk mee ,

tja als de stad open ligt en al vanaf de verdwijning ,....speurhonden inzetten dan op betreffedne plekken ?