Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

_Summerly_

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:17

Ik ging mee met m'n pa stemmen, op Verdonk.
(Kwam zelf met de stemwijzer iedere keer op Wilders uit. Nagelbijten / Gniffelen )
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 22-11-06 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:17

Deze was van gisteren:

Uitgegeven: 21 november 2006 23:12

DEN HAAG - In de politieke barometer van Interview/NSS en het tv-programma Nederland Kiest is het gat tussen CDA en PvdA dinsdag kleiner geworden. Als er nu Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn, zou het CDA uitkomen op 41, de PvdA op 37.

Een dag eerder was het verschil tussen de twee nog 6 zetels: 43 om 37. In vergelijking met de vorige verkiezingen betekent de peiling van dinsdag voor het CDA nog wel een verlies van 3 zetels, voor de PvdA gaat het om 5.

VVD

De VVD krabbelt een dag voor de Tweede Kamerverkiezingen iets op in de barometer. Met 23 zetels halen de liberalen er 3 meer dan maandag, maar nog altijd 5 minder dan in 2003. Ook de SP behaalt 23 zetels, een minder dan maandag maar 14 meer dan het zetelaantal nu in de Kamer.

Verlies is er voor GroenLinks, Lijst Vijf Fortuyn en D66. GroenLinks komt dinsdag uit op 7, een minder dan nu in de Kamer. De Lijst Vijf Fortuyn, voorheen de LPF, zakt van 8 zetels in 2003 naar 1 en D66 halveert tot 3 zetels.

Winst is er voor de ChristenUnie, van 3 in 2003 naar 6, en de Partij voor de Vrijheid (4). De Partij voor de Dieren zou volgens de peiling 2 zetels halen, EénNL 1. De SGP staat stabiel op 2

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:22

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:23

Ik zou als ik mocht stemmen SP stemmen, heb een hekel aan groenlinks en Wouter Bosch klinkt niet zo geloofwaardig Nagelbijten / Gniffelen
Voor mij springt SP er toch écht uit Lachen Hoewel ik CDA ook niet slecht vind

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:31

janinetjjj schreef:
Hoe weet je dat? Waar kun je nu peilingen vinden?

Niet, dat schreef ik al.
Er is nog geen tussenstand.
Ehh peilingen van voor de verkiezingen vindt je door peilingen o.i.d. in google te zoeken.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:36

Vue schreef:
janinetjjj schreef:
Hoe weet je dat? Waar kun je nu peilingen vinden?

Niet, dat schreef ik al.
Er is nog geen tussenstand.
Ehh peilingen van voor de verkiezingen vindt je door peilingen o.i.d. in google te zoeken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kam ... ingen_2006

edit: dit zijn geen tussenstanden

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:44

figora schreef:
chevax schreef:
@Figora: vind je de SP werkelijk erger dan Wilders?

Nee net zo erg, ik hou niet van extreem, en dat zijn ze beide. Maar als ik moet kiezen zou ik zeker niet voor een communistische partij als SP kiezen.

Even een lesje SP.
"De SP is opgericht op zondag 22 oktober 1972. De SP heet in haar eerste jaren een 'maoistische' partij. Dat wil zeggen dat naast de traditioneel marxistische kritiek op het kapitalisme vooral de politieke opvattingen van de Chinese rebellenleider en staatsman als leidraad gelden. De grote Mao Tsetoeng, die had er toch maar mooi voor gezorgd dat éém p[ de vier wereldburgers geen honger meer had en geen bazen meer boven zich hoefde te dulden terwijl elders in de wereld onderdrukking en uitbuiting aan de orde van de dag zijn. Mooie zinnen over fraaie idealen, maar de SP'ers hebben ze alleen van horen zeggen. Naarmate er meer bekend wordt over China, blijkt dat ook daar de werkelijkheid sterk afwijkt van het beeld dat door de propaganda is geschapen. dan is de 'Chinese liefde' snel voorbij. De jonge SP neemt afstand van buitenlandse leermeesters en wordt een sterk op Nederland gerichte partij." In 1987 wordt de 'federatie van afdelingen' omgevormd tot een landelijke partij, die vanaf nu eigen standpunten gaat ontwikkelen. Het congres van 1991 zet de ramen open. De partij wordt opengesteld voor iedereen die zich in de partijpunten kan vinden. De ouderwetse ballast, die de partij in zijn ontwikkeling hindert, wordt afgestoten. De partij stapt nu ook officieel van het marxisme-leninisme af."

Tot zover mijn lesje SP.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:45

furious schreef:
gekkesies schreef:
Dus jij neemt hun mening gewoon over?
Beetje vreemd, iedereen heeft toch een eigen mening en visie?
Om nou te gaan roepen dat de SP communistisch is..
Vind het behooooooorlijk overdreven, maar goed, we zullen het morgen wel zien, iedereen denkt anders over de verschillende partijen.

