pien_2010 schreef:Dit suggereert dat de mensen oorlog willen. En dat klopt niet.
De heersers zijn gevaarlijk bezig en willen oorlog en houden elkaar de hand boven het hoofd.
Wij, het klootjesvolk worden gemotiveerd om te gaan vechten voor hun machtsidealen.
Kijk naar die arme Russische mannen die samen met die arme Koreaanse mannen het leven laten in Oekraïne. Die hebben daar echt niet voor gekozen, die worden via propaganda daar in gezogen.
De Oekraïners zijn net zo sneu, maar die vechten ten minste nog voor hun eigen cultuur, taal en land want zijn aangevallen door de Russen. Ook poedersuiker om te moeten vechten, maar dan vecht je wel voor je land en idealen.
Trump is ook gevaarlijk want onberekenbaar.
Het aangevallen Israël door Hamas grijpt zijn kans en vernietigd Gaza op dit moment. Ook vanwege die nare regering.
De Israëliërs, de Palestijnen hebben hier echt niet om gevraagd.
Geloven dat een vredesbeweging dit kan stoppen vind ik behoorlijk naïef want de Israëlische regering, De Russische regering die gaan echt niet stoppen.
Daarbij gebeurt er heel veel dat wij niet zien achter de schermen. Allemaal schimmige zaakjes die echt niet helpend zijn. En ook daar moet je toch echt naar de heersers kijken.
Nee, ik zit niet op een vredesveweging te wachten, want dat speelt de heersers alleen nog meer in de kaart. Ik zit wel te wachten op dat hele hoge niveau op politici die hun verstand gebruiken, die stoppen met al die machtsspelletjes ten kosten van het klootjesvolk.
Er zijn nl zat mensen die vrede willen.
Ik zit op mensen te wachten die met verstand van zaken gaan stemmen en zien wat mensen als Trump, De uiterst rechtse partijen zijn en wat ze aan polarisatie etc veroorzaken en dus anders gaan stemmen. Want als dit zo door gaat dan kunnen we niet eens meer stemmen. Bv is Amerika na vier jaar nog een gezonde democratie? Ik hoop het.
Is Nederland over vier jaar weer tot bezinning gekomen en gaan we weer normaal stemmen en normaal doen tegen over elkaar?
Ik kan zo nog wel even doorgaan. Maar ik denk serieus dat een vredesveweging nu, de machthebbers alleen maar de wind mee geeft. Ik vind dat de mensen middels stemgedrag deze populistische machthebbers moeten laten verdwijnen. Maar ik geloof dat teveel mensen er nog steeds in geloven dat die gasten de wereld iets goeds gaan brengen. Bizar en heel verdrietig.
Nee, de mensen willen geen oorlog, maar ze geloven wel dat er oorlog zal komen, en lijken erop voorbereid en willen daardoor geld uitgeven aan wapens, geld dat heel wat nuttiger kan gebruikt worden. Wist je dat met het geld dat wereldwijd aan wapens uitgegeven werd in 2023, 1 miljard van de wereldbevolking een maandelijkse toelage van 1500 dollar had kunnen krijgen? Genoeg om alle hongerigen te voeden (want 1500 dollar is hier misschien niet genoeg om van te leven, maar in veel landen wel).
Maar hoe wil je de mensen dan overtuigen om anders te gaan stemmen? De meeste mensen weten van veel conflicten niet eens waar de klok en de klepel hangt, en er doen heel veel leugens de ronde, en de media toont vaak maar wat in het politieke plaatje past. Als het niet via een vredesbeweging is, hoe wil je dan onbewuste mensen bewust maken? En hoe wil je mensen een geweten schoppen? Moeten we hier gewoon maar onze kas zitten opvreten achter onze computer? Politici contacteren is natuurlijk ook een optie, maar hier in België weet ik niet in welk jaar we een regering zullen krijgen, en die zal op het vlak van vrede zeker niet beter zijn dan deze die we ervoor hadden (die vond ik best ok). Als je tips hebt, graag hoor, ik ben hier niet om gelijk te krijgen, ik zoek alleen een oplossing, maar ik weet het ook niet.