Ik snap niet wat je hier mee bedoeld. Ik neem niemands mening over.

Jij zei eerder dat je alleen de laatste paar pagina's had gelezen, waarin een aantal uitspraken gedaan waren in de trant van 'SP is communistisch' (al waren de meesten wat genuanceerder). Jij noemt de SP ook communistisch, dan komt het op mij een beetje over alsof je de meningen uit eerdere post 'overneemt'.
Het kan natuurlijk dat dit ook jou eigen mening is, maar een echt goede onderbouwing van de stelling 'SP is communistisch' heb ik jammer genoeg nog niet gezien, ben er erg benieuwd naar namelijk. Lachen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:52

furious schreef:
gekkesies schreef:

Ik snap niet wat je hier mee bedoeld. Ik neem niemands mening over.

Jij zei eerder dat je alleen de laatste paar pagina's had gelezen, waarin een aantal uitspraken gedaan waren in de trant van 'SP is communistisch' (al waren de meesten wat genuanceerder). Jij noemt de SP ook communistisch, dan komt het op mij een beetje over alsof je de meningen uit eerdere post 'overneemt'.
Het kan natuurlijk dat dit ook jou eigen mening is, maar een echt goede onderbouwing van de stelling 'SP is communistisch' heb ik jammer genoeg nog niet gezien, ben er erg benieuwd naar namelijk. Lachen

Ik heb wel het hele topic doorgelezen, maar zoals je zelf waarschijnlijk ook wel weet is die nogal lang. Ik vind SP niet communisties en ik weet ook niet waar ik dat heb gezegd. Verder reageer ik al langer in dit topic dus zou je al moeten weten wat mijn mening is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:54

Het blijft me opvallen dat in beide topics SP op kop loopt.

Voor mijn standpunt is dat goed,ik heb er zelf ook op gestemt.

Over het zogenaamde communistische van SP; ik denk niet dat nederlanders er nog in zouden trappen als er überhaupt een communistische partij meedeed.
Ik vindt SP ook bepaald niet communistisch trouwens.

[edit]typo

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:57

@Furious; Ik zie net dat ik per ongeluk de verkeerde gequote heb, excuses! Mijn reactie was voor Figora. Bloos

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:57

kattie schreef:
willders.... Die man staat voor een hoop dingen die nederlanders denken maar niet durven te zeggen.

Spreek aub voor jezelf.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:58

gekkesies schreef:
@Furious; Ik zie net dat ik per ongeluk de verkeerde gequote heb, excuses! Mijn reactie was voor Figora. Bloos

ok, vond het zo'n gekke reactie! Knipoog

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:07

Heb niet alle 68 pagina's gelezen,, Clown maar goed heb op Wilders gestemt. Nadat hij bij Jensen was geweest wist ik het zeker,, Ben erg benieuwd vanavond wie de meeste zetels krijgt. Cool

Hoopt op wilders *grijns*

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:15

ik heb niet alle 69 pagina´s gelezen, maar weet iemand hoe de partij voor de dieren tegenover de paardensport staat? Op hun site staat dat ze vinden dat er met dieren niet gesport mag worden....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:16

Zo 1 x SP en 1 x CDA van ons.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:17

Dewi schreef:
ik heb niet alle 69 pagina´s gelezen, maar weet iemand hoe de partij voor de dieren tegenover de paardensport staat? Op hun site staat dat ze vinden dat er met dieren niet gesport mag worden....

Oei...... ben dan blij dat niet veel mensen op die partij stemmen dan Tong uitsteken

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:18

Verdikkie, CDA tóch de grootste Scheve mond

En ongelofelijk dat Wilders nog zoveel zetels heeft

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:19

Maethoriel schreef:
Verdikkie, CDA tóch de grootste Scheve mond

En ongelofelijk dat Wilders nog zoveel zetels heeft

Vind het juist geweldig van Wilders Lachen Hij staat precies voor mijn ideen, hij durft tenminste zijn mening te uiten Lachen Geweldige man

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:24

Je mening uiten en wilde ideeën rondbazuinen kan iedereen, met concrete plannen komen is een ander verhaal!
Vind het bovendien walgelijk zoals hij zich uitspreekt over dingen: 'Een tsunami van moslims'. Je hebt het nog steeds over mensen Misselijk

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:45

Ik schaam me echt dat Widers zoveel stemmen heeft gekregen Hoe kun je in hemelsnaam een anti-islamieten (mensen) beleid voeren????

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:45

ik heb op de partij vande dieren gestemt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:47

Ik ook Lachen

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:48

*Phew* ziet er naar uit dat CDA de grootste blijft... vind ik wel prettig ook al heb ik geen CDA gestemd...

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:50

Vind i kniet prettig, heb dan ook geen CDA gestemd